Δοκιμή: HONDA Jazz 1.5 e: HEV - Διδάκτωρ οικολογίας και πολυχρηστικότητας

Αποκλειστικά υβριδικό, αποδοτικό και οικονομικό, διατηρεί τα χαρίσματα του σε υπερθετικό βαθμό. Αν ψάχνεις λύσεις για όλα, αφήσου στους ρυθμούς του.

  • -
  • -
Ισχύς109 PS
Ροπή253 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,4 sec
Μέση κατανάλωση3,6 lt/100km
Εκπομπές CO282 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Ένα υπόδειγμα πολυχρηστικότητας που αν και ανήκει στα supermini, τα κατορθώματα του ζηλεύονται απο ανώτερες κατηγορίες. Με αναβάθμιση στο υβριδικό του ταλέντο, παραμένει σταθερό στις αξίες του.

Το πλάνο της Honda είναι ξεκάθαρο, αφού στόχος είναι μέχρι το 2030 τα 2/3 των μοντέλων της που θα πωλούνται παγκοσμίως να διαθέτουν υβριδική ή ηλεκτρική τεχνολογία. Στην δέσμευση του Ιάπωνα κατασκευαστή για εξηλεκτρισμό της γκάμας του, το Jazz, πέραν της ανανέωσης, έγινε αποκλειστικά υβριδικό. Κάτι γνώριμο βέβαια για την Honda, που πρώτη εφάρμοσε την υβριδική τεχνολογία σε supermini, δέκα χρόνια πριν.



Υβριδική μελωδία

Στα νέα της δεδομένα και στην 4η γενιά της, η τετράτροχη κάψουλα με το μελωδικό όνομα, κέρδισε 14 mm στο συνολικό μήκος (4.044 mm), μείωσε 24 mm το ύψος του (1.526 mm), αλλά διατήρησε την ενός όγκου λογική στη σχεδίαση και φυσικά τις compact διαστάσεις. Ανασχεδιασμένες λεπτότερες μπροστινές κολόνες διασφαλίζουν ακόμα καλύτερη ορατότητα και νέοι προφυλακτήρες προσφέρουν τις καμπύλες που έλειπαν από το design για ένα ελκυστικότερο αποτέλεσμα. Αναφορικά, η βελτιωμένη περιφερειακή ορατότητα από τα A-pillar έχει αυξηθεί στις 90ο από τις 65ο για τους εμπρός επιβάτες! Σχεδιαστικά, φυσικά και διατηρεί το πολυμορφικό στυλ που διέκρινε και τις προηγούμενες εκδόσεις, αλλά και μέρος της φιλοσοφίας που χαρακτηρίζει το Jazz. Παρόλα αυτά, είναι φρέσκο, με τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, μαζί με το χείλος - fake προέκταση του καπό, να αποτελούν τις σημαντικότερες οπτικές αλλαγές στη νεότερη γενιά.

Στο εσωτερικό, η απλότητα συνδυάζεται με τη σύγχρονη ψηφιακή πραγματικότητα. Στο κέντρο δεσπόζει μία μεγάλη οθόνη αφής 9’’, η οποία λειτουργεί όπως ένα smartphone για λόγους ευκολίας. Φυσικά, διαθέτει όλα τα σύγχρονα και απαιτούμενα συστήματα άνεσης, όπως Apple Carplay και Android Auto, φωνητικές εντολές, αλλά WiFi Hotspot, έτσι ώστε να μπορούν να συνδέονται με το διαδίκτυο όλα τα μέλη της οικογένειας. Ιδιαίτερα σημαντικό σε επίπεδο εξοπλισμού, είναι το γεγονός πως το Jazz διαθέτει αναβαθμισμένο το τεχνολογικό πακέτο υποβοήθησης και ασφάλειας Honda Sensing.

Ο οδηγός μπροστά του έχει μία ευανάγνωστη ψηφιακή οθόνη TFT 7’’, ενώ το τιμόνι με τις δύο ακτίνες προσφέρει χειριστήρια για αρκετές λειτουργίες. Η ποιότητα κατασκευής είναι αντίστοιχη με αυτή που έχουμε συνηθίσει από τη Honda, με χρήση σκληρών πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό που όμως διαπρέπουν στη σχέση τους με το χρόνο και κύριο χαρακτηριστικό την πρακτικότητα. Θήκες και ποτηροθήκες υπάρχουν παντού, ενώ η ευρυχωρία παραμένει ένα από τα ισχυρά του όπλα. Μάλιστα, για να αποφευχθούν θυσίες σε επίπεδο χώρων, το υβριδικό σύστημα στριμώχτηκε στο χώρο του κινητήρα, ενώ το δοχείο καυσίμου έχει τοποθετηθεί κάτω από τις θέσεις οδηγού και συνοδηγού, αντί για το κάθισμα των πίσω επιβατών. Έτσι, το Jazz εξακολουθεί να προσφέρει τα πλήρως ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα Magic Seats με την πληθώρα ρυθμίσεων. Με πολυτάλαντη διαρρύθμιση του πίσω χώρου, τα καθίσματα πέφτουν με μια κίνηση, χωρίς να βγάζεις προσκέφαλα και να αρχίζεις τις επικύψεις.  Η καινοτομία Magic Seats χαρακτηρίζει από την πρώτη του εμφάνιση το Jazz και εδώ για ακόμα μια φορά εκθέτει με την απλότητα του τα πιο πολυδιαφημισμένα πολυμορφικά αυτοκίνητα. Τα έδρανα, που είναι ουσιαστικά ένας πάγκος με χώρο από κάτω ακόμα και για παιδικό καρότσι, σηκώνονται και ανοίγοντας τις πίσω πόρτες μπορείς να φορτώσεις αντικείμενα με ύψος, όπως γλάστρες, ποδήλατα και ότι άλλο φαντάζεσαι. Πολυμορφική ευφυΐα χωρίς εντυπωσιασμούς! Και φυσικά ο χώρος αποσκευών παραμένει πλήρως αξιοποιήσιμος και από τους κορυφαίους στην κατηγορία, με χωρητικότητα που κυμαίνεται από τα 298 έως 1.203 lt.

 

Υβριδικό εργοστάσιο

Στο επίκεντρο ή ρεαλιστικότερα κάτω από το καπό του Jazz βρίσκεται η υβριδική τεχνολογία e:HEV. Ένας κωδικός που θα συνοδεύει από εδώ και στο εξής όλες τις κατασκευές του είδους για λογαριασμό της Honda. Ένας 1.500άρης VTEC βενζινοκινητήρας 98 ίππων, που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον, κινει έναν επικουρικό ηλεκτροκινητήρα, μια γεννήτρια δηλαδή που παράγει ρεύμα για να φορτίσει τη μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που θα μεταφέρει την ενέργειά της στον βασικό ηλεκτροκινητήρα των 80 kW. Από εκεί φτάνει η κίνηση στους εμπρός κινητήριους και το Jazz μπορεί να καυχιέται την ηλεκτροκίνηση. Ο θερμικός κινητήρας ουσιαστικά είναι ο συνδετικός κρίκος που ταΐζει ενέργεια μέσω γεννήτριας τη μπαταρία και από εκεί φτάνει η ενέργεια στον κύριο ηλεκτροκινητήρα. Αντί συμβατικού κιβωτίου, χρησιμοποιείται κιβώτιο μιας σχέσης που είναι αφενός πιο συμπαγές από ένα eCVT και πιο αθόρυβο. Συν τοις άλλοις προσφέρει άμεσο αποτέλεσμα στη μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση. Η συνδυαστική ισχύς είναι 109 ίπποι, ενώ η ροπή φτάνει τα 253 Nm, ώστε οι επιδόσεις να χαρακτηρίζονται από θετικό πρόσημο (0-100 km/h σε  9,4 sec και τελική ταχύτητα 175 km/h). Το ακόμα καλύτερο είναι ότι ενώ η απόδοση είναι ζωηρή η κατανάλωση δύσκολα θα ξεφύγει από τα 6 με 7 λίτρα, ενώ σε φυσιολογικό καθημερινό ρυθμό θα κινείσαι με +- 5 lt/100km. 



Στα τρία διαθέσιμα προγράμματα (EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive), η πρώτη περίπτωση είναι η αμιγώς ηλεκτρική. Σε αυτή την περίπτωση ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει με τα αποθέματα της μπαταρίας να κινήσει τους τροχούς. Η δεύτερη περίπτωση, αφορά την βασική λειτουργία του υβριδικού συστήματος έτσι όπως αναφέρθηκε παραπάνω και στην τρίτη ο κινητήρας εσωτερικής καύσης με την αρωγή ενός συμπλέκτη, ο κινητήρας δίνει απευθείας κίνηση στους τροχούς.

γλυκά
  • Γνώριμο design
  • Τεχνολογίες
  • Ποιότητα
  • Ανέσεις
  • Χώροι
  • Magic Seats
  • Απόδοση
  • Αποτελεσματικότητα
  • Ευελιξία
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Τιμή
  • Σπορ αίσθηση
  • Υπερβολική υποβοήθηση στο τιμόνι

Πρακτικά η μετάβαση γίνεται ανεπαίσθητα, απόλυτα ομαλά, και ανάλογα με το κατά πόσο πιέζεις το πεντάλ του γκαζιού. Η αίσθηση θυμίζει αυτοκίνητο µε ραφιναρισμένο CVT κιβώτιο και η ευκολία στην οδήγηση το χαρακτηρίζει. Μεγάλο ταλέντο στην ευελιξία, το αποδεικνύει με τις αναστροφές που προσφέρει το μεγάλο κόψιμο στο τιμόνι ενώ παραμένει σταθερό και ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο. Γενικά δεν σε παραμυθιάζει, ούτε καυχιέται ότι θα ενθουσιάσει σε στροφιλίκι, όμως υλοποιεί τη δουλειά πρόθυμα και με αποτελεσματικότητα. Επιβραβεύει την οδήγηση με ροή και εμφανίζει κλίσεις στην υπερβολή που συνοδεύονται με υποστροφική διάθεση αν επιμείνεις. Σε κάθε περίπτωση παραμένει ασφαλές, δείχνει πιο άκαμπτο σε σχέση με το παρελθόν του και αποδίδει ποιοτικότερα ο συνδυασμός πλαισίου ανάρτησης, με την τελευταία να αποσβένει και να διαβάζει. Η ποιότητα κύλισης βελτιώθηκε όμως το διαρκές βουητό του κινητήρα που στροφάρει στον ανοιχτό δρόμο, κάποια στιγμή θα κουράσει. Αν όμως είσαι φρόνιμος στις ταξιδιωτικές σου απαιτήσεις και δεν έχεις μόνιμα τεντωμένο το πόδι, το Jazz κερδίζει σε ησυχία. Στα συν και τα φρένα που αποδίδουν προοδευτικά και με αποτέλεσμα. Τελικά αν ξεπεράσεις την τιμή και την αδιαφορία για σπορ αποτέλεσμα, το Jazz σε εκπλήσσει.

συμπέρασμα

Tο νεότερο Jazz προσφέρεται σε τιμή μικρομεσαίου και ενδεχομένως με λειτουργικότερους χώρους από το μέσο όρο της ανώτερης κατηγορίας. Μπορεί η τιμή να θεωρείται το μεγαλύτερο του αγκάθι, όμως οι Jazz αρετές είναι ετοιμόλογες για να δικαιολογήσουν την αξία τους. Αποκλειστικά με υβριδική τεχνολογία, αποδοτικό, σύγχρονο σε όλα και με κατανάλωση scooter, θα το εκτιμήσεις για την αποτελεσματικότητα και φιλικότητα, ώστε να σε συνοδεύει ευχάριστα καθημερινά. Ένα έξυπνο αυτοκίνητο για τις ανάγκες νεοσύστατης αστικής οικογένειας (και όχι μόνο), ένα πακέτο που ενσωματώνει χαρίσματα που τα εκτιμάς ζώντας μαζί του.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...