Δοκιμή: Honda e Advance - Γεννήτρια θετικής ενέργειας

Η φουτουριστική έκφραση της Honda στην υπόθεση σύγχρονο και ηλεκτρικό, σερβιρισμένη με μια vintage επίγευση. Ένας ευχάριστος και οικολογικός τρόπος για καθημερινή μετακίνηση.

  • -
  • -
Ισχύς154 PS
Ροπή315 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,3 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η ηλεκτρική αιχμή του δόρατος για την Honda συνδυάζει την παράδοση με το lifestyle και διαπρέπει σε αισθητική, digital λογική και τεχνολογία.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Vintage σύνδεση
  • Digital σεμινάρια
  • Compact διαστάσεις
  • Ευελιξία
  • Κύκλος στροφής
  • Φινέτσα - Ποιότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Εξοπλισμός
  • Απαλλαγή στον Δακτύλιο
  • Μηδενικά Τ.Κ.
ξινά
  • Αυτονομία
  • Στενό άνοιγμα πίσω πόρτας
  • Χώρος αποσκευών

Αν κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν, σε μια προσπάθεια η Honda να προσεγγίσει την κατάσταση της εποχής και να προσφέρει στον άνθρωπο αυτό που πραγματικά χρειάζεται, λάνσαρε στην αγορά το πρώτο Civic. Ήταν το 1972 και το μικρό ιαπωνικό αυτοκίνητο έπεφτε σαν μάνα εξ ουρανού στον πλανήτη Γη, «δηλώνοντας» ότι ήρθε να λύσει την αστική μετακίνηση και να επουλώσει τις ανοιχτές πληγές από την πετρελαϊκή κρίση. Ένα timing εξαιρετικό για τη Honda και το ίδιο το Civic, που έγινε σταθμός σχεδόν στο μισό αιώνα του και στις 10 γενιές του, απογειώνοντας τις μετοχές της εταιρείας.

 

Back to the Future

Αν προσπαθήσουμε να συνδέσουμε τις καταστάσεις, τώρα η Honda επιλεγεί να δώσει τις ανάσες που χρειάζεται ο άνθρωπος και ο πλανήτης γενικότερα για τα επόμενα χρόνια, ανταποκρινόμενη στην ανάγκη για ένα πιο πράσινο μέλλον και για μετακινήσεις περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον. Άλλωστε, δέσμευση του Ιάπωνα κατασκευαστή είναι μέχρι το 2023 όλα τα μοντέλα ευρείας παραγωγής να είναι εξηλεκτρισμένα και ο πιο άμεσος και επίκαιρος πρεσβευτής της ηλεκτροκίνησης, είναι το Honda e. Μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση που τραβάει το βλέμμα σαν μαγνήτης και δεν ξεχωρίζει την ηλικία των ματιών που γοητεύει. Η πνευματική σχέση με το πρώτο Civic βγαίνει στην επιφάνεια αν ανήκεις στους παλιούς. Η φουτουριστική εικόνα αν είσαι μέλος της νέας γενιάς, γεννημένος συν πλην στην νέα χιλιετία.

Σε κάθε περίπτωση όμως το compact και minimal στιλάκι του είναι σε απόλυτη αρμονία με την επιτυχία, καταφέρνοντας να συνδυάσει την παράδοση με την τεχνολογία και το σύγχρονο lifestyle με την συγκρατημένη vintage θύμηση. Μια σχεδιαστική απλότητα που σε κερδίζει, εκπέμπει κομψότητα και μια ανώτερη αίσθηση κατασκευής από την αφρόκρεμα των premium προτάσεων. Και ας ανήκει επίσημα στα supermini όπως δηλώνουν οι διαστάσεις του (μήκος 3.894 mm, πλάτος 1.752 mm, ύψος 1.512 mm) και το μεταξόνιο των 2.530 mm. Η υποσημείωση - υποκατηγορία αμιγώς ηλεκτρικό και η φροντίδα της Honda έδωσε ένα αποτέλεσμα γευστικότατο, ελκυστικότατο και τεχνολογικά αντάξιο του κατασκευαστή.    

Εξωτερικά κάνει μπαμ με τους στρογγυλούς LED προβολείς πολλαπλών λειτουργιών (ενσωματώνουν την λειτουργία των φλας) και τα αντιστοίχου σχήματος και τεχνολογίας φώτα πίσω που περιβάλλονται από κυρτές προς τα μέσα piano black επιφάνειες. Το σημείο φόρτισης που βρίσκεται στο κέντρο του καπό, ανοίγει από το κλειδί και επιτρέπει εύκολη πρόσβαση και από τις δύο πλευρές. Ως highlights, διαθέτει κάμερες υψηλής ανάλυσης αντί για εξωτερικούς καθρέπτες και κρυφές χειρολαβές σε όλες τις πόρτες. Αυτές των μπροστινών θυρών εκτείνονται προς τα έξω και φωτίζονται μόλις ο οδηγός (και το κλειδί) πλησιάσει στο αυτοκίνητο, ενώ οι πίσω είναι σε άλλο σχεδιαστικό μοτίβο και θέση, αφήνοντας μια 3θυρη - όχι και ιδιαίτερα πετυχημένη - ψευδαίσθηση. Τουλάχιστον η απουσία πλαισίου γύρω από τις πόρτες δίνει την ξεχωριστή πινελιά, βγαλμένη από σπορ σχεδιαστική συνταγή. Ο ρετρομοντέρνος σχεδιασμός συμπληρώνεται επίσης από την στάνταρ πανοραμική γυάλινη οροφή και φώτα spot LED πάνω από το κεφάλι των επιβατών, ως επιπρόσθετος φωτισμός υποδοχής. Το φως δεν λείπει απο την καμπίνα, ενώ οι κάμερες εμπρός και πίσω σε συνδυασμό με τις πλαϊνές εξασφαλίζουν 360ο θέαση περιμετρικά του αυτοκινήτου, κάτι ορατό από τις οθόνες στο εσωτερικό.

Εδώ είναι που επικρατεί ένα digital φεστιβάλ που όμοιό του δεν έχεις συναντήσει σε μικρό αυτοκίνητο. Από άκρη σε άκρη στο ταμπλό επικρατούν οθόνες. Δυο υπό γωνία στις άκρες του ( 6’’) εν είδη θέασης εξωτερικών καθρεφτών, μια αποστολή που εκπληρώνουν με ιδιαίτερα ρεαλιστικό τρόπο και άλλες τρείς κάτω από μια μακρόστενη γυάλινη μετώπη. Ως πίνακας οργάνων μια οθόνη TFT 8,8 ιντσών μπροστά από τον οδηγό προβάλλει τις βασικές πληροφορίες οχήματος και οδήγησης, αλλά και εξειδικευμένες όπως την κατάσταση φόρτισης, το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης και λεπτομέρειες των συστημάτων ασφαλείας, αντικαθιστώντας τον κλασική διάταξη.

Οι δύο κεντρικές οθόνες των 12,3 ιντσών είναι αφής και επιτρέπουν την ταυτόχρονη πρόσβαση οδηγού και συνοδηγού στις πολλαπλές πληροφορίες που προσφέρουν. Υπάρχει ακόμα και η δυνατότητα εναλλαγής των οθονών, ενώ μπορείτε να τις προσωποποιήσετε με τις αγαπημένες σας φωτογραφίες ή να έχετε πρόσβαση σε εφαρμογές του κινητού σας, μέσω του Apple CarPlay ή Android Auto. Από την εφαρμογή My Honda+, μπορεί κανείς να στείλει εξ αποστάσεως προορισμούς στο navigation system από το προσωπικό του smartphone και γενικά προσφέρει μια εντελώς διαφορετική βιωματική εμπειρία. Η ουσία είναι ότι τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός εχουν την ανεξαρτησία τους σε επιλογές και την ώρα που ο πρώτος για παράδειγμα πλοηγείται μέσω του Navi ή ενημερώνεται για τα ενεργειακά αποθέματα των μπαταριών, ο συνοδηγός μπορεί να ψυχαγωγείται ή να ενημερώνεται μέσω της οθόνης του. Φυσικά υπάρχει και η ανώνυμη ψηφιακή βοηθός (Honda Personal Assistant) που ακούει στο «Ok Honda» και ανταποκρίνεται για βοήθεια. Πρακτικά όσο ευχάριστα διαδραστική διεπαφή προσφέρει συνολικά το Honda e, τόσο εξοικείωση και ενημέρωση αναζητά από τους χρήστες του. Εν ολίγοις πρέπει να κλειστείς ένα Σουκού μέσα για να ξεστραβωθείς και η καραντίνα βοηθάει!



Το ευχάριστο της καμπίνας είναι ότι την χαρακτηρίζει φινέτσα, ποιοτική ιαπωνική συναρμολόγηση και μια πετυχημένα λιτή αισθητική που δανείζεται στοιχεία από το παρελθόν και τα σερβίρει με μεράκι. Η απομίμηση ξύλου, το διάκτινο τιμόνι, οι παραλληλόγραμμοι αεραγωγοί ήταν η έμπνευση του τότε, που βρίσκει εφαρμογή στο σύγχρονο τώρα. Φυσικά σε ένα μοντέρνο αυτοκίνητο με τόση διασύνδεση και παροχές δεν θα έλειπε η παραδοσιακή ηχητική φροντίδα στην ψυχαγωγία των επισκεπτών. Πάρτε λοιπόν 189 watts για το απλό και 375 watts για το ηχοσύστημα του Honda e Advance της δοκιμής και καλή διασκέδαση!

Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφαλείας είναι υπερπλήρης από τη βασική κιόλας έκδοση. Η πλουσιότερη από τις δυο εκδόσεις διαθέτει στάνταρ μεταξύ άλλων θερμαινόμενο τιμόνι και το Centre Camera Mirror System που μεταδίδει την εικόνα από την πίσω κάμερα στην οθόνη του κεντρικού καθρέπτη. Ιδιαίτερα χρήσιμο τη νύχτα ή όταν το πίσω πεδίο ορατότητας του οδηγού καλύπτεται από επιβάτες ή φορτία. Φυσικά οι προηγμένες τεχνολογίες Honda SENSING, είναι εδώ και διευκολύνουν την ασφάλεια. Πρόκειται για συστήματα όπως η αυτόματη πέδηση αποφυγής σύγκρουσης, η αποφυγή παρέκκλισης λωρίδας, η αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και ο έξυπνος περιοριστής ταχύτητας.

Τα αναπαυτικά καθίσματα με τις υφασμάτινες επενδύσεις που θυμίζουν καναπέ και προσφέρουν αντίστοιχη στήριξη, θα υποδεχτούν με φιλοξενία τους επισκέπτες στο εσωτερικό που διαθέτει ένα πλήρες ρεπερτόριο πρίζας (ακόμα και μετατροπέας 230 V υπάρχει) για να εξυπηρετήσει την φόρτιση - σύνδεση συσκευών. Τα 171 lt του χώρου αποσκευών δεν προσφέρονται για εκδρομικό πρωταθλητισμό, άλλωστε το Honda e καμαρώνει ως παιδί της πόλης. Οι χώροι είναι καλοί για 4, αλλά καλύτεροι για τους εμπρός επιβάτες. Οι πίσω θα βολευτούν, αλλά θα αντιμετωπίσουν το στενό άνοιγμα της πόρτας τους, που δυσχεραίνει την είσοδο έξοδο. 

 


Φορτίστε, ξεπορτίστε…

Η νέα πλατφόρμα που εξελίχθηκε ειδικά για το Honda e έδωσε και χωροταξική ευελιξία ώστε κατασκευαστικά να επιτευχθεί το βέλτιστο. Μια κομπακτ διαστάσεων μπαταρία ιόντων λιθίου 35,5 kWh βρίσκεται τοποθετημένη χαμηλά στο πάτωμα και είναι υγρόψυκτη ώστε να διασφαλίσει την ιδανική θερμοκρασία και τις μικρότερες μεταβολές στην απόδοσή της, ανεξάρτητα με τις καιρικές συνθήκες. Στόχος για τους τεχνικούς της Honda ήταν να χαμηλώσουν το κέντρο βάρους και να πετύχουν την ιδανική κατανομή σε ποσοστό 50:50 (εμπρός-πίσω), κάτι το οποίο πέτυχαν.

Αν και η βασική έκδοση Honda e, αποδίδει 136 ίππους, η Advance της δοκιμής ωφελείται κατά 18 επιπλέον, διατηρώντας το ίδιο επίπεδο ροπής στα 315 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω και χαμηλά και η μετάδοση της κίνησης γίνεται φυσικά από τους πίσω τροχούς. Περιτριγυρισμένο από γόνατα McPherson που πατάνε σε τροχούς 17’’ (Michelin Pilot Sport 4) και εξοπλισμένο με το γρήγορο σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής υποβοήθησης (Variable Gear Ratio), το Honda e δείχνει στιβαρό και καλοστημένο στην αποστολή του. Πριν όμως, θα του βγάλεις το καπέλο στις αναστροφές, όπου το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού εξασφαλίζει ακτίνα στροφής 4,3 m. Πρακτικά δηλαδή περιορίζει τις μανούβρες και διευκολύνει τη ζωή. Ο μοντέρνος τρόπος κινητικότητας, εκπροσωπείται από αμεσότητα ροπής με το καλημέρα και ευκολία χρήσης. Δυο mode (Normal, Sport) φροντίζουν για τον τρόπο απόδοσης και την διαχείριση της ενέργειας, με το σύστημα Single Pedal Control που σου επιτρέπει να επιταχύνεις και να επιβραδύνεις το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας μόνο το δεξί πεντάλ. Επιπλέον, μπορείς να ρυθμίσεις την ισχύ πέδησης σε τρία στάδια μέσω των paddles στο τιμόνι και όσο περισσότερη εμφανίζεται η επιβράδυνση τόσο σε επιβραβεύει και με ανάκτηση ενέργειας.



Με τους 154 ίππους μπορείς να τεντώνεις το δεξί σου πόδι και να βλέπεις τα πρώτα 100 km/h σε 8,3 sec, ενώ η τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 km/h είναι θέμα χρόνου να επιτευχθεί. Με το πόδι στη μοκέτα όμως, θέμα χρόνου είναι και η αποφόρτιση της μικρής μπαταρίας. Αν βλέπεις στο digital panel πληροφορίων ότι με την οδήγησή σου καταναλώνεις 25 με 26 kWh/100 km, μην περιμένεις κάτι παραπάνω από 120 με 130 km αυτονομίας. Αν πάλι χαλαρώσει το πόδι στο πεντάλ της ενέργειας, και εκμεταλλεύεσαι την ανάκτηση, οι 20-22 kWh/100 km είναι η συνηθέστερη μέση κατανάλωση που μπορείς να έχεις, χωρίς να είσαι ο Δαλαϊ Λάμα της οικονομικής οδήγησης. Τα 160-170 km αυτονομίας δείχνουν εφικτός στόχος ακόμα και με το ανάγλυφο της πρωτεύουσας που απέχει από το ιδανικό. Αν πάλι θέλεις να επιβεβαιώσεις τον Ιάπωνα κατασκευαστή και να ρίξεις τις ενεργειακές σου καταναλώσεις στις 18 kWh/100 km, ώστε να προσεγγίσεις τα 200+ χιλιόμετρα αυτονομίας, τότε μάλλον αναζητάς την ιδανική διαδρομή και την απόλυτη πειθαρχεία στη χρήση του Honda e. Κάτι μάλλον απίθανο να συμβεί στη συνολική διάρκεια της καθημερινότητας σε Αθηναϊκό τοπίο.

Όταν φτάνει η ώρα της φόρτισης, αντιλαμβάνεσαι ότι η μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας κερδίζει πόντους στην ταχύτητα που αναπληρώνει ενέργεια. Οι χρόνοι φόρτισης ποικίλλουν ανάλογα με τον τύπο του φορτιστή που θα χρησιμοποιηθεί, με τη γρηγορότερη φόρτιση έως το 80% να υλοποιείται σε 31 λεπτά με έναν φορτιστή DC 50 kW, κάτι που αποδείχθηκε και στην πράξη. Με αυτές τις προδιαγραφές φόρτισης, μια ώρα και 20 λεπτά ήταν αρκετή για το 100%. Από εκεί και πέρα υπάρχει η δυνατότητα πλήρους φόρτισης σε 4,1 ώρες με ταχυφορτιστή 6,6 kW και σε 18,8 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα.



Πάντως η συμπεριφορά του είναι ευχάριστη και δίνει μια ιδιαίτερα στιβαρή αίσθηση. Η ανάρτηση ανταποκρίνεται ποιοτικά, δεν γέρνει αισθητά και διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία της και τον τρόπο που διαχειρίζεται τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Συνολικά το ηλεκτρικό Honda δείχνει να έχει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης με τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν σπάνια και διακριτικά, ενώ επιταχύνει άμεσα όταν του το ζητήσεις. Παράλληλα εμφανίζεται αθόρυβο και ποιοτικό σε κύλιση, ώστε να νιώθεις απαίδευτος στις καθημερινές σου μετακινήσεις. Τα παραπάνω από 1500 κιλά του δεν γίνονται αισθητά, όντας σωστά κατανεμημένα και η συνολική του ευελιξία, με μια πρόθεση να ικανοποιήσει τις βασικές σπορ ανάγκες του οδηγού του, το κάνει ευχάριστο και ουσιαστικό. Ο πρώτος αμιγώς ηλεκτρικός πρεσβευτής της Honda κάνει το ιαπωνικό καλωσόρισμα ιδιαίτερα πρόσχαρο και ευχάριστο, κερδίζει την επιβράβευση των περαστικών και αφήνει υποσχέσεις για μια θέση στο πάνθεον των ξεχωριστών  αυτοκινήτων.    




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Νοσταλγικό στιλάκι που νοητά σε πάει στα 70s, κάτι σαν το πρώτο Civic. Για το Honda e η σχεδιαστική απλότητα είναι μέρος της Ιαπωνικής κουλτούρας, όπως φυσικά και η εμμονή σε τελειότητα και τεχνολογίες που θέλει να εξωτερικεύσει με τον ομολογουμένως κομψό τρόπο του. Εφικτό το καθαρό αποτύπωμα στον πλανήτη με το ηλεκτρομοτέρ σε εκδόσεις 136 και 154 PS. Εφικτές και οι επιδόσεις, όπως και τα 200 km αυτονομίας αν φυσικά δεν κυνηγάς τις επιδόσεις. Και βέβαια διαθέτει το γευστικό κερασάκι για να παραπλανήσει την οδηγική ευτυχία. Πίσω κίνηση και κατανομή βάρους ζυγισμένη στο 50:50. Ήδη κλείνω τα μάτια και φαντασιώνομαι S2000! Εντάξει, το e πρεσβεύει κάτι εντελώς διαφορετικό, εμφανώς με τη σκέψη στην οικολογική ταυτότητα, όμως θα χαμογελάς μαζί του ακόμα και αν δεν σου κάνει τα παραδοσιακά σπορ Honda χατήρια. Για να το απολαύσεις βέβαια θα πρέπει να θυμηθείς το βασικότερο. Να αφιερώσεις δηλαδή μίνιμουμ 30 χιλιάδες ευρώ εκμεταλλευόμενος την κρατική επιδότηση.    

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
88
GOCAR Magazine #88

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...