Δοκιμή Ford Mustang Mach-e: Όχι ακόμα ένα ηλεκτρικό…

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ford συνδυάζεται με το εμβληματικό λογότυπο της Mustang και αναθεωρούμε κατά πόσο ένα ηλεκτρικό SUV μπορεί να έχει οδηγικό ενδιαφέρον.

  • -
  • -
Ισχύς351 PS
Ροπή580 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,1 sec
Κατανάλωση ενέργειας18,70 kWh/100 km
με μια ματιά

Το λογότυπο της Mustang τοποθετείται στο αμάξωμα ενός SUV, ακολουθώντας τη σημαντικότερη τάση της εποχής. Την ηλεκτροκίνηση. Και το αποτέλεσμα είναι η Mach-E!


Η Ford έχει επικοινωνήσει εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα το πλάνο εξηλεκτρισμού της γκάμας της, περιλαμβάνοντας μία σειρά από νέα κινητήρια σύνολα που κάνουν χρήση υβριδικής τεχνολογίας. Όμως, στρατηγικό ρόλο σε αυτό είχε φυσιολογικά το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της. Έτσι, προσπαθώντας να προκαλέσουν αίσθηση, στη Ford πήραν μία τολμηρή απόφαση. Και αν αυτή του αμαξώματος ήταν εύκολη υπόθεση, αφού τα SUV είναι τα μοντέλα με τη μεγαλύτερη ζήτηση παγκοσμίως, η τοποθέτηση του εμβλήματος της Mustang στην ηλεκτρική Mach-E θεωρήθηκε μία κίνηση που για κάποιους εμπεριέχει αρκετό ρίσκο. Βλέπετε, είναι η πρώτη φορά από το 1964, που το φημισμένο πόνυ δεν φιγουράρει επάνω στο αμάξωμα ενός κλασσικού mucho κουπέ μοντέλου, πόσω μάλλον ηλεκτρικού. Όμως, η συγκεκριμένη κίνηση δεν έγινε απλά για λόγους εντυπωσιασμού. Η Ford σχεδίασε και κατασκεύασε τη Mach-E θέλοντας να αποδείξει πως ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV μπορεί να ξεχωρίζει για τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα και εν τέλει να διακρίνεται από τις αρχές και τη φιλοσοφία που διέπουν τη Mustang.

 

Not evolution, but revolution!

Για τη Ford, η Mach-είναι αντίστοιχα επαναστατική με το Model-T. Για αυτόν ακριβώς το λόγο σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί, με τους τεχνικούς να έχουν το ελευθέρας να δημιουργήσουν. Και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει. Μπορεί να πρόκειται για ένα SUV, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι η Mach-E είναι αναμφίβολα θελκτική. Το μήκος της αγγίζει τα 4.713 mm, όμως οι καμπύλες του αμαξώματος καταφέρνουν και κρύβουν επιμελώς το μέγεθος της. Το μακρύ καπό με τα τονισμένα–πρησμένα φτερά φέρνουν σε muscle car, ενώ τα πίσω φανάρια δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβήτησης πως πρόκειται για μία Mustang.


Οι αναλογίες της, σε συνδυασμό με τις πλαϊνές κεκλιμένες γραμμές προς την 5η πόρτα της προσφέρουν κουπέ χαρακτηριστικά και την καθιστούν αναμφίβολα θελκτική. Τα crossover στοιχεία ενισχύονται από τα μαύρα γυαλιστερά προστατευτικά πάνω από τα τόξα των τροχών και τους προφυλακτήρες, αν και η παρουσία τους έχει περισσότερο διακοσμητικό ρόλο. Σημειώστε, πως η απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 145 mm, νούμερο σχετικά μικρό για εκτός δρόμου κατασκευή. Βέβαια, ας είμαστε ειλικρινείς. Η Mustang Mach-E δεν έχει κατασκευαστεί για να σκαρφαλώνει στα βουνά…

Minimal αλλά high tech!
Η σχεδιαστική φιλοσοφία του εσωτερικού ακολουθεί τη νεότερη τάση της εποχής, κάτι που μεταφράζεται σε απόλυτα ψηφιακό περιβάλλον. Ο οδηγός μπροστά του έχει έναν στενόμακρο πίνακα οργάνων διάσταση 10,2’’, αν και φυσιολογικά τις εντυπώσεις κερδίζει η τεράστια κάθετη οθόνη αφής των 15,5’’, που θυμίζει την αντίστοιχη της Tesla. Η διάταξη της είναι εξαιρετικά έξυπνη και ουσιαστικά φιλοξενεί όλες τις λειτουργίες που αφορούν την Mach-E. Η χρήση της είναι πάρα πολύ απλή, ακόμα και για όσους δεν είναι μυημένοι. Όσον αφορά το επίπεδο τεχνολογίας, η Mustang διαθέτει όλες τα νεότερα συστήματα ψυχαγωγίας και ασφάλειας που διαθέτει η Ford στη φαρέτρα της.



Εφοδιάζεται με την προηγμένη γενιά του SYNC4 έχοντας διπλάσια επεξεργαστική ισχύ σε σχέση με το SYNC3. Είναι χαρακτηριστικό, πως το σύστημα προσφέρει δυνατότητα εξατομίσκευσης περισσοτέρων από 80 ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, και μάλιστα ανάλογα με το προφίλ του οδηγού. Φυσικά, αναβαθμισμένη είναι και η εφαρμογή FordPass Connect, που προσφέρει μία σειρά από ασύρματες λειτουργίες και πληροφορίες για το όχημα μέσω smartphone. Μία από αυτές είναι και η χρήση του κινητού ως κλειδί του αυτοκινήτου!

Let’s get practical
Ακολουθώντας τη γενικότερη φιλοσοφία της Ford, η Mach-E δεν ξεφεύγει από τον κανόνα και διακρίνεται για την κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Τα υλικά που έχουν επιλεχθεί είναι προσεγμένα, ενώ εξαιρετική είναι και η συναρμογή τους. Σίγουρα, κάποιοι διακόπτες και κουμπιά που συναντάμε στα μικρότερα μοντέλα της Ford θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά σε μία premium κατασκευή όπως είναι η Mach-E, αλλά η δεδομένη ποιότητα τους εν τέλει δεν σε προβληματίζει. Στο εσωτερικό, διαπιστώνεις ότι το μεγάλο μεταξόνιο των 2.984 mm, σε συνδυασμό με την απουσία κεντρικού τούνελ, έχουν σαν αποτέλεσμα την καλή και σωστή εκμετάλλευση των χώρων.


Οι εμπρός και πίσω επιβάτες έχουν άπλετο χώρο στη διάθεση τους, ενώ στην πίσω σειρά μπορούν να βολευτούν έως τρεις ενήλικες. Η πληθώρα θηκών εμπρός, αλλά και πίσω αυξάνουν το στοιχείο της πρακτικότητας, ενώ σε αυτό συμβάλλει και ο αποθηκευτικός χώρος στο εμπρός μέρος! Ουσιαστικά, πρόκειται για το γνωστό megabox που γνωρίσαμε στο Puma και συναντάμε επίσης στην Mach-E προσφέροντας κάτω από το εμπρός καπό 81 lt επιπλέον αποθηκευτικού χώρου. Όσον αφορά το πορτ μπαγκάζ, η Mustang προσφέρει χωρητικότητα 402 lt. Θα λέγαμε ότι είναι τετράγωνο, φαρδύ και σίγουρα βολικό στη φόρτωση, ενώ στο κάτω μέρος φιλοξενεί έναν επιπλέον ειδικό χώρο, στον οποίο και τοποθετούνται τα καλώδια, έτσι ώστε να μην «κλέβουν» πολύτιμα λίτρα από αυτόν των αποσκευών.

 

Δώστε άλογα στο λαό!
Η Mach-E προσφέρεται τόσο σε πισωκίνητες, όσο και τετρακίνητες εκδόσεις, με διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίες. Η πρώτη μας επαφή στην Ελλάδα έγινε με την έκδοση AWD, και μάλιστα με την μεγάλη μπαταρία (extended range) με ωφέλιμη χωρητικότητα 88 kWh. Αυτό μεταφράζεται σε 351 ίππους, 580 Nm ροπής και αυτονομία της τάξεως των 540 χιλιομέτρων. Νούμερα εντυπωσιακά, ακόμα και για ένα αμάξωμα που αγγίζει τα 2.182 kg. Στο νευραλγικό τομέα της φόρτισης, η Mach-e μπορεί να γεμίσει από το 10% στο 80% σε διάστημα 6 έως 8 ωρών, σε wallbox ισχύος 7,4 ή 11 Kw, αντίστοιχα. Φυσικά, εξυπακούεται πως είναι συμβατή σε φόρτιση συνεχούς φόρτισης, κάτι που σημαίνει πως σε ταχυφορτιστή σε μόλις δέκα λεπτά μπορεί να ανακτήσει έως και 119 km αυτονομίας! Και επειδή με την απόκτηση ενός ηλεκτρικού, η αγορά ενός wallbox μοιάζει μονόδρομος, αξίζει να σημειώσετε πως η Ford προσφέρει Wallbox 7,4 kW με 600 ευρώ. Ενώ, όσοι αναζητείτε δημόσιους φορτιστές, πρέπει να γνωρίζετε πως μέσα από την εφαρμογή FordPass μπορείτε να βρείτε όλα τα σημεία φόρτισης που υπάρχουν στη χώρα μας, ανεξαρτήτως παρόχου, και να φορτίσετε το αυτοκίνητο σας!

 

Thatthe spirit

Παραδοσιακά, οι προδιαγραφές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά λένε τη μισή αλήθεια. Η υπόλοιπη φανερώνεται στο δρόμο και πίσω από το τιμόνι. Στην περίπτωση της Mach-e η ισορροπία είναι λεπτή, αφού η χρήση ενός ονόματος αυτού του βεληνεκούς επιβάλλει το αποτέλεσμα να είναι αντίστοιχο του μύθου που το συνοδεύει, με τις προσδοκίες αναμφίβολα να είναι υψηλές.

Στο κλεινόν άστυ η Mustang αποκαλύπτει την άνετη και φιλική  πλευρά του χαρακτήρα της. Με το πρόγραμμα Whisper, δεν θα μπορούσε να είναι τίποτα άλλο παρά αθόρυβη… Αν και κάτι αναμενόμενο σε ηλεκτρικό μοντέλο, στη Mach-E ο συνδυασμός της εξαιρετικής ηχομόνωσης, με την πολύ καλή λειτουργία της ανάρτησης, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός ήσυχου και φιλόξενου περιβάλλοντος. Ακόμα και στο ήπιο πρόγραμμα οι δύο ηλεκτροκινητήρες προσφέρουν εξαιρετική απόκριση στο γκάζι, ενώ παρά το μέγεθος της αποδεικνύεται ευέλικτη και άνετη στην πόλη.
Η εικόνα δεν αλλάζει σημαντικά στο πρόγραμμα Active, με την ανάκτηση να κάνει δειλά την εμφάνιση της. Βλέπετε, στη Mustang το επίπεδο της ανάκτησης δεν διαφοροποιείται ξεχωριστά, αλλά ανάλογα με την επιλογή του driving mode. Είναι χαρακτηριστικό, πως απουσιάζουν τα σχετικά paddles που συναντάμε σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα. Βέβαια, στην περίπτωση της Mach-E υπάρχει η λειτουργία one-pedal που μπορεί να συνδυαστεί με όλα τα προγράμματα οδήγησης. Κάνοντας χρήση της, η ανάκτηση ενέργειας είναι τόσο έντονη που ουσιαστικά σου επιτρέπει να οδηγείς χωρίς τη χρήση του φρένου. Στοιχείο που εκτός από άνεση, προσθέτει σημαντικό αριθμό χιλιομέτρων στην ένδειξη της αυτονομίας. Η χρήση της είναι ενδεδειγμένη κατά τη μετακίνηση στην πόλη, αλλά όχι βολική σε πιο σβέλτους ρυθμούς.

Στο πρόγραμμα «Untamed» η Mach-επιδεικνύει τους λόγους για τους οποίους φέρει το διάσημο πόνυ στο αμάξωμα της. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες κυριολεκτικά εκτοξεύουν το αμάξωμα των 2.182 kg στην ευθεία και δεν έχεις κανέναν απολύτως λόγο να αμφιβάλλεις πως τα 5,1 sec που υπόσχεται η Ford για το 0-100 km/h είναι πραγματικότητα. Ο τρόπος που επιταχύνει δεν είναι κάτι ασυνήθιστο για όσους έχουν βιώσει την εμπειρία ενός ισχυρού αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου. Η ειδοποιός διαφορά είναι πως η Mustang εξακολουθεί να επιταχύνει με τον ίδιο καταιγιστικό ρυθμό μέχρι να πλησιάσει τα 180 km/h της τελικής ταχύτητας! Κάτι που σπάνια συναντάμε σε ηλεκτρικά μοντέλα με κιβώτιο μονής σχέσης. Κι όλα αυτά με χαρακτηριστική άνεση, χωρίς να καταλαβαίνεις την ταχύτητα με την οποία κινείσαι, που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι απαγορευτική για δημόσιο δρόμο. Βέβαια, ο τεχνητός ήχος που συνοδεύει όλα τα παραπάνω μοιάζει αρκετά ξένος και περισσότερο σε ξενίζει, παρά σε προδιαθέτει ευχάριστα... 

Όμως, εκεί που γίνεται ακόμα καλύτερη είναι τη στιγμή που η ευθεία τελειώνει και μπροστά σου έχεις μία σειρά από διαδοχικές στροφές. Το πλαίσιο είναι στιβαρό και εξαιρετικά ζυγισμένο, με την μπαταρία των 600 περίπου κιλών να παίζει το ρόλο της. Μπορεί να εκτοξεύει το βάρος, αλλά η έξυπνη και μελετημένη τοποθέτηση της στο πάτωμα χαρίζει στην Mach-E ιδανική κατανομή ανάμεσα στους δύο άξονες. Η κίνηση και στους τέσσερις τροχούς προσφέρει πού υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, καταφέρνοντας να διαχειριστεί άψογα την αυξημένη ισχύ τόσο στο εσωτερικό, όσο και στην έξοδο της στροφής. Είναι χαρακτηριστικό, ότι δεν παρατηρήσαμε το έντονο σπινάρισμα που έχουμε εντοπίσει σε άλλα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αποτέλεσμα της άμεσα διαθέσιμης ροπής. Η Mach-σου προσφέρει τη δυνατότητα να κινηθείς πολύ γρήγορα, χωρίς κόπο και χωρίς να αγχωθείς πίσω από το τιμόνι της.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Άνεση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Αυτονομία
  • Χαρακτήρας
ξινά
  • ESP που δεν απενεργοποιείται
  • Τεχνητός ήχος

Αν τώρα ζητήσεις το κάτι παραπάνω, θα διαπιστώσεις πως η τετρακίνητη Mustang κρύβει περίτεχνα μια ακόμα πτυχή της προσωπικότητας της. Αυτή της fan to drive κατασκευής. Ναι, καλά διαβάσατε, η Mach-E μπορεί να σου προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση. Σίγουρα, σε συνθήκες πίεσης θα θέλαμε λίγο πιο σφικτή ρύθμιση από την ανάρτηση με τις μηχανικές και όχι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, αλλά αυτό θα διατάρασσε την ισορροπία που την διακρίνει. Ακόμα και έτσι, όταν διαπιστώνεις ότι μπορείς να πλαγιολισθήσεις με ένα SUV 2.100 kg με τόση ευκολία, δεν μπορείς παρά να εξυμνήσεις τους τεχνικούς της Ford. Με τις κατάλληλες κινήσεις, η Mach-E τοποθετείται στην είσοδο, και εν συνεχεία νιώθεις το πίσω μέρος να γλιστράει ανοίγοντας την τροχιά του εξαλείφοντας τις όποιες τάσεις υποστροφής. Και αν επιμείνεις στο γκάζι διαπιστώνεις πως το εμπρός αρχίζει και σε τραβάει στην έξοδο. Διαδικασία εξαιρετικά ευχάριστη, που αναμφίβολα δεν περιμέναμε να ζήσουμε στο τιμόνι ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου μαζικής παραγωγής. Μάλιστα, σε σημείο που σε ενοχλεί το σύστημα ευστάθειας που δεν απενεργοποιείται και σε «κόβει» από μία μικρή γωνία και έπειτα. Σίγουρα, θα θέλαμε λίγο καλύτερη πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης, ειδικά λόγω των υψηλών στάνταρ που μας έχει συνηθίσει η Ford, αν και μας αποζημίωσαν τα φρένα, που εκτός από εξαιρετική απόδοση, έχουν καλύτερη αίσθηση από τα περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που έχουμε οδηγήσει.

Νομίζετε ότι ξεχάσαμε τον τομέα της αυτονομίας; Φυσικά και όχι, αλλά με την Mach-E είναι κάτι που δεν σε απασχολεί όσο με άλλα ηλεκτρικά μοντέλα. Τα 540 χιλιόμετρα που υπόσχεται η Ford για την τετρακίνηση έκδοση δεν απέχουν από την πραγματικότητα. Χωρίς άγχος και πίεση, μπορεί να καλύψει περισσότερα από 450 km, ενώ με οικονομική οδήγηση μπορεί κανείς να ξεπεράσει τα 500 km. Τώρα, αν παρασυρθείς από το γκάζι και τη ροπή των 580 Nm θα δεις εύκολα τη μέση κατανάλωση να ξεπερνάει τις 20-22 kw/100 km. 

συμπέρασμα

Είναι μία Mustang; Μεγάλη κουβέντα. Σίγουρα, όμως, στη Ford κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σύμφωνο με τις αρχές και τη βασική φιλοσοφία της εταιρείας, χωρίς συμβιβασμούς. Η Mach-E είναι ποιοτική, υπερσύγχρονη σε επίπεδο τεχνολογιών και με αυτονομία που δεν της θέτει χιλιομετρικούς περιορισμούς. Δεν κρίνεται ως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο περιορισμένων αναγκών και συνθηκών. Όμως, το στοιχείο που την διαφοροποιεί σε σχέση με τις περισσότερες αντίστοιχες ηλεκτρικές κατασκευές (δεν εννοούμε τα supercar) είναι η οδική της συμπεριφορά. Διότι η Mustang Mach-E δεν είναι ακόμα ένα ηλεκτρικό, αλλά ένα SUV με σπορ και δυναμικά χαρακτηριστικά που απολαμβάνεις να οδηγείς.  


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...