Δοκιμή Kia Rio 1.0 T-GDi DCT GT Line: Με σπορ εμφάνιση και τεχνολογία 48V Hybrid

Ανανεωμένο, αναβαθμισμένο με ήπια υβριδική τεχνολογία, σπορτίφ χαρακτήρα και αύρα νικητή. Αυτό είναι το Kia Rio GT Line που μόνο ως το «underdog» της κατηγορίας δεν θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε

  • -
  • -
με μια ματιά

Ο 1.000άρης κινητήρας συνδυάζεται με σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V για μεγαλύτερη αποδοτικότητα, αλλά και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για περισσότερη άνεση.


Tο αν ένα μοντέλο είναι εξηλεκτρισμένο ή όχι, για πολλούς μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στο πόσο σύγχρονο το θεωρούν, με την υβριδική τεχνολογία να έχει εξελιχθεί σε «must» στοιχείο κάθε καινούργιου αυτοκινήτου που σέβεται τον εαυτό του.  Ασχέτως μορφής – mild, full ή plug-in – ο υβριδισμός έχει γίνει σχεδόν αναπόσπαστο μέρος της σημερινής αυτοκινητοβιομηχανίας και οι κατασκευαστές, θέλοντας η γκάμα τους να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των πωλήσεων, δεν έχουν παρά να ακούσουν τις απαιτήσεις του κοινού.



Κάπως έτσι, η Kia αποφάσισε να χαρίσει στο ήδη άρτιο σύνολο της τέταρτης γενιάς του Rio, το διακριτικό «EcoDynamics+», το οποίο θα βρούμε χαμηλά στις πόρτες του οδηγού και του συνοδηγού. Αυτό μεταφράζεται σε ένα κινητήριο σύνολο που συνδυάζει τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 T-GDi με μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη στο πάτωμα του χώρου αποσκευών και μια μονάδα Starter-Generator, δηλαδή μίζα-δυναμό.
Μπορεί η ισχύς του μοτέρ, το οποίο χρησιμοποιεί τεχνολογία μεταβαλλόμενης διάρκειας των βαλβίδων (CVVD), να παραμένει ίδια σε σχέση με πριν – 100 ή 120 ίππους – η ροπή όμως έχει αυξηθεί κατά 16% αγγίζοντας τα 172 Nm στο 100άρι και τα 200 Nm στο ισχυρότερο 120άρι που έχουμε στα χέρια μας.



Το αποτέλεσμα είναι ένα ζωηρό σε ανταπόκριση μοτέρ – εάν έχει επιλεχθεί το Sport mode – το οποίο θα χαρίσει όλα τα αποθέματα ροπής του από τις 2.000 σ.α.λ. έως και λίγο πριν τις 4.000 σ.α.λ., με την απόδοση να πέφτει ελαφρά στις πιο υψηλές στροφές, χωρίς όμως αυτό να αποτελεί πρόβλημα. Επιλέγεις απλά την επόμενη σχέση από το 7αρι αυτόματο και βρίσκεσαι ξανά εντός φάσματος.

Μιας και το αναφέραμε να περάσουμε και στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Αν εξαιρέσουμε τις μερικές φορές που μπορεί να ξεκινήσει ελαφρώς πιο νευρικά, ειδικά αν βρίσκεται σε ανηφόρα ή την μικρή καθυστέρηση στο kickdown σε περίπτωση που οδηγείς για αρκετή ώρα ήρεμα και με το Eco ή το Normal mode επιλεγμένο, σίγουρα αποτελεί ένα άκρως ικανοποιητικό ταίρι για το κινητήριο σύνολο.



Οι αλλαγές γίνονται γρήγορα και στην πλειοψηφία τους είναι ανεπαίσθητες, ενώ το καλιμπράρισμα του θεωρούμε πως ταιριάζει απόλυτα σε κάθε προφίλ οδήγησης. Εάν στόχος είναι μία ήρεμη αστική μετακίνηση, τότε το πρόγραμμα Eco θα αποδειχθεί ιδανικός σύντροφος. Όταν βυθίσεις το πεντάλ του γκαζιού μπορεί να μην εντυπωσιαστείς, αλλά η ομαλότητα με την οποία θα εκκινήσει, θα αλλάξει ταχύτητες και γενικά θα ανταποκριθεί στις εντολές του οδηγού κάνει το αυτοκίνητο ευχάριστο και ξεκούραστο.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης

Η κατανάλωση σύμφωνα με την Kia έχει μειωθεί έως και 8,1% λόγω της υβριδικής τεχνολογίας, αλλά η αλήθεια είναι πως δυσκολευτήκαμε να δούμε τιμές κάτω από 7 lt/100 km, ενώ σε συνθήκες πίεσης δεν δυσκολεύτηκε να φτάσει ακόμη και τα 9,3 lt/100 km. Το υβριδικό σύνολο βοηθά χωρίς όμως να κάνει ποτέ αισθητή την παρουσία του.

Το σημερινό Rio δεν θυμίζει σε τίποτα το Rio πρώτης γενιάς που γνωρίσαμε πριν από 20 χρόνια, με τις μαύρες λεπτομέρειες περιμετρικά του αμαξώματος, την διπλή απόληξη της εξάτμισης και τις 17άρες ζάντες να εντυπωσιάζουν. Η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό με το χαμηλό προφίλ των ελαστικών (205/45) μπορεί να μην βοηθούν στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων αλλά σίγουρα προδίδουν τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.

Όσο ο ρυθμός ανεβαίνει το τρίπτυχο κινητήρας-πλαίσιο-ανάρτηση δείχνει να συνεργάζεται εξαιρετικά, με το Rio να κινείται σβέλτα χωρίς να τρομάζει, ενώ το όριο είναι αρκετά υψηλό. Ο κινητήρας στην επιλογή Sport έχει την απαραίτητη σπιρτάδα όσο δουλεύει στο ωφέλιμο φάσμα, το βάρος όμως που προσθέτει στο τιμόνι το συγκεκριμένο προφίλ οδήγησης, κλέβει μέρος της πληροφόρησης που λαμβάνει ο οδηγός.

συμπέρασμα

Με τιμή 20.090 ευρώ, σίγουρα η κορυφαία έκδοση αποδεικνύεται αρκετά τσουχτερή, αλλά και πάλι προσφέρει όλα όσα χρειάζεται ένα σημερινό supermini με το παραπάνω. Με σύγχρονη κεντρική οθόνη αφής 8” για το infotainment και χώρο αποσκευών 325 lt, το Rio τσεκάρει όλα τα κουτάκια, δημιουργώντας μία ελκυστική πρόταση για όσους θέλουν ένα σπορτίφ, μοντέρνο και σύγχρονο αυτοκίνητο.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...