Δοκιμή: Skoda Scala G-TEC - Η άλλη άποψη

To νέο Scala G-TEC καίει φυσικό αέριο και σηματοδοτεί την εναλλακτική πρόταση της Skoda που συνδυάζει οικονομία και φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Διατηρώντας όλα τα στοιχεία που διακρίνουν το Skoda Scala, η έκδοση φυσικού αερίου έρχεται να προσθέσει ένα ακόμα ισχυρό άσσο στο μανίκι του τσέχικου μοντέλου. Την οικονομία!


Τα κριτήρια για την επιλογή ενός αυτοκινήτου, έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά με την πάροδο του χρόνου. Σήμερα, στοιχεία όπως η άνεση, οι χαμηλές εκπομπές ρύπων και η οικονομία καυσίμου, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην απόφαση του αγοραστή. Μία από τις λύσεις που αποδεδειγμένα προσφέρουν εξαιρετικά χαμηλό κόστος κτήσης, είναι τα μοντέλα που κάνουν χρήση φυσικού αέριου. Είναι χαρακτηριστικό πως έρευνες έχουν αποδείξει ότι μία κατασκευή του είδους μπορεί να είναι 50% πιο οικονομική σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο μοντέλο, αλλά και 30% με ένα αυτοκίνητο που κάνει χρήση πετρελαίου. Και η Skoda προσφέρει τη δική της οικονομική πρόταση με την έκδοση G-TEC στο αμάξωμα του Scala.

 

3 ευρώ, 100 χιλιόμετρα!
Το Skoda Scala αποτελεί ένα από τα κορυφαία μοντέλα στην κατηγορία των μικρομεσαίων. Οι χώροι στο εσωτερικό και η πρακτικότητα, συνδυάζονται με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και αποδοτικούς κινητήρες. Εμπλουτίζοντας τη γκάμα του η Skoda προσφέρει το Scala και με φυσικό αέριο, στοχεύοντας και στον οικονομικό χαρακτήρα. Με την έκδοση G-TEC, το μικρομεσαίο τσέχικο μοντέλο διαθέτει κινητήρα διπλού καυσίμου, καταναλώνοντας φυσικό αέριο και βενζίνη. Οι τρεις δεξαμενές φυσικού αερίου προσφέρουν θεωρητική αυτονομία 400 χιλιομέτρων, ενώ αυτή με χωρητικότητα 9 λίτρων της βενζίνης προσθέτει 200 km επιπλέον. Βέβαια, στην περίπτωση του Scala G-TEC άσσο στο μανίκι αποτελεί το κόστος του φυσικού αερίου, το οποίο και αγγίζει τα 0,8 ευρώ το κιλό. Γεγονός που σημαίνει πως τα 100 χιλιόμετρα με 3 ευρώ που υπόσχεται η Skoda, δεν απέχουν από την πραγματικότητα.

 

Πανομοιότυπο!
Σχεδιαστικά τίποτα δεν μαρτυρά τη διαφορά σε σχέση με τις βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Την ύπαρξη του φυσικού αερίου μαρτυρά μόνο η ένδειξη G-TEC στην 5η πόρτα. Το ίδιο ισχύει για το εσωτερικό, αν και μία πιο προσεκτική ματιά στον πίνακα οργάνων είναι αρκετή για να μας πείσει για τον κινητήρα διπλής κατανάλωσης καυσίμου. Κάτω από ταχύμετρο και στροφόμετρο ξεχωρίζουν οι δείκτες καυσίμου για φυσικό αέριο και βενζίνη. Από εκεί και πέρα, όλα τα υπόλοιπα στοιχεία είναι κοινά με τις υπόλοιπες εκδόσεις, με την μεγάλη οθόνη αφής των 9,2 ιντσών να ξεχωρίζει και τον εσωτερικό διάκοσμο να παραμένει ευχάριστος.

 

Πρακτικό και σύγχρονο
Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του Skoda Scala είναι η άνεση και η πληθώρα χώρων που προσφέρει, οι οποίοι συγκαταλέγονται ανάμεσα στους κορυφαίους της κατηγορίας, φιλοξενώντας άνετα και τρίτο επιβάτη στο πίσω μέρος. Παρόλα αυτά, η έκδοση του φυσικού αερίου έχει ένα μειονέκτημα, αφού λόγω των τριών δεξαμενών η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει μειωθεί από τα 467 στα 339 λίτρα. Βέβαια, λόγω της έξυπνης τοποθέτησης τους, η συγκεκριμένη τιμή είναι κατά πολύ μεγαλύτερη του μέσου όρου για κατασκευές του είδους.
Παράλληλα, ιδιαίτερα πλούσιο είναι και το επίπεδο του εξοπλισμού
! Το Scala G-TEC διατίθεται σε δύο εκδόσεις (Ambition και Style), προσφέροντας  όλα τα απαραίτητα και καθιερωμένα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και άνεσης. Η διαφορά στο κόστος κτήσης δεν είναι ιδιαίτερα σημαντική σε σχέση με τις αντίστοιχα εξοπλισμένες βενζινοκίνητες εκδοχές, αγγίζοντας τα 1.000 και 1.500 ευρώ αντίστοιχα. Ποσό που σίγουρα ο κάτοχος θα κάνει απόσβεση στο βραχυπρόθεσμο μέλλον…

 

Άνετο και πολιτισμένο
Το Skoda Scala G-TEC παίρνει ζωή από τον γνωστό 1.000άρη υπερτροφοδοτούμενο TSI του Group, ο οποίος έχει δεχθεί μία σειρά  από μετατροπές, έτσι ώστε να καταναλώνει βενζίνη και φυσικό αέριο. Αυτές εντοπίζονται στα διαφοροποιημένα πιστόνια, στις νέες βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, ενώ μικρότερο είναι το τούρμπο. Με όλες τις δεξαμενές γεμάτες, αρχικά το Scalaκινείται αποκλειστικά με το φυσικό αέριο. Ο οδηγός δεν έχει δυνατότητα επιλογής του καυσίμου που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει. Ο κινητήρας λειτουργεί με βενζίνη μόλις τελειώσουν τα αποθέματα του φυσικού αερίου ή αν χρειαστεί να εκκινήσει σε θερμοκρασίες μικρότερες των -10 βαθμών κελσίου. 

γλυκά
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Πρακτικότητα
  • Ανάρτηση
  • Κόστος χρήσης
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Απόδοση κινητήρα στις χαμηλές στροφές

Σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση αποδίδει πέντε ίππους λιγότερους, με τη δύναμη του κινητήρα να αγγίζει τους 90 και τη ροπή τα 160 Nm, διαθέσιμα σε ένα εύρος από τις 1.900 έως και τις 3.500 rpm. Λόγω του αυξημένου βάρους και της μικρότερης ισχύς είναι ελαφρώς πιο αργό σε σχέση με τη βενζινοκίνητη εκδοχή. Παρόλα αυτά, οι επιδόσεις του είναι καλές για την κατηγορία, με το σύνολο των 1.000cc να διακρίνεται για την ελαστικότητα του. Η προτίμηση του στις μεσαίες στροφές είναι εμφανής, ενώ μόνο στις χαμηλές θα διακρίνει κανείς μία αδυναμία. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη, το επίπεδο θορύβου χαμηλό και σε συνδυασμό με την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Και όλα αυτά, την ώρα που η οδική συμπεριφορά παραμένει φιλική και προβλέψιμη, παρά το αυξημένο βάρος.
Όμως, η ειδοποιός διαφορά στην περίπτωση του Scala G-TEC εντοπίζεται στην κατανάλωση, που σε συνδυασμό με την χαμηλή τιμή του καυσίμου καθιστούν το τσέχικο μοντέλο εξαιρετικά οικονομικό! Στα χέρια μας, είδαμε καταναλώσεις που άγγιξαν τα 4,2 κιλά/ 100km, κάτι που μεταφράζεται σε λιγότερο από τέσσερα ευρώ κάθε 100 km. 

συμπέρασμα

Το σημαντικότερο μειονέκτημα του φυσικού αερίου είναι ο μικρός διαθέσιμος αριθμός πρατηρίων. Μόλις 17 λειτουργούν σήμερα στη χώρα μας, αν και 7 ακόμα θα προστεθούν μέχρι το τέλος του χρόνου, την ώρα που επιπλέον 14 βρίσκονται στο στάδιο του σχεδιασμού. Αν λοιπόν ο ανεφοδιασμός δεν είναι πρόβλημα για εσάς και πραγματοποιείται μερικές δεκάδες χιλιάδες  χιλιόμετρα το χρόνο, τότε το Skoda Scala G-TEC είναι μία εξαιρετική και οικονομική λύση. Συνδυάζει το χαμηλό κόστος χρήσης, διατηρώντας παράλληλα όλα τα στοιχεία που ξεχωρίζουν και έχουν καθιερώσει το τσέχικο μικρομεσαίο μοντέλο στην κατηγορία, και όχι μόνο.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TEST - Skoda Scala 1.0 TSI G-TEC

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
80
GOCAR Magazine #80

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...