Δοκιμή: Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI 150 PS - Grand σε όλα

Η νέα Octavia συνεχίζει στο δρόμο που έχουν χαράξει οι προηγούμενες τρεις γενιές, αλλά ανεβαίνει επίπεδο σε κάθε τομέα

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,2 sec
Μέση κατανάλωση4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2111 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η τέταρτη γενιά της Octavia είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις αμαξώματος Grand Coupe και Sports Wagon (station wagon) και με πληθώρα επιλογών σε κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, CNG και υβριδικά σύνολα.

Η Octavia είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο. Πάντα ήταν. Από τη δεύτερη γενιά και μετά χαρακτηριζόταν κυρίως από τους χώρους λιμουζίνας που προσέφερε σε τιμή μικρού οικογενειακού και ήταν ανέκαθεν το σημαντικότερο μοντέλο της γκάμας στη νεότερη ιστορία της τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας.

Αλλά και σήμερα, που η Skoda έχει επενδύσει σημαντικά στη δημοφιλή γειτονιά των SUV με τρία διαφορετικά μοντέλα (Kamiq, Karoq, Kodiaq), η Octavia παραμένει στο επίκεντρο. Γι’ αυτό και η ολοκαίνουρια, 4η γενιά προσφέρει τη μεγαλύτερη γκάμα τεχνολογιών κίνησης: βενζίνη, πετρέλαιο, φυσικό αέριο (CNG) που είναι ήδη διαθέσιμα στην ελληνική αγορά, καθώς και υβριδικά (mild hybrid και plug-in hybrid) που αναμένονται σύντομα.

 

Πολύ Grand με ολίγη από Coupe

Η πρώτη νέα Octavia που περνά από το «δοκιμαστήριο» του GOCAR είναι η 1.5 TSI των 150 ίππων, στην έκδοση αμαξώματος Grand Coupe. Ουσιαστικά πρόκειται για μια εκδοχή sedan με μεγαλύτερη κλίση του πίσω τζαμιού, το οποίο -παραδοσιακά- ανοίγει μαζί με το πορτμπαγκάζ. Παρόλα αυτά δεν μπορούμε να πούμε πως θυμίζει ιδιαίτερα… coupe, είναι όμως Grand σε όλα της!

 

Κατ’ αρχήν σε μήκος, το οποίο αγγίζει τα 4,7 m σχεδόν (4,69)! H Grand Coupe είναι 19 mm μακρύτερη από την προηγούμενη Octavia. Εμφανισιακά φωνάζει Skoda από μακριά, με κομψή εμφάνιση και αιχμηρές λεπτομέρειες όπως τα νεύρα στο καπό και τα τρισδιάστατα πίσω φώτα. Πέρα από όμορφη, η σιλουέτα είναι και εξαιρετικά αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,24!

Το εσωτερικό, ενώ είναι λιτό σε σχεδίαση δείχνει μοντέρνο, hi-tech και έχει μια υποβόσκουσα premium αύρα, για την οποία ευθύνονται ο προσεγμένος διάκοσμος, τα ποιοτικά υλικά και η κορυφαία συναρμογή. Ξεχωρίζουμε το ύφασμα και την πειστική απομίμηση αλουμινίου στο ταμπλό. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και διαθέτει πολλές ρυθμίσεις, θα θέλαμε πάντως καλύτερη πλευρική στήριξη καθώς αναγκάζεσαι να στηρίζεσαι συχνά με το δεξί γόνατο στην κονσόλα.

Στην έκδοση Style που δοκιμάζουμε, ο οδηγός έχει μπροστά του το τιμόνι με τις δύο ακτίνες και το Virtual Cocpit, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25’’ που διακρίνεται για την πληθώρα πληροφοριών και τη δυνατότητα αλλαγής του τρόπου προβολής τους. Η λειτουργία του έχει βελτιωθεί περαιτέρω, όντας ακόμα πιο φιλική στο χρήστη. Ιδιαίτερα χρήσιμη βρήκαμε την επιλογή παρουσίασης full screen του χάρτη και των οδηγιών του συστήματος πλοήγησης.

 

Πιο δεξιά, στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει το infotainment Columbus, με οθόνη αφής 10 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, υπηρεσίες συνδεσιμότητας Skoda Connect και σύστημα πλοήγησης. Μάλιστα, μπορεί να εμφανίσει τους χάρτες σε διαφορετικό επίπεδο ζουμ από το Virtual Cockpit, ρύθμιση που γίνεται μέσω ενός συρόμενου διακόπτη αφής που βρίσκεται κάτω από την οθόνη. Ο ίδιος διακόπτης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τον έλεγχο της έντασης ήχου. Εδώ καλωσορίζουμε και τη Λώρα, τη φωνή του Laura SKODA digital assistant που απαντά στις εντολές σου.

Η Octavia είναι πάντα συνδεδεμένη χάρη σε ένα ενσωματωμένο eSIM, που επιτρέπει ανά πάσα στιγμή την πρόσβαση στις πιο πρόσφατες κινητές ηλεκτρονικές υπηρεσίες της SKODA Connect. Αυτά περιλαμβάνουν το σύστημα eCall, την απομακρυσμένη πρόσβαση στο όχημα και εφαρμογές ψυχαγωγίας που υποστηρίζονται από ηλεκτρονικά δεδομένα. Θετικό επίσης το γεγονός πως υπάρχουν θύρες USB-C, θα θέλαμε όμως και μια κλασική USB για όσους έχουν παλαιότερης γενιάς κινητά.

Grand σε ποιότητα και τεχνολογία, grand και σε χώρους. Αλλά αυτό είναι κάτι που περιμένεις από μια Octavia. Πίσω, οι επιβάτες επιβιβάζονται εύκολα χάρη στις μεγάλες πόρτες και απολαμβάνουν ανέσεις λιμουζίνας, αρκεί να είναι δύο. Και αυτό επειδή ο τρίτος θα κάτσει άβολα λόγω του σκληρού μεσαίου τμήματος του καθίσματος και του μεγάλου τούνελ στο πάτωμα.

 

Τεράστιος είναι ο χώρος αποσκευών, ο οποίος έχει κερδίσει άλλα 10 λίτρα σε όγκο φτάνοντας τα 600 συνολικά (με κιτ επισκευής ελαστικού), διατηρώντας φυσικά την ευκολία στη φόρτωση που προσφέρει το τεράστιο άνοιγμα. Η αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος αυξάνει τη χωρητικότητα στα 1.109 λίτρα, δημιουργεί όμως σκαλοπάτι σε σχέση με το δάπεδο του πορτμπαγκάζ.

 

Λιμουζινάτη

Αντίστοιχη είναι η αίσθηση στην οδήγηση. Αυτή η Octavia είναι πιο ποιοτική σε κύλιση και πιο ασφαλής από ποτέ! Με έμφαση πάντα στη λιμουζινάτη συμπεριφορά. Ακόμη και στην επιλογή Sport από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης του συστήματος Driving Mode Select (στάνταρ στην έκδοση Style), η Octavia γίνεται πιο στακάτη και παρουσιάζει λιγότερες κλίσεις στις στροφές, συνεχίζει ωστόσο να εστιάζει στην άνεση. Και αυτό παρά τους προαιρετικούς τροχούς 18’’ του αυτοκινήτου της δοκιμής (στάνταρ 17’’).

Να σημειώσουμε εδώ πως η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω (όπως και όλες οι εκδόσεις μέχρι 150 ίππους) και στην περίπτωσή μας ελέγχεται από το προαιρετικό σύστημα δυναμικού ελέγχου πλαισίου (dynamic chassis control), βάσει των ρυθμίσεων στο Driving Mode Select. Γενικά, με την Octavia απολαμβάνεις να ταξιδεύεις με σβέλτο ρυθμό, ειδικά σε αυτοκινητόδρομο.

 

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι - Πρακτικότητα
  • Επιδόσεις
  • Άνεση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Δυνατά φρένα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Πλευρική στήριξη καθισμάτων
  • Αίσθηση τιμονιού

Εμπειρία στην οποία συμβάλλει σημαντικά ο τούρμπο βενζινοκινητήρας 1.5 TSI. Συνεργάζεται με ένα καλό σε αίσθηση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής, διακρίνεται για την γραμμική και πολιτισμένη λειτουργία του και δίνει εξαιρετικές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 8,2 sec, τελική ταχύτητα 230 km/h. Διαθέτει επίσης σύστημα απενεργοποίησης των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν οι απαιτήσεις για ισχύ είναι μικρές, βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου. Στην πράξη μπορεί τα 4,7 lt/100 km που ανακοινώνει η Skoda να μην είναι εύκολα επιτεύξιμος στόχος, τα 7,5 lt/100 km που είδαμε εμείς κατά μέσο όρο όμως είναι μια καθόλα αξιόλογη τιμή για ένα μεγάλο οικογενειακό το οποίο προσφέρει πλούσια δύναμη για γρήγορα ταξίδια και ασφαλείς προσπεράσεις.

Στο υψηλό επίπεδο ασφάλειας συμβάλλει και η τεράστια ομπρέλα από συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Μεταξύ άλλων είναι τα Collision Avoidance Assist, Area View, Adaptive Lane Assist, Traffic Jam Assist και Emergency Assist. Παράλληλα, η τεχνολογία Hands-on Detect που ελέγχει αν ο οδηγός κρατά σταθερά το τιμόνι, σε συνδυασμό με το σύστημα Travel Assist που αναλαμβάνει τον μερικό έλεγχο του οχήματος στην κίνηση, προσφέρουν στη νέα Octavia χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης.

συμπέρασμα

Η νέα Octavia συνεχίζει στο δρόμο που έχουν χαράξει οι προηγούμενες τρεις γενιές, αλλά ανεβαίνει επίπεδο σε κάθε τομέα. Η ευρυχωρία και η πρακτικότητα αναβαθμίστηκαν και συνδυάζονται με κομψή εμφάνιση, προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και κορυφαίο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας. Στα θετικά και ο 1.5 TSI των 150 ίππων που συνδυάζει απόδοση και οικονομία, αλλά και οι τιμές που είναι ελκυστικές για τα δεδομένα της κατηγορίας.

 

Όλη η γκάμα της νέας Skoda Octavia

Η νέα Skoda Octavia - Πρεμιέρα στην Πράγα

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...