Ford Fiesta 3d 1.6 Sport

Η οδηγική απόλαυση μπορεί -ακόμη- να είναι προσιτή

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή152 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Μέση κατανάλωση5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2139 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το σουπερμίνι της Ford, Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2009  και best seller της ελληνικής αγοράς για το 2009 στην σπορ έκδοση των 1,6 λίτρων και 120 ίππων κάνει το όνειρο των ‘‘θερμόαιμων’’ νέων για προσιτό hot hatch, πραγματικότητα.

γλυκά
  • Πλαίσιο – κράτημα
  • Κινητήρας
  • Φρένα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Σχεδίαση
  • Εσωτερικό
ξυνά
  • Αεροδυναμικός θόρυβος
  • Έλλειψη αερόσακων οροφής
απόψεις

Αν παρασυρθείς από τον χαρακτηρισμό 1.6 Sport και περιμένεις να γευτείς κάτι ξέφρενο που θα σου φεύγει από τα χέρια και θα …φτύνει φωτιές, καλύτερα γύρνα πλευρό. Η εποχή που τα μικρά σπορ αυτοκίνητα ήταν «δράκοι» με πολιτική αμφίεση ανήκει στο παρελθόν. Το Fiesta που από την φύση του είναι καλοστημένο, στην πολλά υποσχόμενη αποκλειστικά 3θυρη έκδοση των 120 ατμοσφαιρικών ίππων πραγματοποιεί τις υποσχέσεις με σεβασμό στον όρο sport και με συνέπεια απέναντι στην fun to drive ιστορία της εταιρείας. Αξιοποιήσιμη δύναμη, ποιοτικό και επικοινωνιακό πάτημα που σε εμπνέει είτε διαλέγεις οδήγηση με γραμμές, είτε ακολουθείς την αγωνιστική λογική του …πλασέ και θέαμα! Ότι τρόπο και να διαλέξεις, ακόμα και αυτόν της ράθυμης εκδρομικής περιήγησης, το 1.6 Sport είναι ένας καλός λόγος για απολαυστική βόλτα!

Γιάννης Τσιγκρής

Το νέο Fiesta είναι το πρώτο δείγμα του οράματος ‘One Ford’ του CEO της Ford Motor Company, Alan Mulally, για μία ενιαία, παγκόσμια εταιρία που θα σχεδιάζει και θα κατασκευάζει αυτοκίνητα για μία ενιαία, παγκόσμια πελατειακή βάση, η οποία δεν θα χωρίζεται από περιφερειακά και εθνικά σύνορα.

Έτσι, oι σχεδιαστές του νέου Fiesta είχαν δύσκολη δουλειά. Έπρεπε να εμπνευστούν ένα σχήμα που θα ήταν βασισμένο στη φιλοσοφία ‘Kinetic Design’ της Ford, μοντέρνο και νεανικό, αλλά παράλληλα θα ταίριαζε με τα γούστα όλης της υφηλίου. Βλέπετε, το Fiesta πωλείται σχεδόν απαράλαχτο εμφανισιακά σε ολόκληρο τον κόσμο. Δεν ξέρω αν το αποτέλεσμα αρέσει σε Αμερικανούς, Αφρικανούς και Ασιάτες, στην Ελλάδα πάντως κάνει θραύση. Ειδικά στην έκδοση Sport που οδηγήσαμε με τα διακριτικά αεροδυναμικά βοθήματα που ενισχύουν την δυναμική εμφάνιση του αμαξώματος.

Τρανή απόδειξη, όλοι εσείς που το έχετε ήδη στο γκαράζ σας, φέρνοντάς το στην πρώτη θέση των πωλήσεων στην Ελλάδα για το 2009. Και στην υπόλοιπη Ευρώπη όμως δεν πάει πίσω: το πρώτο τρίμηνο του 2010, το Fiesta ήταν best seller, έχοντας πουλήσει καλύτερα ακόμη και από το VW Golf. Από το 1976 που ξεκίνησε η παραγωγή του στην Ευρώπη, το Fiesta έχει πουλήσει πάνω από 13 εκατομμύρια μονάδες συνολικά.

 

Interactive εσωτερικό

Η έμπνευση των σχεδιαστών δεν εξαντλήθηκε στο εξωτερικό. Ειδικά στην περίπτωση της κεντρικής κονσόλας ήθελαν να συνδυάζει νεανικό στυλ, υψηλή τεχνολογία, μοντέρνα αισθητική και εργονομία που να βολεύει τον καθένα. Αναζητώντας κάτι περισσότερο από τους συμβατικούς διακόπτες των αυτοκινήτων, μελέτησαν τη χρήση και αρχιτεκτονική των κινητών τηλεφώνων για να προσδιορίσουν μια πιο ‘διαισθητική’ interactive πλατφόρμα. Και, αφού την πέτυχαν, της έδωσαν και όνομα: Human Machine Interface (HMI).

Τη διαφορά από τις υπόλοιπες εκδόσεις του Fiesta κάνουν τα καθίσματα τύπου μπάκετ, το δερμάτινο τιμόνι και ο σπορ επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων. Οι πιο παραδοσιακοί θα εκτιμήσουν το αφρώδες υλικό που καλύπτει την μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλό και θυμίζει μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Για την ασφάλεια των επιβατών φροντίζουν μετωπικοί και πλευρικοί αερόσακοι, καθώς και ένας αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού. Απουσιάζουν ωστόσο οι αερόσακοι οροφής. Η θέση οδήγησης είναι βολική και εργονομική, με τα καθίσματα να ρυθμίζονται σε ύψος έως αρκετά χαμηλά. Σε συνδυασμό με το ρυθμιζόμενο σε ύψος και βάθος τιμόνι, διευκολύνει τους υψηλόσωμους οδηγούς.

Το νέο Fiesta είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο, αγγίζοντας σχεδόν τα 4 μέτρα. Το αποτέλεσμα είναι μεγάλοι χώροι, τόσο στο πίσω κάθισμα όσο και στο πορτμπαγκάζ των 295 λίτρων, το οποίο μπορεί να φθάσει τα 979 λίτρα με την αναδίπλωση του καθίσματος.

 

Και στο δρόμο… Ford

Τα Ford όμως διακρίνονται κυρίως για την οδική τους συμπεριφορά. Στην σπορ οδήγηση με το Fiesta Sport σύμμαχός σου είναι το ακριβές και γρήγορο τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση που μεταβάλλεται όσο αυξάνει η ταχύτητα, η σπορ ανάρτηση και οι τροχοί 16’’ (17’’ στην έκδοση Motorsport). Σε δρόμο με συνεχείς στροφές η πρόσφυση είναι πολύ καλή και η εναλλαγή πορείας παιχνιδάκι για το καλορυθμισμένο πλαίσιο. Ακόμη και στην περίπτωση που θελήσεις να παίξεις με το πίσω μέρος, το Fiesta είναι πρόθυμο να σε βοηθήσει και όχι να σε τιμωρήσει στο πρώτο λάθος. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να απενεργοποιήσεις πλήρως το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP) έτσι ώστε το 1.6 Sport να εκτελεί τις εντολές σου χωρίς ηλεκτρονικούς φραγμούς.

Την ίδια στιγμή ο 1.6 Ti-VCT με το μεταβλητό χρονισμό των 16 βαλβίδων προσφέρει το νεύρο που χρειάζεται αποδίδοντας 120 ίππους, ικανούς να δώσουν πολύ καλές επιδόσεις. Ενδεικτικά, τα 100 km/h από στάση έρχονται σε λιγότερο από 10 sec (9,9) και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 193 km/h. Στα θετικά και το κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση και την καλή αίσθηση.

Το εντυπωσιακό με το Fiesta όμως είναι πως, ενώ σου προσφέρει απλόχερα οδηγική απόλαυση, ταυτόχρονα φροντίζει και για την άνεσή σου. Τα εύσημα στην σπορ ανάρτηση, που διατηρεί κάθε στιγμή τον έλεγχο του αμαξώματος ενώ την ίδια στιγμή απορροφά αποτελεσματικά λακκούβες και ανωμαλίες του δρόμου, προσφέροντας ποιοτική κύλιση.

συμπέρασμα

Όμορφο, νεανικό, ευρύχωρο, γρήγορο, δυναμικό, ευχάριστο, ποιοτικό: μερικοί από τους λόγους που κάνουν το Fiesta ένα ιδιαίτερα πετυχημένο σουπερμίνι. Ειδικά στην έκδοση 1.6 Sport που στο δρόμο αποδεικνύει πως, εκτός από το όνομα, έχει και τη χάρη. Από τα λίγα προσιτά σπορ hatchbag που προσφέρουν ακόμη ανόθευτη οδηγική απόλαυση. Ιδανικό για ‘‘θερμόαιμους’’ νέους, κάθε ηλικίας!

Ford Fiesta

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
89
GOCAR Magazine #89

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...