Δοκιμή: Mercedes-AMG CLA 45 S - Πυροβολαρχία 421

Με σαγηνευτική εμφάνιση, τον ισχυρότερο 2λιτρο παραγωγής, τετρακίνηση και drift mode, αυτή εδώ η AMG βάζει υποψηφιότητα για την απόλυτη κόμπακτ σπορ κατασκευή

  • -
  • -
Ισχύς421 PS
Ροπή500 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,0 sec
Μέση κατανάλωση8,7 lt/100km
Εκπομπές CO2200 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η κορυφαία έκδοση της CLA Coupe, με τον ισχυρότερο δίλιτρο τετρακύλινδρο παραγωγής, νέο 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, τετρακίνηση AMG Performance 4matic+ και Drift mode.

Όσο κι αν ψάξεις δεν θα βρεις ισχυρότερο τετρακύλινδρο κινητήρα παραγωγής με χωρητικότητα έως 2 λίτρα. Η Mercedes-AMG έβαλε στοίχημα με τον εαυτό της, πήρε το έτσι κι αλλιώς κορυφαίο σε απόδοση 2λιτρο μοτέρ των προηγούμενων A/CLA/GLA 45 AMG και το απογείωσε. Οι Γερμανοί ξετρύπωσαν άλλους 40 ίππους από τα σπλάχνα του κινητήρα, πετυχαίνοντας την απόλυτη απόδοση των 421 PS στην έκδοση ‘S’.

Η αλήθεια είναι πως θα δυσκολευτείς να δεις το αντίστοιχο λογότυπο στο πορτμπαγκάζ της Mercedes-AMG CLA 45 S. Βλέπεις, η ματιά σου χάνεται στη σαγηνευτική σχεδίαση του τετράθυρου κουπέ αμαξώματος, στη μυώδη σιλουέτα με τα πρησμένα φτερά και τα αεροδυναμικά βοηθήματα που κάνουν αισθητή την παρουσία τους δίχως να καταντούν κραυγαλέα. H πληθωρική μάσκα εμπρός, ο διαχύτης στον πίσω προφυλακτήρα και οι πανέμορφες 19άρες ζάντες τονίζουν ακόμα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα της κορυφαίας CLA.

 

Αντίστοιχη εικόνα συναντάς στο εσωτερικό. Μια ιδανική ισορροπία premium αύρας και σπορ αισθητικής με έντονες δόσεις τεχνολογίας και την κορυφαία ποιότητα κατασκευής που περιμένεις από το Αστέρι. Την τιμητική τους έχουν τα μπάκετ καθίσματα με την υποδειγματική στήριξη, οι δερμάτινες επιφάνειες και οι δυο ψηφιακές οθόνες έως 10,25’’ κάτω από ένα ενιαίο γυάλινο κάλυμμα. Η αριστερή φιλοξενεί τον πίνακα οργάνων και η δεξιά αφορά το MBUX. Το σύστημα infotainment με όλες τις γνωστές για Mercedes-Benz υπηρεσίες συνδεσιμότητας, ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και πλοήγησης. Εννοείται πως στο “Hey Mercedes”, είναι έτοιμο να σου απαντήσει σε ό,τι κι αν χρειαστείς με την ευγενική φωνή και την τεχνητή νοημοσύνη που κρύβει μέσα του.

Μπορείς φυσικά να διαμορφώσεις την απεικόνιση των οργάνων της αριστερής οθόνης μεταξύ τριών στυλ (Classic, Sport και Supersport), ενώ μέσω του μενού σου δίνεται η δυνατότητα να επιλέξεις διάφορες θεματικές ενότητες και πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του κινητήρα, του κιβωτίου, του μενού ρύθμισης του AMG Dynamic Select με τα 6 οδηγικά προφίλ (Comfort, Sport, Sport+, Slippery, Individual και Race), της ένδειξης G-Meter για ενημέρωση σχετικά με επιμήκεις και πλευρικές δυνάμεις επιτάχυνσης, δεδομένα απόδοσης και ένα αναλυτικό Race Timer για γυρολόγιο πίστας και ανάπτυξη μίνι τηλεμετρίας.

 

Μη βιάζεσαι, δεν τελειώσαμε. Στο τιμόνι θα βρεις ακόμη δυο πολύ μικρές στρογγυλές οθόνες που ταυτόχρονα είναι και μπουτόν. Από εκεί μπορείς να επέμβεις αμεσότερα στις ρυθίσεις οδήγησης, όπως π.χ. στην ανάρτηση, στον ήχο της εξάτμισης, στο ESP, και στα προγράμματα οδήγησης.

Περίμενε. Πριν βάλουμε μπρος, μάθε ακόμη μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία. Η στρεπτική ακαμψία της AMG CLA 45 S έχει ενισχυθεί με διαγώνιες ενισχύσεις στο πλαίσιο εμπρός και πίσω, μπάρα θόλων μπροστά και ενισχυμένες βάσεις στις εμπρός κολόνες. Η σπορ ανάρτηση AMG Ride Control διαθέτει ενεργά αμορτισέρ και δυνατότητα επιλογής τριών διαφορετικών set up, ενώ σε επίπεδο αρχιτεκτονικής συναντάμε McPherson εμπρός και τεσσάρων συνδέσμων στήριξης πίσω.

Το μοτέρ προστατεύεται από αλουμινένια ποδιά και παραδοσιακά φέρει την υπογραφή του μηχανικού της AMG που ανέλαβε να τον κατασκευάσει - ο“δικός μας” είναι δια χειρός Dieter Morgel. Έχει κωδική ονομασία M139, χωρητικότητα 1.991 cc και ζυγίζει κάτι παραπάνω από 160 κιλά. Στο τεχνολογικό του βιογραφικό καταγράφεται η επικάλυψη κυλίνδρων Nanoslide, το σύστημα άμεσου και έμμεσου ψεκασμού, οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες, το σύστημα Camtronic για τον χρονισμό των βαλβίδων του εκκεντροφόρου εξαγωγής και η twin-scroll τουρμπίνα που σηκώνει πίεση 2,1 bar. Στην top εκδοχή του που κινεί και τη CLA της δοκιμής μας αποδίδει 421 ίππους και 500 Nm ροπής, ενώ το όριο περιστροφής του ορίζεται ηλεκτρονικά στις 7.200 rpm.

 

Συνεργάζεται με διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 8 σχέσεων AMG Speedshift DCT-8G και τετρακίνηση AMG Performance 4Matic+. Ο πίσω άξονας μάλιστα ενσωματώνει τεχνολογία AMG Torque Control για καλύτερο έλεγχο στο εντυπωσιακό Drift Mode – ναι, έχει και τέτοιο! Το σύστημα χρησιμοποιεί δυο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους πολύδισκους συμπλέκτες, ένα για κάθε πίσω τροχό, ώστε να ελέγχουν τη ροπή που μοιράζεται στον καθέναν. Το Drift Mode είναι στάνταρ στην έκδοση ‘S’ και εμπλέκεται όταν έχει επιλεγεί η χειροκίνητη λειτουργία στο κιβώτιο (με paddles στο τιμόνι), το οδηγικό προφίλ Race και το ESP είναι απενεργοποιημένο. Τέλος, οι θηριώδεις εξαπίστονες δαγκάνες με την έντονη κόκκινη απόχρωση και τα διακριτικά AMG αναλαμβάνουν την απαιτητική δουλειά της επιβράδυνσης.

Έφτασε η ώρα! Το πλήρωμα του χρόνου για να διαπιστώσεις πώς μεταφράζονται στην πράξη όλα αυτά τα δεδομένα που έχεις καταχωρήσει στον εγκέφαλο. Σύντομα ανακαλύπτεις πως μικρή σημασία έχουν η θεωρία και τα data, μπροστά στην ανεπανάληπτη εμπειρία που νιώθεις πίσω από το τιμόνι, με τα Michelin Pilot Sport 4 να αφήνουν το αποτύπωμά τους στην άσφαλτο, τις εξατμίσεις να ξεσηκώνουν το μέσα σου και τον κόσμο τριγύρω, και τον ορίζοντα να πλησιάζει απειλητικά σε κάθε σανίδωμα του γκαζιού. 4 sec ανακοινώνει η Mercedes-AMG για το 0-100 km/h και τελική 270 km/h, νούμερα που δεν τολμάς να αμφισβητήσεις. Δεν σου το επιτρέπει η πραγματικότητα, αυτό που ζεις. Η CLA 45 S πυροβολεί ασύστολα, ξεδιάντροπα.

 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα
ξινά
  • Κατανάλωση
  • Τιμή

Η εμπειρία καταλήγει σε ονείρωξη μόλις βρεθείς σε ασφάλτινη κορδέλα. Εκεί επιλέγεις πώς θέλεις να ορμήξεις. Με γραμμές, ακουμπώντας στα πανίσχυρα φρένα και στο ακριβέστατο σύστημα διεύθυνσης για να τοποθετήσεις τη μούρη στο ιδανικό σημείο πριν τη στροφή και στη συνέχεια να σανιδώσεις το γκάζι στην έξοδο για να εκτοξευθείς στην ευθεία που ακολουθεί, μέχρι τα επόμενα φρένα; Ή με το set-up που απελευθερώνει την ουρά και μετατρέπει αυτό το τετρακίνητο αγρίμι σε πισωκίνητη μηχανή οδηγικής απόλαυσης; Ναι, με το drift mode αυτή εδώ η AMG είναι καλύτερη ακόμη κι από Focus RS! Χρειάζεται λιγότερο χώρο για να “διπλώσει” και ελέγχεται ακόμη πιο εύκολα με το γκάζι. Είναι και αυτός ο ήχος, που στο Race mode απελευθερώνεται με παρατεταμένα σκασίματα και σε πορώνει.

Στις ανοιχτές γρήγορες καμπές η CLA 45 S παραμένει άμεση και στιβαρή, μεταφέροντας πολύ υψηλή ταχύτητα χωρίς κόπο, δίχως την παραμικρή αίσθηση ανασφάλειας. Έχει τον τρόπο της να ακολουθεί πιστά τις εντολές που δίνεις με το ακριβές τιμόνι. Στην καθημερινότητά σου από την άλλη δεν υπάρχει λόγος να πειραματίζεσαι με τα προγράμματα Sport+ και Race. Αρκεί το Comfort για να κινείσαι ταχύτερα από οτιδήποτε άλλο γύρω σου χωρίς να ταλαιπωρείσαι ιδιαίτερα σε λακκούβες και ανωμαλίες, ενώ απολαμβάνεις και ησυχία από το μοτέρ – είπαμε, αν θες.

Τι ξεχάσαμε; Χώρους; Έχει. Αν καίει; Από αρκετά έως πάρα πολύ. Πόσο κοστίζει; Πολλά… Αλλά αξίζει. Τι σημασία έχουν όμως όλα αυτά. Πάμε άλλη μία;

συμπέρασμα

Θα κλείσουμε αυτήν εδώ τη δοκιμή, λέγοντας ακριβώς ότι είπαμε και στην αρχή: Με σαγηνευτική εμφάνιση, τον ισχυρότερο 2λιτρο παραγωγής, τετρακίνηση και drift mode, αυτή η Mercedes-AMG CLA 45 S βάζει υποψηφιότητα για την απόλυτη κόμπακτ σπορ κατασκευή.



H νέα Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...