ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid - Υβριδικό πρίζας

Χαρισματικό σε όλα του, το C5 Aircross αποκτά την εξηλεκτρισμένη του έκδοση και τώρα το στιλ και η γαλλική φινέτσα μπαίνουν σε πρίζα

  • -
  • -
Ισχύς224 PS
Ροπή360 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,9 sec
Μέση κατανάλωση1,6 lt/100km
Εκπομπές CO236 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Τοποθετείται στο άνω άκρο των compact SUV, ανήκει στις ποιοτικές προτάσεις της κατηγορίας και ως εκδρομικό όνειρο που θα ζήσει στην πόλη, αποκτά το plug in υβριδικό διαβατήριο.


Citroen 
C5 Aircross Plug-in Hybrid - Το C5 Aircross είναι το καμάρι των Γάλλων. Ποντάρουν πολλά επάνω του και δεν παρασύρονται να απλωθούν ψηλότερα στην κατηγοριοποίηση των SUV, αλλά δηλώνουν ξεκάθαρα ότι τοποθετείται στο άνω άκρο των compact του είδους. Πέραν τούτου όμως τα εξαιρετικά του χαρακτηριστικά διανθίζονται τώρα και με τη σύγχρονη τάση της εξηλεκτρισμένης απόδοσης. Δηλαδή η Citroen με το C5 Aircross Plug-in Hybrid κάνει το πρώτο βήμα στην πορεία εξηλεκτρισμού της, η οποία στοχεύει να διαθέτει μια ηλεκτρική πρόταση σε ολόκληρη τη γκάμα της, έως το 2025.

 

Κεντράρει το στόχο

Οι χρυσές σελίδες στην ιστορία της Γαλλικής μάρκας είναι γραμμένες γύρω από την ευστοχία της στις τάσεις του lifestyle ανά εποχή. Και βέβαια στην ανάλογη προσαρμογή στα νέα της μοντέλα. Ραχοκοκαλιά του C5 Aircross είναι η πλατφόρμα EMP2 του Group PSA, που προσφέρει μειωμένο βάρος, αυξημένη στιβαρότητα και αφορμή για χώρους. Οπτικά, το C5 Aircross παραμένει πιστό στη σύγχρονη φιλοσοφία της Citroen, που σερβίρει το ελκυστικό στιλ του με μοντέρνες γραμμές και ψαγμένες λεπτομέρειες. Η διπλή μάσκα και τα διπλά φωτιστικά σώματα εμπρός, οι δυο εσοχές στο καπό, τα γνωστά airbumps, οι ράγες οροφής, τα πίσω φώτα με τέσσερις μονάδες 3D LED και οι τυφλές απολήξεις των εξατμίσεων εκατέρωθεν του ψευδοδιαχύτη είναι μερικές από αυτές. Στην περίπτωση μας, οι Anodised Blue λεπτομέρειες στον προφυλακτήρα και στα πλευρικά Airbumps, τα όμοιου χρώματος διακριτικά hybrid, τα Full LED φώτα και το αριστερό πορτάκι στο πίσω φτερό που κρύβει πρίζα φόρτισης, είναι στοιχεία που συμβολίζουν και ξεχωρίζουν τον plug-in υβριδικό χαρακτήρα.

Κατά τα άλλα διατηρεί το μοτίβο με τις γυάλινες επιφάνειες να αγκαλιάζονται από μια χρωμιωμένη περίμετρο και τις πίσω κολώνες να είναι βαμμένες μαύρες ώστε να δίνουν την ψευδαίσθηση αιωρούμενης οροφής. Πίσω, μέρος του C-Pillar είναι καμουφλαρισμένο φιμέ φινιστρίνι σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί και η ελλιπής ορατότητα. Αυτό αφορά το θεωρητικό σκέλος, γιατί η Citroen έχει φροντίσει με κάμερα οπισθοπορείας να προσφέρει λύση στο πρόβλημα. Οι διακοσμητικές ποδιές είναι διαθέσιμες με διακριτικότητα και δηλώνουν το περιπετειώδες της υπόθεσης, ενώ τα 230 mm από το έδαφος παραμένουν και δείχνουν ότι δεν θα φοβηθεί να ακολουθήσει το χωματόδρομο ακόμα και αν δεν υπάρχει τετρακίνηση.



Τα μεγάλα ανοίγματα στις πόρτες προϊδεάζουν θετικά την προσοχή στην πρακτικότητα, ενώ με την είσοδο στο εσωτερικό διαπιστώνει κάνεις την δημιουργικότητα των ανθρώπων που είχαν την επιμέλεια της καμπίνας. Η εικόνα μέσα είναι στα φόρτε της. Η σχεδιαστική αισθητική σε κερδίζει και η φινέτσα στο διάκοσμο δεν απέχει από την premium γειτονιά. Εκπέμπει φινετσάτη γαλλική προσέγγιση υψηλού χαρακτήρα, προσφέρει  προσοχή στη λεπτομέρεια, ποιοτικά υλικά και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Φυσικά έρχεται εξοπλισμένο με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT 12,3’’ που προσαρμόζεται στις ενημερωτικές ή αισθητικές προτιμήσεις, αλλά και στη plug in υβριδική ενημέρωση. Η οθόνη αφής 8’’ στην κονσόλα συμπληρώνει τα εφόδια πληροφόρησης, ψυχαγωγίας και πλοήγησης μέσω του infotainment. Τεχνολογικά πλούσιο το C5 Aircross Plug-in Hybrid εκτός των άλλων, περιλαμβάνει 20 συστήματα υποστήριξης του οδηγού τελευταίας γενιάς. Μια μεγάλου πλάτους κεντρική κονσόλα προσφέρει πλατύ υποβραχιόνιο και δίφυλλο πορτάκι με πρόσβαση σε ένα μεγάλο ψυχόμενο αποθηκευτικό χώρο. Το επίπεδο της πρακτικότητας σε θέσεις μικροαντικειμένων και οι ευκολίες για το ταξίδι και τη καθημερινότητα είναι απλά top!

Φωτιζόμενες ποτηροθήκες συμπληρώνουν το παζλ με στιλ και ένας ειδικός χώρος για ασύρματη φόρτιση smartphone προσφέρεται κάτω από τους εργονομικά τοποθετημένους λιγοστούς διακόπτες. Η υψηλή τεχνογνωσία της Citroen στον κόσμο των MPV, έχει προικίσει ανάλογα το εσωτερικό του C5 Aircross. Τρία ανεξάρτητα, συρόμενα μπρος-πίσω (150 mm) και πλήρως αναδιπλούμενα καθίσματα, επιτρέπουν ποιοτική άνεση και αυτονομία κινήσεων στους επιβάτες. Μια ελαφριά ανύψωση σε σχέση με τα μη υβριδικά μοντέλα τη διαπιστώνεις και προκύπτει από την τοποθέτηση των μπαταριών στο δάπεδο όμως τίποτα δεν επηρεάζει αρνητικά τα νέα δεδομένα. Ακόμα και ο χώρος αποσκευών παραμένει αχανής με χωρητικότητα από 460 έως 600 λίτρα.

 

Ηλεκτρομηχανοστάσιο

Χάρη στο συνδυασμό ενός υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων (PureTech) 180 ίππων, ενός ηλεκτρικού κινητήρα 80 kW (108 ίπποι) και ενός αυτόματου κιβωτίου 8 ταχυτήτων, η συνδυασμένη απόδοση εκπροσωπείται από 225 ίππους και 320 Nm ροπή. Απουσιάζει, σε σχέση με τα «αδέρφια» του (3008 και Grandland), ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας πίσω που θα το καθιστούσε πρακτικά τετρακίνητο, όμως ταυτόχρονα διατηρεί το βάρος του και την τιμή χαμηλότερα. Κάτω από τα πίσω καθίσματα είναι τοποθετημένες οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13,2 kWh που ωφελούνται με ανάκτηση της ενέργειας που παράγεται κατά το φρενάρισμα ή την επιβράδυνση για να φορτίσουν. Με τον επιλογέα ταχυτήτων στην θέση B η ανάκτηση είναι εντονότερη, όπως και η επαναφόρτιση των μπαταριών. Οι μπαταρίες καλύπτονται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km, ενώ για την φόρτιση ο χρόνος είναι ανάλογος της εγκατάστασης. Σε απλή οικιακή πρίζα, η μπαταρία φορτίζεται σε 7 ώρες, ενώ με σύνδεση σε έναν επιτοίχιο φορτιστή Wallbox 32 A, ο χρόνος πλήρους φόρτισης είναι λιγότερο από 2 ώρες.  Μέσω της λειτουργίας ë-Save, ο χρήστης μπορεί να προγραμματίζει το απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας που επιθυμεί να διατηρήσει η μπαταρία για μελλοντική χρήση. Πρέπει όμως κάθε φορά που επανεκκινεί να ενεργοποιείται h λειτουργία ë-Save, γιατί επιστρέφει στην μικτή συνεργασία των δυο κινητήρων και σύντομα οι μπαταρίες θα αδειάσουν. Θεωρητικά 55 km αυτονομίας είναι διαθέσιμα, πρακτικά τα 35 έως 45 km είναι εφικτά και όλα εξαρτώνται από τον τρόπο οδήγησης και το ανάγλυφο της διαδρομής σας.

Το θετικό είναι ότι εκμεταλλευόμενοι την ανάκτηση μπορείτε να φορτίσετε γρήγορα τις μπαταρίες. Με τρεις επιλογές στο Driving Mode (Electric, Hybrid, Sport) διαλέγεις και τρόπο «έκφρασης» του υβριδικού C5 Aircross. Electric για μηδενικούς ρύπους -κατανάλωση, Hybrid για συνεργασία των δυο κινητήρων και Sport για το προφανές. Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία εκπέμπει ένα συγκεκριμένο σήμα ήχου έως τα 30 km/h, διασφαλίζοντας ότι θα γίνει ακουστικά αντιληπτό από τους πεζούς, ενώ ένα χαρακτηριστικό μπλε φως που ανάβει στο κάτω μέρος του εσωτερικού καθρέφτη είναι ορατό από έξω και δηλώνει ότι κινείται ηλεκτρικά. Στην ηλεκτρική λειτουργία η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 135 km/h, ενώ οι επιδόσεις αν αναζητάς το μέγιστο δεν απουσιάζουν.



Ο καλός συνδυασμός απόδοσης οφείλεται και στις βελούδινες αλλαγές στο 8άρι αυτόματο που καλύπτει εύστοχα την κλιμάκωσή του. Είτε από τα paddles που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι είτε στην κλασική θέση D ανταποκρίνεται αποτελεσματικά. Τα 225 km/h τελικής ταχύτητας και τα 8,7 sec για τα 0-100 km/h, είναι κολακευτικά νούμερα για ένα SUV που ζυγίζει παραπάνω από 1.800 κιλά. Ομοίως κολακευτικές είναι και οι καταναλώσεις που δεν ξεπερνούν τα 8 lt/100 km με βαναυσότητα χρήσης κυνηγώντας τις επιδόσεις. Μπορεί η εργοστασιακή τιμή μέσης κατανάλωσης με το συνδυασμό των δυο κινητήρων να είναι εντυπωσιακά χαμηλή στα 1,4 lt/100 km, όμως και στην πράξη με ορθολογική χρήση διαπιστώνεις ότι μπορείς να κινείσαι με 3 έως 5 lt/100 km.  

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης-ανάρτησης
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός
  • Απαλλαγή από Τ.Κ
  • Ελευθερία στον «Δακτύλιο»
  • Τιμή
ξινά
  • Αίσθηση φρένων
  • Απουσία τετρακίνησης

Φυσικά ο χαρακτήρας του δεν αλλοιώνεται και το διαπιστώνεις πίσω από το τιμόνι του. Η ψηλή θέση οδήγησης συμβάλει στην ιδανική ορατότητα, κάθεσαι καλά και οι ρυθμίσεις επιτρέπουν σωστές γωνίες. Τα αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort μπορεί να τονίζουν την πολυθρονάτη αίσθηση και να πάσχουν σε επίπεδο πλευρικής στήριξης, όμως το ταξίδι με το γαλλικό SUV φέρνει εικόνες από την ένδοξη εποχή της Citroen, τότε που ήταν ασυναγώνιστη σε άνεση. Ευθύβολη αίσθηση ασφάλειας, ποιοτικότατη κύλιση και ηχομόνωση με απουσία αεροδυναμικών θορύβων και επικοινωνιακή προθυμία το χαρακτηρίζει και σου δίνει μια εξαιρετική αφορμή για μακρινές και ξεκούραστες εκδρομές. Σύμμαχος των καθισμάτων στην άνεση είναι φυσικά η τεχνολογία Progressive Hydraulic Cushions που περιλαμβάνει δύο υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ, τόσο στην εκτόνωση όσο και τη συμπίεση τους. Έτσι, περιορίζει τους κραδασμούς από λακκούβες και κακοτεχνίες και επι της ουσίας προσφέρει ξεχωριστή ταξιδιωτική ποιότητα. Σαφώς δεν ισοπεδώνει τα πάντα, όμως καταφέρνει να φιλτράρει και να μην μεταφέρει στην καμπίνα τα τεκτενόμενα που βιώνουν οι τροχοί.

Παρά το ανάστημα διαθέτει σωστές αποσβέσεις στα αμορτισέρ για ασφάλτινο setup. Οι κλίσεις είναι αισθητές μόνο όταν υπερβάλει σε σπορ ρυθμό, άλλωστε δεν είναι εδώ για αυτό το σκοπό. Προσαρμογή, αν δεν έχεις συνηθίσει στα υβριδικά, θέλει και η αίσθηση των φρένων που ενώ δεν πάσχει σε αποτελεσματικότητα δεν είναι και ο καλύτερος ρουφιάνος πληροφοριών. Γενικά σου επιβάλει την οδήγηση με ροή αν αναζητάς σβέλτο ρυθμό και σε κερνάει αποτελεσματικότητα και ασφάλεια. Κύριο μέλημα άλλωστε είναι η άνεση και η ουσία, έπεται η αμεσότητα και ο σπορτιφ χαρακτήρας. Συνολικά το C5 Aircross Plug-in Hybrid ενσωματώνει αρετές που θα εκτιμήσεις στην διάρκεια του χρόνου. Αποδοτικό παντού και με γενναιόδωρη προσέγγιση στις παροχές του, είναι μια από τις γοητευτικές συνολικά προτάσεις της κλάσης του.  

συμπέρασμα

Το C5 Aircross θρονιάζεται στα C-SUV και διαπρέπει. H γαλλική άνεση πορεύεται με αντίστοιχη αποτελεσματικότητα και επικοινωνιακό ταλέντο, την ίδια στιγμή που η δημιουργικότητα της ευρυχωρίας προκύπτει με έξυπνες λύσεις από τον MPV κόσμο. Φυσικά απολαμβάνεις αριστοκρατικές ανέσεις που εκδηλώνονται μέσα από ένα φινετσάτο σαλόνι με σχεδιαστική έμπνευση και σύγχρονες τεχνολογίες. Στις τελευταίες προστίθεται και η Plug-in Hybrid, που προσθέτει ταυτότητα ναυαρχίδας στη γκάμα των SUV της Citroen.

Συμβολίζει την προσαρμοστικότητα και απευθύνεται σε όσους αναζητούν το συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα. Από τη μια τα οφέλη της 100% ηλεκτρικής λειτουργίας μηδενικών εκπομπών ρύπων για καθημερινή οδήγηση στην πόλη και από την άλλη, οι απελευθερωτικές δυνατότητες που προσφέρει ο βενζινοκινητήρας για μεγαλύτερα ταξίδια. Και βέβαια στα υπερ συμπεριλαμβάνεται η απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, ενώ συνολικά ως plug in hybrid απολαμβάνει ευνοϊκή φορολογία ως εταιρικό αυτοκίνητο. Το εκδρομικό όνειρο είναι έξυπνο, είναι πλήρες, είναι προσιτό. Δεν πίνει δεν καπνίζει και είναι εδώ! Τολμήστε το!




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

CITROEN C5 AIRCROSS SUV PLUG-IN HYBRID 2021

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
89
GOCAR Magazine #89

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...