Δοκιμή: Hyundai i20 1.0 T-GDi 100ps 48V iMT – Η υβριδική και χειροκίνητη εκδοχή

Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai i20 στην έκδοση των 100 ίππων με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο iMT με τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη!

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή172 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,4 sec
Μέση κατανάλωση4,1 lt/100km
Εκπομπές CO295 gr/km
με μια ματιά

Η νεότερη γενιά του Hyundai i20 έχει αναβαθμιστεί σε κάθε επίπεδο και εκτός από τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά ξεχωρίζει για τις σύγχρονες τεχνολογίες. Όπως το ήπιο υβριδικό σύστημα και το χειροκίνητο κιβώτιο iMT.

Η Hyundai κατάφερε να προκαλέσει αίσθηση με τη νέα γενιά του i20. Όντας το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη φιλοσοφία Sensuous Sportiness που θα χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας από εδώ και στο εξής, αποτελεί μία αναβαθμισμένη σε κάθε επίπεδο κατασκευή. Οι βασικοί άξονες επάνω στους οποίους κινήθηκαν οι σχεδιαστές της Hyundai ήταν η σχεδίαση του αμαξώματος, το υψηλό επίπεδο άνεσης, οι σύγχρονες τεχνολογίες και το κορυφαίο επίπεδο ασφαλείας. Πριν από μερικούς μήνες είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.000 cc απόδοσης 100 ίππων. Σήμερα, στη διάθεση μας έχουμε την εκδοχή με την ίδια ισχύ, αλλά ενισχυμένη με την παρουσία ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 48V, όπως και του νέου χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων τεχνολογίας iMT, με ηλεκτρονικό συμπλέκτη.

 

Οι τεχνικές διαφορές…

Οι διαφορές σε σχέση την «απλή έκδοση» των 100 ίππων, κρύβονται στα μηχανικά μέρη. Ο γνωστός 3κύλινδρος κινητήρας των 1.000 cc έχει ενισχυθεί με ένα ήπια υβριδικό σύστημα, το οποίο χρησιμοποιεί μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V χωρητικότητας 0,44 kWh και μία μίζα/γεννήτρια συνδεδεμένη στο στροφαλοφόρο άξονα μέσω ιμάντα. Οι τιμές ισχύος παραμένουν ακριβώς ίδιες, με το σύνολο να αποδίδει και σε αυτή την περίπτωση 100 ίππους στις 4.500 με 6.000 rpm, ενώ η ροπή παραμένει στα 172 Nm σε ένα εύρος στροφών από τις 1.500 έως και τις 4.500 rpm. H παρουσία του υβριδικού συστήματος ουσιαστικά ενισχύει τον κινητήρα στην επιτάχυνση και ξεκινώντας από στάση. Με αυτό τον τρόπο συμβάλλει στη μείωση καυσίμου και εκπομπής ρύπων κατά 3-4%, με τη μέση τιμή να αγγίζει τα 4,1 lt/100 km/h, ενώ οι εκπομπές ρύπων τα 115 g/km. Κάτι που μεταφράζεται σε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας… Σημειώστε, ότι οι επιδόσεις ανάμεσα στις δύο εκδόσεις είναι ακριβώς ίδιες, με τα πρώτα 100 km/hαπό στάση να έρχονται σε 10,4 sec, την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 188 km/h.

Εκτός από το ήπια υβριδικό σύστημα, μία ακόμα καινοτομία της Hyundai που συναντάμε στο νέο i20 είναι η παρουσία του χειροκίνητου κιβωτίου των έξι σχέσεων τεχνολογίας iMT (Intelligent Manual Transmission) με ηλεκτρονικό συμπλέκτη. Μην περιμένετε ότι απουσιάζει το πεντάλ στο εσωτερικό του, αφού ουσιαστικά πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο επιτρέπει την αποσύνδεση του κινητήρα με το σύστημα μετάδοσης, μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κάνει cοasting. Στοιχείο που ρεαλιστικά συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης. Μία ακόμα διαφορά που αξίζει να σημειώσουμε ανάμεσα στην απλή και την υβριδική έκδοση είναι ο μειωμένος χώρος αποσκευών, ο οποίος λόγω της μπαταρίας έχει πλέον χωρητικότητα 262 lt, αντί για 352 lt.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ HYUNDAI i20 T-GDi ΤΩΝ 100 ΙΠΠΩΝ 

Level up!

Δεν έχουμε κρύψει ότι το νέο Hyundaii20 μας ελκύει σχεδιαστικά και δεν θα το κρύψουμε για ακόμα μία φορά. Οι γραμμές που το χαρακτηρίζουν με τις έντονες ακμές και τις δυναμικές λεπτομέρειες κατά μήκος του αμαξώματος, το διαφοροποιούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Δεν είναι μόνο σύγχρονο ή νεανικό, αλλά αναμφίβολα και θελκτικό. Αντίστοιχα, ο εσωτερικός διάκοσμος ακολουθεί στο ίδιο πνεύμα, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25’’ και την οθόνη αφής των 8’’ να συνάδουν με τη digital εποχή που διανύουμε. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική και το μόνο που εξακολουθεί να σε βάζει σε σκέψεις είναι η επιλογή σκληρών πλαστικών. Σε κάθε περίπτωση το περιβάλλον είναι ευχάριστο και νεανικό, ενώ κορυφαίοι μπορούν να χαρακτηριστούν οι χώροι στο εσωτερικό.

H νεότερη γενιά του i20 έχει μεγαλώσει σημαντικά, με αποτέλεσμα οι πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν 88 mm περισσότερο χώρο για τα πόδια τους και 40 mm για τους ώμους. Τέλος, ακόμα ένας κρυμμένος άσσος στο μανίκι του νέου i20 και στη συγκεκριμένη έκδοση, είναι το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού ασφαλείας. Το πακέτο ασφαλείας Hyundai SmartSense S-10 περιλαμβάνει δέκα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και ασφαλείας, όντας ένα από τα πιο ολοκληρωμένα στην κατηγορία. Εκτός από τα γνωστά και κλασσικά συστήματα διατήρησης λωρίδας και αυτόματης πέδησης με δυνατότητα αναγνώρισης για πεζούς και ποδηλάτες, εξοπλίζεται με ενεργό cruise control, αλλά και σύστημα υποβοήθησης διατήρησης ταχύτητας!

 

Στις λεπτομέρειες…

Η αίσθηση που έχεις πίσω από το τιμόνι της υβριδικής εκδοχής, δεν διαφέρει σημαντικά από αυτή που είχαμε αποκομίσει από την απλή έκδοση. Η ελαστικότητα είναι το κύριο χαρακτηριστικό του κινητήρα, ο οποίος ζωντανεύει μετά τις 1.500 rpm και επιταχύνει άκρως ικανοποιητικά μέχρι τις 4.500 – 5.000 rpm. Με 10,4 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση ο οδηγός θα κινηθεί σβέλτα σε κάθε είδους διαδρομές, ενώ το εξάρι κιβώτιο ενθαρρύνει την άνετη μετακίνηση στον αυτοκινητόδρομο. H λειτουργία του κινητήρα παραμένει εξαιρετικά ήσυχη, με χαμηλό επίπεδο θορύβου παρά τους τρεις κυλίνδρους, στοιχείο που συμβάλλει στην καλή ποιότητα κύλισης.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
ξΙνά
  • Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό

Το ρόλο της παίζει και η ανάρτηση, η οποία παρόλο διαθέτει σχετικά σφικτή ρύθμιση καταφέρνει να απορροφά τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Την ίδια ώρα, αποδεικνύεται εξαιρετικά ευχάριστο σε ορεινή διαδρομή, με τα δυναμικά του χαρακτηριστικά να είναι σαφώς ενισχυμένα. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και αποδεικνύεται εξαιρετικά αποτελεσματικό. Ουδέτερο και μόνο οριακά το εμπρός μέρος θα ανοίξει ελαφρώς την τροχιά του, ενώ αν αποφασίσεις να «παίξεις» με το πίσω μέρος θα διαπιστώσεις ότι ο πίσω εσωτερικός τροχός μπορεί να βρεθεί στον αέρα, επιτρέποντας ακόμα και μέχρι ελαφριά τοποθέτηση πριν την είσοδο της στροφής! Το σύστημα διεύθυνσης, αν και είναι σχετικά ελαφρύ δεν σε απογοητεύει, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων είναι σαφής και δύσκολα θα χάσεις την επιθυμητή σχέση. Το νέο κιβώτιο iMTκάνει αισθητή την παρουσία του μόνο στο πρόγραμμα eco και ουσιαστικά μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι. Το i20 κάνει coasting, προσφέροντας οικονομία καυσίμου, συνοδευόμενο μάλιστα και από ένα μικρό… «καραβάκι» στον πίνακα οργάνων που μαρτυρά τη λειτουργία. Όσον αφορά το… νευραλγικό τομέα της κατανάλωσης, στην απλή έκδοση είχαμε καταγράψει 6,0 lt/100 km. Για το i20 με το ήπιο υβριδικό σύστημα, η Hyundai αναφέρει ότι απαιτούνται 4,1 lt/100 km. Τιμή που δεν απέχει από την πραγματικότητα, αφού κατά τη διάρκεια των ημερών που το είχαμε στη διάθεση μας είδαμε νούμερα κοντά στα 5 lt. Μία πιο ρεαλιστική μέση τιμή είναι τα 5,5 με 5,7 lt/100 km.

συμπέρασμα

Στην Hyundai είναι φανερό ότι πνέει διαφορετικός και ανανεωμένος αέρας. Το διαπιστώνουμε σε κάθε μας επαφή με τα νέα μοντέλα της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας και φυσικά η ήπια υβριδική έκδοση του i20 δεν θα μπορούσε να ξεφεύγει από τον κανόνα. Διατηρεί στο ακέραιο τα προτερήματα του κορεάτικου σούπερ μίνι, όπως η ξεχωριστή σχεδίαση, η άνεση, η πρακτικότητα και οι άφθονοι χώροι, που συνδυάζονται με πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας και προσφέροντας επιπλέον ελαφρώς χαμηλότερη τιμή κατανάλωσης και εκπομπές ρύπων.


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...