Δοκιμή Mini Cooper SE: Still a Mini!

Τα χρόνια περνούν, τα σωθικά και η εμφάνιση αλλάζουν, η ουσία όμως παραμένει. Στυλ και οδηγική απόλαυση που «ηλεκτρίζουν»

  • -
  • -
Ισχύς184 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,3 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
με μια ματιά

Ένα διακριτικό φρεσκάρισμα είναι αρκετό για να ανανεώσει το Mini Cooper, με τις στιλιστικές διαφοροποιήσεις να αφορούν και την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση SE.


Ακριβώς ένας χρόνος έχει περάσει από την πρώτη μας επαφή με το ηλεκτρικό μέλος της οικογένειας Cooper και η MINI φρόντισε ήδη για την ανανέωση του, ώστε να μένει πάντα στην πρώτη σελίδα των νέων του αυτοκινητιστικού χώρου. Υιοθετώντας τον τίτλο MY2021, το νέο Cooper έρχεται με φρέσκια εμφάνιση, ενώ χάρη στις στιλιστικές διαφοροποιήσεις που φέρει η έκδοση Electric Collection την οποία είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε, ο διαχωρισμός του SE από τις υπόλοιπες εκδόσεις που χρησιμοποιούν θερμικό κινητήρα, γίνεται ακόμη πιο δύσκολος για το ανεκπαίδευτο μάτι. Η οροφή με τις 3 τρεις διαφορετικές αποχρώσεις κεντρίζει το ενδιαφέρον και έρχεται να «δέσει» με τις επίσης ιδιαίτερες, αλλά γνώριμες πλέον για το ηλεκτρικό μοντέλο, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.



Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, το νέο έντονο περίγραμμα της εξαγωνικής μάσκας συνοδεύουν οι νέοι κάθετοι αεραγωγοί στις άκρες του προφυλακτήρα, όπου πήραν την θέση των προβολέων ομίχλης, χαρίζοντας ένα πιο δυναμικό look στο βρετανικό supermini. Στο πίσω μέρος, το μόνο στιλιστικό στοιχείο που θα μπορούσε να προδώσει την ηλεκτρική καρδιά που κρύβει κάτω από το καπό, είναι η έλλειψη της διπλής κεντρικής απόληξης της εξάτμισης, σήμα κατατεθέν όλων των βενζινοκίνητων εκδόσεων που φέρουν το “S” στην μάσκα. Περνώντας στο εσωτερικό, η πολυτέλεια έχει τον πρώτο λόγο, με την χαρακτηριστική σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας να μην κρύβεται. Απαράλαχτο σε σχέση με τα πιο «παραδοσιακά» αδερφάκια του, παρέχει άνεση και premium αίσθηση στους εμπρός επιβάτες, χάρη στην ποιότητα των χειριστηρίων και της συναρμογής, ενώ όσοι καθίσουν στην δεύτερη σειρά καθισμάτων, μάλλον θα βρεθούν εκεί από ανάγκη.

 

Το ίδιο περιορισμένος είναι και ο χώρος αποσκευών, με τα 211 lt σαφώς να μην συγκαταλέγονται στα υπέρ, αλλά στην περίπτωση ενός ζευγαριού πάντα θα υπάρχει η επιλογή χρήσης των πίσω καθισμάτων. Πίσω από το ανασχεδιασμένο τιμόνι με την σχετικά βαριά αλλά άψογη αίσθηση, κρύβεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την πλειοψηφία των πληροφορίων που έχουν να κάνουν με την οδήγηση. Με τα δεδομένα να προβάλλονται φυσικά σε digital μορφή, περιορισμένη παραμετροποίηση αλλά και το ανάλογο όργανο που αντικαθιστά το στροφόμετρο και ενημερώνει για την ενεργοποίηση του συστήματος, την ποσόστωση διαχείρισης ενέργειας και την ανάκτηση της. Φυσικά κεντρικά τοποθετημένη, στην θέση που παλαιότερα βρίσκαμε το υπερμέγεθες ταχύμετρο, είναι και η μεγάλη οθόνη 8,8 ιντσών που αναλαμβάνει ρόλο πλοήγησης, συνδεσιμότητας και επικοινωνίας. Πιο κάτω βρίσκουμε τα χειριστήρια για τον κλιματισμό, ενώ δεξιά από το μπουτόν εκκίνησης έχουμε τον πολύ σημαντικό διακόπτη προγραμμάτων οδήγησης.

 

Με τη χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα, σε σχήμα Τ, ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα και κάτω από τα πίσω, να περιορίζεται στις μόλις 32,6 kWh, ενώ οι 28,9 kWh αφιερώνονται στην κίνηση των εμπρός τροχών, όπως ήταν φυσικό η αυτονομία δεν αποτελεί ένα από τα πλεονεκτήματα του μοντέλου. Με τον μεγαλύτερο αριθμό που θα δεις στο κοντέρ -ακόμη και με την μπαταρία στο 100%- να μην ξεπερνά τα 160-170 km, σίγουρα οι ανέμελες βόλτες και ξέγνοιαστες μετακινήσεις χωρίς το άγχος της φόρτισης, δεν αποτελούν μέρος της συμβίωσης με το ηλεκτρικό MINI.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Premium αίσθηση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τεχνολογίες
ξινά
  • Αυτονομία
  • Χώρος αποσκευών
  • Χώρος πίσω επιβατών
Χρησιμοποιώντας τα προγράμματα GREEN ή GREEN+, σε συνδυασμό με την επιλογή της μέγιστης ανάκτησης ενέργειας στο άφημα του γκαζιού, τα διαθέσιμα χιλιόμετρα δεν θα εκμηδενιστούν εύκολα, ειδικά αν μετακινήστε εντός αστικού περιβάλλοντος, ενώ η ησυχία και η ποιότητα κύλισης θα εντυπωσιάσουν. Αν όμως αρχίσετε να παρασύρεστε από το εξαιρετικό πλαίσιο και τις αθόρυβες, αλλά ακαριαίες επιταχύνσεις που χαρίζει η αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα των 184 ίππων, τότε το να διανύσετε απόσταση μεγαλύτερη των 100 km από πλήρη φόρτιση θα μετατραπεί σε επίτευγμα.
Ακόμη και στην περίπτωση που βρεθείτε σε αυτή την θέση βέβαια, η απολαυστικότητα που προσφέρει το Cooper SE σε πιο σβέλτο ρυθμό θα λειτουργήσει σαν πειστική δικαιολογία. Η τελική ταχύτητα μπορεί να περιορίζεται στα 150 km/h, ο ρυθμός όμως με τον οποίο φτάνει σε αυτή, κάθε άλλο παρά αργό δεν θα χαρακτήριζε το μοντέλο. Με τα πρώτα 100km/h από στάση σε 7,3 sec, η επιτάχυνση έρχεται ακαριαία και σε εξφενδονίζει σε μια μόνιμη αύξηση της ταχύτητας.




Η αίσθηση και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης τιμά το όνομα Cooper, με τα ηλεκτρονικά να «σώζουν» τον αμύητο από ακρότητες χωρίς να νιώθει περιορισμένος, ενώ μόλις απενεργοποιηθούν αφήνουν το εξαιρετικό πλαίσιο να ελιχθεί, προσφέροντας περίσσια δόση συμμετοχικότητας. Το παραπανίσιο βάρος των μπαταριών θα κάνει την αισθητή την παρουσία του μόνο στα φρένα, χωρίς όμως να αλλοιώνει τον σπορ χαρακτήρα χάρη στην χαμηλή του τοποθέτηση. 

συμπέρασμα

Το Cooper SE MY2021 αποτελεί ήδη το δεύτερο μοντέλο της μάρκας το οποίο ενστερνίζεται πλήρως την ηλεκτρική εποχή και αποτελεί το ζωντανό παράδειγμα, πως η θερμική υπόσταση κάτω από το καπό δεν είναι απαραίτητη, ώστε ο οδηγός να διασκεδάσει πίσω απ’ το τιμόνι.  It’s still a MINI…

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...