Δοκιμή: Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI DSG - Υβρίδιο για κάθε εποχή

Θάλασσα ή βουνό; Ό,τι από τα δύο αν θελήσει κανείς μπορεί να το βρει στη χώρα μας και το νέο Volkswagen T-ROC Cabriolet μοιάζει σχεδιασμένο για τη μοναδική ελληνική ύπαιθρο

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,6 sec
Μέση κατανάλωση5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2127 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η ανοικτή έκδοση του Volkswagen T-Roc έχει στόχο να προσελκύσει όσους διαθέτουν νεανικό χαρακτήρα και εκδρομική διάθεση, με ατού τη σχεδίαση του και την σηαντική απόσταση από το έδαφος.


«Μπερδεύοντας» τα συστατικά δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι η συνταγή θα είναι πετυχημένη. Η Volkswagen αρέσκεται στο να ρισκάρει και αφαιρώντας οροφή μαζί με δύο πόρτες από το T-Roc, προσφέρει το μοναδικό διαθέσιμο σήμερα ανοικτό crossover στην αγορά. Δύο στοιχεία που θα μπορούσε να πει κανείς ότι μοιάζει δύσκολο να παντρέψεις κανείς, αφού με εξαίρεση τα κάμπριο Nissan Murano και Range Rover Evoque, κανείς κατασκευαστής δεν έχει τολμήσει κάτι αντίστοιχο. Με σημαντική απόσταση από το έδαφος και θέα τον καταγάλανο ουρανό, το T-Roc Cabriolet μοιάζει σχεδιασμένο για τη χώρα μας. Και από τη στιγμή που ήρθε στα χέρια μας, ανοίξαμε την οροφή και ακολουθήσαμε το δρόμο της αθηναϊκής Ριβιέρας. Καλοκαίρι, ήλιος, ζέστη και κάμπριο. Σκέφτεστε τίποτα καλύτερο;


Σε κερδίζει η διαφορετικότητα

Φαινομενικά μοιάζει με το γνωστό μας T-Roc, αλλά έχει υποστεί μία σειρά σημαντικών αλλαγών. Το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο αγγίζοντας πλέον τα 2.630 mm (37mm επιπλέον), ενώ το μήκος του έχει αυξηθεί κατά 34mm. Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι τελείως διαφορετική από τη μέση και πίσω. Οι δύο πόρτες έχουν αφαιρεθεί και το T-Roc Cabriolet έχει αποκτήσει κουπέ χαρακτήρα. Μοναδικό κοινό σημείο αναφοράς με την SUV εκδοχή αποτελούν τα ίδια φωτιστικά σώματα πίσω. Το αποτέλεσμα είναι… ξεχωριστό και αναμφίβολα θελκτικό, με το ανοικτό crossover να μην περνάει απαρατήρητο, όντας μοναδικό. Η σχεδίαση της ανοικτής έκδοσης έχει ενισχύσει τη νεανική φιλοσοφία που διακατέχει το T-Roc, διατηρώντας τον εκδρομικό του χαρακτήρα. Και όλα αυτά, όταν με στόχο την βελτίωση της στρεπτικής ακαμψίας, το αμάξωμα έχει δεχθεί μία σειρά από ενισχύσεις στο πάτωμα, στο πλαίσιο του παρμπρίζ, στα πλαϊνά φτερά και στις πόρτες.

 
Με θέα τον ουρανό...

Ένα από τα βασικά συστατικά της συνταγής του T-Roc Cabriolet είναι η υφασμάτινη οροφή. Η διαδικασία ανοίγματος και κλεισίματος πραγματοποιείται πλήρως αυτόματα με ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό μέσα σε εννέα και έντεκα δευτερόλεπτα, αντίστοιχα, μάλιστα ακόμα και αν κινείται το αυτοκίνητο με ταχύτητα έως 30 km/h. Η οροφή διπλώνεται σε σχήμα «Ζ» και αποθηκεύεται πίσω από τα καθίσματα, κάτι που επιτρέπει στο T-Roc Cabriolet να έχει αξιοπρεπή χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα της τάξεως των 284 lt. Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε πως αν το αυτοκίνητο κινδυνεύει να ανατραπεί, ενεργοποιείται ένα ειδικό σύστημα προστασίας: μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, δύο χοντρά πλαίσια εκτείνονται πίσω από τα πίσω προσκέφαλα.

Στο εσωτερικό ακολουθεί διάταξη 2+2 με τον χώρο για τους πίσω επιβάτες να είναι μικρότερος σε σχέση με το κλειστό T-Roc. Όσον αφορά την εικόνα της καμπίνας δεν διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα μοντέλα της Volkswagen, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη μεγάλη οθόνη αφής να το καθιστούν σύγχρονο και μοντέρνο. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική, αν και διατηρούνται τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό όπως και στο SUV T-Roc. Τέλος, ο εξοπλισμός είναι πλούσιος σε επίπεδο άνεσης, ψυχαγωγίας και ασφάλειας.

 
Εκδρομικός και πολιτισμένος χαρακτήρας

Από μία κατασκευή του είδους δεν έχεις την απαίτηση να διακρίνεται για τα δυναμικά της χαρακτηριστικά. Η έκδοση με τον 1.500άρη κινητήρα των 150 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, διακρίνεται για την ισορροπημένη της συμπεριφορά. Το κινητήριο σύνολο ξεχωρίζει για την ελαστικότητα και την απόκριση του από τις χαμηλές στροφές. Παρά το αυξημένο κατά 150 περίπου κιλά βάρος κινεί αξιοπρεπώς το T-Roc, αν και οι επιδόσεις του είναι ελαφρώς χειρότερες σε σχέση με την SUV έκδοση. Το κιβώτιο λειτουργεί υποδειγματικά και μόνο σε συνθήκες πίεσης θα αισθανθείς ότι δεν αντεπεξέρχεται στις εντολές του χειριστή. Την ίδια ώρα, τα ηχομονωτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί απομονώνουν τους εξωτερικούς ήχους προσφέροντας ένα ήσυχο περιβάλλον. Με την οροφή ανοικτή, ο αέρας δεν ενοχλεί τους εμπρός επιβάτες, σε αντίθεση με τους πίσω που νιώθουν τον άνεμο σαφώς περισσότερο. Παράλληλα, κάτι που διαπιστώνεις άμεσα είναι τις ταλαντώσεις στο εσωτερικό όταν το T-Roc περνάει πάνω από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Λειτουργία οροφής
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
ξινά
  • Ταλαντώσεις πλαισίου
  • Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό

Η ανάρτηση είναι πιο σφικτή από ότι θα περίμενε κανείς, με αποτέλεσμα οι ανωμαλίες του οδοστρώματος να μην φιλτράρονται αποτελεσματικά. Όμως, η συγκεκριμένη ρύθμιση συμβάλλει στην αποτελεσματική και φιλική οδική συμπεριφορά του ανοικτού T-Roc. Ουδέτερο και προβλέψιμο, θα υποστρέψει λόγω και του αυξημένου βάρους, αλλά με τις όποιες τάσεις εύκολα ελεγχόμενες. Δεν θα τρομάξει τον λιγότερο μυημένο, την ώρα που το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει την απαραίτητη πληροφόρηση. Παράλληλα, με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 156mm δεν έχει πρόβλημα να πατήσει βατό χωματόδρομο, καταφέρνοντας να κινηθεί απροβλημάτιστα. Στοιχείο που το καθιστά ιδανικό για καλοκαιρινούς προορισμούς, επιτρέποντας την πρόσβαση σε απομακρυσμένες παραλίες.

συμπέρασμα

Το πείραμα πέτυχε! Στην Volkswagen πάντρεψαν με επιτυχία δύο διαφορετικά είδη, δημιουργώντας μία μοναδική στο είδος της κατασκευή. Είναι διαφορετικό και αναμφίβολα θελκτικό, με την κουπέ φιλοσοφία του αμαξώματος να αναδεικνύει τον νεανικό του χαρακτήρα. Φυσικά, συμβιβασμοί πρέπει να γίνουν, αφού λόγω οροφής και διαστάσεων μέρος της πρακτικότητας που διακρίνει το SUV T-Roc έχει μειωθεί. Ακόμα και έτσι, εξακολουθεί να διακατέχεται από τα προτερήματα ενός crossover, συνδυάζοντας και τις αρετές ενός ανοικτού μοντέλου.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
82
GOCAR Magazine #82

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...