Δοκιμή: Ford Explorer Plug-In Hybrid – Ο γίγαντας των 457 ίππων!

Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού είναι γνωστό πως το… μέγεθος μετράει και σήμερα με το Explorer η Ford προσφέρει μία δόση αμερικανικής «γεύση» στην ευρωπαϊκή αγορά. Και μάλιστα με πράσινη-οικολογική συνείδηση!

  • -
  • -
Ισχύς457 PS
Ροπή825 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,0 sec
Μέση κατανάλωση2,9 lt/100km
Εκπομπές CO266 gr/km
με μια ματιά

Απέναντι στο ευρωπαϊκό κατεστημένο, το Ford Explorer προτάσσει τις θηριώδης διαστάσεις του που συνεπάγονται άφθονους χώρους, αλλά και έναν πανίσχυρο κινητήρα με… οικολογικό προφίλ.


Όσοι έχετε βρεθεί στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, θα έχετε διαπιστώσει πως γενικότερα κυριαρχεί η φιλοσοφία: «Όσο μεγαλύτερο, τόσο καλύτερο». Το Ford Explorer είναι κλασσικό παράδειγμα της αμερικανικής κουλτούρας όσον αφορά τα SUV. Θηριώδες, πολυτελές, με ισχυρό κινητήρα, αλλά και διαστάσεις… ημιφορτηγού! Παραμένοντας πιστή στη στρατηγική εξηλεκτρισμού της γκάμας της, η Ford έχει στόχο μέχρι το τέλος του χρόνου να διαθέτει 17 μοντέλα του είδους στη γκάμα της, περιλαμβάνοντας μάλιστα κάθε είδους κατηγορία. Από το Fiesta, μέχρι τα επαγγελματικά van, κάθε μοντέλο θα ενισχύεται από κάποιο είδος υβριδικής ή ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Ανάμεσα σε αυτά, περιλαμβάνεται και το Explorer, που σήμερα προσφέρεται σε plug-in έκδοση, βρίσκοντας παράλληλα το δρόμο του προς την ευρωπαϊκή αγορά.



Κάπως έτσι αυτή είναι η πρώτη φορά στην 30χρονη ιστορία του μοντέλου που θα διατίθεται και στη χώρα μας! Στην Αμερική γνωρίζει μεγάλη απήχηση, αποτελώντας τη… μεσαία πρόταση της Ford στην κατηγορία των SUV. Ναι, πολύ καλά διαβάσατε. Το Explorer των 5.036 mm είναι μικρό σε σχέση με το Expedition των 5.336 mm, το οποίο βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας της Ford Αμερικής! Πίσω στην Ευρώπη, το Explorer στην plug-in εκδοχή του διαθέτει αρκετό εκτόπισμα και επτά θέσεις έτσι ώστε να τοποθετηθεί μία κατηγορία πάνω σε σχέση με τον ανταγωνισμό της γηραιάς ηπείρου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ FORD KUGA PLUG-IN



Bigger is better!

Όπως καταλάβατε ήδη, το Explorer είναι θηριώδες, στοιχείο που ενισχύουν και οι αμερικανικές σχεδιαστικές καταβολές του. Δεν είναι υπερβολή, πως αν στην κάθοδο της Λ. Κηφισίας αποφασίζαμε να σταματήσουμε στην πύλη της Αμερικανικής πρεσβείας, ίσως και να μας άνοιγαν χωρίς να ζητήσουν ταυτότητα… Το κύριο χαρακτηριστικό είναι η τεράστια εμπρός μάσκα με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα, την ώρα που οι θηριώδεις τροχοί των 20 ιντσών σε διάσταση 255/55 συμβάλλουν στην mucho εικόνα του. Η έκτη γενιά βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της Ford και το μεταξόνιο του είναι 3.025 mm. Το μήκος του είναι αντίστοιχο με αυτό ενός Q7, ενώ οι BMW X5 και Mercedes-Benz GLE που δεν ξεπερνούν τα 5 μέτρα, μοιάζουν με C-SUV δίπλα του. Όμως, το στοιχείο που ενισχύει τις διαστάσεις του και το κατατάσσει σε κατηγορία «Γκοτζίλα» είναι το πλάτος! Με φάρδος 2.285 mm είναι δεδομένο ότι πρέπει να επιλέξει κανείς πολύ προσεκτικά τους δρόμους που θα κινηθεί στην Αθήνα… Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό πως συγκεντρώνει τα βλέμματα του κόσμου, αν και δεν μπορείς να καταλάβεις αν είναι θαυμασμού ή τρόμου.

 

Χώροι για… δύο οικογένειες!

Φυσικά, οι γιγαντιαίες για τα ευρωπαϊκά δεδομένα διαστάσεις, έχουν άμεσο αντίκτυπο στο χώρο του εσωτερικού. Σε αυτό τον τομέα βρίσκεται σε δικό του επίπεδο. Επτά επιβάτες μπορούν να βολευτούν στην καμπίνα του, ενώ σε πενταθέσια διάταξη θυμίζει περισσότερο λιμουζίνα. Είναι χαρακτηριστικό, πως ακόμα και με επτά θέσεις ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 240 lt! Υπό φυσιολογικές συνθήκες με δύο σειρές καθισμάτων, το ίδιο νούμερο αυξάνεται στα 635 lt, ενώ σε διθέσια διάταξη η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 2.274 lt! Και αν όλα αυτά δεν σας είναι αρκετά, μία σειρά από πρακτικές θήκες προσθέτουν επιπλέον 123 lt. Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι γνώριμος, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3’’ να ξεχωρίζει μπροστά από τον οδηγό. Αντίθετα, νέα και διαφορετική σε σχέση με ό,τι έχουμε συνηθίσει από τη Ford είναι η κάθετη τοποθέτηση της οθόνης αφής των 10,1’’ στη κεντρική κονσόλα, θυμίζοντας tablet. Εφοδιασμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας της Ford, διαθέτει έναν αέρα πολυτέλειας, με την ποιότητα κατασκευής να είναι αναμφίβολα υψηλού επιπέδου.



Νούμερα που τρομάζουν

Σεβόμενο τις αμερικανικές ρίζες και παραδόσεις, αλλά και με δεδομένο το γεγονός ότι το αμάξωμα αγγίζει τους 2,5 τόνους, κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ένας πανίσχυρος 3λιτρος κινητήρας. Το εξακύλινδρο σύνολο διαθέτει δύο τούρμπο και η ισχύς του αγγίζει τους 363 ίππους. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο ηλεκτροκινητήρας με τους 102 ίππους φροντίζει η συνδυαστική ισχύς να εκτοξεύεται στα 457 άλογα. Αν αυτό δεν σας ακούγεται αρκετό, απλά σημειώστε πως η ροπή είναι 825 Nm! Και μάλιστα διαθέσιμη από τις 2.500 rpm. Σε αυτό το σημείο διαπιστώνεις ότι τα 6 sec για το 0-100 km/h που δηλώνει η Ford δεν αποτελούν όνειρο θερινής νυκτός. Και αν σας αρέσουν οι αριθμοί, σημειώστε πως το εργοστάσιο δηλώνει 3,1 lt/100 km μέση κατανάλωση, ενώ υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία της τάξεως των 42 km. Εμείς κατά τη διάρκεια της συμβίωσης μας με το Explorer χρειαστήκαμε περισσότερα από 7 lt/100 km, τιμή που εύκολα ξεπερνάει τα 10 lt με αποκλειστική χρήση του θερμικού κινητήρα, ενώ δύσκολα καλύψαμε περισσότερα από 30 km κινούμενοι αμιγώς ηλεκτρικά.



Αντίστοιχα, όπως έχουμε δει στην plug-in έκδοση του Kuga, υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά προγράμματα διαχείρισης της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα. Το EV Auto που η εναλλαγή ανάμεσα στις δύο κινητήριες μονάδες γίνεται αυτόματα, το EV Now που χρησιμοποιείται αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας, το EV Later που διατηρεί το επίπεδο της μπαταρίας για μετέπειτα χρήση, αλλά και το βολικό EV Charge! Στο τελευταίο, ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει να φορτίσει τη μπαταρία, αυξάνοντας φυσιολογικά και την κατανάλωση. Όπως σε κάθε plug-in μοντέλο, έτσι και εδώ για τη φόρτιση της μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οικιακή πρίζα και να την γεμίσετε σε έξι ώρες, ενώ σε Wallbox η ίδια διαδικασία απαιτεί λιγότερες από τέσσερις ώρες. Το κιβώτιο είναι το αυτόματο των δέκα σχέσεων της Ford, ενώ η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του ηλεκτρομηχανικού συστήματος All-Wheel Drive. Το τελευταίο συνδυάζεται με μία ευρεία σειρά προγραμμάτων οδήγησης, που έρχονται να προστεθούν δίπλα στα γνωστά Eco, Normal και Sport. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα: Trail, Slippery, Tow/Haul και Deep snow/sand.

 


Πληθωρικό σε όλα του

Σκαρφαλώνοντας –κυριολεκτικά- στο εσωτερικό του, έχεις την αίσθηση πως οδηγείς ένα πραγματικό SUV. Οι διαστάσεις του δεν μπορούν να κρυφτούν και δεν θα το χαρακτήριζες ευέλικτο και πρακτικό. Τα υπόλοιπα αυτοκίνητα στο δρόμο μοιάζουν με «παιχνίδια» δίπλα του και μένεις να παρατηρείς από ψηλά τις αντιδράσεις των οδηγών. Όπως εύκολα φαντάζεται κανείς, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, με την ηχομόνωση να μετατρέπει την καμπίνα των επιβατών σε μία «φούσκα» πλήρως αποκομμένη από τους ήχους του περιβάλλοντος. Την ίδια ώρα, η αρχιτεκτονική της ανάρτησης με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, όπως και η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, παίζουν το ρόλο τους στο υψηλό επίπεδο άνεσης. Δεν είναι υπερβολή πως το Explorer αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων σαν μία… βόλτα στο πάρκο. Αντίστοιχα εντυπωσιακή με την ποιότητα κύλισης είναι και η επιτάχυνση. Με το πόδι στο πάτωμα δεν πιστεύεις πως ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, ειδικά όταν αναλογίζεσαι πως πρόκειται για μία κατασκευή που ζυγίζει περί τους 2,5 τόνους. Η ροπή των 825 Nm, όπως και η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα, χαρίζουν στο Explorer plug-in εξαιρετική απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές, με το εμπρός μέρος να ανασηκώνεται ελαφρώς στο απότομα πάτημα του πεντάλ της βενζίνης. Μάλιστα, επιταχύνει με τον ίδιο αμείωτο ρυθμό, μέχρι τη στιγμή που το άμεσο και γρήγορο κιβώτιο επιλέξει την επόμενη σχέση.

γλυκά
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Χώρος αποσκευών
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
ξινά
  • Μικρή ηλεκτρική αυτονομία
  • Βάρος

Βέβαια, η ευκολία με την οποία ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα στον πίνακα οργάνων απαιτούν ο οδηγός να βρίσκεται σε εγρήγορση. Μπορεί να διαθέτει ολόκληρη την ομπρέλα υποβοήθησης και ασφάλειας της Ford, αλλά ακόμα και έτσι είναι δύσκολο να κερδίσεις τους νόμους της φυσικής. Όλος αυτός ο όγκος και η μάζα απαιτούν προσοχή, αφού η αδράνεια παραμένει ανίκητη. Αν δεν υπερεκτιμήσει κανείς τις δυνατότητες της ανάρτησης και του συστήματος τετρακίνησης, μπορεί να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια πίσω από το τιμόνι του. Εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό, όντας ουδέτερο και με μικρές κλίσεις τηρουμένων των αναλογιών. Μάλιστα, σε γλιστερό οδόστρωμα θα νιώσεις το πίσω μέρος να γλιστράει ελαφρώς, εμφανίζοντας τάσεις υπερστροφής και χαρίζοντας του μία ευχάριστη οδηγική νότα. Την ίδια ώρα, οι εκτός δρόμου δυνατότητες του είναι αυτές που περιμένεις από μία κατασκευή του είδους, εκμεταλλευόμενο εκτός από το σύστημα μετάδοσης, τόσο την πληθώρα των προγραμμάτων οδήγησης όσο και την απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 204 mm. Σε κάθε περίπτωση, στο ύψος των περιστάσεων στέκονται τα φρένα, τα οποία έχουν διάρκεια, απόδοση, αλλά και καλή αίσθηση παρά την ύπαρξη του συστήματος ανάκτησης. 

συμπέρασμα

Μπορεί η εικόνα του Ford Explorer να μας φέρνει στο νου εικόνες από την Washington με τους μαυροφορεμένους πράκτορες του FBI, αλλά αυτό δεν αναιρεί ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό οικογενειακό SUV. Οι άφθονοι χώροι στο εσωτερικό και το επίπεδο άνεσης είναι υψηλού επιπέδου, ενώ προσφέρει κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού και αντίστοιχου επιπέδου τεχνολογία. Και όλα αυτά ενώ συνδυάζει οικολογικό χαρακτήρα, αλλά και έναν πανίσχυρο κινητήρα που του χαρίζει αξιοζήλευτες επιδόσεις. Φυσικά και δεν είναι φθηνό, αλλά μία ματιά στο κόστος του ανταγωνισμού ίσως να σας πείσει για το αντίθετο.



ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...