Δοκιμή BMW M4 Competition: 510 ίπποι, πίσω. Τι άλλο θέλεις;

Η κορυφαία Μ4 έρχεται με τις ευλογίες του M Division ως ένα από τα τελευταία ανόθευτα οδηγοκεντρικά σπορ κουπέ, πριν την πλήρη εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης

  • -
  • -
Ισχύς510 PS
Ροπή650 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h3,9 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
με μια ματιά

Η νέα Μ4, η κουπέ εκδοχή της Μ3, είναι διαθέσιμη ως πισωκίνητη αλλά πρόσφατα παρουσιάστηκε και η τετρακίνητη εκδοχή της. Εδώ τη δοκιμάζουμε στην αναβαθμισμένη έκδοση Competition.

H εμφάνιση της αρκεί για να καταλάβεις περί τίνος πρόκειται... Χυμώδης, πληθωρική, έντονα σαγηνευτική και σχεδόν ψαρωτική σε αυτή τη μαύρη ματ απόχρωση. Η νέα BMW M4 σπάει το φράγμα του «σνομπ» και τραβά τα βλέμματα στο πέρασμά της, με τρόπο που είχαμε χρόνια να δούμε οδηγώντας ένα σπορ αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού και ιπποδύναμης. Τελικά υπάρχει ακόμη ελπίδα! Υπάρχει ακόμη εκεί έξω ένα κοινό που εντυπωσιάζεται από ένα μυώδες, πανίσχυρο κουπέ που υπόσχεται απέραντες πλαγιολισθήσεις και εκρηκτικές επιδόσεις, με την εμφάνιση του και μόνο...

Μακριά στα 4,8 m, φαρδιά στα 1,9 m και με έντονες καμπύλες ειδικά στο πίσω μέρος, η τετραθέσια δίθυρη BMW με τις θηλυκές αναλογίες σε προκαλεί να ανοίξεις την πόρτα και να βρεθείς στο εσωτερικό της. Εκεί σε περιμένουν ποιότητα, εργονομία και συνδεσιμότητα του γνωστού επιπέδου της βαυαρικής μάρκας, πακέτο με τον έξτρα σπορ διάκοσμο της έκδοσης Competition που έχουμε την τύχη και δοκιμάζουμε εδώ.

 

Είναι όμως και αυτά τα δύο προαιρετικά μπάκετ καθίσματα από ανθρακόνημα, με φωτιζόμενο λογότυπο στο προσκέφαλο, ηλεκτρικές ρυθμίσεις και δυνατότητα χρήσης ζωνών ασφαλείας πολλαπλών σημείων. Αν χωθείς, δεν κουνιέσαι «ρούπι» - και φυσικά δεν θες να βγεις μετά…

Και γιατί να θέλεις, εδώ που τα λέμε; Το μόνο που θες είναι να πατήσεις το start για να ξυπνήσει ο διτούρμπινος 3λιτρος straight six με τους 510 ίππους (+30 από την “απλή” M4) και τα 650 Nm ροπής (550 Nm η M4). Να ρυθμίσεις την απόκριση μοτέρ, τιμονιού, φρένων και κιβωτίου, τη σκληρότητα ανάρτησης και το επίπεδο ελέγχου της πρόσφυσης και να ξεχυθείς προς τα εμπρός. Όχι για κάπου συγκεκριμένα. Οπουδήποτε, αρκεί να έχει ευθείες και στροφές.

 

Ευθείες για να ευχαριστηθείς τον ήχο του εξακύλινδρου σε σειρά και να γευτείς τις επιδόσεις επιπέδου supercar: 0-100 km/h σε 3,9 sec και τελική ταχύτητα 290 km/h (με το προαιρετικό πακέτο M Driver’s Package). Να νιώσεις τον καταιγιστικό ρυθμό επιτάχυνσης, το στροφάρισμα του TwinPower Turbo στο κόκκινο των 7.200 rpm και τις αστραπιαίες αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων (M Steptronic με Drivelogic το ονομάζουν οι Βαυαροί), τις οποίες επιλέγεις και χειροκίνητα τόσο από τον λεβιέ στην κονσόλα, όσο και από τα paddles στο τιμόνι.

Αλλά και στροφές, για να πέσεις από τα σύννεφα! Ναι, περιμένεις από μια ‘Μ’ να είναι καλοστημένη. Φυσικά και με 510 ίππους στους πίσω τροχούς, θα είναι και παιχνιδιάρα. Αυτή εδώ η Competition όμως, αλλάζει πρόσωπα σύμφωνα με τις επιθυμίες σου. Θέλεις να κινηθείς με γραμμές και να κυνηγήσεις χρόνο; Ακουμπάς στο στιβαρό πλαίσιο, τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση Μ, το διαφορικό M sport, τα έξτρα κεραμικά φρένα και στα θηριώδη Michelin Pilot Sport 4S (275/35 ZR19 εμπρός και 285/30 ZR20 πίσω), σημαδεύεις με το τιμόνι και ορμάς, αφήνοντας τα ηλεκτρονικά να σε μαζέψουν διακριτικά όταν και αν το παρακάνεις.

 

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας - Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Τεχνολογία άνεσης & ασφάλειας
  • Ποιότητα κατασκευής
ξινά
  • Κατανάλωση

Με τη Μ4 Competition όμως, λίγη σημασία έχει ο χρόνος. Αν έχεις τη γνώση και τα κότσια, απενεργοποιείς πλήρως το ESP (M Traction Control) – αν όχι, μειώνεις το επίπεδο ενεργοποίησής του, από το 10 στο 0 σταδιακά. Να είσαι σίγουρος πως θα φτάσεις εκεί, στο απόλυτο 0.

Και θα φτάσεις γιατί αυτή η Μ4 είναι εύκολη εκτός από διασκεδαστική. Σε κερνά με τη γλύκα της πλαγιολίσθησης και σε μαθαίνει στο χειρισμό της, σαν ένα πανίσχυρο Miata με μπλοκέ! Στον έλεγχο βοηθά βέβαια και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης M Servotronic με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού.

Το προαιρετικό M Drive Professional, εκτός από το M Traction Control περιλαμβάνει και το M Drift Analyser, που καταγράφει και αξιολογεί στατιστικά στοιχεία (π.χ. χρόνο) στις πλαγιολισθήσεις, αλλά και το M Laptimer για καταμέτρηση χρόνων γύρων και άλλες πληροφορίες που συγκεντρώνονται κατά την οδήγηση στην πίστα. Όχι, σε πίστα δεν μπήκαμε, δυστυχώς!

 

Ναι, αν έχεις οδηγήσει την προηγούμενη Μ4, θα βρεις την καινούρια λιγότερο σκληροπυρηνική. Είναι όμως εξαιρετικά ευχάριστη και σαφώς πιο ασφαλής και πολιτισμένη. Κατά τα λοιπά, η M4 Competition είναι αρκετά άνετη στην πόλη, έχει χώρους για 2+2 και 440 lt για αποσκευές, εξοπλίζεται με ότι πιο σύγχρονο σε άνεση, ασφάλεια και υποβοήθηση του οδηγού και καίει σύμφωνα με τη BMW 10,2 lt/100 km – υπολόγισε 2 με 4 λίτρα παραπάνω για να είσαι μέσα, αναλόγως φυσικά του τρόπου που οδηγείς. Τι άλλο ξεχάσαμε; Α, ναι, η οροφή είναι από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα πτερύγια. Αυτά…

συμπέρασμα

Η κορυφαία Μ4 ξυπνά το θηρίο μέσα σου. Καλοκουρδισμένα μηχανικά μέρη και προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα συνδυάζονται ιδανικά έτσι ώστε να προσφέρουν πλούσια οδηγική απόλαυση και μέγιστη αποτελεσματικότητα, σε δρόμο και πίστα. Σπάνια ένα τόσο βαρύ (1.750 kg) και φορτωμένο με τεχνολογία κουπέ είναι τόσο ευέλικτο και απολαυστικό στην οδήγηση. Σε ευχαριστούμε BMW.

 

φωτο: Γ. Καραγιωργάκης

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...