ΔΟΚΙΜΗ: Fiat 500 Hybrid - Με στιλ υβριδικό

Το ξεσηκωτικό lifestyle του Fiat 500 αποκτά οικολογικές ανησυχίες που εκφράζονται μέσω ενός Mild Hybrid συστήματος σε έναν νέο 3κυλινδρο χιλιάρη

  • -
  • -
Ισχύς70 PS
Ροπή92 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,3 lt/100km
Εκπομπές CO288 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το ξεχωριστό ιταλικό design και η σύγχρονα δοσμένη ρετρολατρεία εκπροσωπούνται από ένα Fiat 500 με ήπια υβριδική υπόσταση. Το πάντα επίκαιρο στιλ εκφράζεται οικολογικά.

Το φιλέτο για την άνθηση της FIAT, είναι το ταλέντο της στα μικρά αυτοκίνητα πόλης. Αν το μυαλό κάνει την αναδρομή, θα διαπιστώσει ότι όταν η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Τορίνο άπλωνε την φιλοδοξία της προς μεγαλύτερες κατηγορίες, το αποτέλεσμα δεν είχε εμπορικό αντίκρισμα που γέμιζε ταμεία. Αντιθέτως τα μικρά FIAT διαχρονικά είχαν τον ρόλο του ανάρπαστου, σαν το ζεστό ψωμάκι που βγαίνει από τον φούρνο της γειτονιάς.
Λίρα εκατό θα λέγαμε την περίπτωση 500, που η FIAT τζογάρισε το 2007 επάνω του και αναγεννήθηκε μέσα από τις στάχτες της, αλλά και το Panda που εδώ και 40 χρόνια την βγάζει ασπροπρόσωπη ως συνώνυμο πρακτικότητας, ευελιξίας και οικονομίας. Και οι δυο περιπτώσεις που αναφέρθηκαν καρπώνονται την έναρξη της οικολογικής προσέγγισης για την ιταλική εταιρεία και προσφέρονται με δείγμα εξηλεκτρισμού που εκπληρώνουν τον υβριδικό σκοπό της καθαρότερης λογικής σε επίπεδο κατανάλωσης και ρύπων. Και όπως καταλάβατε εδώ ασχολούμαστε αρχικά με το πεντακοσαράκι.

  

500 Hybrid από 12.200 €!
Χάρη στο πρόγραμμα Fiat Restarts You, που προβλέπει όφελος έως 4.000 ευρώ, 5 χρόνια εγγύηση και προνομιακή χρηματοδότηση με πρώτη δόση αποπληρωμής το 2021, η τιμή του νέου Fiat 500 Hybrid Pop ξεκινά από μόλις 12.200€.

Στο ρεύμα της εποχής
Σχεδιαστικά, το FIAT 500 παραμένει 500! Και ευτυχώς γιατί η ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, όπως λέει και το πολυπαιγμένο κλισέ. Είναι αυτό που λέμε πρώτη φίρμα στα σοκάκια της πόλης, με μια χαριτωμένη γοητεία που δεν χορταίνεις να βλέπεις είτε είσαι μπαμπαλής της 3ης ηλικίας, είτε νεαρά κορασίδα που πρωτοπήρε δίπλωμα οδήγησης. Ένα αναγνωρίσιμο είδος life style που συνδέει την ύπαρξη του με το λιλιπούτειο Cinquecento του 1957. Από τότε βέβαια μέχρι σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει και το πρόσφατο δείχνει διαστημικό για τα δεδομένα του τότε, με ποιο πρόσφατη συνταρακτική αλλαγή να προκύπτει στα ενδότερα του χαρακτήρα του. Εντάξει, θα δεις στις κολόνες ευδιάκριτα το «H» σε ένα εικαστικό παιχνίδι με δυο φύλλα να κοιτιούνται αντικριστά. Θα δεις επίσης και στην πίσω πόρτα την ένδειξη Hybrid ώστε να πάρεις μια ιδέα για την οικολογική ταυτότητα του γαλαζοπράσινου ή πιο επίσημα Dewprop Green χρώματος, μικρού FIAT.

Τα πραγματικά νέα όμως είναι κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες. Ένας νεότατος  3κυλινδρος βενζινοκινητήρας της οικογένειας FireFly παίρνει θέση κάτω από το καπό, αντικαθιστώντας ουσιαστικά και τον φιλότιμο των 1.2 λίτρων, που αποσύρεται στο βωμό των αυστηρών ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Με 999 cc χωρητικότητα εκφράζεται ατμοσφαιρικά, ενώ στο τεχνολογικό σκέλος ο μεταβαλλόμενος χρονισμός βαλβίδων και η υψηλή σχέση συμπίεσης (12:1), υπόσχονται την καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση που συνεπάγεται ταυτόχρονα και καθαρότητα ρύπων. Ο στροφαλοφόρος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Teksid (εταιρεία του Ομίλου FCA), είναι κατασκευασμένος από κράμα αλουμινίου και διαθέτει χιτώνια από χυτοσίδηρο με στόχο τη βέλτιστη αντοχή με το ελάχιστο δυνατό βάρος. Αποτέλεσμα, το νέο κινητήριο σύνολο να ζυγίζει μόλις 77 κιλά.

Το σύστημα BSG (Belt-intergrated Starter Generator) είναι ουσιαστικά ένας 12V ηλεκτροκινητήρας - γεννήτρια τοποθετημένος απευθείας πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα. Κατά την επιβράδυνση (είτε σηκώνοντας πόδι από το γκάζι είτε φρενάροντας) το BSG αποθηκεύει ενέργεια σε μία προηγμένη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah και 3,6 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Αξιοποιεί μέγιστη ισχύ 3.600 W, τόσο κατά την εκκίνηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start, όσο και κατά την επιτάχυνση. Στον τομέα της απόδοσης έχουμε 70 ίππους στις 6.000 rpm και 92 Nm στις 3.500 rpm, για ένα αυτοκίνητο που δεν ξεπερνά τα 1.100 kg, κάτι βέβαια όχι αμελητέο όταν ψάχνεις τις επιδόσεις.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει τη δυνατότητα απενεργοποίησης του κινητήρα εσωτερικής καύσης έως τα 30 km/h, απλά με την επιλογή της «νέκρας» στο επίσης νέο ποιοτικότερο στον σκοπό του, κιβωτίου 6 σχέσεων. Μέσω σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό, ενώ κατά τη διάρκεια που το αυτοκίνητο κινείται με απενεργοποιημένο τον κινητήρα η μπαταρία λιθίου αναλαμβάνει να τροφοδοτεί όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας τα επίπεδο άνεσης και ασφάλειας με μηδενική κατανάλωση καυσίμου. Σύμφωνα με την FIAT είναι 20 με 30% πιο αποδοτικό σε ρύπους και κατανάλωση σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά, με το υβριδικό σύστημα να επιτρέπει την κάλυψη των αυστηρότερων όριων Euro6 και ταυτόχρονα την απαλλαγή του από τα τέλη κυκλοφορίας (88 gr/km).

Στο εσωτερικό συναντάς την γνωστή ρετρολατρεία που αγαπήθηκε και αγαπιέται ακόμα, χωρίς υποψία φθοράς στο χρόνο. Είναι όμως πάντα εντός εποχής, με τους ευχάριστους χρωματισμούς, τις μοντέρνες επενδύσεις και την αύρα τεχνολογίας να είναι ένας συνδυασμός απλόχερα διαθέσιμος. Η οθόνη αφής των 7’’ προσφέρει πλήρες σύστημα infotainment με συμβατότητα σε όλα τα έξυπνα τηλέφωνα, ενώ οι πληροφορίες που αφορούν τον οικολογικό τρόπο οδήγησης καταγράφονται με απεικόνιση ενός δέντρου που κερδίζει ή χανει τα πράσινα φύλλα του, ανάλογα με το βάρος του δεξιού ποδιού. Ταυτόχρονα στον κλασικό ψηφιακό για FIAT 500 πίνακα οργάνων, έχει προστεθεί μια μπάρα σε ρόλο eco index, με την ιδανική ένδειξη να προσεγγίζει το εκατό. Στον πυρήνα του ψηφιακού πίνακα θα ενημερωθείτε επίσης και για την διαδικασία παροχής και ανάκτησης ενέργειας.    

Για πρώτη φορά στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι κατασκευασμένες από SEAQUAL® YARN ένα συνθετικό ύφασμα πιστοποιημένο από την SEAQUAL INITIATIVE που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό, το οποίο προέρχεται κατά 10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά.

 

Πράσινη απόδοση
Βολεύεσαι με συμβιβασμούς στην ψηλή θέση οδήγησης, αν είσαι από 1,80 m και πάνω, όμως έχεις όλα τα χειριστήρια σε ευπρόσιτα σημεία. Οι χώροι δεν ήταν ποτέ το δυνατό του σημείο, όμως τίποτα δεν έχει επηρεαστεί προς το χειρότερο στην υβριδική του υπόσταση. Ακόμα και ο χώρος που καταλαμβάνει η μπαταρία κάτω από το κάθισμα του οδηγού είναι μικρών διαστάσεων. Στους τέσσερις ενήλικες οι μπροστινοί θα νιώσουν καλύτερα, ενώ ο χώρος των 185 lt για αποσκευές, κρίνεται μικρός αν το 500 ταξιδεύει πλήρες επιβατών, αλλά ικανοποιητικός για τις ανάγκες ενός ζευγαριού (από την στιγμή που υπάρχουν και οι πίσω θέσεις).

Μην περιμένετε βέβαια το 500 Hybrid να βάζει φωτιά στο δρόμο. Άλλωστε δεν ήρθε για αυτό, αλλά για την οικολογική πλευρά της υπόθεσης, που ικανοποιεί το καθαρότερο αποτύπωμα στον πλανήτη. Πριν βιαστείτε όμως να αφορίσετε την προσπάθεια της FIAT, σημειώστε στα πρακτικά ότι καταφέρνει να ικανοποιήσει ταυτόχρονα και το καλάθι της απόδοσης. Εντάξει, τα 13,8 sec για τα 0-100 km/h δεν είναι νούμερο κολακευτικό για επιδόσεις, τα 167 km/h τελικής ταχύτητας δεν απασχολούν αρνητικά, όμως στην πράξη την καθημερινότητα μια χαρά την εξυπηρετεί το νέο συνδυαστικό εξηλεκτρισμένο κινητήριο σύνολο.



γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Life style
  • Ρετρό & μοντέρνο
  • Τεχνολογίες
  • Ασφάλεια
  • Απόδοση
  • Οικονομία
  • Φινέτσα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή 
  • Απαλλαγή τελών κυκλοφορία
  • Εγγύηση 
ξινά
  • Χώροι
  • Επιδόσεις
  • Θέση οδήγησης

Μπορείς να κινείσαι αεράτα και να κρατάς τη μέση κατανάλωση χαμηλά. Η μέση τιμή που είδαμε τις ημέρες της δοκιμής μπορεί να ήταν κοντά στα 7 lt/100 km, όμως το μαστίγιο του θηριοδαμαστή είχε βγει για τα καλά. Με πιο λογικό στιλ οδήγησης, εκμεταλλευόμενος τη ροπή που υπάρχει διαθέσιμη για να δώσει ζωντάνια, η κατανάλωση επιστρέφει σε πιο λογικά επίπεδα. Μπορεί να κατεβεί και δυο λίτρα με ελαφρύ πόδι, ενώ η συνηθέστερη τιμή που θα βλέπεις στο trip computer είναι στην βάση του 6, με φθίνουσα τάση προς τα υψίπεδα του 5.   

Οι ισχυρισμοί της Fiat για βελτιωμένη συμπεριφορά εξαιτίας της χαμηλότερης τοποθέτησης κατά 45 mm του κινητήρα - κιβωτίου ταχυτήτων, δείχνουν να πιάνουν τόπο. Αυτομάτως τοποθετεί χαμηλότερα το κέντρου βάρους και δείχνει ένα μικρό όφελος που προκύπτει με ισορροπία στις αντιδράσεις του, ιδίως στις αλλαγές κατεύθυνσης. Η παραδοσιακά σφιχτή ανάρτηση θα ενοχλήσει μόνο σε διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος όπου σε συνδυασμό με το κοντό μεταξόνιο θα μεταφέρουν στην καμπίνα τις αναταράξεις. Όταν όμως ο δρόμος είναι αξιοπρεπής σε τάπητα, προσφέρει πιο σίγουρο πάτημα,, απορροφώντας ταυτόχρονα αποτελεσματικότερα τις ανωμαλίες. Η θετική κύλιση, συμβάλει στην υποψία premium εικόνας ώστε να σε ταξιδέψει ήσυχα, κάτι που οφείλει και στις μακριές σχέσεις του κιβωτίου που ρίχνουν το επίπεδο θορύβου - αν και ο αεροδυναμικός θόρυβος στις υψηλές ταχύτητες είναι μόνιμος συνοδός σου. Όλα αυτά βέβαια δεν αρκούν για να μετριάσουν τη συνολική εικόνα ενός ευχάριστου οδηγικά, σπιρτόζου και ευέλικτου μικρού αυτοκινήτου που τραβάει τα βλέμματα στο πέρασμά του, όσο λίγα αυτοκίνητα μπορούν. Τώρα πια τραβάει και τα οικολογικά βλέμματα.

συμπέρασμα

Αδιαπραγμάτευτο στιλ που δεν ξεθωριάζει στο χρόνο και γοητεύει όλες τις γενιές αγοραστών. Το λαχείο για την Fiat παραμένει στα χέρια της και αποδίδει διαχρονικά καρπούς εφόσον εξελίσσεται - προσαρμόζεται στα θέλω της εποχής. Η mild hybrid εκδοχή είναι προπομπός της αμιγώς ηλεκτρικής που αναμένεται προς τα τέλη του 2020 και αποτελεί την ρεαλιστική προσέγγιση σε ένα οικολογικότερο αύριο με ταμπέλα 500. Κομψότατο, οικονομικό σε αγορά, κατανάλωση και χρήση και προσαρμοσμένο κυρίως στο πράσινο προφίλ και λιγότερο στις επιδόσεις, το Fiat 500 Hybrid κάνει το δικό του restart. Και για ακόμα μια φορά δείχνει καταδικασμένο να πετύχει.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


VIDEOS

FIAT 500 HYBRID

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...