Δοκιμή: Peugeot 208 GT Line 1.2Τ 130ps – French spirit!

Με πινελιές που αναδεικνύουν τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, ισχυρό κινητήρα και πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, η έκδοση GT Line με τους 130 ίππους αποτελεί την κορυφαία του νέου Peugeot 208.

  • -
  • -
Ισχύς129 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,7 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)122,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Με πινελιές που αναδεικνύουν τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, ισχυρό κινητήρα και κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, η έκδοση GT Line με τους 130 ίππους αποτελεί την κορυφαία του νέου Peugeot 208.

Ιδιαίτερες συστάσεις δεν χρειάζονται. Η νεότερη γενιά του Peugeot 208 κατάφερε να αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές από τη μέρα που παρουσιάστηκε, με κορυφαία στιγμή την ανάδειξη του ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 2020. Στην μετά-3008 εποχή, οι Γάλλοι έχουν βάλει ψηλά τον πήχη και το 208 ανταπεξήλθε στις προσδοκίες. Η ισχυρότερη εκδοχή του γαλλικού μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι αυτή με τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.200άρη των 130 ίππων. Και στην περίπτωση μας, η έκδοση που συνοδεύεται από τον κωδικό GT-Line διακρίνεται για την διαφοροποιημένη αισθητική που τονίζει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και συνδυάζεται παράλληλα με εξαιρετικά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Στοιχεία που εύλογα το τοποθετούν στην κορυφή της γκάμας του 208 με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

 

Οι λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά

Το νέο 208 έχει αποκομίσει εγκωμιαστικά σχόλια για τη σχεδίαση του. Ακόμα και οι απλές εκδόσεις ξεχωρίζουν για το φουτουριστικό και θελκτικό τους ντιζάιν, διατηρώντας τη φιλοσοφία που διέπει τα νεότερα μοντέλα της Peugeot. Στην περίπτωση του 208 GT Line, οι δυναμικές γραμμές του αμαξώματος ενισχύονται από συγκεκριμένες στιλιστικές παρεμβάσεις. Οι πρώτες εμφανείς παρεμβάσεις εντοπίζονται στα μαύρα τόξα πάνω από τους εμπρός και πίσω θόλους, τα οποία τονίζουν ακόμα περισσότερο τα φουσκωμένα φτερά. Στο ίδιο μοτίβο ακολουθεί και η σκουρόχρωμη οροφή, αλλά και η διακριτική αεροτομή στην 5η πόρτα. Στο εμπρός μέρος διαφοροποιείται από τα φωτιστικά σώματα που κάνουν χρήση τεχνολογίας LED, ενώ τα σπορτίφ χαρακτηριστικά ενισχύονται ακόμα περισσότερο με τις ζάντες των 17 ιντσών, αλλά και τη διπλή εξάτμιση. Το αποτέλεσμα είναι πως το 208 διατηρεί τον premium χαρακτήρα του, αλλά με ενισχυμένο το σπορ προφίλ του.

Premium με δυναμικό χαρακτήρα

Η έκδοση GT Line, εκτός από τις στιλιστικές παρεμβάσεις, ξεχωρίζει και για το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο βέβαια έχει άμεσο αντίκτυπο στο κόστος κτήσης του κορυφαίου 208. Όμως, από τη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό του διαπιστώνεις τον premium χαρακτήρα του γαλλικού μοντέλου. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την 3D απεικόνιση, η μεγάλη οθόνη αφής των 10 ιντσών, η φιλοσοφία i-cockpit και τα κουμπιά αεροπορικού τύπου, είναι τα πρώτα στοιχεία που ξεχωρίζουν. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στο ταμπλό. Μάλιστα, η ύπαρξη αρκετών θηκών το καθιστούν αρκετά πρακτικό, εκτός από σύγχρονο. Τα καθίσματα με τη δερμάτινη επένδυση είναι άνετα και προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη, ενώ εξαιρετική είναι η θέση οδήγησης. Κάθεσαι αρκετά χαμηλά, με τα πάντα σωστά τοποθετημένα και το μικρό σε μέγεθος τιμόνι παραδοσιακά να κρύβει μέρος του πίνακα οργάνων. Μοναδικό μειονέκτημα; Ο περιορισμένος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών… 

 

Οι γαλλικές ρίζες!

Ο 1.200άρης των 130 ίππων συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Η ισχύς του κινητήρα μπορεί να μην εντυπωσιάζει σαν νούμερο, αλλά η ροπή των 230 Nm από τις 1.750 rpm σε συνδυασμό με την πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου, χαρίζουν στο 208 ζωντάνια και χαρακτήρα. Η απόκριση στο γκάζι από χαμηλά είναι εξαιρετική, ενώ αποδίδει θετικά έως και κοντά στον κόφτη. Το γαλλικό εργοστάσιο υπόσχεται μόλις 8,7 sec για τα πρώτα 100km από στάση, νούμερο που μερικές δεκαετίες πριν θα το τοποθετούσε ανάμεσα στα κορυφαία GTI της εποχής. Το κορυφαίο 208 διαθέτει τρία προγράμματα (Eco, Normal και Sport), με το τελευταίο να βελτιώνει την απόκριση στο γκάζι, αλλά και να αυξάνει το βάρος του τιμονιού.

γλυκά
  • Σχεδίαση αμαξώματος
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Ανάρτηση
ξινά
  • Τιμή
  • Χώρος πίσω επιβατών

Στο Sport, λοιπόν, το GT-Line εξακολουθεί να διακρίνεται για την πολιτισμένη συμπεριφορά του, με το εξαιρετικό πλαίσιο να ξεδιπλώνει για ακόμα μία φορά τις αρετές του. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και σε συνδυασμό με τις μικρές κλίσεις του αμαξώματος, σε ωθεί να κινηθείς γρήγορα. Το εμπρός μέρος δύσκολα θα ανοίξει την τροχιά του, ενώ οριακά ο πίσω τροχός θα βρεθεί στον αέρα. Όπως κάθε γαλλική κατασκευή που σέβεται τις ρίζες της. Μάλιστα, θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο ευχάριστο, αν το ESP δεν είχε την τάση να επεμβαίνει κάπως απότομα. Η ανάρτηση ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην σπορ αίσθηση και την άνεση. Εκτός από τον προβλέψιμο χαρακτήρα και την καλή οδική συμπεριφορά που χαρίζει στο 208, αποσβένει με άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος παραμένοντας σφικτή σε αίσθηση. Στο ίδιο πνεύμα ακολουθεί και το σύστημα διεύθυνσης, προσφέροντας πολύ καλή πληροφόρηση γνωρίζοντας ανά πάσα στιγμή που σημαδεύουν οι τροχοί. Κερασάκι στην τούρτα; Οι πολύ καλές τιμές κατανάλωσης, σημειώνοντας 7,5 lt/100km ακόμα και σε συνθήκες… φωτογράφισης! Κάτι που σημαίνει ότι χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια μπορεί να πέσει κάτω από τα 7 λίτρα.

συμπέρασμα

Το Peugeot 208 δεν κέρδισε αδίκως τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς». Δεν είναι μυστικό πως η κορυφαία έκδοση GT-Line έχει υψηλό κόστος κτήσης. Όμως, πρόκειται για την απόλυτη εκδοχή του γαλλικού μοντέλου, με τις στιλιστικές παρεμβάσεις να αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο το θελκτικό αμάξωμα, την ώρα που τα δυναμικά του χαρακτηριστικά είναι ενισχυμένα. Ενώ ο υπερπλήρης και πλούσιος εξοπλισμός ενισχύει ακόμα περισσότερο τον premium χαρακτήρα του.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...