Δοκιμάζουμε το Suzuki S-Cross 1.4 Turbo Hybrid 48V Auto

129 ίπποι, τεχνολογία mild hybrid για οικονομία και αυτόματο κιβώτιο συνθέτουν ένα άκρως ενδιαφέρον οικογενειακό SUV

  • -
  • -
Ισχύς129 PS
Ροπή235 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,5 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
με μια ματιά

Η γκάμα του C SUV της Suzuki περιλαμβάνει εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς (AllGrip), με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και με τον 1.400άρη turbo κινητήρα βενζίνης που συνδυάζεται με 48V υβριδικό σύστημα και αποδίδει 129 ίππους. Εδώ δοκιμάζουμε την αυτόματη, προσθιοκίνητη έκδοση.

H Suzuki είναι από τις πρώτες μάρκες που πίστεψε στα οφέλη της mild hybrid τεχνολογίας και η πρώτη που την ενσωμάτωσε σε ολόκληρη τη γκάμα της, πριν κάνει το επόμενο βήμα στα strong hybrid και plug-in hybrid μοντέλα. Το S-Cross για παράδειγμα επωφελείται από το σύστημα Hybrid 48V το οποίο συνδυάζεται με τον εξαιρετικό κινητήρα βενζίνης 1.4 Boosterjet.

Αν στην εξίσωση προσθέσεις την άνεση του αυτόματου κιβωτίου, τότε ως αποτέλεσμα έχεις ένα προσιτό C SUV που παντρεύει ιδανικά τις επιδόσεις με την οικονομία καυσίμου και την ευκολία - ευελιξία στην καθημερινότητα με εκδρομική διάθεση το Σαββατοκύριακο. Σπάνια ξεκινάμε μια δοκιμή από το… τέλος, αλλά το Suzuki S-Cross πραγματικά δε λέει πολλά λόγια. Προχωρά κατευθείαν στην πράξη, όπου και σε κερδίζει με την ουσία του.

 

Σε κερδίζει καταρχήν με την απόδοσή του. Οι 129 ίπποι, τα 235 Nm ροπής, τα 9,5 sec για το 0-100 km/h και τα 190 km/h τελικής ταχύτητας είναι εξαιρετικές επιδόσεις για ένα C SUV. Στην πραγματικότητα το S-Cross δείχνει ακόμη πιο γρήγορο. Σε κάθε σανίδωμα του γκαζιού το νιώθεις να επιταχύνει με σθένος, καθώς το μοτέρ είναι ελαστικό από χαμηλά και ανεβάζει με δύναμη μέχρι τον κόφτη! Από κοντά και το αυτόματο 6άρι κιβώτιο που αλλάζει σβέλτα σχέσεις, δίνοντάς σου μάλιστα τη δυνατότητα να τις επιλέγεις χειροκίνητα μέσω των paddles στο τιμόνι.

Και όλα αυτά, με την κατανάλωση να είναι απλώς εξαιρετική! Η μέση τιμή στη δοκιμή μας κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα 7,0 λίτρα ανά 100 km - όχι μακριά από τα 5,7-5,9 lt/100 km που ανακοινώνει η Suzuki - ενώ αν οδηγείς συνετά, τα 6,5 lt/100 km είναι νούμερο που εύκολα βλέπεις στο trip computer!

 

Σε αυτό συμβάλλει όπως είπαμε το στάνταρ υβριδικό σύστημα. Πρόκειται για ένα 48βολτο ηλεκτρικό κύκλωμα, το οποίο αποτελείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετημένη κάτω από το εμπρός κάθισμα και ένα ηλεκτροκινητήρα – μίζα BISG (Belt Integrated Starter Generator) που εκκινεί (start/stop) και υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα.

γλυκά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Συντηρητική σχεδίαση εσωτερικού

Στην πράξη το σύστημα λειτουργεί εντυπωσιακά ομαλά και αθόρυβα, χωρίς καμία ενέργεια από τον οδηγό και είναι αρκετά αποτελεσματικό. Εκμηδενίζει την κατανάλωση όταν το όχημα είναι σταματημένο και τη μειώνει δίνοντας επιπλέον ώθηση στις χαμηλές με μεσαίες στροφές. Αντίστοιχα, όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει, το σύστημα ανακτά ενέργεια για να φορτίσει τη μπαταρία.

Στο δρόμο το S-Cross προσφέρει απλόχερα ευελιξία, δραστήρια διάθεση και ζηλευτή αποτελεσματικότητα. Συνολικά, το S-Cross αντιμετωπίζει με ευκολία κάθε διαδρομή. Στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο και ασφαλές ακόμα και με 190 km/h στο ταχύμετρο, ενώ η ποιότητα κύλισης και η ησυχία στην καμπίνα κάνουν ξεκούραστο το ταξίδι. Αλλά και σε επαρχιακό δρόμο με στροφές, το τιμόνι υπακούει άμεσα τις εντολές του οδηγού και το πλαίσιο χαράζει την ιδανική πορεία. Στα θετικά συγκαταλέγονται τα δυνατά φρένα.

Μακριά από την άσφαλτο, το προσθιοκίνητο S-Cross (υπάρχουν φυσικά και τετρακίνητες AllGrip εκδόσεις) εκμεταλλεύεται τα 180 mm απόστασης από το έδαφος για να κινηθεί σε βατούς χωματόδρομους.

 

Στο εσωτερικό, η ψηλή θέση οδήγησης είναι βολική και προσφέρει καλή ορατότητα. Η εργονομία είναι επίσης προσεγμένη, ενώ η ποιότητα ικανοποιεί χωρίς να ενθουσιάζει, με τα υλικά να έχουν καλή συναρμογή μεταξύ τους. Αλλά και σε χώρους, το S-Cross δεν αφήνει παράπονα. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με ιδιαίτερη άνεση, ενώ κι ένας πέμπτος δεν θα στριμωχτεί ιδιαίτερα. Στα συν και το πορτμπαγκάζ με το κανονικό του σχήμα και τη μεγάλη χωρητικότητα των 440 λίτρων, που φτάνει τα 1.269 lt αν ρίξεις τη διαιρούμενη (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος.

Ένα ακόμη πλεονέκτημα του ιαπωνικού C SUV είναι ο πληρέστατος εξοπλισμός. Ακόμη και η βασική αυτόματη έκδοση GL+ έχει στάνταρ Radar Brake Support που παρακολουθεί το δρόμο και ειδοποιεί ή φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο όταν αναγνωρίσει εμπόδιο εμπρός, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, Adaptive Cruise Control, αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου 17’’, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, εύχρηστη οθόνη αφής 7’’ στο ταμπλό που φροντίζει για ενημέρωση, συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία, κάμερα οπισθοπορείας, φιμέ πίσω τζάμια, 7 αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού), ESP, συστήματα ''Hill Ηold'' και ελέγχου πίεσης ελαστικών (TPMS) και όλες τις κλασικές ηλεκτρικές ευκολίες.

συμπέρασμα

Προσιτό σε αγορά και οικονομικό στη χρήση, ταχύτατο, πλούσια εξοπλισμένο, ευρύχωρο, ασφαλές και αποτελεσματικό στο δρόμο. Προσθέστε την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου και έχετε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα C SUV στην πιάτσα. Χωρίς φανφάρες, αλλά γεμάτο ουσία.

 

ΦΩΤΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ


 

VIDEOS

SUZUKI S-CROSS HYBRID 2020

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...