Δοκιμή: Citroen e-C4 C-Cross - Επίκεντρο

Η νέα C4 C-Cross εμφανίζεται στον πυρήνα μιας γενικότερης μικρομεσαίας κατηγορίας που ενσωματώνει το γνωστό δημοφιλές παρακλάδι των SUV/Crossover. Πάρτε μια ηλεκτρική γεύση από την νέα δημιουργική Citroen

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,4 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η νέα C4 C-Cross εκπροσωπεί την καινοτομία στον μικρομεσαίο χώρο και προσφέρει την SUV λογική με καθολικές ανέσεις και πληρέστατη γκάμα.


Citroen E-C4 C-Cross -
Για τη Citroen η καινοτομία ανέκαθεν, υπήρχε στο DNA της κάτι που επιβεβαιώνει η ιστορία. Η πρόσφατη μάλιστα με το κλείσιμο των 100 χρόνων της, ανακάμπτει και έρχεται δημιουργικότατη σε τομείς σχεδίασης, τεχνολογίας και άνεσης. Η νέα C4 C-Cross εκπροσωπεί αυτό ακριβώς και με την πρώτη ματιά δείχνει ότι ξεχωρίζει. Στρογγυλοκάθεται στη μικρομεσαία κατηγορία, προσφέρει στοιχεία Crossover και συνδυάζει τη SUV λογική με Coupe σχεδίαση. Ενσωματώνει δηλαδή όλα τα μοντέρνα στοιχεία αναζήτησης στην εποχή του και τα παντρεύει με τρόπο που κάθεται στο επίκεντρο μιας άκρως εμπορικής κατηγορίας. Συνδυάζει τους δυο κόσμους, των mainstream μικρομεσαίων και των επίκαιρων C-SUV, ακολουθεί premium συνήθειες και ευρυχωρία sedan ανώτερης κλάσης και γενικότερα, δείχνει να έχει το πάνω χέρι στο κομμάτι της τοποθέτησης και του εντυπωσιασμού. Μένει μόνο να δούμε και την ουσία. 

Με τα επιτυχημένα λανσαρίσματα των C3 Aircross SUV και C5 Aircross SUV, η Citroen δείχνει ότι έχει πιάσει τον παλμό της αγοράς, βασιζόμενη εύστοχα άλλωστε στην λογική της μάρκας που εμπνέεται από την εποχή. Η ισχυρή επιστροφή στην αγορά των Crossovers, ήρθε με περισσότερες από 1.700.000 πωλήσεις στην Ευρώπη το 2019. Στην κατηγορία C που ενσωματώνει και τα δημοφιλή C-SUV, το 11% των συνολικών πωλήσεων δείχνει πόσο σημαντική είναι για την ευρωπαϊκή αγορά. Και με το C4 C-Cross αποκτά ένα επιπλέον ισχυρό χαρτί στη μάχη κατάκτησης μιας ακόμα καλύτερης θέσης. Η βεντάλια της διαφορετικότητας άλλωστε στην κατηγορία C έχει ανοίξει και για τη Citroen ήταν ένα επιπλέον κίνητρο να αποδείξει την τέχνη της διαφορετικότητας, το όραμα για καινοτομία που την χαρακτηρίζει από τα γεννοφάσκια της.



 

Πόλος έλξης

Η γαλλική εταιρεία δείχνει ότι ακολουθεί πετυχημένη προσέγγιση στο θέμα γιατί η νέα C4 C-Cross καταφέρνει να γίνει πόλος έλξης σε επίπεδο θέασης. Έρχεται με ψαγμένο στις λεπτομέρειες design που στο σύνολο προσδίδει χαρακτήρα και η ρευστή σιλουέτα, αντανακλά την εταιρική σχεδιαστική ταυτότητα της Citroën. Δείχνει μυώδης και δυναμική με τα 156 mm, απόσταση του δαπέδου από το έδαφος, συνοδεία τα χαρακτηριστικών Airbumps και τροχών μεγάλης διαμέτρου να υποστηρίζουν το περιπετειώδες και απελευθερωμένο εκδρομικό ταλέντο. Στην  ιδιαίτερα επιβλητική και premium αεροδυναμική σιλουέτα συμβάλουν προσεγμένες λεπτομέρειες όπως το καμπύλωμα της οροφής προς τα πίσω με τα τρία πλευρικά τζάμια που κάνουν μια απαλή σύνδεση με τη θρυλική GS, οι πτυχώσεις στο καπό και το «διπλό» κρύσταλλο της 5η πόρτας που χωρίζεται από αεροτομή. Με μεγάλο μεταξόνιο (2.670 mm) το αυτοκίνητο βρίσκεται στην καρδιά της κατηγορίας C, βάσει των διαστάσεών του: μήκος 4.360 mm, πλάτος 1.800 mm, ύψος 1.525 mm.

Φυσικά η ανθρωποκεντρική Citroen δεν θα άφηνε το σαλόνι σε δεύτερη μοίρα, άλλωστε αποτελεί προτεραιότητα η ικανοποίηση από τις ανέσεις. Το εσωτερικό διατηρεί την ευφυία της λιτής σχεδίασης, με καθαρές γραμμές και περιορισμό της υπερβολής. Κάτι που δίνει χαρακτήρα και κομψή αισθητική στο μικρομεσαίο Citroen, χωρίς να απέχει από την αρτιότητα της επιτυχίας.



Παρόλα αυτά το πλούσιο τεχνολογικό βιογραφικό του επιτρέπει να αντιμετωπίζει με αυτοπεποίθηση την εποχή και τον ανταγωνισμό. Ο ψηφιακός πίνακας είναι μια έγχρωμη οθόνη TFT 5,5 ιντσών που χωρίς να ξεχωρίζει σε μέγεθος σε σχέση με ανταγωνιστικές προτάσεις, καταφέρνει να προσφέρει ευανάγνωστη πληροφορία και συγκρατημένη παραμετροποίηση. Παράλληλα το head-up display, θα προσφέρει τις χρήσιμες πληροφορίες της στιγμής, χωρίς να αφήσει τα μάτια του ο οδηγός από το δρόμο. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας μια μακρόστενη οθόνη 10 ιντσών αναλαμβάνει τις επιπλέον ενημερωτικές δραστηριότητες, την πλοήγηση και την ψυχαγωγία γενικότερα. Θετικό στοιχείο το ότι η δυνατότητα αφής δεν ακυρώνει τους παραδοσιακούς διακόπτες για την ένταση της φωνής στο ηχοσύστημα ή τον έλεγχο του κλιματισμού.  

Όλα τα οφέλη του προγράμματος Citroën Advanced Comfort είναι εδώ και προκύπτουν κυρίως χάρη 20 τεχνολογίες που διευκολύνουν το έργο του οδηγού συμπεριλαμβανομένης και της Highway Driver Assist, ενός ημι-αυτόνομου συστήματος οδήγησης επιπέδου 2, αλλά και των 6 τεχνολογιών συνδεσιμότητας, μια εκ των οποίων και η επαγωγική φόρτιση.

Βασικό σκέλος του προγράμματος η ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions, μια πατενταρισμένη από την γαλλική εταιρεία τεχνολογία που περιλαμβάνει δύο υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ, τόσο στην εκτόνωση όσο και τη συμπίεση. Επιπροσθέτως τα κομψά στο μάτι καθίσματα Advanced Comfort, με τα +15 mm επιπλέον υλικού και το προσεγμένο σε πυκνότητα αφρώδες, αναλαμβάνουν να απορροφήσουν τις λεπτομέρειες που θα φτάσουν στο σώμα και να προσφέρουν μια εμπειρία άνεσης που ενισχύεται από ήσυχο περιβάλλον.

Γενικά μια απόλυτη εμπειρία ολιστικής άνεσης προκύπτει από ένα ευρύχωρο σε ανέσεις εσωτερικό που θυμίζει ανώτερη κατηγορία. Η υπόθεση γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα στην E-C4 Cross της δοκιμής όπου καρπώνεται τα πλεονεκτήματα του ë-Comfort φωτογραφίζοντας την αθόρυβη λειτουργία, την απουσία κραδασμών και την γενικότερη απενοχοποίηση που σου προσφέρει από την οικολογική προσφορά σε επίπεδο ρύπων. Παραπάνω από 16 αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν μέσα στην πολυτελή και σύγχρονη ποιοτικά, σχεδιαστικά και σε επίπεδο επίκαιρων παροχών, καμπίνα. Χαρακτηριστική καινοτομία αποτελεί η συρόμενη βάση για τη στήριξη ενός tablet εμπρός από τον συνοδηγό και ένα αποθηκευτικό συρτάρι ακριβώς από κάτω, πριν από το κλασσικό ντουλαπάκι. Με 39 lt χωρητικότητα στο σύνολο τους, τίποτα δεν θα μείνει διάσπαρτο εντός της καμπίνας, ενώ τα 380 lt του χώρου αποσκευών, προσφέρουν διπλό πάτωμα και πρακτικό κατώφλι. Παρά το χαμήλωμα της οροφής οι πίσω επιβάτες θα βρουν ευρυχωρία και ο χώρος των 198 mm για τα γόνατα επιβεβαιώνει την σωστή χωροταξική μελέτη της ομάδας που επιμελήθηκε το εσωτερικό.



Μοντέρνα κινητικότητα

Φυσικά στην πλούσια γκάμα θα βρεις και θερμικούς κινητήρες, όμως η έκδοση E-C4 C-Cross δηλώνει αμιγώς ηλεκτροκίνητη λανσάρεται ταυτόχρονα με τις υπόλοιπες και υλοποιεί αθόρυβα την αποστολή της.

Είναι το 5ο μοντέλο στο πλάνο εξηλεκτρισμού στη γκάμα της Citroën και έρχεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και 260 Nm ροπής. O σύγχρονος, επίκαιρος και καθαρός τρόπος κινητικότητας, εκπροσωπείται από αμεσότητα ροπής με το καλημέρα και ευκολία χρήσης. Τρία mode (Eco, Normal, Sport) φροντίζουν για τον τρόπο απόδοσης και την διαχείριση της ενέργειας που αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου των 50 kWh, ενώ φυσικά παρούσα είναι και η ανάκτηση κατά το φρενάρισμα ή σήκωμα του ποδιού από το πεντάλ της ενέργειας (η οποία ενισχύεται αν πατήσεις το κουμπί B στο αυτόματο κιβώτιο). Η θεωρητική αυτονομία των 350 km μπορεί να γίνει εφικτή όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Δηλαδή με χρήση εντονότερης ανάκτησης ενέργειας (θέση B), σύνεση στην πίεση του πεντάλ ενέργειας και αποφυγή ανηφόρων. Πρακτικά λίγο δύσκολο για το ανάγλυφο της Ελλάδας και δη της Αττικής που κινηθήκαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Ρεαλιστικός στόχος αυτονομίας, χωρίς να κυριεύει το άγχος και χωρίς να συμβιβάζεις τον τρόπο έκφρασης του δεξιού ποδιού είναι σαφώς τα 200 km και από εκεί και πέρα με οικονομικό τρόπο οδήγησης να «κερδίσεις» επιπλέον 30-50 km.   

Για τη φόρτιση που μπορεί να υλοποιηθεί είτε σε οικιακή πρίζα είτε σε ταχυφορτιστή με τα δυο ειδών καλώδια που προσφέρει στάνταρ η Citroen. Στην πρώτη περίπτωση σε πρίζα 8A τύπου Schuko, θα χρειαστεί 24 ώρες για μια πλήρη φόρτιση και 15 ώρες αν είναι ενισχυμένη 14A. Με wallbox 32A, ο χρόνος περιορίζεται σε 7,5 ώρες σε μονοφασική παροχή και στις 5 σε τριφασική, ενώ σε ταχυφορτιστή 100kW συνεχούς ρεύματος θέλει 30’ για το 80%. Στην τελευταία περίπτωση η φόρτιση επισπεύδεται, όμως δεν πρέπει να γίνεται κανόνας γιατί η χρέωση είναι η υψηλότερη και η ζωή των μπαταριών ροκανίζεται γρηγορότερα. Από την άλλη βέβαια η Citroen εξασφαλίζει ότι ακόμα και στα 160.000 km η πτώση απόδοσης δεν θα πέσει από το 70%, ενώ προσφέρει και 8ετή εγγύηση.



γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Φινέτσα
  • Μοντέρνο εσωτερικό
  • Ανέσεις χώρων-ανάρτησης
  • Συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση
  • Εξοπλισμός
  • Μηδενικά Τ.Κ.
  • Τιμή
ξινά
  • Απουσία Grip Control
  • Περιορισμένη αυτονομία

Στο δρόμο η E-C4 C-Cross, σαν αμιγώς ηλεκτρική δεν εντυπωσιάζει με την τελική ταχύτητα (περιορίζεται στα 150 km/h), αλλά κυρίως με τις επιταχύνσεις. Τα 9,7’’ για τα 0-100 km/h είναι μια ένδειξη ψυχής κυρίως αν βάλεις υπόψιν σου ότι κουβαλάει και παραπάνω από 1600 κιλά.  Συνολικά η ψηλή θέση οδήγησης, η ευχάριστη καμπίνα και τα αναπαυτικά καθίσματα, δίνουν μια ευχάριστη αίσθηση που φέρνει εικόνες από την ένδοξη εποχή της Citroen, τότε που ήταν ασυναγώνιστη σε άνεση. Κύριο μέλημα είναι η άνεση και η αποτελεσματικότητα, έπεται η αμεσότητα και ο σπορτιφ χαρακτήρας, κάτι που αντιλαμβάνεσαι από τη στιγμή που επιτεθείς σε δρόμο με στροφές. Λίγο η απόσταση των 156 mm από το έδαφος, λίγο η μαλακή ρύθμιση στην γενναία διαδρομή των αναρτήσεων και οι κλίσεις γίνονται αισθητές. Η υποστροφή εμφανίζεται νωρίς, αλλά δεν παίρνει έκταση γιατί αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά να τη μαζέψουν με έξυπνη παρεμβατικότητα. Εν ολίγοις το ESC δεν κόβει το ρυθμό, απλά σε προειδοποιεί και σε προστατεύει.

Το ιδανικό αντίδοτο για όσους θεωρούν βαρετά τα σύγχρονα πάσης φύσεως μικρομεσαία είναι εδώ. Με την νέα C4 C-Cross οι διαχρονικές αξίες Citroen επιστρέφουν με κάθε σύγχρονη απαίτηση. Μια μοντέρνα ιδέα γεμάτη χαρακτήρα και ολιστική άνεση που προσφέρεται για κάθε γούστο.

συμπέρασμα

Αν θέλεις να ξεχωρίζεις σήμερα από τον σωρό των μικρομεσαίων, ακόμα και από το δημοφιλές και επίκαιρο παρακλάδι τους, πρέπει να το καταφέρεις αρχικά σχεδιαστικά. Κατόπιν να προσφέρεις το κάτι παραπάνω από τους ανταγωνιστές σου και να είσαι πάντα επίκαιρος σε θέματα τεχνολογίας. Η νέα C4 C-Cross εκπροσωπεί αυτό ακριβώς! Και με την πρώτη ματιά δείχνει ότι ξεχωρίζει, σε πείθει ακόμα περισσότερο με το έξυπνο εσωτερικό και τις ανέσεις της και διαπρέπει σε επίπεδο εξοπλισμού και μοντέρνων παροχών. Η αμιγώς ηλεκτρική βερσιόν που λανσάρεται ταυτόχρονα με τις άλλες εκδόσεις, απενοχοποιεί την οδήγηση στην πόλη τόσο από την ησυχία που σου προσφέρει, όσο και από την οικολογική προσφορά σε επίπεδο ρύπων. Σε κάθε περίπτωση η νέα C4 C-Cross είναι μια κλασσική αξία Citroen σερβιρισμένη στη εποχή της.



 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
87
GOCAR Magazine #87

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...