Peugeot 308 CC 1.6 THP - 2010

Η διακριτική γοητεία των «ΣεΣε»!

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,8 sec
Μέση κατανάλωση7,5 lt/100km
Εκπομπές CO2177 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αγαπά τις βόλτες και τα ταξίδια, συνδυάζει όμορφα χαρακτηριστικά σχεδίασης μέσα-έξω και έχει ποιοτική παρουσία. Ο 1.6 THP φροντίζει ότι το επιπλέον βάρος της αναδιπλούμενης μεταλλικής οροφής, δεν θα σταθεί εμπόδιο στην δυναμική του στο δρόμο…

γλυκά
  • Εξωτερική σχεδίαση
  • Ροπή κινητήρα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά σαν Coupe
ξυνά
  • Ελαφριές ταλαντώσεις σαν Cabrio
απόψεις

Είναι ξεκάθαρο ότι το 308 CC είναι η εξέλιξη του 307 CC και η σύγχρονη Coupe-Cabrio πρόταση καταφέρνει να μαγνητίζει το βλέμμα και τις αισθήσεις.  H Peugeot περιγράφει το 308 CC ως «όχημα απόλαυσης», και δεν πέφτει έξω. Το αυτοκίνητο σε εντυπωσιάζει με το που θα μπεις μέσα. Τα μαλακά πλαστικά, η στιλπνή μαύρη κεντρική κονσόλα και οι χρωμέ λεπτομέρειες δίνουν στην καμπίνα αριστοκρατική αίσθηση και τελικά στο πλούσια εξοπλισμένο 1.6 T, η εμπειρία συνοψίζεται σε δύο λέξεις: άνεση και πολιτισμός. Με την οροφή κλειστή, ο θόρυβος από τον άνεμο και τον κινητήρα περνάει απαρατήρητος, ενώ η υψηλή ταχύτητα δεν είναι απαγορευτική ούτε με την οροφή ανοιχτή η οποία αποκαλύπτεται σε χρόνο dt. Φυσικά η μεταλλική οροφή αλλά και η ενίσχυση του αμαξώματος έχουν εκτοξεύσει το βάρος κοντά στα 1.600 κιλά, αλλά ευτυχώς που υπάρχει ο υπερτροφοδοτούμενος 1.6 των 150 ίππων. Το θετικό είναι ότι στην γρήγορη οδήγηση δεν προβληματίζει, όπου με ζωηρό ρυθμό σε στριφτερούς δρόμους, το βάρος «εξαφανίζεται», χάρη στην ροπή από το turbo. Τελικά το 308CC εκπροσωπεί την εξέλιξη των Coupe-Cabrio, προάγοντας με λογικό κόστος το ευ ζειν.

Γιάννης Τσιγκρής

Η Peugeot ακολουθεί το παιχνίδι που ξεκίνησε το 2000 με την παρουσίαση του 206 CC, μαζεύοντας στοιχεία από το δικό της 402 Eclipse Decapotable (το πρώτο αυτοκίνητο με αυτόματο hard top), του 1935.  Απλώνοντας την φιλοσοφία των Coupe-Cabrio στο 307 CC το 2003, ικανοποιώντας την θεωρία της εξέλιξης των ειδών, ξεφύτρωσε το εντυπωσιακό 308 CC. Πιστό στην συνταγή, συντροφεύει στην γκάμα της Peugeot, το πιο «βραχύσωμο» 207 CC, υποσχόμενο να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες σε «all season» διαδρομές, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τα τερτίπια του καιρού.


O
ρισμός της κομψότητας

Απλώνεις την ματιά σου, λόγο μεγέθους, για να το περιβάλλεις ολόκληρο. Η εμφάνιση δεν είναι αυτό που λέμε σαγηνευτική, αλλά η κομψότητα και η «δουλειά» των σχεδιαστών σε μερικές λεπτομέρειες του δίνουν το κάρμα, του αυτοκινήτου που τραβά του βλέμματα στο δρόμο. Ο πίσω διαχύτης και τα LED φώτα, αποτελούν το πιο θελκτικό σημείο εστίασης της σχεδίασης, ενώ είτε με ανοιχτή, είτε με κλειστή την μεταλλική οροφή, ξεχωρίζει και αρέσει.

Σε σχέση με το hatchback 308, προσθέστε +124 mm (4.400 mm) σε μήκος, με την συγγένεια των δύο μοντέλων να περιορίζεται μέχρι τις εμπρός κολώνες. Μεγαλύτερο και από το 307 CC που αντικαθιστά, το 308 CC προσφέρει μια σαφώς πιο άνετη καμπίνα επιβατών. Οι δύο εμπρός επιβάτες έχουν αρκετό χώρο στη διάθεση τους, τα εξαιρετικά σε όψη και άνεση καθίσματα ενσωματώνουν τους πλευρικούς αερόσακους και προσφέρουν «αρχοντική» στήριξη στο σώμα. Συμβιβασμός οι πίσω θέσεις, που απαιτούν μετρίου αναστήματος επιβάτες ή μικρά παιδία για να προσφέρουν κάποιο επίπεδο άνεσης, με τους πιο μεγαλόσωμους να μην βολεύονται σε μεγάλες αποστάσεις. Ο χώρος αποσκευών παρουσιάζει δύο πρόσωπα, όπως άλλωστε σε κάθε μοντέλου του είδους, 465 λίτρα στην coupe εκδοχή, είναι πάντως καλή τιμή για τις αποσκευές τεσσάρων ατόμων. Σε περίπτωση που θέλουν να κινηθούν με ανοιχτή την οροφή, ο διαθέσιμος χώρος μειώνεται σημαντικά στα 266 λίτρα.

Στο ποιοτικό εσωτερικό (όμοιο με το 308) αποκτάς έντονες αμφιβολίες ότι βρίσκεσαι σε γαλλικό «έδαφος», αφού έχει έντονες επιρροές από γερμανικά premium μοντέλα, χωρίς να καταφέρνει να τα ανταγωνιστεί πλήρως, κυρίως στο θέμα τις απτής αίσθησης. Στην πράξη πάντως η εργονομία είναι βολική, ο πίνακας οργάνων εντυπωσιακός, η συναρμογή των πλαστικών καλή και ο εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις πλούσιος. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν, ενώ ανάμεσα στις δύο εμπρός θέσεις υπάρχει ένα ντουλαπάκι χωρητικότητας 10 λίτρων, το οποίο συνεργάζεται και με το κεντρικό κλείδωμα. Η θέση οδήγησης πριμοδοτείται από τα εξαιρετικά εμπρός καθίσματα, τα οποία παρέχουν εύκολη πρόσβαση για τους πίσω. Δύο πτυσσόμενα roll bar φροντίζουν για την ασφάλεια των επιβατών, στην απευκταία περίπτωση της ανατροπής. Προαιρετικά για τους εμπρός υπάρχει το σύστημα θέρμανσης Airwave, με τους αεραγωγούς ενσωματωμένους στο κάθισμα, πίσω από τα κεφάλια των επιβατών.

Η διαδικασία ανοίγματος και κλεισίματος της μεταλλικής οροφής, διαρκεί μόλις 20 sec, χάρη σε έναν ποιοτικό ηλεκτρό-υδραυλικό μηχανισμό, διαμορφώνοντας ανάλογα με τις επιθυμίες οδηγού και επιβατών, το κατάλληλο σκηνικό. Επιπροσθέτως, η διαδικασία μπορεί να εκτελεστεί και εν κινήσει, σε ταχύτητα μέχρι 12 km/h.


O
THP δίνει τη λύση

Με κυβισμό χρυσή τομή τη σήμερον εποχή, 1.6 λίτρων, η καλή βενζινοκίνητη έκδοση του 308 CC γεύεται τις χαρές του κινητήρα THP, προϊόν συνεργασίας της PSA με την BMW. Άμεσος ψεκασμός και turbo προσφέρουν ένα κοκτέιλ 150 ίππων και 240 Νm ροπής. Ο κινητήρας έχει δύναμη από χαμηλά και ένα σχετικά ευρύ φάσμα στροφών για υπερτροφοδοτούμενο σύνολο. Δείχνει την προτίμηση του στις μεσαίες στροφές, ενώ συνεργάζεται αρμονικά με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων της Peugeot. Το τελευταίο έχει αποτάξει από πάνω του τα κακά «χούγια» των προγόνων του, είναι εύχρηστο, αλλά απέχει κάμποσο για να χαρακτηριστεί άριστο. Το βάρος του 308 CC κυμαίνεται στα 1590kg, νούμερο που εν μέρει κρύβει στο δρόμο η ροπή του THP, αλλά προκαλεί πονοκέφαλο στην μικρότερη ατμοσφαιρική έκδοση των 120 ίππων (1.6 λίτρα).

Οι επιδόσεις συμφωνούν με τον προφίλ του 308 CC, με τους πολύ απαιτητικούς σε γκάζι, δύσκολα να το βάζουν στη λίστα με τις προτιμήσεις τους. Η μικτή κατανάλωση που ανακοινώνει η  Peugeot είναι τα 8.1 lt/100km. Στην πράξη εκμεταλλευόμενος την καμπύλη ροπής του κινητήρα, μπορείς άνετα να κρατηθείς ελαφρώς κάτω από τα 10 lt/100km, χωρίς να πονοκεφαλιάζεις. Η δική μας μικτή κατανάλωση, αναζητώντας συχνά-πυκνά όλη τη δύναμη του μοτέρ έφτασε στα 11.8 lt/100km, απόρροια κυρίως του βάρους, αφού τεχνολογικά ο κινητήρας λύνει τις πιο δύσκολες «εξισώσεις», για χάρη της οικονομίας καυσίμου.


Στη γλώσσα του δρόμου

Βολεμένος στο άνετο κάθισμα και με την οροφή να σου καλύπτει την επαφή με τον ουρανό, το 308 CC είναι εξαιρετικά ήσυχο, στιβαρό και άκαμπτο. Τίποτα δεν μαρτυρά, σε επίπεδο αίσθησης πάντα, ότι μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα η καμπίνα των επιβατών μπορεί να γίνει ένα με την φύση. Όντως, διαβάζοντας τα «λόγια» της Peugeot στο press-kit, η ακαμψία ήταν ένα από τα κύρια σημεία εξέλιξης του 308 CC. Από εκεί και πέρα, η συμπεριφορά του στο δρόμο, δεν μετριέται με την κλίμακα των σπορ κατασκευών, αφού η άνεση και η ποιότητα κύλισης αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά, χαρίζοντας του την ανάλογη γοητεία. Τιμόνι και φρένα παίρνουν ψήφο εμπιστοσύνης, στο ρόλο που τους έχει ανατεθεί, το μεταξόνιο προσφέρει σταθερότητα, αλλά το βάρος είναι πάντα παρών, για να σου θυμίσει, να μην παραφέρεσαι. Το τελευταίο, το φροντίζει και το σύστημα ESP, το οποίο απενεργοποιείται μόνον μέχρι τα 50 km/h, αλλά γενικότερα λειτουργεί σωστά, χωρίς να χαλά το «image» του 308 CC.

Σημαντική είναι δουλεία που έχει γίνει στην ηχομόνωση του εσωτερικού και την αεροδυναμική του εμπρός παρμπρίζ, στην κίνηση με ανοιχτή την οροφή. Το 308 CC στέκεται στα ίσια, απέναντι στον ανταγωνισμό, δίνοντας την εικόνα ακόμα πιο ακριβής κατασκευής. Με την οροφή κρυμμένη στο χώρο αποσκευών εμφανίζονται όμως κάποιες ταλαντώσεις, ειδικά σε εγκάρσιες ανωμαλίες, που σου στερούν την ισορροπημένη συμπεριφορά του coupe σεναρίου. Αν πάντως επιλέξεις να κινηθείς, χαλαρά, όπως ταιριάζει σε ένα μακρύ τετραθέσιο cabrio, «εθισμένο» στην άνεση, το 308 CC θα σου προσφέρει την δική του οδηγική γαλήνη.

συμπέρασμα

Σε μια αγορά με λιγότερες μελλοντικές υπερβολές, η λογική δύο σε ένα και η ποιοτική παρουσία τόσο σε υλικά, όσο και στο δρόμο, συνοδεύονται από ένα εμπνευσμένο σχέδιο, που είναι «αδιαπραγμάτευτα» όμορφο. Ο THP των 1.6 λίτρων προσφέρει τις σωστές επιδόσεις, με λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο. Αν λοιπόν, συμβιβαστείς με το «λιονταράκι» στο μπρελόκ σου, δεν μαγευτείς με τις σειρήνες των «μεταχείρα» ευκαιριών,  θα απολαύσεις χαρακτήρα και ανέσεις σε λογική τιμή.

Peugeot 308 CC

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
68
GOCAR Magazine #68

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...