Δοκιμή: Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid CVT - City Lover

Αγαπάει την πόλη και σέβεται το περιβάλλον, δίνοντας απόλαυση στον οδηγό του. Τώρα, στην αποκλειστικά υβριδική του έκδοση το ανανεωμένο Ignis τα συνδυάζει όλα σε ένα και με το παραπάνω

  • -
  • -
Ισχύς83 PS
Ροπή107 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,7 sec
Μέση κατανάλωση3,9 lt/100km
Εκπομπές CO289 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Ανανεωμένο στα σημεία και στην ουσία, με mild hybrid σύστημα για περισσότερη οικονομία και νέο κιβώτιο που αναβαθμίζει σημαντικά τον έτσι και αλλιώς άνετο και ευχάριστο χαρακτήρα του.


Το Suzuki Ignis ήρθε πριν τέσσερα περίπου χρόνια να αλλάξει τα δεδομένα στα αυτοκίνητα πόλης. Με ευχάριστο και πολυσχιδή χαρακτήρα, crossover χαρακτηριστικά και αισθητική, πάει πέρα από εκεί που τα αυτοκίνητα της κατηγορίας του μας έχουν συνηθίσει.

Αγαπήθηκε από το κοινό, όπως μαρτυρά και ο αριθμός των Ignis που κυκλοφορούν στους δρόμους μας, για την κορυφαία ευελιξία του, τους μεγάλους -για το μέγεθός του- χώρους που προσφέρει, την ευκολία στην χρήση και φυσικά για την οικονομία του.

Με αυτά ως δεδομένα οι Ιάπωνες φρόντισαν να ανανεώσουν στα σημεία το Ignis προκειμένου να το κάνουν πιο ελκυστικό και επίκαιρο. Στα σπουδαιότερα ανήκει ο 4κύλινδρος 16βάλβιδος κινητήρας των 1.197 cc με το mild hybrid σύστημα και το νέο αυτόματο κιβώτιο CVT συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.

Αισθητικά, διατηρεί την SUV προσέγγιση, με το ψηλόλιγνο αμάξωμα και την νεανική, “παιχνιδιάρικη” σχεδίαση. Οι αλλαγές δεν είναι δραματικές, ακολουθώντας τη λογική του φρεσκαρίσματος. Εξάλλου το Ignis με την έντονη προσωπικότητα δεν χρειάζονταν πολλά πράγματα για να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στο… μάτι.

Ανασχεδιασμένοι είναι τώρα οι προφυλακτήρες, με τη μεγαλύτερη αλλαγή να αφορά τη νέα μάσκα με τις τέσσερις κάθετες λωρίδες. Ευρεία χρήση νίκελ στη μετόπη, περιμετρικά της μάσκας και των ανασχεδιασμένων, πιο μοντέρνων φωτιστικών σωμάτων δίνει λάμψη στο μικρό ιαπωνικό μοντέλο. Τα φώτα τώρα έχουν πιο “καθαρό” κρύσταλλο και με πιο έντονη… ματιά, αποτελούν σήμα κατατεθέν του Ignis που το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο.

Σε ασημί χρώμα είναι βαμμένες και οι προστατευτικές ποδιές, εμπρός και πίσω, ενώ μαύρα είναι τα πλαστικά στους θόλους, προσθέτοντας πόντους στο περιπετειώδη χαρακτήρα τού Ignis. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται η σχεδίαση του πίσω μέρους, με τη μεγάλη τρίτη κολόνα να δημιουργεί αντίθεση με τη λεπτή σιλουέτα που ορίζουν η πέμπτη στενή πόρτα με το μεγάλο σε ύψος κρύσταλλο.

Το ανανεωμένο Ignis είναι τώρα διαθέσιμο σε 11 χρωματισμούς, αλλά και επτά μοντέρνες διχρωμίες, ενώ προστέθηκαν τρία νέα μεταλλικά χρώματα και οι αντίστοιχες διχρωμίες τους Caravan Ivory Pearl Metallic, Rush Yellow Metallic, Tough Khaki Pearl Metallic.

Στο εσωτερικό έχει γίνει αναβάθμιση στα υλικά, που παραμένουν σκληρά, αλλά δείχνουν ιδιαίτερα ανθεκτικά, χωρίς να ακούγεται κανένας τριγμός. Οι ευθείες γραμμές κυριαρχούν, με τη λιτή σχεδίαση να αναδεικνύει την εργονομία. Η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί, ενώ τα ανασχεδιασμένα όργανα του πίνακα είναι ευανάγνωστα και παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Στο σκουρόχρωμο ταμπλό φρεσκάδα δίνουν οι λεπτομέρειες σε ασημί και μπλε που συναντάμε σε επιμέρους σημεία του αυτοκινήτου. Την εικόνα συμπληρώνουν οι νέες αποχρώσεις στις επενδύσεις των καθισμάτων.

Με μήκος 3.700 mm πλάτος 1.690 mm ύψος 1.605 mm και μεταξόνιο 2.435 mm το Ignis δεν σε προϊδεάζει για την ευρυχωρία που προσφέρει. Τέσσερις επιβάτες θα καθίσουν άνετα, αν και κοντά ο ένας στον άλλο λόγω πλάτους, ενώ σίγουρα δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα με το διαθέσιμο ύψος. Ανάλογα οι επιβαίνοντες θα βολέψουν όλα τα μικροαντικείμενα της καθημερινότητας.

Έχοντας να επιλέξουν ανάμεσα στις μεγάλες τσέπες των θυρών, στο ντουλαπάκι εμπρός από τον συνοδηγό, αλλά και σε αρκετές διάσπαρτες ποτηροθήκες που θα βρουν στο πρακτικό δίχως άλλο εσωτερικό του ιαπωνικού μοντέλου. Αξιόλογος, για το μέγεθός του, είναι ο όγκος του χώρους αποσκευών, που ανέρχεται στα 267 λίτρα και έχει επιπλέον κανονικό σχήμα που διευκολύνει τη φόρτωση.

Μηχανικά, οι Ιάπωνες εστίασαν στην αποδοτικότητα, με την προσθήκη ενός νέου 12V υβριδικού συστήματος που αποτελείται από έναν 4κύλινδρο 16βάλβοδο ατμοσφαιρικό κινητήρα, με αναβαθμισμένο σύστημα ψεκασμού και βελτιώσεις με γνώμονα τη βελτίωση στους τομείς των επιδόσεων, της απόκρισης και της αποδοτικότητας. Επιπλέον, η χωρητικότητας της μπαταρίας λιθίου ιόντων μεγάλωσε από τα 3 Ah στα 10 Ah, με στόχο την περαιτέρω μείωση της κατανάλωση.

Για πρώτη φορά συνδυάζεται με ένα νέο CVT κιβώτιο ταχυτήτων, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, που διαθέτει εκτός από την πλήρως αυτόματη λειτουργία και χειροκίνητη, με paddles πίσω από το τιμόνι. Η απόδοση στην ανανεωμένη γενιά του Ignis Hybrid ανέρχεται στους 83 ίππους στις 6.000 rpm και τα 107 Nm ροπής, τα οποία όμως είναι διαθέσιμα από τις 2.800 rpm, έναντι των 4.400 rpm που ήταν στην προηγούμενη γενιά. Το χαμηλό βάρος που περιορίζεται στα 925 κιλά συμβάλει τα μέγιστα στην απόδοση, με τη μέση εργοστασιακή κατανάλωση να είναι τώρα 4,3 lt/100 km και τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται κάτω από το ψυχολογικό όριο των 100 gr/km, στα 97 gr/km.

Μέσα στην πόλη, όπου βρίσκεται στο στοιχείο του, επιταχύνει δυναμικά στις χαμηλές ταχύτητες, με τη συμβολή του νέου πιο ισχυρού υβριδικού συστήματος που λειτουργεί άμεσα και παρέχει ισχύ κατά την εκκίνηση, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση. Το σύστημα Stop & Start λειτουργεί υποδειγματικά σβήνοντας και επαναφέροντας τον κινητήρα σε λειτουργία χωρίς καν να γίνεται αντιληπτό.

Το κιβώτιο στην πλήρως αυτόματη λειτουργία προσαρμόζεται στις ανάγκες του οδηγού για ισχύ και σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ διατηρεί σταθερά τις στροφές ψηλά, μέχρις ότου ο οδηγός να αφήσει το γκάζι. Από την άλλη με ήπια χρήση του γκαζιού κινείται ήσυχα, αφήνοντας τον κινητήρα να στροφάρει χαμηλά. Ενδεικτικά, κινείται με 2.000 rpm έχοντας 120 km/h στο κοντέρ.

Εναλλακτικά στην τελευταία θέση του επιλογέα υπάρχει η λειτουργία “M” για Manual, με τις αλλαγές να γίνονται με τα paddles πίσω από το τιμόνι, άμεσα και χωρίς κανένα δισταγμό. Για να το πετύχουν αυτό οι μηχανικοί της Suzuki προσομοίωσαν τις σχέσεις ενός συμβατικού κιβωτίου, δίνοντας έτσι την αίσθηση της αλλαγής, μακραίνοντας τη σχέση και ρίχνοντας τις στροφές του κινητήρα και μαζί το θόρυβο που παράγει υπό πίεση. Αποτελεσματικά θα λέγαμε, αρκεί να μην κυνηγάς… το γκάζι, αφού τότε απαιτεί συνέχεια αλλαγές.

Με το πόδι στο πάτωμα και τις στροφές του κινητήρα στα κόκκινα, το μικρό Ignis επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 12,4 sec, με τη μέγιστη ταχύτητα να είναι 155 km/h. Μπορεί να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο σε αυτή την τυπική μέτρηση, αλλά στα πρώτα χιλιόμετρα δείχνει αρκετά ζωντανό και πρόθυμο, κάτι που θα εκτιμηθεί δεόντως μέσα στην πόλη, όπως εξάλλου και η κατανάλωσή του που έμεινε κάτω από τα 6 lt/100 km και χωρίς προσοχή.

Η έκδοση με το υβριδικό σύστημα και το αυτόματο κιβώτιο είναι νέα στη γκάμα του Ignis, αφού δεν υπήρχε στην προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Σίγουρα σε κερδίζει με την οικονομία που προσφέρει, όσον αφορά τον κινητήρα, αλλά και την άνεση που του χαρίζει το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

γλυκά
  • Ευελιξία
  • Άνεση
  • Κατανάλωση
  • Οικονομία
  • Πρακτικότητα
  • Κιβώτιο
  • Ευχάριστος χαρακτήρας
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Θόρυβος υπό πίεση
  • Ψηλό κατώφλι πορτμπαγκάζ

Αυτό που επίσης εκτιμήσαμε στο ανανεωμένο Ignis είναι η απόσβεση της ανάρτησης η οποία παρουσιάζεται πιο αποτελεσματική, με πιο ήπιες αντιδράσεις στις κάθε είδους κακοτεχνία του δρόμου. Παραμένει σφιχτή, χωρίς όμως να κουράζει, ελέγχοντας επίσης αποτελεσματικά και τις κινήσεις του αμαξώματος. Η ελαστική αίσθηση που έχει το τιμόνι δεν επηρεάζει την αποτελεσματικότητα του Ignis, ούτε το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει στον ανοιχτό δρόμο. Εξάλλου το σύστημα ελέγχου ευστάθειας είναι πάντα εκεί να επαναφέρει την τάξη, μετά από κάθε υπερβολή του οδηγού. Επιπλέον, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει στο υβριδικό Ingis αν και δικίνητο να υπερβεί τα όρια της ασφάλτου και να κινηθεί σε πατημένο χώμα χωρίς να γδάρει την κοιλιά του.

συμπέρασμα

Αναμφίβολα μια ξεχωριστή πρόταση στα μικρά αυτοκίνητα της κατηγορίας A, που έχει άποψη και στιλ, αλλά προσφέρει απλόχερα ευκολία στην οδήγηση, άνεση και ευελιξία. Οι χώροι για το μέγεθος είναι ένα μεγάλο μπόνους του οποίο σίγουρα του δίνει αρκετούς πόντους.

 

 

Suzuki Ignis Hybrid 2020 clip

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...