Δοκιμή Hyundai Kona 1.6 T-GDi 198 PS: Έξτρα καλπασμοί σε τιμή πρόκληση

Οπτική ανανέωση, βιογραφικό στους 200 ίππους και ένας καλός λόγος να το σκέφτεσαι για γρήγορο Crossover

  • -
  • -
Ισχύς198 PS
Ροπή265 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,7 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η ευχάριστη έκπληξη στα SUV/Crossover Hyundai Kona, ανανεώνεται για να διατηρήσει την επικαιρότητα και αναβαθμίζεται. Πλούσια γκάμα και αν ψάχνεις κάτι ισχυρό, καλοστημένο και δελεαστικό σε τιμή είναι εδώ!

Το 2018 ήρθε και τάραξε τα νερά σε μια αποστολή ομολογουμένως δύσκολη. Η άμεση αποδοχή όμως από το κοινό σε μια διαρκώς αναπτυσσόμενη κατηγορία, έδειξε ότι η Hyundai κινείται στο σωστό δρόμο. Όταν ρίχνεσαι στα SUV/Crossover και ιδιαιτέρως στο συνωστισμό της πολυπληθούς κλάσης των B-SUV, με ζουμερό εμπορικό αντίκρισμα τότε η αποστολή κρίνεται πετυχημένη. Και για να συνεχίσει την ανοδική πορεία η ανανέωση είναι χρονικά εύστοχη.

 

Σαγηνευτικό και υποσχόμενο

Η δημιουργική διάθεση σε επίπεδο σχεδιασμού συνεχίζεται για την Hyundai και το Kona γλυκαίνει τις γωνίες του χωρίς να πέφτει στην παγίδα του γλυκανάλατου. Κερδίζει σε δυναμισμό δείχνει μυϊκά αναβαθμισμένο και έχει διαφοροποιήσει ελαφρώς τις διαστάσεις του, κάτι που αποδεικνύουν τα νούμερα που το εκπροσωπούν. Οι νέοι προφυλακτήρες έχουν δώσει 40 mm επιπλέον στο σύνολο, οι στενόμακροι αεραγωγοί πριν το καπό, είναι πλέον χαρακτηριστικό της Ν Line έκδοσης και η εικόνα του συνολικά έχει ανανεωθεί προς το μοντέρνο χωρίς να απλώνεται σε συνταρακτικές αλλαγές στην βασική κεντρική σχεδιαστική ιδέα. Στα κέρδη του ανανεωμένου Kona, η αυξημένη χρωματική ποικιλία και ο σχεδιασμός των τροχών που θα βρει κανείς έως και 18’’.  

Στα ενδότερα ανακαλύπτεις την γνωστή προσεγμένη λογική που μας έχει συνηθίσει ο Κορεάτης κατασκευαστής στην σύγχρονη εποχή του. Η σχεδιαστική προσέγγιση είναι περισσότερο συμβατική από την εξωτερική εικόνα, όμως είναι καλοφτιαγμένο, πλούσια εξοπλισμένο και χωροταξικά ευρύχωρο για ανθρώπους και αποσκευές. Τα μαλακά υλικά δεν είναι προνόμιο του, όμως σύμφωνα με τη Hyundai το 2021 έχει γίνει χρήση νέων πιο ανθεκτικών υλικών. Ακόμα και έτσι διατηρεί μια οπτική και απτή ποιότητα που παραμένει εξαιρετική. Τα φώτα της ανανέωσης στρέφονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών που γνωρίσαμε στα i20 και Tucson και τώρα αναμενόμενα συναντάμε και στο Kona. Με περιορισμένη μεν δυνατότητα διαμόρφωσης αλλά υπαρκτή, αλλάζει χρωματισμό αναλόγως το προφίλ οδήγησης που επιλέξεις από τον περιστροφικό διακόπτη στην βάση της κονσόλας (δίπλα στον επιλογέα).    



Η μεγάλη οθόνη αφής 8’’ στην κορυφή της κονσόλας διακρίνεται για την ευκολία στο χειρισμό του, με το σύστημα πολυμέσων να προσφέρει δυνατότητα σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, θύρες USB και AUX, δορυφορική πλοήγηση με τρισδιάστατη απεικόνιση, αλλά και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του smartphone σε ειδική βάση στην κονσόλα. Φυσικά το επίπεδο εξοπλισμού είναι επαρκές και επίκαιρο, ενώ δεν λείπουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα υποβοήθησης του οδηγού. Το οπλοστάσιο ασφάλειας Hyundai SmartSense, προσφέρει μεταξύ άλλων συστήματα διατήρησης της λωρίδας και αναγνώρισης «τυφλών» σημείων στο πλάι του αυτοκινήτου, ελεγχόμενης κατάβασης, αποφυγής πρόσκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώρισης κόπωσης οδηγού και ανίχνευσης οχημάτων κατά τη διάρκεια οπισθοπορείας.
Στην ενισχυμένη καμπίνα προσθέστε τους σχεδόν μικρομεσαίους χώρους σε επίπεδο επιβατών, με τους πίσω να μην αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα σε ώμους, κεφάλι και γόνατα. Ακόμα και ο μεσαίος επιβάτης δεν θα γκρινιάξει ενώ το τούνελ ανάμεσα στα πόδια του για τις τετρακίνητες εκδόσεις είναι χαμηλότερο από άλλες ανταγωνιστικές προτάσεις της αγοράς. Εργονομικά τα καταφέρνει περίφημα, προσφέρει αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, ενώ και ο χώρος αποσκευών κρίνεται ικανοποιητικότατος με μικρή αναβάθμιση τώρα από τα 361 στα 374 lt, έως 1.143 lt με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.

 

Διακριτικά γρήγορο

Ένα «φρεσκότατο» μοτερ της σειράς Smartstream, ουσιαστικά αντικαθιστά το γνωστό χωρητικότητας 1.6 λίτρων και ωφελείται κατά ένα Nm και 21 ίππους. Ανεβασμένο ελαφρώς και σε κυβισμό (στα 1.598 cc), διαθέτει την ευχάριστη επικαιρότητα του άμεσου ψεκασμού, της συνεχούς μεταβαλλόμενης διάρκειας στο άνοιγμα των βαλβίδων και του turbo για να παντρέψει ιδανικά τον συνδυασμό απόδοσης, οικονομίας και της αυστηρής ευρωπαϊκής νόρμας που αφορά ρύπους. Αποδίδει 198 ίππους στις 6.000 rpm και 265 Nm ανάμεσα στις 1.600 - 4.500 rpm και πρακτικά εκδηλώνει την απόδοση του με σύγχρονο τρόπο, όντας ζωηρός παντού. Οι διακόσιοι ίπποι μπορούν να ξεγελαστούν αν έχεις τρυφερό πόδι και να σου προσφέρουν καταναλώσεις 7 με 8 lt/100 km. Από την άλλη όμως για να απολαύσεις ζωηράδα και επιτάχυνση ώστε να δικαιολογείς την επιλογή σου, δύσκολα θα πέσεις από το διψήφιο στο χαμηλό του.      

Γεμάτος και πολιτισμένος, οφείλει τις επιδόσεις του και στο 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) που υλοποιεί άμεσα τις αλλαγές στο χρόνο που θες και απλοποιεί την οδήγηση είτε σε φυσιολογικό ρυθμό είτε στο κυνήγι της απόδοσης.

Αν και αυτοκίνητο της κλάσης B-SUV νιώθεις ότι δεν είσαι τοποθετημένος πολύ ψηλά, κάθεσαι σε φυσιολογικό ύψος και βρίσκεσαι αντιμέτωπος με νορμάλ γωνίες σε πόδια και χέρια χάρις σε εύστοχες ρυθμίσεις που προσφέρουν κάθισμα και τιμόνι. Το τελευταίο μπορεί να μην διαθέτει το ιδανικό βάρος που θα αναζητήσει ο ψαγμένος της οδήγησης, όμως είναι εύστοχο στις εντολές που του δίνεις και συνηθίζεις άμεσα την ελαφριά του αίσθηση. Συνολικά ταξιδεύει ευχάριστα και ήσυχα χωρίς να επηρεάζει την καμπίνα με θορύβους που γίνονται ενοχλητικοί.



Ανάλογα με την περίσταση υπάρχουν 3 προγράμματα (Eco, Normal, Sport), με το δυναμικό να κοκκινίζει τα όργανα στην digital μορφή τους και να σετάρει τις συνθήκες (απόκριση μοτερ-τιμονιού) στα δεδομένα της απαίτησης. Η ήδη σφιχτή ανάρτηση, εδώ έχει ακόμα πιο υποσχόμενο set-up (αμορτισέρ, ελατήρια, πίσω bump-stops και αντιστρεπτική) δεν αφήνει τις κλίσεις να επηρεάσουν την ομοιογένεια και οι 198 ίπποι βρίσκουν πεδίο έκφρασης.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
  • Επιδόσεις
  • Συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Κατανάλωση

Πακέτο με το στιβαρό πλαίσιο και την πρόσφυση που εξασφαλίζουν τα 18άρια 235/45 (της έκδοσης Distinctive), το διακριτικό Kona θα ξαφνιάσει με τα κατορθώματά του. Τα νούμερα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής άλλωστε υποδηλώνουν ταχύτητα (7,7 sec για τα 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 210 km/h ), που το όλο σύνολο μπορεί να διαχειριστεί αποτελεσματικά και με υψηλό επίπεδο επικοινωνίας με τον οδηγό του. To συνολικά σφιχτό στήσιμο επιτρέπει την οδήγηση με ροή εκμεταλλευόμενος την ροπή του κινητήρα και το Kona δείχνει απολαυστικό και εύστοχο στις εντολές που του δίνεις. Στο δρόμο διατηρεί την καλή και άμεση συμπεριφορά, τονίζει τον σπορτιφ χαρακτήρα με ανάλαφρη διάθεση και δεν ξεχνά φυσικά τον τομέα της ασφάλειας προκρίνοντας προοδευτικές αντιδράσεις ακόμα και αν το παρακάνεις. Ακόμα και τότε όμως επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά χωρίς να καταστρέφουν την χαρά της οδήγησης. Συνολικά η Hyundai αμπαλάρει ένα άρτιο αυτοκίνητο με τιμή - προδιαγραφές και δυνατότητες - που απλά γοητεύει.

συμπέρασμα

Ανανέωση εικόνας, τεχνολογική αναβάθμιση και ευρύτητα γκάμας. Από μόνα  τους όλα αυτά αρκούν να διατηρήσουν την επιτυχία. Στην περίπτωση του Kona 1.6T GDi η υπόθεση αποκτά ακόμα μεγαλύτερο οδηγικό ενδιαφέρον. Απο τη μια ο απελευθερωτικός crossover χαρακτήρας και από την άλλη οι προδιαγραφές που του δίνουν μια άτυπη σπορ υπόσταση που υποστηρίζει μεν χωρίς ταμπέλα, αλλά υλοποιεί εύστοχα. Ζωηρές επιδόσεις, δυναμικό στήσιμο και πλήρης αρτιότητα σε τεχνολογίες - εξοπλισμό, συνθέτουν μια αξιόλογη, σύγχρονη πρόταση που ενσωματώνει όλα όσα αξίζουν της προσοχής σου.      



POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
89
GOCAR Magazine #89

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...