Δοκιμή: Opel Mokka 1.2 Turbo 130 PS AT8 - Οπτική αποτοξίνωση από το συμβατικό

Καλωσόρισμα στην νέα εποχή Opel, με το Mokka 2ης γενιάς να δέχεται ολοκληρωτική αλλαγή στα δεδομένα του. Κάτι ορατό με την πρώτη ματιά!

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,2 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
με μια ματιά
Με πηγή έμπνευσης το κλασσικό Manta, σήμερα διεκδικεί τον τίτλο του πιο τολμηρού μοντέλου της εταιρείας τα τελευταία χρόνια.

Less normal, more Mokka. Αυτή η επικοινωνιακή ατάκα στην καμπάνια της Opel σηματοδοτεί την αλλαγή πλεύσης προς ένα δυναμικότερο παρόν και μέλλον. Το καλωσόρισμα στην νέα εποχή έρχεται με το Mokka. Με πηγή έμπνευσης το κλασσικό Manta, σήμερα διεκδικεί τον τίτλο του πιο τολμηρού μοντέλου της εταιρείας τα τελευταία χρόνια. Δείχνει ξεκάθαρα τα κύρια χαρακτηριστικά στοιχεία των νέων Opel, που θα ζήσουμε στη δεκαετία του 2020.



Γυρίζει σελίδα

Η επιβλητικότητα του νέου Mokka είναι εμφανής με την πρώτη ματιά. Το νέο πρόσωπο της Opel, έρχεται με πολλές πρωτοπορίες και με λάβαρο την εικόνα, εκπέμπει ζωντάνια. Φρεσκότατο πλέον και νεανικό ξεχωρίζει από τις αναλογίες του και είναι αναμφίβολα μοντέρνο σχεδιαστικά, σε αντίθεση με τον προκάτοχό του. Ο ανασχεδιασμένος κεραυνός (Opel Blitz), κάνει πρεμιέρα στην Vizor κλειστή μάσκα και τα γωνιώδη LED φώτα (που ενσωματώνουν αντίστοιχης τεχνολογίας προβολείς) αποτελούν φυσική συνέχεια, θυμίζοντας στο σύνολο full-face κράνος. Θυμίζει φυσικά και λίγο Manta αν ανήκεις στους παλιούς, στοιχεία που όπως και να ‘χει είναι υπαρκτά και συνθέτουν την δυναμική ταυτότητα της δεύτερης γενιάς Mokka. Παράλληλα, οι κοντοί πρόβολοι και το φαρδύ αμάξωμα δίνουν την εικόνα που οφείλει να έχει ένα σύγχρονο compact πενταθέσιο crossover που δεν ξεπερνάει τα 4.150 mm μήκους. Είναι μικρότερο 125 mm από τον προκάτοχό του αλλά με 20 mm μακρύτερο μεταξόνιο (2.557 mm) και ένα τσικ φαρδύτερο (10 mm), δείχνει μυώδες και κερδίζει ματιές. Σερβίρεται αιχμηρό αλλά και πληθωρικό, με κομψές λεπτομέρειες που το κάνουν αναγνωρίσιμο ενώ βελτιωμένη εμφανίζεται και η αεροδυναμική του με συντελεστή Cd: 0,32.

Χαρακτηριστικό της νέας αισθητικής του, είναι το ζωηρό λογότυπο που υπαρχει για πρώτη φορά στο κέντρο της πίσω πόρτας βγάζοντας εξωστρέφεια και καλύπτει έκταση. Η εξατομίκευση, οι διχρωμίες και η πλούσια παλέτα επιλογών και εξοπλισμού είναι δεδομένη ώστε να βρεις το Mokka που σου ταιριάζει. Ακόμα και στην black εκδοχή του, που πετυχημένα σκοτεινιάζει ακόμα και φωτεινές λεπτομέρειες (σήματα, μάσκα, λογότυπα, ζάντες), η GS Line έκδοση έχει την πινελιά ιδιαιτερότητας με το κόκκινο περίγραμμα της οροφής. Θυμίζει λίγο το απερχόμενο Adam και δίνει χαρακτήρα μαζί με μια ψευδαίσθηση αιωρούμενης οροφής, κάτι πιο εμφανές σε κάποια από τις προσφερόμενες διχρωμίες. Μέλος της B-SUV σκηνής και κατηγορίας βασίζεται στην πλατφόρμα CMP και ωφελείται κατά 15% σε επίπεδο ακαμψίας. Στόχος του είναι να παντρέψει την τεχνολογία, την αξιοπιστία και την προσιτή λογική απευθυνόμενο σε ευρύ κοινό. Άλλωστε το motto της Opel μιλάει για το μέλλον που ανήκει σε όλους.



Το εσωτερικό αντανακλά επίσης την λιτή και απέριττη φιλοσοφία, όμως χωρίς εκπτώσεις σε ποιότητα, παροχές και επίκαιρες τεχνολογίες. Ο minimal διάκοσμος, με τα ποιοτικά υλικά, προσφέρει ένα φινετσάτο και σπορτιφ συνδυασμό για να χαρακτηριστεί το περιβάλλον μοντέρνο.

Το νέο Opel Pure Panel προσφέρει την digital αύρα που αναζητά η εποχή. Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12’’, ενώ η οθόνη αφής των 10’’ μοιάζει ως συνέχεια του, δείχνοντας φαινομενικά μία. Το αποτέλεσμα μοιάζει σαν να έχεις απέναντι σου δύο διευρυμένες οθόνες και μάλιστα στραμμένες προς την πλευρά του οδηγού. Αντίθετα με τα cockpit που είναι υπερφορτωμένα με πληροφορίες και χειριστήρια, το Pure Panel - όπως το ονομάζει η Opel, εκφράζει μία καθαρή αισθητική. Η δομή του είναι σαφής και κατανοητή με μία ματιά. Οι σχεδιαστές έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στην ψηφιακή αποτοξίνωση, για να αποφευχθεί η διάσπαση της προσοχής του οδηγού. Μπουτόν εξακολουθούν να ελέγχουν τις περισσότερες λειτουργίες, αλλά χωρίς να απαιτείται πλοήγηση σε υπομενού.

Φυσικά διασύνδεση και ψυχαγωγία προκύπτει από τα εξελιγμένα συστήματα infotainment που περιλαμβάνει Multimedia Radio και Multimedia Navi με έγχρωμη οθόνη αφής 7.0” αλλά και το κορυφαίο Multimedia Navi Pro με έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης 10”. Στην τεχνολογική προίκα του νέου Mokka, θα βρει κανείς καινοτόμες τεχνολογίες προερχόμενες από ανώτερες κατηγορίες. Μεταξύ αυτών, προηγμένα συστήματα, όπως τα  Advanced Cruise Control (ACC) και Active Lane Positioning. Το σύστημα φωτισμού προσφέρει επίσης κορυφαίες τεχνολογίες με προσαρμοζόμενο  αντιθαμβωτικό φωτισμό IntelliLux LED matrix που περιλαμβάνει 14 στοιχεία, κάτι μοναδικό στην κατηγορία του. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται στάνταρ με ηλεκτρικό χειρόφρενο καθώς και Traffic Sign Recognition. Διατίθεται επίσης κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, Flank Guard και Side Blind Spot Alert. Στις hi-tech υπηρεσίες συγκαταλέγεται το θερμαινόμενο δερμάτινο κάθισμα με λειτουργία μασάζ για τον οδηγό. Οδηγός και συνοδηγός μπορούν να τοποθετούν τα smartphones τους σε ειδική βάση στην κεντρική κονσόλα, όπου τα συμβατά κινητά τηλέφωνα μπορούν να φορτίζονται επαγωγικά (ασύρματα). 

Οι χώροι ικανοποιούν τέσσερις ενήλικες, επικουρικά και πέντε, αρκεί να μην ανήκουν όλοι στην κατηγορία λεβεντόπαιδα. Μόνο τότε οι πίσω θα διαπιστώσουν περιορισμένο το χώρο στα πόδια, διαφορετικά οι χώροι είναι καλοί για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ομοίως και αυτοί των μικροαντικειμένων για τα πράγματα της καθημερινότητας εντός της καμπίνας, αλλά και ο κύριος αποθηκευτικός πίσω, που με 350 lt θα βολέψει τα εκδρομικά μπαγκάζια. 

 
Καλοστημένα ευχάριστο!

Η καρδιά της απόδοσης στην περίπτωσή μας είναι ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος των 1.2 λίτρων, στην καλή του απόδοση (υπάρχει και 100αρης). Με 130 ίππους και 230 Nm ροπή, το ελαφρύτερο νέο Mokka (1.295 kg) αποκτά οδηγικό ενδιαφέρον. Με το 95% της μέγιστης ροπής να είναι διαθέσιμο σχεδόν από τη βάση των στροφών (1.500 rpm) έως τις 3.750 rpm, αντιλαμβάνεται κανείς πόσο ζωντανό και ευδιάθετο είναι όταν επιταχύνει, χωρίς να περιμένει την υπαρκτή του ευστροφία. Το αυτόματο 8άρι κιβώτιο με τα paddles πίσω από το τιμόνι, απλοποιεί τη διαδικασία και λύνει τα χέρια στην καθημερινή σου αστική συναναστροφή. Αν και δεν είναι διπλού συμπλέκτη αλλά «παραδοσιακό» με μετατροπέα ροπής, είναι εύστοχο στις αλλαγές του τόσο στην αυτόματη όσο και στην manual λειτουργία. Σαφώς δεν συναγωνίζεται την ταχύτητα των διπλοσύμπλεκτων, όμως ζώντας με το Mokka θα διαπιστώσεις ότι δεν θα σου λείψει η πρωτοκλασάτη, ακριβότερη και βαρύτερη επιλογή, στο θέμα αυτόματα κιβώτια. Κινητήρας και κιβώτιο επι της ουσίας είναι ο ορθολογικός συνδυασμός για καθημερινότητα, οικονομία και απόδοση.  

Οι επιδόσεις στο νέο μικρό B-SUV της Opel είναι ζουμερές και έρχονται αβίαστα βυθίζοντας απλά το γκάζι προς τη μοκέτα. Οι εργοστασιακές τιμές δεν απέχουν από την πραγματικότητα (0-100 km/h σε 9,2 sec και τελική ταχύτητα 200 km/h), ενώ το επίπεδο των αεροδυναμικών θορύβων είναι εξαιρετικά χαμηλό. Η σωστή αεροδυναμική και ηχομόνωση σε συνδυασμό με την καλή ποιότητα κύλισης προσφέρει ένα πολιτισμένο περιβάλλον καμπίνας επιβατών, κάτι που θα εκτιμηθεί στο ταξίδι.



Επιλέγεις το Sport πρόγραμμα λειτουργίας (υπάρχουν επίσης Normal και Eco) και αποκτάς αμεσότητα στο γκάζι, στο κιβώτιο και το βάρος του τιμονιού και τότε υποστηρίζεις καλές επιδόσεις, ενώ αν αφήσεις φρόνιμο τον ενθουσιώδη, καλμάρει και η κατανάλωση. Στην πρώτη περίπτωση φλερτάρεις με διψήφιο νούμερο, θα το εδραιώσεις στο trip computer αν είσαι επίμονος με τις επιταχύνσεις και απλά θα το έχεις σε απόσταση αναπνοής αν φερθείς έξυπνα. Στη δεύτερη περίπτωση εκμεταλλευόμενος τη ροπή και τις απλωμένες σχέσεις στο κιβώτιο, καταναλώσεις ανάμεσα στα 6-7 lt/100 km είναι μέσα στο ρεπερτόριο του. 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Μοντέρνα προσέγγιση
  • Διάκοσμος
  • Ποιότητα
  • Απόδοση
  • Τεχνολογίες
  • Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι 
ξινά
  • Σφιχτή ανάρτηση
  • Απουσία τροχού ανάγκης

Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης περιλαμβάνει τη γνωστή συνταγή γονάτων McPherson μπροστά και ημιάκαμπτου άξονα πίσω. Η ρύθμιση της είναι σχετικά σφικτή, ιδίως στην GS Line έκδοση με την πουσαρισμένη σπορτιφ λογική. Αυτό δεν ενοχλεί σε καλοστρωμένους δρόμους, αντιθέτως προσφέρει στην ήδη δεμένη αίσθηση του συνόλου και το Mokka στρίβει με συνέπεια στις εντολές του οδηγού, με περιορισμένες κλίσεις και επικοινωνιακή λογική για τα τεκτενόμενα, ακόμα και αν το τιμόνι παραμένει - βελτιωμένο μεν, αλλά - ελαφρύ . Στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και σε εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω άξονας θα εκφράσει πρώτος τις αντιδράσεις του, αλλά όχι με δυσαρέσκεια προς τον οδηγό για το ποιοτικό αποτέλεσμα συμπεριφοράς. Μόνο σε χωματόδρομο και συνεχείς ανωμαλίες, ιδίως αν επαναπαυθείς στην απόσταση από το έδαφος και δεν περιορίσεις την ταχύτητα σου, θα βαθμολογηθεί με αυστηρότητα η χοροπηδηχτή συμπεριφορά της. Οπότε περιορίζεις την ταχύτητα σου γιατί συν τοις άλλοις έχουμε και πλήρη απουσία εφεδρικού τροχού. Οι αντιδράσεις του αμαξώματος το καθιστούν ευέλικτο, είναι προβλέψιμες ακόμα και στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και συνολικά σε πείθει να το απολαύσεις σε μια στριφτερή διαδρομή έχοντας ροή και ρυθμό, ενώ συμμαχούν στο αποτέλεσμα και τα αποδοτικά φρένα.

Το νέο Mokka κάνει μια δήλωση αυτοπεποίθησης για το μέλλον, λέει αντίο στο συμβατικό παρελθόν και τολμά την εξωστρέφεια. Είναι σήμερα το πετυχημένο στο σύνολο αποτέλεσμα, που κερδίζει τις εντυπώσεις.

συμπέρασμα

Αλλαγή κοσμοθεωρίας για το Mokka που το γνωρίσαμε με συμβατική μορφή και καλά χαρακτηριστικά, αλλά σύντομα ξεχάστηκε από την διάθεση επιθυμίας του κοινού. Η επόμενη επίκαιρη γενιά με τον αριθμό δυο στην πλάτη, φέρνει τα πάνω κάτω. Οπτικά σε κερδίζει με την πρώτη ματιά, ξαφνιάζει ευχάριστα και δείχνει εμπνευσμένο και δυναμικό ώστε να κατακτήσει το μερίδιό του στην πολυπληθή δημοφιλή κλάση. Μοντέρνο μέσα έξω, πλήρες τεχνολογιών ανέσεων και ασφάλειας και επικοινωνιακό με τον οδηγό του συνδυάζει την καθημερινότητα με το εκδρομικό ταμπεραμέντο και γυρίζει σελίδα. 



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ



VIDEOS

GOCAR TEST - Opel Mokka 1.2T 130PS AT8 2021

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...