Δοκιμή HONDA Jazz Crosstar 1.5 e:HEV: Ένα Jazz φυσιολάτρης

Το αποκλειστικά υβριδικό, αποδοτικό και οικονομικό Jazz, αποκτά την εκδρομική αφορμή και την έκδοση που θα σε ταξιδέψει σε crossover μονοπάτια

  • -
  • -
Ισχύς109 PS
Ροπή253 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,9 lt/100km
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)104,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Με αναβάθμιση στο υβριδικό του ταλέντο, το Jazz αποκτά το alter ego του και πορεύεται με crossover αξιώσεις στην έκδοση Crosstar. Παραμένει σταθερό στις αξίες του, αν και πλέον απογειώνεται σε τιμή.

Διατηρεί τα Jazz χαρίσματα σε υπερθετικό βαθμό και προσφέρει την απόσταση από το έδαφος για να απελευθερωθεί από τα αστικά δεσμά της καθημερινότητας προς εκδρομικότερο πεδίο. Αν ψάχνεις λύσεις για όλα, επιλέγεις Jazz. Αν νιώθεις την ανάγκη όμως να ανήκεις σε παρέα SUV/Crossover χωρίς να αποχωριστείς το Jazz σου, η Honda δίνει τη λύση στο πρόσωπο Jazz Crosstar.

 

Μελωδικά περιπετειώδες
Στα νέα δεδομένα της 4η γενιάς Jazz, προστίθεται μια εμφανώς διαφορετική, αλλά Jazz έκδοση. Με τη γνωστή monovolume λογική στη σχεδίαση, τη σφηνοειδή εικόνα αυτοκινήτου ενός όγκου, ανεβασμένη στα 152 mm από το έδαφος, δηλαδή 22 mm επιπλέον και με στοιχεία εμφάνισης διακριτικά μεν, αλλά που το διαφοροποιούν από το mainstream αδέρφι του. Η πρόσοψη διαφέρει και στην μάσκα και στις λεπτομέρειες του προφυλακτήρα, κάτι που ισχύει και για τον πίσω. Τα άβαφα σημεία τους αλλά και το περιμετρικό αντίστοιχο ντύσιμο στα μαρσπιέ, είναι ιδιαιτερότητα της SUV/Crossover κατηγορίας ενώ η διχρωμία της οροφής που τώρα περιλαμβάνει και ενσωματωμένες ράγες προσφέρει στην διαφοροποίηση από το συμβατικό Jazz. Η γνώριμη σχεδιαστική Jazz λογική, έχει τροποποιήσει ελαφρώς και τις διαστάσεις με το μήκος του να προσθέτει 46 mm ( 4.090 mm), το πλάτος 31 mm (1.725 mm) και το ύψος 30 mm (1.556 mm).

Στο εσωτερικό, η αδιάβροχη επένδυση των καθισμάτων συμβάλει στην εκδρομική ανεμελιά και την πρόθεση για light περιπέτεια, ενώ η περιφερειακή ορατότητα από τα A-pillar είναι ευεργετική για τους εμπρός επιβάτες. Η απλότητα συνδυάζεται με τη σύγχρονη ψηφιακή πραγματικότητα. Στο κέντρο δεσπόζει μία μεγάλη οθόνη αφής 9’’, η οποία λειτουργεί όπως ένα smartphone για λόγους ευκολίας. Φυσικά, διαθέτει όλα τα σύγχρονα και απαιτούμενα συστήματα άνεσης, όπως Apple Carplay και Android Auto, φωνητικές εντολές, αλλά WiFi Hotspot, έτσι ώστε να μπορούν να συνδέονται με το διαδίκτυο όλα τα μέλη της οικογένειας. Ιδιαίτερα σημαντικό σε επίπεδο εξοπλισμού, είναι το αναβαθμισμένο τεχνολογικό πακέτο υποβοήθησης και ασφάλειας Honda Sensing.



Ο οδηγός μπροστά του έχει μία ευανάγνωστη ψηφιακή οθόνη TFT 7’’, ενώ το τιμόνι με τις δύο ακτίνες προσφέρει χειριστήρια για αρκετές λειτουργίες. Η ποιότητα κατασκευής είναι αντίστοιχη με αυτή που έχουμε συνηθίσει από τη Honda, με χρήση σκληρών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό που όμως διαπρέπουν στη σχέση τους με το χρόνο και κύριο χαρακτηριστικό την πρακτικότητα. Θήκες και ποτηροθήκες υπάρχουν παντού, ενώ η ευρυχωρία παραμένει ένα από τα ισχυρά του όπλα. Μάλιστα, για να αποφευχθούν θυσίες σε επίπεδο χώρων, το υβριδικό σύστημα στριμώχτηκε στο χώρο του κινητήρα, ενώ το δοχείο καυσίμου έχει τοποθετηθεί κάτω από τις θέσεις οδηγού και συνοδηγού, αντί για το κάθισμα των πίσω επιβατών.
Έτσι, τα πλήρως ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα Magic Seats με την πληθώρα ρυθμίσεων, προσφέρουν πολυτάλαντη διαρρύθμιση του πίσω χώρου. Τα καθίσματα πέφτουν με μια κίνηση, χωρίς να βγάζεις προσκέφαλα και να αρχίζεις τις επικύψεις. Η καινοτομία τους είναι χαρακτηριστική από την πρώτη εμφάνιση του Jazz και εδώ για ακόμα μια φορά εκθέτει με την απλότητα του τα πιο πολυδιαφημισμένα πολυμορφικά αυτοκίνητα. Τα έδρανα, που είναι ουσιαστικά ένας πάγκος με χώρο από κάτω ακόμα και για παιδικό καρότσι, σηκώνονται και ανοίγοντας τις πίσω πόρτες μπορείς να φορτώσεις αντικείμενα με ύψος, όπως γλάστρες, ποδήλατα και ότι άλλο φαντάζεσαι.
Πολυμορφική ευφυΐα χωρίς εντυπωσιασμούς! Και φυσικά ο χώρος αποσκευών παραμένει πλήρως αξιοποιήσιμος και από τους κορυφαίους στην κατηγορία, με χωρητικότητα που κυμαίνεται από τα 298 έως 1.203 lt.

 

To υβριδικό μονοπάτι

Η δέσμευση του Ιάπωνα κατασκευαστή για εξηλεκτρισμό της γκάμας βρίσκει φυσικά και το Jazz Crosstar στο υβριδικό μονοπάτι e:HEV. Ένας κωδικός που θα συνοδεύει από εδώ και στο εξής όλες τις κατασκευές του είδους για λογαριασμό της Honda. Ένας 1.500άρης VTEC βενζινοκινητήρας 98 ίππων, που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον, κινει έναν επικουρικό ηλεκτροκινητήρα, μια γεννήτρια δηλαδή που παράγει ρεύμα για να φορτίσει τη μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που θα μεταφέρει την ενέργειά της στον βασικό ηλεκτροκινητήρα των 80 kW. Από εκεί φτάνει η κίνηση στους εμπρός κινητήριους και το Jazz μπορεί να καυχιέται την ηλεκτροκίνηση. Ο θερμικός κινητήρας ουσιαστικά είναι ο συνδετικός κρίκος που ταΐζει ενέργεια μέσω γεννήτριας τη μπαταρία και από εκεί φτάνει η ενέργεια στον κύριο ηλεκτροκινητήρα.
Αντί συμβατικού κιβωτίου, χρησιμοποιείται κιβώτιο μιας σχέσης που είναι αφενός πιο συμπαγές από ένα eCVT και πιο αθόρυβο. Συν τοις άλλοις προσφέρει άμεσο αποτέλεσμα στη μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση. Η συνδυαστική ισχύς είναι 109 ίπποι, ενώ η ροπή φτάνει τα 253 Nm, ώστε οι επιδόσεις να χαρακτηρίζονται από θετικό πρόσημο (0-100 km/h σε  9,9 sec και τελική ταχύτητα 173 km/h). Ως εξήγηση για τα ελαφρώς ανεβασμένα νούμερα σε σχέση με το συμβατικό Jazz, αναλαμβάνει το ανάστημα και τα 25 επιπλέον κιλά να αιτιολογήσει το αποτέλεσμα που πρακτικά είναι άνευ ουσίας. Επίσης πακέτο με τη ζωηρή απόδοση, εισπράττεις και παρόμοια χαμηλή με του Jazz κατανάλωση που δύσκολα θα ξεφύγει από τα 6 με 7 λίτρα, ενώ σε φυσιολογικό καθημερινό ρυθμό θα κινείσαι με +- 5 lt/100km.

Στα τρία διαθέσιμα προγράμματα (EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive), η πρώτη περίπτωση είναι η αμιγώς ηλεκτρική. Σε αυτή την περίπτωση ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει με τα αποθέματα της μπαταρίας να κινήσει τους τροχούς. Η δεύτερη περίπτωση, αφορά την βασική λειτουργία του υβριδικού συστήματος έτσι όπως αναφέρθηκε παραπάνω και στην τρίτη ο κινητήρας εσωτερικής καύσης με την αρωγή ενός συμπλέκτη, ο κινητήρας δίνει απευθείας κίνηση στους τροχούς.



Πρακτικά η μετάβαση γίνεται ανεπαίσθητα, απόλυτα ομαλά, και ανάλογα με το κατά πόσο πιέζεις το πεντάλ του γκαζιού. Η αίσθηση θυμίζει αυτοκίνητο µε ραφιναρισμένο CVT κιβώτιο και η ευκολία στην οδήγηση το χαρακτηρίζει. Μεγάλο ταλέντο στην ευελιξία, το αποδεικνύει με τις αναστροφές που προσφέρει το μεγάλο κόψιμο στο τιμόνι ενώ παραμένει σταθερό και ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο.

γλυκά
  • Τεχνολογίες
  • Ποιότητα
  • Ανέσεις
  • Χώροι
  • Magic Seats
  • Απόδοση
  • Αποτελεσματικότητα
  • Ευελιξία
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Τιμή

Γενικά δεν σε παραμυθιάζει, ούτε καυχιέται ότι θα ενθουσιάσει σε στροφιλίκι, όμως υλοποιεί τη δουλειά πρόθυμα και με αποτελεσματικότητα. Επιβραβεύει την οδήγηση με ροή και εμφανίζει περισσότερες κλίσεις από το απλό Jazz στην υπερβολή που συνοδεύονται με υποστροφική διάθεση αν επιμείνεις, αλλά όχι τέτοιες που να χαλάσουν τη διάθεση. Σε κάθε περίπτωση παραμένει ασφαλές, δείχνει άκαμπτο και αποδίδει ποιοτικά ο συνδυασμός πλαισίου ανάρτησης, με την τελευταία να αποσβένει και να διαβάζει, ακόμα και όταν αφήσεις την άσφαλτο και επιλέξεις χωμάτινο τερέν.
Φυσικά στις χωμάτινες περιπλανήσεις καλό είναι να θυμάσαι ότι μοναδικός σου σύμμαχος είναι η ανύψωση του πατώματος από το έδαφος και κάποια προστατευτικά τριγύρω στο αμάξωμα.

Η ποιότητα κύλισης είναι μεν σε καλό επίπεδο όμως το διαρκές βουητό του κινητήρα που στροφάρει στον ανοιχτό δρόμο, κάποια στιγμή θα κουράσει. Αν όμως είσαι φρόνιμος στις ταξιδιωτικές σου απαιτήσεις και δεν έχεις μόνιμα τεντωμένο το πόδι, κερδίζει σε ησυχία. Στα συν και τα φρένα που αποδίδουν προοδευτικά και με αποτέλεσμα για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Τελικά αν το απλό Jazz παραμένει ακριβό πρέπει να περιμένεις ότι το Crosstar θα εμφανιστεί ακριβότερο. Αν παρακάμψεις το πλήθος των επιλογών στην κατηγορία SUV/Crossover (και όχι μόνο) και εστιάσεις στην μοναδική Jazz, compact πρακτικότητα συνδυασμένη μάλιστα με όλο το πακέτο e:HEV και Honda Sensing, τότε θα δικαιολογήσεις τους λόγους που επένδυσες το ευκαταφρόνητο ποσό των σχεδόν € 29.000. Πόσα;

συμπέρασμα

Αμυδρά περιπετειώδες αλλά με λάβαρο την πολυχρηστικότητα της καμπίνας παραμένει ένα σούπερ supermini, που πλέον γλυκοκοιτάζει το παράσημο B-SUV στο πέτο του. Οι Jazz αρετές είναι υπαρκτές και ασυμβίβαστες με γνώμονα πάντα την αποτελεσματικότητα σε κάθε τομέα. Παραδοσιακά όμως ο πρωταθλητισμός είναι στην αποδοτικότητα ενός αποκλειστικά υβριδικού συνδυασμού και μιας δημιουργικής καμπίνας που απλοποιεί την καθημερινότητα. Μοναδικό, αλλά δύσπεπτο αγκάθι, η αλμυρή τιμή που το απομακρύνει από τη λογική της κλάσης του.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ



AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...