Δοκιμή: Kia e-Soul 64 kWh - Το ηλεκτρικό με την αυτονομία των 452km!

Το Ηλεκτρικό που προκαλεί με την εκκεντρική του εμφάνιση και την μεγάλη αυτονομία

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή395 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το e-Soul είναι η ηλεκτρική εκδοχή του Soul. Το πρώτο e-Soul παρουσιάστηκε το 2014 και ακολούθησε το ολοκαίνουριο μοντέλο το 2019. Είναι ένα από τα δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Kia, μαζί με το e-Niro με το οποίο μοιράζεται το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου μιας σχέσης, ενώ υπάρχουν διαθέσιμες δύο εκδόσεις μπαταρίας.


Το Kia Soul είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση. Ξεφεύγει από την κουπέ λογική των μοδάτων crossover και “ιντριγκάρει” με το εκκεντρικό του στυλ. Άλλους τους ξενίζει η τετράγωνη λογική του και άλλοι λατρεύουν τη φουτουριστική του σχεδίαση. Ένα πάντως είναι σίγουρο: ξεχωρίζει στο δρόμο, είτε κινείται είτε είναι σταματημένο.

Το "e" στην αρχή του ονόματος το κάνει ακόμη πιο ξεχωριστό. Του δίνει ηλεκτρική υπόσταση αλλά και το διαβατήριο για την ελληνική αγορά. Το Kia e-Soul είναι η μοναδική εκδοχή του μοντέλου που διατίθεται στη χώρα μας και, αν σκέφτεστε για ηλεκτρικό, πρέπει να το δείτε. Διαβάστε παρακάτω το γιατί. Άλλωστε, δεν κέρδισε τυχαία τον τίτλο World Urban Car 2020.

 

Με διαστάσεις (ΜxΠxΥ) 4,2 x 1,8 x 1,6 m, το e-Soul ακολουθεί την ίδια εκκεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία δύο όγκων που χαρακτηρίζει ανέκαθεν το μοντέλο. Νεανικό σε ύφος, με τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω και το τρικ της πίσω κολώνας που δείχνει να “σβήνει” λίγο πριν ενωθεί με την οροφή, να προσδίδουν μια μοντέρνα διάσταση. Η θύρα φόρτισης της μπαταρίας βρίσκεται στην εμπρός μάσκα, ενώ οι ειδικής σχεδίασης τροχοί 17 ιντσών μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση - συνεπώς και την κατανάλωση ενέργειας.

Νεανικό είναι και το εσωτερικό του ηλεκτρικού Kia. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, με μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και άριστη συναρμογή σε κάθε σημείο. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός (στάνταρ) με ευανάγνωστη οθόνη 7 ιντσών, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής 10,25’’ του infotainment (στάνταρ στην έκδοση Platinum) που προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto, πλοήγηση (με δωρεάν ενημέρωση χαρτών για 7 χρόνια), καθώς και κάμερα οπισθοπορίας.

 

Επιπλέον, εμφανίζει πληθώρα πληροφοριών που αφορούν την οδήγηση, την αυτονομία και την μπαταρία, όπως π.χ. τον χρόνο που χρειάζεται για να φορτιστεί πλήρως, αναλόγως της πηγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Πιο χαμηλά στην κονσόλα, τη θέση του κλασικού λεβιέ ταχυτήτων έχει πάρει ένας περιστροφικός διακόπτης με τις επιλογές R, N, D και P - άλλωστε εδώ υπάρχει μόνο μία σχέση. Δίπλα του υπάρχει το μπουτόν DRIVE MODΕ από όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα Eco+, Eco, Comfort και Sport. Πρόκειται για τα 4 προγράμματα οδήγησης που ρυθμίζουν αναλόγως τη ροπή, την ταχύτητα, την ανάκτηση ενέργειας και τον κλιματισμό. Το υψηλής ποιότητας ηχοσύστημα της Harman Kardon, τέλος, θα ενθουσιάσει τόσο τους λάτρεις του ήχου, όσο και τους λάτρεις των gadget με τα φωτορυθμικά στα ηχεία!

Εκτός από νεανικό, hi-tech και ποιοτικό, το εσωτερικό είναι επίσης πρακτικό και γενναιόδωρο σε χώρους. Το μεγάλο εξωτερικό ύψος αντανακλάται στον διαθέσιμο αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Ακόμη και δίμετροι ενήλικες θα βολευτούν στο πίσω κάθισμα, αφού αντίστοιχα μεγάλος είναι και ο χώρος για τα γόνατα.

 

Το πορτμπαγκάζ των 315 λίτρων από την άλλη είναι απλώς ικανοποιητικό σε όγκο, έχει όμως εύκολα εκμεταλλεύσιμο (τετράγωνο) σχήμα, διπλό κατώφλι και μπορεί να μεγαλώσει στα 1.339 lt με την αναδίπλωση της πίσω πλάτης, δημιουργώντας επίπεδο δάπεδο φόρτωσης.

Το Kia e-Soul είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις: τη βασική Premium Mid Range των 136 ίππων, την πλουσιότερη Platinum Mid Range με την ίδια ισχύ και την κορυφαία Platinum Long Range με τους 204 ίππους. Οι εκδόσεις Mid Range έχουν μπαταρία ιόντων λιθίου - πολυμερούς 39,2 kWh που υπόσχεται μέση αυτονομία 276 km, ενώ η μπαταρία της έκδοσης Long Range που δοκιμάζουμε έχει χωρητικότητα 64 kWh και μέση αυτονομία 452 km (σε WLTP).

Στην πόλη η εμβέλεια του ηλεκτρικού Kia μπορεί θεωρητικά να φτάσει έως και τα 615 km! Στην πράξη και κινούμενοι σε αστικές διαδρομές, σε αυτοκινητόδρομο (όχι πολύ) και σε επαρχιακό δίκτυο (αρκετά) είδαμε πως η αυτονομία με μια φόρτιση ξεπερνά τα 400 km και πλησιάζει σχετικά άνετα τα 450!

 

Φυσικά αυτό επηρεάζεται από το στυλ οδήγησης, το επιλεγμένο DRIVE MODΕ αλλά και τη ρύθμιση της έντασης στην ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα, μέσω των δύο paddles πίσω από το τιμόνι. Όπως και να έχει, με το e-Soul 64 kWh δεν έχεις ιδιαίτερο άγχος αυτονομίας.

Το ίδιο ισχύει και για τη φόρτιση. Απαιτούνται μόλις 42 λεπτά της ώρας για να φτάσει η μπαταρία από το 20% μέχρι το 80% της ενέργειάς της σε ταχυφορτιστή (100 kW), ενώ σε wall box (7,2 kW) αρκούν 9,5 ώρες για φόρτιση 0-100%. Σε οικιακή πρίζα ο χρόνος φόρτισης ξεπερνά τις 24 ώρες, ωστόσο δεν είναι ανάγκη ο χρήστης να περιμένει να αδειάσει η μπαταρία για να τη φορτίσει. Η λογική σε ένα ηλεκτρικό όχημα είναι να φορτίζεται όσο παραμένει σταθμευμένο - όταν αυτό είναι φυσικά εφικτό. Αυτό σημαίνει πως μπορείτε να το φορτίζετε κάθε βράδυ έτσι ώστε να συμπληρώνει τη χαμένη του ενέργεια και να είναι ετοιμοπόλεμο κάθε πρωί.

 

Στο δρόμο τώρα, το e-Soul εκτός από πολύ ήσυχο είναι και πολύ γρήγορο. Με 204 ίππους και 395 Nm ροπής, επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 7,9 sec μόλις, με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται στα 167 km/h (λόγω προστασίας της αυτονομίας).

γλυκά
  • Αυτονομία μπαταρίας
  • Επιδόσεις
  • Άνεση - ποιότητα κύλισης
  • Χώροι επιβατών
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Χώρος αποσκευών
  • Τιμή (έκδοση 64 kWh)

Η άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι το κυρίαρχο στοιχείο, ανεξάρτητα από το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί.

Οδηγικά, το ηλεκτρικό Soul εστιάζει στην ευκολία οδήγησης. Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω) έχει σχετικά σφικτή ρύθμιση, ωστόσο απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Το τίμημα είναι η μέτρια ελκτική πρόσφυση (στις εκκινήσεις), με σημαντικό μερίδιο της ευθύνης να καταλογίζεται στα ελαστικά NEXEN. Το κράτημα πάντως στις στροφές είναι καλό, παρά το συνολικό βάρος που αγγίζει τα 1.760 kg.

To e-Soul δεν γέρνει αισθητά και στρίβει με σιγουριά, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό του. Βοηθούν φυσικά τόσο το χαμηλό κέντρο βάρους που εξασφαλίζει η τοποθέτηση των μπαταριών (457 kg) στο πάτωμα, όσο και το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Στάνταρ σε κάθε e-Soul είναι η αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης αυτοκινήτων / πεζών / ποδηλάτων (FORWARD COLLISION-AVOIDANCE ASSIST) και η διατήρηση λωρίδας διαγράμμισης και άκρης οδοστρώματος (LANE KEEPING ASSIST και LANE FOLLOWING ASSIST).

συμπέρασμα

Το Kia e-Soul με τη μεγάλη μπαταρία αποτελεί μια απόλυτα ρεαλιστική επιλογή ηλεκτρικού αυτοκινήτου που ανταποκρίνεται άριστα στις καθημερινές ανάγκες ακόμη και μιας μικρής οικογένειας. Σίγουρα από τα πιο ξεχωριστά και ενδιαφέροντα μοντέλα που μπορεί κανείς να οδηγεί, απολαμβάνοντας τις αρετές της Ηλεκτροκίνησης χωρίς το άγχος της αυτονομίας. Και μην ξεχνάμε πως, όπως όλα τα μοντέλα της Kia, έτσι και το e-Soul καλύπτεται από την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση. Όσο για την τσιμπημένη τιμή των 43.990 €, χάρη στην επιδότηση του προγράμματος ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’ πέφτει κάτω από τα 39.000 € με πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Φυσικά, υπάρχει πάντα και η έκδοση Premium Mid Range στα 30.192 ευρώ (με επιδότηση και απόσυρση παλιού αυτοκινήτου).

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

Kia e-Soul 2021

Το ηλεκτρικό Kia e-Soul 2019

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...