Δοκιμή: VOLVO XC60 T8 plug-in Twin Engine - Κοκτέιλ

Τι γίνεται όταν αναμιγνύεις τις εκρηκτικές επιδόσεις με χαμηλές καταναλώσεις και ρύπους; Μα φυσικά το Volvo XC60 στην έκδοση Τ8 plug-in Twin Engine.

  • -
  • -
Ισχύς392 PS
Ροπή640 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,5 sec
Μέση κατανάλωση2,0 lt/100km
Εκπομπές CO242 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ένα μεσαίο SUV από τη Volvo που ενσωματώνει πληθωρικά χαρίσματα. Ένα plug in ηλεκτρικό μοτέρ που συνεργάζεται με βενζινοκινητήρα και κερδίζει τις εντυπώσεις σε αντιφατικές έννοιες όπως επιδόσεις και οικολογικό αποτύπωμα.


Volvo 
XC60 T8 plug-in Twin Engine - Ένα μεσαίο premium SUV μπορεί για κάποιους να αποτελεί μήλον της έριδος, καθώς ενσωματώνει μια αγκαλιά χαρίσματα συνολικά για χρήση στην ποικιλομορφία της Ελλάδας. Προσφέρει το ψηλό και ταξιδιάρικο, το αγχολυτικό έρεισμα όταν οι τροχοί αφήνουν την άσφαλτο ή ανακατεύονται με ολισθηρά. Προσφέρει ακόμα χώρους και αριστοκρατικό περιβάλλον, επιδόσεις και ποιοτική συμπεριφορά, εξοπλισμό, τεχνολογίες και υπαρκτή και ψυχολογική ασφάλεια. Προσφέρει βιτρίνα επιτυχίας και γενναίο εκτόπισμα για να πάρεις το χώρο που σου ανήκει στο δρόμο σου. Όλα αυτά όμως συνοδεύονται και από μειονεκτήματα όπως όγκο, βάρος, αδράνεια στις οδηγικές μαγκιές και ένα συμβιβαστικό αποτέλεσμα στην επι μέρους βαθμολόγηση. Αν μάλιστα συμπεριλάβουμε κόστος αγοράς και χρήσης, αλλά και ενεργειακό αποτύπωμα που αφήνουν στο πλανήτη που ζούμε και αναπνέουμε, η τύχη τους μελλοντικά θα είναι ανάλογη των μαμούθ. Για το Volvo βέβαια και το XC60 της δοκιμής, τα πράγματα δείχνουν ευοίωνα.



Θα εκplug-in!

Δυο είναι οι τρόποι να γεμίσεις ενεργειακά το μεσαίο SUV της Volvo, που απασχολεί τις γραμμές που διαβάζετε. Ο ένας, είναι ο παραδοσιακός σε αντλία βενζίνης και ο άλλος ο επίκαιρος, καθαρότερος και φυσικά μοντέρνος, σε πρίζα φόρτισης. Εδώ λοιπόν, το συναντάμε στην επίκαιρη plug in υβριδική μορφή, δηλαδή εξηλεκτρισμένο, στην έκδοση T8 Twin Engine, που συνδυάζει έναν 2λιτρο βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα στην συνεργασία τους για το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Τα plug-in υβριδικά είναι σήμερα ο πιο απελευθερωτικός τρόπος να ζήσεις την επόμενη μέρα χωρίς να αγχώνεσαι. Αρκεί να μην ξεχνάς να το φορτίζεις, όπως κάνεις για παράδειγμα με το κινητό σου τηλέφωνο. Αλλά ακόμα και αν ξεχάσεις, υπάρχει το ρεζερβουάρ βενζίνης να ταΐσει τον θερμικό κινητήρα και να μην καθηλώσει στην αναζήτηση - αναμονή φόρτισης, το μεσαίο SUV της Volvo. Το XC-60 απλά αποδεικνύει ότι υπάρχει βατός τρόπος για να περάσεις στην ηλεκτροκίνηση, χωρίς σνομπισμό και αποκαθήλωση του θερμικού κινητήρα.

Οι Σουηδοί δεν σταματούν να μας εκπλήσσουν και το μεσαίο SUV τους έχει τον τρόπο του για να θεωρείται ξεχωριστό. Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 2018, πιο καλοπουλημένο Volvo από το 2009 και ένα εκ των ασφαλέστερων στον κόσμο με κορυφαία βαθμολόγηση στην αξιολόγηση του EuroNCAP. Και όλα αυτά τα προσφέρει σε ένα σχεδιαστικό περιτύλιγμα που εκπέμπει τη σύγχρονη φιλοσοφίας της εταιρείας.

Καθαρές γραμμές χωρίς φλυαρίες, φινετσάτη επιβλητικότητα, ταυτότητα, στοιχεία γενικά έντονα αναγνωρίσιμης προσωπικότητας. Η ρευστή σχεδιαστική λογική δίνει μια αριστοκρατική αύρα και ένα συγκρατημένο δυναμισμό που κανένα δεν προσπαθεί να υπερισχύσει του άλλου. Μια εξαιρετική ισορροπία που εκπέμπει στα premium κύματα και δημιουργεί τον προθάλαμο της εσωτερικής του κατάστασης.

Το σαλόνι είναι πραγματικό σαλόνι! Φινέτσα, έμπνευση, υλοποίηση που πραγματικά ξεπερνά τα συνηθισμένα, δημιουργεί ευχάριστα συναισθήματα και σε προδιαθέτει να ντυθείς ανάλογα, που λέει ο λόγος! Σε επίπεδο πληροφόρησης εκφράζεται με digital τρόπο, τόσο στον πίνακα οργάνων όσο και στην κάθετη τύπου tablet οθόνης αφής των 9’’. Για να εξακριβώσεις πως πρόκειται για την έκδοση plug-in θα πρέπει να δώσεις ζωή στον κινητήρα και να παρατηρήσεις τον πίνακα οργάνων, ο οποίος διαθέτει ένδειξη για την κατάσταση της μπαταρίας, αλλά και τη διαθέσιμη αυτονομία. Η συνδεσιμότητα και όλες οι ψηφιακές παροχές είτε για ψυχαγωγία είτε για ενημέρωση είναι σε υψηλό επίπεδο, ενώ οι χώροι είναι αρχοντικοί. Στην έκδοση Inscription η κορυφαία ποιότητα συνδυάζει τα δέρματα με ανοιχτόχρωμη περιμετρικά ξυλογλυπτική, που του δίνει μια μοναδική αίσθηση πρωτοτυπίας. Εντυπωσιακά όμορφο με ξεχωριστές λεπτομέρειες όπως ο χειροποίητος κρυστάλλινος λεβιές ταχυτήτων Orrefors και με υλικά υπεράνω οποιασδήποτε κριτικής αποτελούν την κεντρική ιδέα. Η θέση οδήγησης είναι αναπαυτική και με καλή περιμετρική ορατότητα, οι διαθέσιμοι χώροι για 5 ανθρώπους και πράγματα είναι εξίσου εντυπωσιακοί (το τούνελ είναι ο κλασσικός συμβιβασμός του μεσαίου επιβάτη), ενώ το πορτμπαγκάζ στα 468 λίτρα (1.395 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος) δεν θα δώσει καμία αφορμή για παράπονα.

 

Σκανδιναβικός χαμαιλαίων

Δεν αλλάζει χρώματα, απλά προσαρμόζει τον τρόπο απόδοσης στις ανάγκες οδήγησης. Ανάλογα πως το προσεγγίζεις. Για την ιστορία ο διλιτρος θερμικός κινητήρας αποδίδει 303 ίππους στις 6.000 rpm και 400 Nm ροπής και ο ηλεκτροκινητήρας 65 kW και 240Nm, κάτι που προσφέρει συνδυαστική ισχύς 390 ίππων, ενώ η ροπή φτάνει στα εξωπραγματικά 640 Nm που κάνουν τα 2.200 κιλά της κατασκευής σχεδόν να εξαφανίζονται στο πάτημα του γκαζιού. Το ομαλό στις αλλαγές αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων Geartronic απλοποιεί τόσο στο κομμάτι της καθημερινότητας όσο και της απόδοσης.

Στην πράξη, η υβριδική διάταξη συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης με τούρμπο και κομπρέσορα και ένα σύστημα ηλεκτροκινητήρων που παίρνουν ισχύ από µία συστοιχία µπαταριών ιόντων λιθίου 11,6 kWh. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιεί το πάτωμα PMA που σχεδιάστηκε για τα ηλεκτροκίνητα Volvo, ενώ πλέον διαθέτει 5 προγράμματα οδήγησης ή το προσωπικό σου, για να σετάρεις το ΧC60 ανάλογα με την διάθεση.

Αν περιορίζεσαι λοιπόν σε αστική, συνοικιακή μετακίνηση επιλέγεις Pure και οικολογική οδήγηση ώστε το μεσαίο SUV της Volvo να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 40 με 50 χιλιόμετρα αυτονομίας. Το σύστημα διασφαλίζει ανάκτηση ενέργειας με το γνωστό τρόπο, είτε σηκώνοντας το πόδι από το πεντάλ τροφοδοσίας είτε φρενάροντας, ενώ η πλήρης επαναφόρτιση σε απλή οικιακή πρίζα απαιτεί 3 με 4 ώρες, ανάλογα με την παροχή.

Για μεγαλύτερη ακτίνα δράσης επιλέγεις Hybrid που διασφαλίζει την μικτή λειτουργία των κινητήρων με σκεπτικό η απόδοση να μην στραγγίζει το συνολικό ενεργειακό απόθεμα. Με αυτή την επιλογή η κατανάλωση κυμαίνεται ανάμεσα στα 5 με 6 lt/100 km, τιμή που δεν απαιτεί προσπάθεια αν οδηγείς φυσιολογικά. Ακόμα και στο ταξίδι δεν ξεφεύγει από αυτά τα νούμερα, ενώ αν ο οδηγός κινείται κοντά στα όρια των αυτοκινητοδρόμων το πρώτο νούμερο είναι συχνότερα εμφανίσιμο στο trip computer.

Αν πάλι ψάχνεις επιδόσεις ως προτεραιότητα, το Power γοητεύει. Τα 5,5’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση δεν απέχουν από την πραγματικότητα, ενώ τα 180 km/h τελικής ταχύτητας είναι αποτέλεσμα περιορισμού για λόγους ασφάλειας και όχι δυνατοτήτων από πλευράς αυτοκινήτου. Ακόμα και με αυτή τη χρήση λοιπόν η κατανάλωση θα καπαρώσει μεν το διψήφιο, αλλά στα χαμηλά του νούμερα, χωρίς ποτέ να ξεφεύγει παραπάνω από τα 11 lt/100km.  



γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Φινέτσα
  • Αισθητική
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Ασφάλεια
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Απαλλαγή από Τ.Κ 
ξινά
  • Βάρος
  • Αίσθηση τιμονιού, φρένων

Aν φτάσει η στιγμή να αναζητάς μέγιστη πρόσφυση δίνεις προτεραιότητα στο πρόγραμμα τετρακίνησης AWD, ώστε ο ηλεκτροκινητήρας να προσφέρει μόνιμα τις υπηρεσίες του τροφοδοτώντας τον πίσω άξονα, ενώ για περιπέτειες μακριά από άσφαλτο, στο Off Road θα βρεις τη λύση με ταχύτητες όμως μέχρι τα 50 km/h.  

Μπορεί λοιπόν το XC 60 να παραμένει αποτελεσματικό σε κάθε ρόλο, είναι όμως ασυναγώνιστο ως ασφαλής δρομέας μεγάλων αποστάσεων. Ασυναγώνιστη ποιότητα κύλισης που σε ταξιδεύει στον αφρό με την αρωγή των πνευματικών αμορτισέρ, ενώ την ίδια στιγμή καταπίνει ευχάριστα χιλιόμετρα με απίστευτο ρυθμό, χωρίς ανάλογη διάθεση στις καταναλώσεις του. Αν πάλι ψάχνεις την ταχύτητα θα διαπιστώσεις ότι οι επιδόσεις κρύβουν το βάρος, ενώ η φιλότιμη διάθεσή του θα διεκπεραιώσει το στροφιλίκι χωρίς υπερβολή στις κλίσεις και νωθρή συμπεριφορά. Άλλωστε όταν το παρακάνεις ο πρωταγωνιστικός ρόλος ανήκει στα ηλεκτρονικά ευστάθειας και όχι μόνο. Μια ηλεκτρονική ομπρέλα ασφάλειας που υπάρχει πλουσιοπάροχα στο XC60 και καλώς υπάρχει.

Το μεσαίο SUV της Volvo επιβραβεύει την οδήγηση με ροή και όχι την επιθετικότητα, όπου ανασύρει στην επιφάνεια με δυσάρεστο τρόπο το βάρος και την αδράνεια. Στο XC60 παραδοσιακά νιώθεις λίγο αποκομμένο σε αίσθηση το τιμόνι, αλλά όχι σε αποτελεσματικότητα όταν το συνηθίσεις, ενώ κλασικά (σε κάθε υβριδικό) το σύστημα ανάκτησης ενέργειας δεν ανταποκρίνεται αναλογικά στην πίεση που ασκείς στο φρένο και αναζητά την εξοικείωση σου. Το XC60 προσφέρει το ξεχωριστό premium στιλ ενός Σκανδιναβικού SUV που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη και διπλώνει στο τσεπάκι του τεχνολογίες, επιδόσεις, οικολογικούς τρόπους και δυναμική αριστοκρατία.

συμπέρασμα

Η plug in έκδοση του Volvo XC60, προσφέρει υπέρμετρα premium φινέτσα και ενσωματώνει την ηλεκτροκίνηση. Την παντρεύει με τον θερμικό κινητήρα και απογειώνει τις επιδόσεις, κρατώντας οικολογικές απαιτήσεις για καύσιμο, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει τη δυνατότητα της αποκλειστικά ηλεκτρικής μετακίνησης. Όλα αυτά χωρίς να κανείς συμβιβασμούς, αντιθέτως εμφανίζεται γενναιόδωρο σε κάθε τομέα που ξεψαχνίζεις, είτε το δεις με premium κριτήριο, είτε με ρεαλισμό στην προσφορά του. Ειδικά όσον αφορά την τιμή, μπορεί κανείς να πει ότι διατηρείται χαμηλά για τα δεδομένα των ανταγωνιστών στην κλάση που ανήκει, κάτι που δίνει ένα ηχηρό ράβδισμα στο γερμανικό κατεστημένο.    






ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TEST - VOLVO XC60 T8 Twin Engine

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...