Δοκιμή: Dacia Duster 1.0 TCe LPG - Ο Σκωτσέζος με τους 100 ίππους και την οικονομία του υγαερίου

Λένε πως οι Σκωτσέζοι φημίζονται για την οικονομία που κάνουν. Που να δείτε αυτό το Duster διπλού καυσίμου με υγραέριο…

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,8 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Είναι η έκδοση διπλού καυσίμου, του Dacia Duster, με βενζίνη και LPG, που δίνει έμφαση στην οικονομία, περιορίζοντας δραστικά τα έξοδα κίνησης.


Το Dacia Duster έχει κερδίσει το αγοραστικό κοινό, όπως μαρτυρούν και οι πωλήσεις του, τόσο στην Ελλάδα, όσο ακόμα καλύτερα και στην Ευρώπη. Με αρκετά προτερήματα και προεξέχων αυτών τον value for money χαρακτήρα του, στοχεύει σε ένα κοινό που πέρα από την πρακτικότητα και την περιπέτεια που είναι ικανό να προσφέρει, αναζητά κάτι προσιτό και οικονομικό.

Στη νέα γενιά του είναι γεγονός ότι έρχεται πιο διαβασμένο και βελτιωμένο στις λεπτομέρειες, προσφέροντας ένα πιο ολοκληρωμένο πακέτο. Η γκάμα των κινητήρων του με diesel και μικρό 1.000άρη βενζίνης χτυπά στο κέντρο του ενδιαφέροντος. Ένα βήμα ακόμα παραπέρα πάει με τούτη εδώ την έκδοση διπλού καυσίμου, με βενζίνη και υγραέριο.

Ο κινητήρας είναι ο 3κύλινδρος 12βάλβιδος τούρμπο βενζίνης με χωρητικότητα 999 cc που αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής. Στην περίπτωση του “δικού μας” Duster με το διπλό καύσιμο, έρχεται με εργοστασιακό σύστημα LPG. Γεγονός που συνεπάγεται πέρα των άλλων, εργοστασιακή αξιοπιστία, που συνοδεύεται από πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, τρία συν δύο επέκταση.

Η μετάδοση περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων πέντε σχέσεων. Για την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h το Duster ECO-G -όπως είναι η επίσημη ονομασία του- απαιτεί 13,8 sec, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 168 km/h.

Το δοχείο του υγραερίου, που πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφάλειας, είναι τακτοποιημένο προσεκτικά στη θέση της ρεζέρβας, την οποία και καταργεί, έχοντας χωρητικότητα 33,6 λίτρων LPG, με τον ανεφοδιασμό να γίνεται από μία υποδοχή δίπλα στην τάπα που χρησιμοποιείται και για τη βενζίνη.

Με αυτή την τοποθέτηση δεν ζημιώνεται ο όγκος του χώρου αποσκευών, ο οποίος παραμένει αξιόλογος με 445 λίτρα και κανονικό σχήμα για πλήρη αξιοποίηση. Επιπλέον, ανεπηρέαστο παραμένει το ρεζερβουάρ βενζίνης, με τη χωρητικότητά του να είναι 50 λίτρα, γεγονός που αθροιστικά, με χρήση και των δύο καυσίμων εκτοξεύει την αυτονομία του Duster πάνω από τα 1.000 χιλιόμετρα.

Το Duster LPG εκκινεί με βενζίνη και συνεχίζει μέχρι να ζεσταθεί, στιγμή που περνάει αυτόματα και ανεπαίσθητα σε λειτουργία με υγραέριο. Δεν υπάρχει διαφορά, ούτε σε ήχο, ούτε σε απόδοση, με την απαίτηση για υγραέριο όμως να είναι μεγαλύτερη από αυτή για βενζίνη. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδίου, η κατανάλωση κατά τη δοκιμή μας, όσον αφορά τη βενζίνη ήταν κοντά στα 7,5 lt/100 km, ενώ με καύσιμο το υγραέριο ήταν λίγο πάνω από τα 8 lt/100 km.

Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, το Dauster LPG αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικό σε κόστος χρήσης, αφού η τιμή του υγραερίου είναι σχεδόν η μισή από αυτή της βενζίνης. Μάλιστα, λόγω τιμής καυσίμου, αποδεικνύεται και πιο οικονομική πρόταση, ακόμα και από την έκδοση diesel του Duster, αφού απαιτεί περίπου 6 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα κίνησης!

Αυτή είναι και η ουσία στη συγκεκριμένη έκδοση. Αυτό που το καθιστά ξεχωριστό, είναι το χαμηλό κόστος χρήσης που προσφέρει το LPG. Μάλιστα δεν απαιτεί κανένα συμβιβασμό, ούτε σε χώρους, ούτε σε απόδοση, ενώ το σημαντικότερο είναι ότι υποστηρίζεται και από ένα μεγάλο δίκτυο ανεφοδιασμού, αφού το υγραέριο είναι διαθέσιμο στα περισσότερα πρατήρια καυσίμων.

γλυκά
  • Οικονομία
  • Κόστος χρήσης
  • Τιμή
  • Πρακτικότητα
  • Άνεση
  • Χώροι
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά

Στα θετικά του, είναι αναμφίβολα και η τιμή του. Αυτή που το καθιέρωσε στην αγορά και τη συνείδηση του αγοραστικού κοινού. Η βασική έκδοση Ambience του Duster 1.0 TCe LPG στοιχίζει 15.680 ευρώ, ενώ η αμέσως επόμενη και πιο ολοκληρωμένη εξοπλιστικά Sportive, που περιλαμβάνει επιπλέον, ζάντες αλουμινίου, cruise control και σύστημα πλοήγησης με ελληνικούς χάρτες, 16.780 €. Το Duster και σε αυτή την έκδοση, προσφέρει πέρα από την αξιοσημείωτη οικονομία, αξιόλογους χώρους, πρακτικότητα, ελευθερία κινήσεων, χάρη στα 21 cm καθαρής απόστασης από το έδαφος και απλόχερα μάλιστα, άνεση. Δεν έχει διαφορές σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις, τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά. Μόνο το button για το LPG στα αριστερά του ταμπλό είναι αυτό που ξεχωρίζει την συγκεκριμένη έκδοση και την κατατάσσει στην κορυφή των value for money προτάσεων.

 

συμπέρασμα

Η Dacia με το Duster 1.0 TCe LPG, διπλού καυσίμου, πάει την οικονομία σε άλλη διάσταση. Με καύσιμο το LPG, το Duster εκμεταλλεύεται στο έπακρο τη χαμηλή τιμή που έχει το υγραέριο και περιορίζει δραστικά τα έξοδα κίνησης, ενός κατά γενική ομολογία αυτοκινήτου - εργαλείου, που συνδυάζει πολλές αρετές στην καθημερινή του χρήση και μάλιστα σε τιμή… ευκαιρίας.


 

Dacia Duster - Day after day

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
88
GOCAR Magazine #88

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...