ΔΟΚΙΜΗ: Hyundai i30 Fastback 1.5T 48V Hybrid Auto - Με 160 ίππους και τιμή πρόκληση!

Ο νέος κινητήρας των 160 ίππων αναβαθμίζει τον δυναμικό χαρακτήρα του 5θυρου κουπέ της Hyundai, ενώ παράλληλα το 48βολτο υβριδικό σύστημα μειώνει κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Και όλα αυτά σε τιμή - πρόκληση!

  • -
  • -
Ισχύς159 PS
Ροπή253 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,8 sec
Μέση κατανάλωση5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2124 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το ανανεωμένο i30 Fastback έρχεται με νέα εμφάνιση, καινούριους κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων και υβριδική τεχνολογία.

Αν κάτι χαρακτηρίζει την Hyundai, αυτό είναι η τόλμη. Η κορεατική φίρμα δεν μένει στην συνολική ποιότητα που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητά της, ούτε στην τεχνολογία με την οποία τα προικίζει απλόχερα. Τολμά να μπει και να αναζητήσει δόξα και πωλήσεις σε κάθε υποκατηγορία της αγοράς. Τρανό παράδειγμα το - σπάνιο στο είδος του - i30 Fastback, η γοητευτική εκδοχή του μικρομεσαίου μοντέλου της την οποία ερωτεύεσαι πρώτα απ’ όλα για την αισθητική του 5θυρου κουπέ αμαξώματος, που εκπέμπει δυναμισμό και κομψότητα σε απόλυτη αρμονία.

Δύο στοιχεία που ενισχύονται αμφότερα στο ανανεωμένο μοντέλο, κυρίως στο εμπρός μέρος. Εκεί όπου δεσπόζουν η μεγαλύτερη, επιβλητική μάσκα και οι νέοι (έξτρα στην έκδοση Distinctive της δοκιμής) εντυπωσιακοί προβολείς full LED σε σχήμα V.

 

Καινούριες ζάντες αλουμινίου και ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω ολοκληρώνουν τις αλλαγές εξωτερικά, δίνοντας την απαραίτητη φρεσκάδα στο μυώδες και ελκυστικό στο σύνολο.

Ανάλογο ρόλο έχει αναλάβει στο εσωτερικό ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7’’ που διακρίνεται, όχι μόνο για την πληρότητα των ενδείξεων, αλλά και για τον τρόπο απεικόνισής τους. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός, αλλάζει αντίστοιχα και το χρώμα στο φόντο και τα γραφικά: μπλε για το Normal, πράσινο για το Eco και βαθύ πορτοκαλί για το Sport mode.

 

Κατά τα λοιπά, το μοντέρνο εσωτερικό διατηρεί το υψηλό επίπεδο ποιότητας υλικών και συναρμογής, τη σωστή θέση οδήγησης, την οθόνη αφής 8’’ που φροντίζει για συνδεσιμότητα (μέσω Apple CarPlay και Android Auto), ψυχαγωγία και πλοήγηση, καθώς και τους γενναιόδωρους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Τέσσερις ενήλικες χωράνε με περίσσεια άνεση ενώ στην ανάγκη βολεύεται και πέμπτος. Ταυτόχρονα, το πορτμπαγκάζ των 450 lt καλύπτει τις ανάγκες μιας οικογένειας, ενώ η ανάκληση των καθισμάτων απογειώνει τον συνολικό όγκο στα 1.650 lt.

 

Οι μεγαλύτερες αλλαγές στο i30 που δοκιμάζουμε κρύβονται κάτω από το καπό και το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Πρόκειται αφενός για τον νέο 1.500άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης που αντικαθιστά τον 1.4 T-GDi, αφετέρου το 48βολτο ήπιο υβριδικό σύστημα που υποβοηθά τον κινητήρα ωφελώντας τόσο την κατανάλωση καυσίμου, όσο και τις επιδόσεις. Η απόδοση του 1.5 T-GDi φτάνει τους 160 ίππους και τα 253 Nm ροπής, τα οποία στην περίπτωσή μας καταλήγουν στους εμπρός τροχούς μέσω του γνωστού αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7-DCT (7 σχέσεων) της Hyundai με paddles στο τιμόνι.  

Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές: 0-100 km/h σε 8,8 sec και τελική ταχύτητα 210 km/h ανακοινώνει ο κατασκευαστής, με τη μέση κατανάλωση καυσίμου να περιορίζεται στα 5,5 - 6,3 lt/100 km (WLTP). Στην πράξη το μοτέρ κρύβει με τη γραμμικότητά του τη ισχύ, ειδικά αν ο οδηγός έχει επιλεγμένο το Eco mode όπου το αυτόματο κιβώτιο είναι νωχελικό.

 

Χρειάζεται τουλάχιστον το normal mode για να δείξει το σθένος του, συνεπικουρούμενο από το κιβώτιο που ζωντανεύει σε διάθεση, ή το sport για να ξεδιπλώσει πλήρως τις αρετές του δείχνοντας δύναμη από χαμηλά και γεμάτη απόδοση στο μεγαλύτερο φάσμα λειτουργίας. Θετικές είναι οι εντυπώσεις και για την πραγματική κατανάλωση, με τη μέση τιμή της δοκιμής μας να κυμαίνεται στα 7,6 με 7,8 lt/100 km – καθόλου άσχημα για ένα οικογενειακό 160 ίππων!

 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Μοντέρνο σαλόνι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Απόκριση κιβωτίου στο Eco mode

Στην οδήγηση, το Fastback συνεχίζει να παντρεύει ιδανικά το καλό κράτημα με την άνεση. Η στιβαρή κατασκευή και η ανάρτηση (McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) που είναι όσο σφικτή πρέπει και όσο ενδοτική χρειάζεται, προσφέρουν αποτελεσματικότητα και ποιοτική κύλιση σε κάθε είδους διαδρομή. Ο οδηγός απολαμβάνει ευελιξία στις στροφές, ευθυβολία στις υψηλές ταχύτητες, εύκολο έλεγχο με το ικανοποιητικό σε αίσθηση τιμόνι και ισχυρή επιβράδυνση από τα δυνατά φρένα.
Γενικά το i30 Fastback στρίβει ουδέτερα χωρίς να παίρνει μεγάλες κλίσεις, ενώ ακόμη και στην υπερβολή η ουρά δεν θα ξαφνιάσει με απότομες αντιδράσεις. Άλλωστε, το πληρέστατο Hyundai SmartSense περιλαμβάνει τεχνολογίες υποβοήθησης που επεμβαίνουν όταν και όσο χρειαστεί για να βοηθήσουν τον οδηγό. Στάνταρ μεταξύ άλλων είναι τα συστήματα Αυτόματης Πέδησης, Προειδοποίησης Απόσπασης Προσοχής Οδηγού, Προειδοποίησης Εκτροπής και Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας, Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Ανηφόρα, καθώς και η κάμερα οπισθοπορίας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης.

συμπέρασμα
Με το ανανεωμένο i30 Fastback η Hyundai κάνει hat-tricκ. Φρεσκάρει πετυχημένα τη γοητεία του 5θυρου κουπέ που φλερτάρει λόγω εμφάνισης με την premium γειτονιά, ενισχύει την απόδοση με τον νέο 1.5 Turbo των 160 ίππων βελτιώνοντας παράλληλα την κατανάλωση με το σύστημα 48V Hybrid και διατηρεί στο μέγιστο βαθμό την ποιότητα, την ασφάλεια και την άνεση που διέκριναν ανέκαθεν το μοντέλο. Και όλα αυτά σε ιδιαίτερα δελεαστική τιμή


ΦΩΤΟ: Κ. ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ, Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

VIDEOS

Hyundai i30 2021 N Line range

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...