Δοκιμή Kia Sportage 1.6D AWD 48V Hybrid: Πλουραλισμός σε SUV εκτέλεση

Το υβριδικό Sportage εναρμονισμένο στο πνεύμα της εποχής του, προσφέρει τα πάντα και η μοναδική έκπτωση που κάνει, είναι στην τιμή.

  • -
  • -
με μια ματιά

Ένα χαρισματικό συνολικά αυτοκίνητο που του αξίζει πρωταγωνιστικός ρόλος στην κατηγορία. Στην 48V Hybrid εκδοχή του πολλαπλασιάζει τα πλεονεκτήματα και σερβίρει γενναιοδωρία.

Το ιστορικότερο μοντέλο της Κορεατικής φίρμας ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του ως χαρακτηριστικό 4x4, έτσι όπως ήταν ο κανόνας τους τότε. Στα μέσα της δεκαετίας του ‘90 λοιπόν, το Sportage έκανε την δική του αίσθηση όντας καλοφτιαγμένο πλούσιο και προσιτό. Ταυτόχρονα είχε τα εφόδια περιπέτειας (τετρακίνηση και βοηθητικές σχέσεις), διέθετε και ένα μοντέρνο παρουσιαστικό, πολύ μακριά από το πρωτόγονο στιλ που συνόδευε τα καθαρόαιμα 4x4 της εποχής. Στην πορεία λοξοδρόμησε από τον σκληροτράχηλο δρόμο προς τα SUV Crossover και πήρε την ιστορία με το μέρος του ωφελημένο από τις πωλήσεις. Και όπως άξια κέρδισε τον τίτλο του best seller για την Kia, έτσι επίκαιρο, γενναιόδωρο και ανταποδοτικό προσφέρεται και σήμερα.

 

Στο πνεύμα της εποχής του

Απόλυτα εναρμονισμένο στο πνεύμα της εποχής του, το Sportage έχει το ταλέντο να γοητεύει. Δεν μένει όμως μόνο στην εικόνα, αλλά κρύβει άσσους στο μανίκι, που κάνουν τη διαφορά. Οι γενναίες δόσεις δυναμισμού και οι τολμηρές γραμμές στο SUV της Kia δεν είναι το μοναδικό ζητούμενο. Καταφέρνει σε κάθε του λεπτομέρεια να δείξει εύστοχα μοντέρνο. Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη, κερδίζει το επιβλητικό του ανάστημα που το τοποθετεί στα περιπετειώδη, αλλά όντας τολμηρό, πείθει ότι η κομψότητα συνδέεται με σπορ στοιχεία. Και αν επιλέξεις την έκδοση GT Line όπως αυτή της δοκιμής το εκδηλώνει ακόμα πιο πετυχημένα, γιατί ο σπορ προσανατολισμός εδώ είναι προνόμιο.
Πέραν τούτου όμως, τα εφόδια του Sportage δεν σταματούν εδώ και δυο ακόμα λογότυπα κάνουν την εμφάνισή τους. Τα AWD και 48V Hybrid πορεύονται αγκαζέ σε διακριτικό στιλ χαμηλά στις μπροστινές πόρτες και υπονοούν τετρακίνηση και το ήπιο 48βολτο υβριδικό. Πριν αναπτύξουμε τη θεωρία τους το Sportage δίνει έμφαση έτσι και αλλιώς με την εικόνα του. Οι οπτικές εντυπώσεις δικαιωματικά κερδίζουν το θετικό πρόσημο. Τα «νεύρα» στο καπό, οι προφυλακτήρες και τα φώτα συγκεντρώνουν το βλέμμα ικανοποίησης του θεατή. Τα φώτα ημέρας και η tiger nose μάσκα χαρίζουν ξεχωριστή ταυτότητα, εξυπηρετούν το στιλ και συμβάλουν σε μια σπορ κομψότητα.
Οι γενναίες διαστάσεις δεν επηρεάζουν την αρμονία της σχεδίασης και το Sportage εμφανίζεται δυναμικό αλλά και ουσιαστικό στο σκοπό του όταν περάσεις στο εσωτερικό. Το μεταξόνιο (2.670 mm) προσφέρει χωροταξική άνεση στους επιβάτες, που θα κάτσουν αδιαμαρτύρητα πίσω ακόμα και αν το ύψος του δικαιολογεί θέση σε 5αδα ομάδας μπάσκετ. Ο χώρος στα πόδια του μεσαίου επιβάτη δεν δημιουργεί πρόβλημα γιατί το τούνελ της τετρακίνησης είναι χαμηλό. Τα 491 λίτρα όμως στο πορτ-μπαγκαζ εχουν θυσιάσει τα 52 lt από το δάπεδό του, ώστε να βολευτεί η μπαταρία του ήπιου υβριδικού συστήματος.



Ακόμα και έτσι όμως χωροταξικά παράπονα για αποσκευές δεν θα προκύψουν ενώ οι κλίσεις των πίσω καθισμάτων βοηθούν να «ξεκλέψεις» λίγο παραπάνω χώρο είτε για τις αποσκευές είτε για την βολικότερη θέση της πλάτης του επιβάτη. Σε κάθε περίπτωση το Sportage διαπρέπει σε ευρυχωρία, αλλά δεν θα το θυμάσαι μόνο για αυτό.
Η σύγχρονη εικόνα είναι δεδομένη τόσο από τα μαλακά υλικά που χρησιμοποιούνται κυρίως στο πάνω τμήμα του ταμπλό, όσο από την άριστη συναρμογή τους. Ακόμα και αν του ψαχουλέψεις τη λεπτομέρεια θα διαπιστώσεις υψηλά ποιοτικά δεδομένα, ενώ εξασφαλισμένη είναι η εργονομία στην κεντρική κονσόλα κάτι που προκύπτει από τα μεγάλα κουμπιά που εξυπηρετούν εύκολα την άμεση εύρεση και επιλογή λειτουργιών από τον οδηγό ή τον συνοδηγό. Ψηλά στην κονσόλα υπάρχει σε σωστή θέση η οθόνη αφής, που περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης και την κάμερα οπισθοπορείας, ενώ το αναβαθμισμένο infotainment αναλαμβάνει τη σύγχρονη διασύνδεση με smartphones μέσω των Apple CarPlay και Android Auto.
Μια συνολικά ελκυστική εικόνα προκύπτει και για τα δυο κυκλικά αναλογικά όργανα για ταχύμετρο και στροφόμετρο (που ενσωματώνουν ενδείξεις βενζίνης και θερμοκρασίας κινητήρα), υπάρχει ψηφιακή απεικόνιση πληροφοριών που διευκολύνει τη ζωή του οδηγού. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης, ο ευρωπαϊκός αέρας κυριαρχεί, ενώ στον πλούσιο εξοπλισμό περιλαμβάνεται και μια πλήρη λίστα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού, που αναβαθμίζουν την ασφάλεια.



«Πράσινο» παράσημο

Το ήπιο 48βολτo υβριδικό σύστημα απαρτίζεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου στο δάπεδο του χώρου αποσκευών και έναν ηλεκτροκινητήρα δίπλα στον θερμικό κινητήρα που παίζει και το ρόλο γεννήτριας/μίζας. Με τον turbodiesel CRDi των 1.6 lt της νέας γενιάς Smart Stream και με το mild hybrid system σε πάντρεμα, το Sportage αποκτά «καθαρό» διαβατήριο. Στην επιτάχυνση το σύστημα ενισχύει τον πετρελαιοκινητήρα, ενώ σε στιγμές χαμηλού φορτίου, όταν για παράδειγμα το αυτοκίνητο ρολάρει χωρίς γκάζι ή φρενάρει, ο diesel απενεργοποιείται και το σύστημα φορτίζει την μπαταρία. Η μέγιστη απόδοση ανάκτησης ενέργειας σε αυτή τη φάση είναι 10 έως 12 kW, ενώ πατώντας γκάζι η γεννήτρια παρέχει πρόσθετη ισχύ στον θερμικό κινητήρα από 4 έως 12 kW, ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης της 48βολτης μπαταρίας και την απαίτηση επιτάχυνσης.
Μόλις επιτευχθεί η απαιτούμενη ταχύτητα, το σύστημα μεταφέρεται σε κατάσταση ουδέτερης λειτουργίας, χωρίς να παρέχει ισχύ. Επίσης με σταθερή ταχύτητα, τα υβριδικό σύστημα είτε βρίσκεται σε αδράνεια είτε λειτουργεί ως γεννήτρια φόρτισης της 48V μπαταρίας, ανάλογα με την κατάσταση της. Παράλληλα, η υβριδική μίζα/γεννήτρια προσφέρει ταχύτερη επανεκκίνηση στον 1600άρη turbodiesel, ενώ μέρος της ενέργειας που αποθηκεύεται στο 48βολτο σύστημα μπορεί επικουρικά να προσφέρει σταθεροποίηση της 12βολτης τροφοδοσίας.
Όλα αυτά υπόσχονται ένα οικονομικότερο και καθαρότερο κατά 10% Sportage, που σε συνδυασμό με τους 136 ίππους και τα 320 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 2.000 rpm, αφήνουν ταυτόχρονα υποσχέσεις για επιδόσεις. Οι τελευταίες σαν αίσθηση ικανοποιούν, ενώ συμφώνα με τα επίσημα στοιχεία στοχοποιούνται απο 180 km/h τελικής ταχύτητας και 11,8’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση. Μπορεί σαν νούμερα να μην γουρλώνουν το μάτι, όμως στην πράξη δεν σου λείπει η επιτάχυνση. Σε συνδυασμό με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (7DCT) οι επιταχύνσεις είναι απλοποιημένες. Κάνει ομαλές και σβέλτες αλλαγές και αν ψάχνεις κάτι να του χρεώσεις είναι το ράθυμο kickdown στο αυτόματο mode.


Εξαιρετικά ήσυχος και απρόσμενα γραμμικός ο κινητήρας διαπρέπει στο άπλωμα της δύναμης και κρατάει φυσικά τις χαμηλομεσαίες ως ιδανική περιοχή για να σε εντυπωσιάσει. Ένα μικρό εικονίδιο στο ψηφιακό display ανάμεσα σε ταχύμετρο και στροφόμετρο ενημερώνει για την στιγμή φόρτισης ή παροχής, όμως αυτό που μένει είναι η συνολική απόδοση και ταυτόχρονα η οικονομία. Η κατανάλωση δεν απογειώθηκε σε διψήφιο νούμερο και έμεινε στα 7,5 - 8,0  lt/100 km στην επιθετική φάση της δοκιμής, ενώ σε ανθρώπινους ρυθμούς και αστικές συνθήκες η προσπάθεια για οικονομία γίνεται εύκολη υπόθεση με την κατανάλωση να γυροφέρνει τα 6 lt/100km.

Επι της ουσίας δεν αντιλαμβάνεσαι την ηλεκτρική συνύπαρξη και η συνεργασία γίνεται ομαλά και άμεσα για το αποδοτικό αποτέλεσμα. Ταξιδεύει ευχάριστα με ξεκούραστους επιβάτες και ταυτόχρονα φροντίζει την οικονομία καυσίμου, χωρίς να ξεχνά την ποιοτική πληροφόρηση του οδηγού. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές για το βάρος, ενώ η στιβαρότητα του πλαισίου και η ποιοτική ανάρτηση φορτώνουν την αυτοπεποίθηση για γρήγορη οδήγηση. Το SUV της Kia καταφέρνει με το συνολικό στήσιμο, να κρύβει τις πληθωρικές του διαστάσεις και το βάρος που πλησιάζει τα 1.700 kg.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τετρακίνηση
  • Απόδοση
  • Φρένα
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
  • Εγγύηση
ξινά
  • Υπερπροστατευτικά ηλεκτρονικά
  • Απουσία εφεδρικού τροχού

Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με ευκολία στο ταχύμετρο και προσφέρει ευθυβολία και αίσθηση ασφάλειας. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση ικανοποιούν, δεν κουράζει και διαπρέπει με τον εκδρομικό χαρακτήρα του. Η ανεξάρτητη φιλοσοφία της ανάρτησης (McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και το γενικότερο στήσιμο δημιουργούν στιβαρή και επικοινωνιακή αίσθηση στη οδήγησή του.
Χαρακτηριστική είναι η ισορροπία της συμπεριφοράς, ενώ το τιμόνι είναι άμεσο και εύστοχο με την γνωστή ελαφριά αίσθηση που όμως δεν ενοχλεί. Η ουρά βοηθάει στην τοποθέτηση ακόμα και με το ESP στο μόνιμα on, ενώ όλα συμβαίνουν φυσιολογικά χωρίς να νιώθεις ότι υπερβάλεις. Στα θετικά και τα φρένα με την εύστοχη απόδοσή τους. Το Sportage είναι ένα ομοιογενές με το σπαθί του σύνολο που εμπνέεται να το οδηγήσεις δυναμικά. Αρκεί φυσικά να θυμάσαι ότι πατώντας σε ελαφρώς μεγαλύτερες διαδρομές στην ανάρτηση σου επιτρέπει εξαιρετικά χαρακτηριστικά σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους.
Η εκδρομική του φύση προσαρμόζεται θετικά χωρίς την άσφαλτο, με τα 172 mm από το έδαφος να εξασφαλίζουν τη μίνιμουμ απόσταση που οφείλει να έχει ένα SUV, για να μην σέρνει την κοιλιά και τα ζωτικά του μέρη στο ανάγλυφο έδαφος. Φυσικά μπορεί να έχει όπλο του την αυτόματη τετρακίνηση που εμπλέκει τους πίσω τροχούς στο παιχνίδι άμεσα όταν ξεκινά η υποψία σπιναρίσματος, να την κλειδώνει σε σταθερό ποσοστό 50:50, όμως απαιτεί συντηρητικό στιλ οδήγησης γιατί τα ελαστικά 245/45R19 είναι αμιγώς ασφάλτινα.
Στα εφόδια του Sportage περιλαμβάνεται εκτός του κλειδώματος και η υποβοήθηση για τις καταβάσεις (Hill Descent), ενώ απουσιάζει ακόμα και ο εφεδρικός τροχός (ο χώρος καταλαμβάνεται από την μπαταρία του 48βολτου). Με ευρωπαϊκό αέρα στα πανιά του, το Sportage δείχνει ότι ο πρωταγωνιστικός του ρόλος είναι γαρνιρισμένος από σωρεία πλεονεκτημάτων. 

συμπέρασμα

Μοντέρνο και αποδοτικό με δυναμικά χαρακτηριστικά για τον απαιτητικό και με σωστά εφόδια για να σταθεί με αξιώσεις στην ακμάζουσα κατηγορία των SUV. Το Sportage έρχεται ενισχυμένο σε εκδόσεις και παροχές, αποδόσεις και μοντέρνες προσφορές. Γεμάτο αυτοπεποίθηση μπορεί να δει κατάματα τον ανταγωνισμό όντας στις πρωτοκλασάτες επιλογές. Τόσο η τιμή για το επίπεδο της προσφοράς του, όσο η επταετής εγγύηση, αλλά και το 5ετές δωρεάν service είναι τα έξτρα κερασάκια στην συνολική του αξία. Η συνολική του απόδοση είναι το δεύτερο και επίσης σημαντικότερο σκέλος, με την Kia να μην έχει κάνει εκπτώσεις στον κυριότερο πρεσβευτή της, στην σύγχρονη ιστορία της.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ




VIDEOS

KIA Sportage 1.6D 48V Hybrid AWD 7DCT Auto

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...