Δοκιμή: Skoda CITIGOe IV - Electric in the real world

Ένα ηλεκτροκίνητο στον πραγματικό κόσμο, που ανταποκρίνεται στις καθημερινές ανάγκες και δεν αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός

  • -
  • -
Ισχύς83 PS
Ροπή212 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,3 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αυτό είναι το πιο προσιτό ηλεκτροκίνητο όχημα που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά και προσφέρει πραγματικές δυνατότητες κίνησης με αξιόλογη αυτονομία και μεταφορικές δυνατότητες.


Η ηλεκτροκίνηση μπαίνει δυναμικά στην αγορά, φιλοδοξώντας να γίνει μέρος της ζωής μας. Οι εξελίξεις τρέχουν γοργά στις αυτοκινητοβιομηχανίες έχοντας ως προτεραιότητα τα μοντέλα αυτού του “είδους”. Παράλληλα οι κυβερνήσεις στηρίζουν με διάφορους τρόπους αυτή την αλλαγή, με τη δική μας να έχει θέσει σε εφαρμογή ένα πλάνο που καθιστά, με επιδότηση, αλλά και επιπλέον όφελος από δυνατότητα απόσυρσης παλαιού αυτοκινήτου, την απόκτηση ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου πιο ελκυστική από ποτέ. Ενώ παράλληλα, τρέχει και ένα πρόγραμμα ανάπτυξης του δικτύου φόρτισης με νέους σταθμούς ανεφοδιασμού.

Η Skoda έρχεται σε αυτή τη φάση, με μια απόλυτα ρεαλιστική και σίγουρα ελκυστική οικονομικά και όχι μόνο, πρόταση να μπει δυναμικά στο παιχνίδι των ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Πιο συγκεκριμένα CITIGOe iV, με το e όπως electric σε μορφή εκθέτη μετά το όνομα του μοντέλου, να είναι το πιο προσιτό σε τιμή κτήσης ηλεκτροκίνητο, αφού συνδυάζοντας το όφελος της κρατικής επιδότησης και αυτό της απόσυρσης πέφτει κάτω από τα 18.000 ευρώ.

Μάλιστα το Skoda Citigo διατίθεται πλέον μόνο ως ηλεκτρικό, με τις αλλαγές να αφορούν και την αισθητική του. Ξεκινώντας από εμπρός η ενιαία μάσκα, χωρίς εισαγωγές αέρα, χαρακτηριστικό γνώρισμα των ηλεκτρικών μοντέλων που δεν έχουν ίδιες απαιτήσεις για ψύξη απουσία θερμικού κινητήρα.

Ο προφυλακτήρας επίσης έχει ανασχεδιαστεί για καλύτερη αεροδυναμική, ενώ ενσωματώνει και προβολείς ομίχλης. Τα φώτα LED δίνουν μια πιο έντονη παρουσία στο μικρό Skoda, ενώ πίσω συναντάμε το όνομα της μάρκας να δεσπόζει στο κέντρο της πέμπτης πόρτας και πιο κάτω του μοντέλου και με πράσινα γράμματα το logo “e”. Στάνταρ είναι διαθέσιμοι και τροχοί ελαφρούς κράματος 16 ιντσών με ελαστικά οικονομίας, ενώ χαρακτηριστική είναι η απουσία της εξάτμισης.

Κάτω από το εμπρός καπό συναντάμε ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 83 ίππων και 212 Nm ροπής, τα οποία είναι άμεσα διαθέσιμα με το πάτημα του γκαζιού. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου 36,8 kWh που βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα και τα πίσω καθίσματα, ανήκουν επίσης στα θετικά του μοντέλου, αφού του χαρίζουν αξιόλογη αυτονομία και ειδικά αν στην εξίσωση συνυπολογίσουμε τον αστικό χαρακτήρα του τσεχικού μοντέλου. Με καθαρή χωρητικότητα 32,3 kWh η θεωρητική αυτονομία αγγίζει τα 258 χιλιόμετρα, με την πράξη να μην απέχει σημαντικά.

Όσον αφορά τον… ανεφοδιασμό, με χρήστη ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 40 kW, απαιτεί μία ώρα για να ανακτήσει ενέργεια μέχρι το 80% του συνόλου, ενώ ο αντίστοιχος χρόνος σε wallbox 7,2 kW είναι 4 ώρες και 15 λεπτά και τέλος σε οικιακή πρίζα 2,3 kW πλησιάζει τις 13 ώρες.

Στο δρόμο το ηλεκτροκίνητο CITIGOe iV αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο και αποτελεσματικό. Το παραλάβαμε πλήρως φορτισμένο, με την αυτονομία που έδειχνε ο υπολογιστής ταξιδίου να είναι 275 χιλιόμετρα. Επιλέγοντας όμως το πρόγραμμα Eco+, στο οποίο μειώνεται η ισχύς του κινητήρα στους 55 ίππους και τα 133 Nm ροπής, περιορίζεται η τελική στα 95 km/h και απενεργοποιείται ο κλιματισμός για μέγιστη αυτονομία, είδαμε στα αμέσως επόμενα χιλιόμετρα την αυτονομία να πηγαίνει στα… 307 χιλιόμετρα. Σίγουρα δεν είναι ο ιδανικός τρόπος να κινείσαι, χωρίς κλιματισμό και “χαϊδεύοντας” το γκάζι, αλλά από την άλλη μας δείχνει ότι με προσοχή μπορείς να πας μακριά.

Όχι όσο είδαμε με αυτές τις συνθήκες, αλλά σίγουρα μπορείς να αγγίξει τη θεωρητική αυτονομία, απλώς προσέχοντας. Αρκεί να μην εξαντλείς τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ και να αξιοποιείς το καλό σύστημα ανάκτησης ενέργειας, το οποίο διαθέτει τέσσερις κλίμακες λειτουργίας, με την τελευταία να φρενάρει έντονα το αυτοκίνητο και να κερδίζει το μέγιστο. Πιο ήπια ρύθμιση είναι η Eco στην οποία επίσης μειώνεται η ισχύς, πέφτοντας σε αυτό το πρόγραμμα στους 68 ίππους και τα 167 Nm ροπής.

γλυκά
  • Αυτονομία
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
  • Άνεση
  • Ευελιξία
  • Σύστημα ανάκτησης ενέργειας
  • Επιδόσεις
  • Χώροι
ξινά
  • Απόσβεση έντονων κακοτεχνιών
  • Δεν κατεβαίνουν τα πίσω παράθυρα

Σε κάθε περίπτωση και ακόμα περισσότερο στο πρόγραμμα Normal, αυτό που κυριαρχεί είναι ο άμεσος και γραμμικός τρόπους που αποδίδεται η δύναμη. Ενδεικτικά τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 12,3 sec, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 130 km/h. Επιταχύνει δυναμικά από στάση και μέχρι τουλάχιστον τα 80 με 100 km/h, κάνοντας απόλαυση την καθημερινότητα μαζί του. Ευέλικτο, στα ίδια επίπεδα με το γνωστό μας στις απλές του εκδόσεις Citigo, χωράει παντού και προσφέρει αξιόλογη άνεση. Τόσο στο δρόμο, όσο και στο εσωτερικό του, αφού είναι αρκετά ευρύχωρο για την κατηγορία του, για τέσσερα άτομα με αποσκευές 250 λίτρων. Τα περισσότερα κιλά, που τώρα στη συγκεκριμένη έκδοση φτάνουν τα 1.235, επηρεάζουν τον τρόπο που πατάει, αλλά σε μικρό βαθμό.

Παίρνει κλίσεις στις στροφές, ενώ αντιδρά πιο ξερά σε έντονες κακοτεχνίες, με το ABS να δείχνει πιο ευαίσθητο και παρεμβατικό, σε απότομα φρεναρίσματα. Λεπτομέρειες θα λέγαμε μπροστά σε ένα σύνολο άκρως ελκυστικό, που σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή με τα προσόντα του, αλλά και την τιμή του.

συμπέρασμα

Αποτελεί δίχως περιστροφές την πλέον ελκυστική πρόταση στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων μοντέλων που είναι το -άμεσο- μέλλον, όπως εξελίσσονται τα πράγματα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

SKODA CITIGOe iV Walk Through

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
81
GOCAR Magazine #81

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...