Δοκιμή: Suzuki Vitara 1.4 HYBRID 48V - SUVolt

Το icon SUV της Suzuki αποκτά υβριδική υπόσταση και ανανεώνει το ραντεβού του με την επιτυχία

  • -
  • -
Ισχύς129 PS
Ροπή235 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,5 sec
Μέση κατανάλωση4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2104 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το B-SUV της Suzuki περνά στην εξηλεκτρισμένη εποχή με σύστημα mild hybrid 48 volt που συνδυάζεται με 1.400άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, τόσο σε εκδόσεις 2WD όσο και σε 4WD.

Η Suzuki θεωρείται μαέστρος της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, έχοντας δείγματα γραφής στα μικρά κυρίως μοντέλα της, Swift, Ignis και Baleno. Το πέρασμα των συστημάτων mild hybrid στην εποχή των 48 βολτ φυσικά δεν μπορούσε να αφήσει την ιαπωνική εταιρία με σταυρωμένα χέρια. Οι μηχανικοί της άδραξαν την ευκαιρία και, προσαρμοζόμενοι άριστα στις απαιτήσεις της εποχής, συνδύασαν κάτω από το καπό του Vitara την τεχνολογία Hybrid 48V με το διαμάντι που ακούει στην ονομασία 1.4 Boosterjet.

Οι προδιαγραφές προμηνύουν ένα ιδιαίτερα δελεαστικό πακέτο: ένα προσιτό κόμπακτ SUV, ευχάριστο στην καθημερινή συμβίωση και με εκδρομικό χαρακτήρα, που παντρεύει ιδανικά τις επιδόσεις με την οικονομία καυσίμου. 129 ίπποι, 0-100 km/h σε 9,5 sec και μέση κατανάλωση 4,6 lt/100 km δεν είναι νούμερα που συνυπάρχουν εύκολα στο φύλλο με τα τεχνικά στοιχεία ενός βενζινοκίνητου SUV της κατηγορίας B! Ακόμη και η τετρακίνητη έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ παραμένει εξαιρετικά γρήγορη και οικονομική στα χαρτιά: 0-100 km/h σε 10,2 sec και μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km…

 

Στην πράξη, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα εξαιρετικά 7,0 lt/100 km, ενώ δύσκολα ξεπέρασε τα 8 με το πόδι στο πάτωμα. Αντίθετα, κυνηγώντας την οικονομία δεν ήταν λίγες οι φορές που η ένδειξη στο trip computer έπεσε κοντά στο 6!

Πέρα από το 48βολτο υβριδικό σύστημα, αξιέπαινος είναι ο 1.400άρης τούρμπο βενζίνης. Μπορεί η ισχύς του να μειώθηκε από τους 140 στους 129 ίππους αλλά η ροπή αυξήθηκε από τα 220 στα 235 Nm. Είναι εξαιρετικά ελαστικός από χαμηλά και ανεβάζει με τρομερή δύναμη μέχρι τον κόφτη. Σε κάθε πάτημα του γκαζιού νιώθεις το Vitara να εκσφενδονίζεται προς τον ορίζοντα σαν να τρώει κλωτσιά, άσχετα αν έχεις κατεβάσει ή όχι σχέση στο θετικό σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο! Είναι χαρακτηριστικό πως δεν κομπιάζει ακόμη κι αν αποφασίσεις να σανιδώσεις το γκάζι με 5η σχέση και μόλις 1.000 rpm στο στροφόμετρο. Αντίθετα, ανεβάζει αργά αλλά χωρίς κραδασμούς και μόλις σκαρφαλώσει τις 1.500 rpm απελευθερώνει την πλούσια δύναμή του. Επίσης αξιομνημόνευτος είναι ο τρόπος που σβήνει και παίρνει μπρος στα φανάρια, με πραγματικά παντελή απουσία κραδασμών και θορύβων!

 

Κατά τα λοιπά, έχουμε να κάνουμε με το γνωστό καλό Vitara που προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης, δεν γέρνει πολύ στις στροφές και είναι ιδιαίτερα σταθερό και ασφαλές. Κινείται ευχάριστα στην πόλη, σε αυτοκινητόδρομο ή επαρχιακό δρόμο και σου προσφέρει πλούσια πρόσφυση και καλό έλεγχο, ενώ δεν θα σου χαλάσει χατίρι ακόμα και αν νιώσεις την ανάγκη για δυναμική οδήγηση. Το τιμόνι έχει ακρίβεια χωρίς να μεταφέρει κραδασμούς και μόνο σε απότομες εναλλαγές στα σφιχτά S θα νιώσεις μια μικρή υστέρηση, αλλά και πάλι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για SUV.

Παράλληλα, το ιαπωνικό SUV κάνει έκδηλο τον εκδρομικό του χαρακτήρα και την προθυμία του να χωθεί στον πρώτο χωματόδρομο που θα βρει μπροστά του, έχοντας συμμάχους του τα 185 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος και την αποτελεσματική τετρακίνηση AllGrip η οποία έχει 4 mode λειτουργίας: AUTO, SPORT, SNOW και LOCK.

Η τετρακίνηση συμβάλλει φυσικά και στην ασφάλεια, σε διαδρομές όπου η πρόσφυση είναι ελλιπής, συμπληρώνοντας το πλούσιο οπλοστάσιο τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού. Το τελευταίο περιλαμβάνει στάνταρ στις εκδόσεις GL+ και GLX συστήματα Αυτόματου Φρεναρίσματος Dual Sensor Brake Support (DSBS), Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Monitor), Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert), Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), Προειδοποίησης & Αποφυγής Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας και Προειδοποίησης Εκτροπής Αυτοκινήτου.

 

γλυκά
  • Πολυδιάστατος χαρακτήρας
  • Ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση
  • Ζωηρός κινητήρας
  • Ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση
  • Τετρακίνηση
  • Χώροι που καλύπτουν μια οικογένεια
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • 5 χρόνια εγγύηση & οδική βοήθεια
ξινά
  • Ηχομόνωση καμπίνας
  • Συντηρητική σχεδίαση ταμπλό
  • Έλλειψη ρεζέρβας (για off road)

Με μήκος ελάχιστα κάτω από τα 4,2 m, το Vitara βολεύεται με άνεση στην πόλη και ταυτόχρονα βολεύει άνετα τέσσερις ενήλικες, στην ανάγκη και πέντε χωρίς πολύ στρίμωγμα. Το πορτμπαγκάζ επαρκεί με τα 375 λίτρα του και αν χρειαστείς περισσότερο χώρο, τη λύση δίνει η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος που ανεβάζει τον συνολικό όγκο στα 1.120 lt.

Στην πρόσφατη ανανέωση, το ιαπωνικό SUV απέκτησε νέο μαλακό υλικό στο ταμπλό που αναβαθμίζει σημαντικά την αίσθηση ποιότητας στο εσωτερικό. Τα υπόλοιπα πλαστικά διατηρούν τη σκληρή μορφή τους, όμως δεν ενοχλούν και η συναρμογή τους είναι στο γνωστό καλό επίπεδο της Suzuki. Η αναβάθμιση φέρνει μια νέα έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων, ανάμεσα σε στροφόμετρο και ταχύμετρο, στην οποία απεικονίζονται μεταξύ άλλων και οι ενδείξεις του υβριδικού συστήματος. Στα θετικά παραμένει η ορατότητα, με τις εμπρός κολόνες του αμαξώματος να μην έχουν μεγάλη κλίση και τις γυάλινες επιφάνειες να προσφέρουν εξαιρετική οπτική προς τα έξω. Οι καθρέφτες είναι μεγάλοι, ενώ οι ευθείες γραμμές του αμαξώματος σου επιτρέπουν να υπολογίζεις που τελειώνει για να παρκάρεις εύκολα.

 

Ένα ακόμη στοιχείο που σε κερδίζει είναι η εργονομία, με διακόπτες και κουμπιά που είναι αφενός λίγα, αφετέρου φωτιζόμενα και σωστά τακτοποιημένα. Το σύστημα πολυμέσων διαθέτει οθόνη αφής 7’’ με Smartphone Linkage και κάμερα οπισθοπορείας και είναι εξαιρετικά εύχρηστο. Η θέση οδήγησης παίρνει επίσης πολύ καλό βαθμό, ενώ ο στάνταρ εξοπλισμός της έκδοσης GL+ περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 7 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί, κεφαλής και γονάτων οδηγού), ESP, αυτόματο κλιματισμό, adaptive cruise control, αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, Hill Descent Control και ζάντες αλουμινίου 17’’.

συμπέρασμα

Το υβριδικό Vitara αποτελεί μια ιδανική επιλογή στη σύγχρονη εξηλεκτρισμένη εποχή των B-SUV. Ένα αυτοκίνητο έτοιμο για όλα. Εξαιρετικά ταχύ και οικονομικό, κόμπακτ σε διαστάσεις αλλά με καλούς χώρους, ισορροπεί αρμονικά την άνεση με την αποτελεσματικότητα στην οδήγηση και κερδίζει με την αξία του την ταμπέλα του πολυδιάστατου και ευχάριστου, είτε για την καθημερινότητά σου, είτε για να αποδράσεις από αυτή.

Suzuki 48V SHVS Mild Hybrid System

Suzuki Vitara 2018 facelift teaser

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...