Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 90 PS: Θελκτικό και με προβιά εισαγωγικού

Το Captur αποκτά νέα βασική έκδοση κινητήρα και την συνδυάζει με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Καταφέρνει άραγε η πυκνότερη κλιμάκωση του κιβωτίου να καλύψει την μικρότερη ισχύ του 3κύλινδρου 1.000άρη;

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το πάντα εντυπωσιακό σχεδιαστικά B-SUV της Renault, φιμώθηκε ελαφρώς, με τον βασικός κινητήρας της γκάμας να χάνει 10 ίππους και να κερδίζει μία σχέση στο κιβώτιο. Το αποτέλεσμα, μειωμένοι ρύποι και κατανάλωση με τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα που το χαρακτηρίζουν να παραμένουν.

Ποιος να μας το έλεγε πριν μερικά χρόνια πως το 2021 θα είχαμε SUV, έστω και κόμπακτ, το οποίο θα κινούταν από 3κύλινδρο κινητήρα 1.000 κυβικών με ιπποδύναμη 90 ίππων. Και όχι μόνο αυτό, αλλά είναι υπέρ-αρκετό για κάποιον που θέλει ένα θελκτικό εμφανισιακά αυτοκίνητο – γιατί τα SUV/crossover είναι must πλέον – και χαμηλό κόστος συντήρησης, χωρίς να χάνει πολυτέλειες όπως το keyless entry, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και μία πλούσια σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας.

Το Renault Captur βρίσκεται στην δεύτερη γενιά του πλέον η οποία πατά πάνω στην πλατφόρμα CMF-B, με τις διαστάσεις της να έχουν μεγαλώσει σημαντικά σε σχέση με το αυτοκίνητο που γνωρίσαμε το 2013, αλλά χωρίς το τίμημα του βάρους, το οποίο μειώθηκε κατά 50 ολόκληρα κιλά. Και πάλι όμως, θα αναρωτηθεί κανείς, δεν είναι πολλά τα 1.300 κιλά για τον νέο βασικό κινητήρα των 90 ίππων και 160 Nm ροπής;

front


Γκολ… στους 90

Η απάντηση είναι, κατηγορηματικά όχι. Μπορεί να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά σε συνεργασία με το νέο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με την πυκνή κλιμάκωση, το Captur δείχνει αξιοσημείωτα ζωτνανό! Τόσο που η επίδοση που δίνει ο κατασκευαστής για το σπριντ από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε 14”, να ακούγεται οριακά άδικη. Η σημαντικά αρτιότερη κλιμάκωση σε σχέση με το παλιό 5αρι, βοηθά το "μικρό" Captur να αξιοποιήσει ισχύ και ροπή, με αποτέλεσμα να μπορεί να επιταχύνει ικανοποιητικά χωρίς να δυσανασχετεί, ενώ η ροπή του μοτέρ στις μεσαίες στροφές θα μπορούσε να θυμίζει και μεγαλύτερο σε κυβισμό σύνολο. Το ίδιο το κιβώτιο, αν και έχει σχετικά μακριές διαδρομές, έχει θετικό κούμπωμα με μαλακό συμπλέκτη, κάτι που το κάνει αρκετά εύχρηστο εντός πόλης. Σε ανοιχτό δρόμο το γαλλικό SUV θα κινηθεί απροβλημάτιστα με ταχύτητες γύρω από το όριο ταχύτητας των ελληνικών αυτοκινητόδρομων, χωρίς όμως να δείχνει τεράστια προθυμία όταν επιταχύνει πάνω από αυτό.

Ακόμη ένα θετικό του μικρού κινητήριου συνόλου είναι η χαμηλή τιμή κατανάλωσης, με το αυτοκίνητο που είχαμε στην διάθεση μας να μην ξεπερνά τα 7 lt/100km ακόμη και με τον δείκτη του στροφόμετρου να φλερτάρει σε τακτά χρονικά διαστήματα με την περιοχή κοντά στον κόφτη. Με πιο ελαφρύ δεξί πόδι είδαμε ακόμη και 6,1 lt/100km, τιμή μέσα στο φάσμα των 5,8-6,2 που δίνει ο κατασκευαστής.

side


Cap-
turιστικό

Ιδιαίτερα θετική εντύπωση προκαλεί η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, η οποία κάνει άνετες τις πολύωρες μετακινήσεις. Αρχικά, σε αυτή συμβάλλει το χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα των επιβατών, κάτι που συναντάμε σε όλες τις εκδόσεις του Captur, με το εισαγωγικό μοντέλο να μην αποτελεί εξαίρεση, ενώ ο 3κύλινδρος turbo θα κάνει αισθητή την παρουσία του μόνο όταν ανεβούν οι στροφές.

Η ανάρτηση έχει την απαραίτητη σκληρότητα ώστε το αμάξωμα να μην γέρνει ανεξέλεγκτα στις καμπές, αλλά χωρίς να κουράζει περνώντας πάνω από τις ατέλειες του οδοστρώματος, με το 60άρι (!) προφίλ των ελαστικών να βοηθά σημαντικά σε αυτό τον τομέα. Άλλωστε να θυμίσουμε πως δεν πρόκειται για το Clio – με το οποίο μοιράζεται πολλά σχεδιαστικά αλλά και αρχιτεκτονικά στοιχεία – αλλά για κάτι πολύ πιο ψηλό, οπότε ένα μεγαλύτερο προφίλ ελαστικού για περισσότερη άνεση δικαιολογείται, ακόμη και αν προσφέρει λιγότερη πληροφόρηση στον οδηγό μέσω του συστήματος διεύθυνσης. Η απόσταση από το έδαφος μάλιστα των 21 εκατοστών, επιτρέπει στο γαλλικό crossover να «επιτεθεί» με αυτοπεποίθηση μία επίπεδη χωμάτινη διαδρομή.

side

Εστιάζοντας στο ίδιο το κάθισμα και όχι στο τι αίσθηση περνά μέσα από αυτό, η θέση οδήγησης έχει σωστή εργονομία, με διαθέσιμη ρύθμιση καθ’ ύψος, ενώ τα χειριστήρια πέφτουν ακριβώς εκεί που θέλεις, με το τιμόνι να ρυθμίζεται τηλεσκοπικά και τον επιλογέα ταχυτήτων να είναι τοποθετημένος ελαφρώς ψηλότερα απ’ ότι θα περίμενες – μια ευχάριστη έκπληξη όταν μιλάμε για μία κατασκευή που πρωταρχικός της στόχος δεν είναι οι οδηγικές συγκινήσεις.
Το B-SUV της Renault παίρνει 10 με τόνο και στον τομέα της πρακτικότητας με την καμπίνα να προσφέρει πληθώρα αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα, ενώ η συρόμενη δεύτερη σειρά καθισμάτων αποτελεί τον κρυμμένο άσσο στο μανίκι του Captur, καθώς η αναλογία χώρων επιβατών και αποσκευών μπορεί να ρυθμιστεί ανάλογα τις ανάγκες του χρήστη. Ο χώρος για του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 455 έως 536 λίτρα – ο μεγαλύτερος στην κατηγορία.

interior


Τεχνολογικά πλήρες

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας βρίσκουμε μία οθόνη αφής 7 ιντσών η οποία είναι στάνταρ πλέον σε όλες τις εκδόσεις, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι διαθέσιμη και μία μεγαλύτερη 9,3 ιντσών. Το λογισμικό εντός της οθόνης είναι εύκολο στο χειρισμό, όπως το ίδιο συμβαίνει και με τα χειριστήρια που βρίσκονται πάνω αλλά και πίσω από το τιμόνι, τα οποία επιτρέπουν την χρήση των διαθέσιμων λειτουργιών χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο και τις ευανάγνωστες πληροφορίες που προσφέρει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών. Ιδιαίτερα ευχάριστοι σε αίσθηση είναι και οι περιστροφικοί διακόπτες για τον κλιματισμό στο κάτω μέρος της κονσόλας, οι οποίοι χάρη στις αλουμινένιες λεπτομέρειες προσδίδουν μία περιποιημένη συνολική εικόνα.interior

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Διάκοσμος καμπίνας
  • Πρακτικότητα
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Λειτουργικά έξοδα
ξινά
  • Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης

Με πληθώρα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού στο βασικό (αυτόνομο φρενάρισμα με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και ποδηλατών) ή τον προαιρετικό εξοπλισμό (σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Highway & Traffic Jam Companion), το Captur έχει θέσει υψηλά στάνταρ για τον ανταγωνισμό.

Σχεδίαση και εμφάνιση στα μέτρα σου

Το ότι οι διαστάσεις μεγάλωσαν στην δεύτερη γενιά (+11 εκ. μήκος, +2 εκ. μεταξόνιο) το αναφέραμε, δεν μιλήσαμε όμως για την σχεδίαση και τις επιλογές εξατομίκευσης, οι οποίες επιτρέπουν στους επίδοξους αγοραστές να φέρουν το γαλλικό μοντέλο στα μέτρα τους. Πρακτικά η συγγένεια με το αντίστοιχου μεγέθους Clio είναι δεδομένη, όπως και πολλά από τα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά ανάμεσα στα δυο αδέρφια της Renault. Οπτικά, αν και δεν κόβει δεσμούς με τον προκάτοχό του, το Captur έρχεται αθλητικότερο σε εικόνα, με χαρακτηριστικά του σημεία τις ακμές στο καπό, τα διακοσμητικά ένθετα χρωμίου και τα φωτιστικά σώματα full LED σε σχήμα «C». Από πλευράς εξατομίκευσης, με 90 συνδυασμούς στο εξωτερικό και άλλους 18 στην καμπίνα των επιβατών, οι πιθανότητες να συναντήσεις ένα Captur ίδιο με το δικό σου είναι μηδαμινές.

συμπέρασμα

Μοντέρνο, στυλάτο, εύχρηστο και αποτελεσματικό. Αυτοί είναι οι χαρακτηρισμοί που θα χρησιμοποιούσαμε για την έκδοση του Captur με το βασικό 1.000άρη μοτέρ των 90 ίππων. Το 6αρι κιβώτιο βοηθά ώστε να μην δυσανασχετεί κάθε φορά που ο οδηγός θέλει να επιταχύνει, ενώ κρατά κατανάλωση και ρύπους σε χαμηλά επίπεδα. Τεχνολογικά δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις πλουσιότερες εκδόσεις, ενώ η νεανική σχεδίαση συνδυάζεται με έξυπνη εργονομία στο εσωτερικό για να καλύψει τις ανάγκες μεγάλου μέρους του αγοραστικού κοινού.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Σ.ΠΑΠΠΑΣ
back

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
88
GOCAR Magazine #88

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...