Δοκιμή: Peugeot e-208 - Ηλεκτρικός πειρασμός

“Προχώ” σχεδίαση, premium χαρακτήρας και ηλεκτρικές αρετές σε ένα σουπερμίνι που θα σε κάνει να αλλάξεις εντύπωση για τα αυτοκίνητα, γενικώς

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,1 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO20 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

 

με μια ματιά

Το σουπερμίνι της Peugeot έχει μια πληρέστατη γκάμα επιλογών: βενζίνη, diesel και ηλεκτρικό. Στην περίπτωσή μας, την κίνηση δίνει αποκλειστικά ένας ηλεκτροκινητήρας που δίνει μια νέα διάσταση στις αρετές του 208.

Είσαι από εκείνους που θεωρούν ότι όλα τα αυτοκίνητα είναι ίδια; Έχεις αρχίσει να βαριέσαι την οδήγηση; Πιστεύεις επίσης, πως τα ηλεκτρικά αργούν πολύ ακόμα; Το Peugeot e-208 θα σε κάνει να αναθεωρήσεις σε όλα αυτά. Εδώ κέρδισε εμένα, που είμαι ταγμένος στην απλότητα, την πρακτικότητα και την οδηγική απόλαυση που μπορεί να σου προσφέρει ένα μικρό χάτσμπακ με δυνατό μοτέρ βενζίνης - κατά προτίμηση ατμοσφαιρικό για να ακούγεται εκεί ψηλά στο κόκκινο του στροφόμετρου!

Η βάση βέβαια είναι εξαιρετική. Το νέο 208 έχει ανέβει κατηγορία μέσα στην κατηγορία του. Δείχνει premium με έναν ακομπλεξάριστο τρόπο και διεκδικεί τίτλο ευγένειας κόντρα σε παραδοσιακούς γαλαζοαίματους κατασκευαστές. Από το λανσάρισμά του σάρωσε τίτλους και βραβεία, με το Αυτοκίνητο της Χρονιάς να αποτελεί αποκλειστικά δική του υπόθεση, τόσο σε Ελλάδα όσο και σε Ευρώπη.

Σημαντικό μερίδιο στην επιτυχία έχει βέβαια η νέα, εξηλεκτρισμένη πτυχή του μοντέλου. Δίπλα στις παραδοσιακά δυνατές προτάσεις βενζίνης PureTech και diesel BlueHDi, ήρθε το e-208 με την αμιγώς ηλεκτρική του υπόσταση για να δώσει άλλη μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα επιλογή στη γκάμα. Ταυτόχρονα δίνει και το εναρκτήριο σύγχρονο λάκτισμα για την Peugeot στον στίβο της Ηλεκτροκίνησης.
Και λέω σύγχρονο, καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που η γαλλική εταιρεία καταπιάνεται με τον ηλεκτρισμό. Λίγοι ξέρουν το VLV που παρουσιάστηκε το 1942, κατά τη διάρκεια του πολέμου, ως εναλλακτική στους περιορισμούς των Γερμανών κατακτητών στη χρήση καυσίμων. Οι περισσότεροι ίσως θυμούνται τη δεύτερη απόπειρα που έγινε το 1995 με το γνωστό μας 106. Σήμερα, με μπροστάρη το e-208, η Peugeot διαθέτει στη γκάμα της δύο αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις (μαζί με το e-2008) αλλά και plug-in υβριδικά μοντέλα, όπως το 3008.

Κλείνουμε την ιστορική παρένθεση και πάμε να τεκμηριώσουμε τον ισχυρισμό της εισαγωγής. Κατ’ αρχήν, το γαλλικό σουπερμίνι δεν μοιάζει με τίποτε άλλο στο δρόμο. Τραβά τα βλέμματα σαν μαγνήτης με τον δυναμισμό που ρέει παντού, σε κάθε λεπτομέρεια του αμαξώματος και που όμοιό του σπάνια έχουμε δει να αποτυπώνεται τόσο γλαφυρά σε μέταλλο! Αλλά και στα φώτα LED εμπρός και πίσω, που θυμίζουν νυχιές και συμβάλλουν στην επιβλητική εικόνα του e-208.

Αν η εξωτερική σχεδίαση κερδίζει το θαυμασμό σου, το σαλόνι σε αφήνει άφωνο. Η νέα μορφή του Peugeot i-Cockpit ενσαρκώνεται με τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων, το παραδοσιακά πια μικρής διαμέτρου σπορ τιμόνι και την οθόνη αφής infotainment (έως 10’’) που εξέχει από το ταμπλό. Τα μαλακά υλικά, οι piano black επενδύσεις και οι όμορφοι διακόπτες με φινίρισμα που παραπέμπει σε αλουμίνιο φανερώνουν πως η ποιότητα και ο διάκοσμος δεν είναι απλώς βελτιωμένα. Είναι κορυφαία και δείχνουν το ποσό σοβαρά έχει πάρει η Peugeot τις υποθέσεις ‘σουπερμίνι’ και ‘ηλεκτροκίνηση’.

Ο τρισδιάστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων (στις πλούσιες εκδόσεις) προσδίδει ένα hi-end προφίλ στο ταμπλό του ηλεκτρικού 208. Το μενού και ο χειρισμός θυμίζουν 3008, αλλά η 3D απεικόνιση των ενδείξεων με ολόγραμμα, είναι πρωτόγνωρη. Και ιδιαίτερα πληροφοριακή, αφού σε ενημερώνει με σαφήνεια, ακρίβεια αλλά και εντυπωσιακό τρόπο σε ότι αφορά για τη φόρτιση της μπαταρίας, την κατανάλωση ενέργειας, την ηλεκτρική αυτονομία κλπ.

Μια σειρά από μπουτόν στην κεντρική κονσόλα που θυμίζουν πιλοτήριο και άλλη μια ακριβώς πίσω τους, αφής, φροντίζουν για τον εύκολο χειρισμό της οθόνης του infotainment που διαθέτει Android Auto, Apple CarPlay και φροντίζει για ενημέρωση, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Πιο χαμηλά στην κονσόλα υπάρχουν θύρες USB και type C, καθώς και ειδική θήκη για smartphones με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης. Στο πορτάκι αυτής της θήκης μπορείς να στερεώσεις και το smartphone σου πλάγια αν θέλεις για να βλέπεις την οθόνη του, κάτι που προσωπικά βρήκα πολύ βολικό.

Όπως και στα “συμβατικά” 208, έτσι κι εδώ θα χρειαστεί να ψάξεις την ιδανική θέση οδήγησης αν είσαι ψηλός, έτσι ώστε το τιμόνι να μην κρύβει το κάτω μέρος του πίνακα οργάνων. Οι χώροι στο πίσω κάθισμα - ειδικά για τα γόνατα - δεν είναι το δυνατό σημείο του ηλεκτρικού 208, αν και επιβάτες με ύψος ως 1,70 m δεν αναμένεται να αντιμετωπίσουν σοβαρό πρόβλημα. Καλό είναι και το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 267 λίτρα - ίση με του Corsa-e και αρκετά μεγαλύτερη του ηλεκτρικού MINI.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και σαν περιβάλλον, το e-208 είναι ξεχωριστό, σου φτιάχνει τη διάθεση. Το ίδιο ακριβώς καταφέρνει και στην οδήγηση. Χάρη στον ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων και 260 Nm, το ηλεκτρικό Peugeot είναι το γρηγορότερο 208 στη γκάμα, με 0-100 km/h σε 8,1 sec (η τελική ταχύτητα περιορίζεται σε 150 km/h). Και αυτό παρά το γεγονός πως είναι σχεδόν 300 κιλά βαρύτερο από το βενζινοκίνητο μοντέλο των 130 ίππων.

Αν δεν έχεις οδηγήσει ξανά ηλεκτρικό, είναι πραγματικά πρωτόγνωρη η αίσθηση της δυνατής επιτάχυνσης στο σανίδωμα του γκαζιού - ειδικά στο sport mode οδήγησης - χωρίς να ακούγεται τίποτα! Ούτε μοτέρ, ούτε μετάδοση, τίποτα. Γενικά το e-208 είναι πολύ ήσυχο χάρη και στην προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας.

Αλλά και η οδική του συμπεριφορά είναι αξιομνημόνευτη. Η μπαταρία που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα συμβάλλει στο χαμηλό κέντρο βάρους και στην αμεσότητα στην οδήγηση. Το e-208 κρύβει με μαεστρία το επιπλέον βάρος, πατάει με σιγουριά στο δρόμο και στρίβει με αυτοπεποίθηση προσφέροντάς σου ευχαρίστηση αλλά και την άνεση που περιμένεις από μια γαλλική κατασκευή. Ακόμη κι αν υπερβάλλεις ή ξεχαστείς, ηλεκτρονικά συστήματα όπως το ESP, το Automatic Emergency Brake Assist (με αναγνώριση πεζών και δικύκλων) και το Active lane keeping assist, είναι εκεί για να επαναφέρουν την τάξη, διακριτικά και αποτελεσματικά. Στα θετικά και τα πολύ δυνατά φρένα που θυμίζουν συμβατικό αυτοκίνητο, χωρίς την παράξενη αίσθηση στο πεντάλ που συνοδεύει την λειτουργία ανάκτησης ενέργειας.

Εκτός των τριών προγραμμάτων οδήγησης (eco, normal, sport), υπάρχει και η επιλογή Β (brake) στο “joystick” του κιβωτίου/κίνησης, κατά την οποία στο άφημα του γκαζιού, η επιβράδυνση (συνεπώς και η ανάκτηση ενέργειας) είναι αισθητά πιο έντονη προς όφελος της αυτονομίας. Έτσι κι αλλιώς, η μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kW υπόσχεται μεγάλη αυτονομία 340 χιλιομέτρων (σε WLTP) σε θεωρητικό επίπεδο.

γλυκά
  • Αισθητική αμαξώματος
  • Hi-Tech εσωτερικό
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Επιδόσεις
  • Αυτονομία
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Χώροι επιβατών
  • Ορατότητα προς τα πίσω (φαρδιές κολώνες)

Στην πράξη, αν κινείσαι νορμάλ έως σβέλτα μπορείς να διανύσεις σχετικά εύκολα 300 km με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας. Προσωπικά, κάνοντας 40-50 km καθημερινά, χρειάστηκε να φορτίσω το e-208 μόλις δύο φορές σε μια εβδομάδα! Αρκούσε και μία, αλλά ήθελα να είμαι σίγουρος πως έχω αρκετή ενέργεια άμεσα διαθέσιμη.

Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί 16 ώρες στο σπίτι, σε κοινή τριφασική πρίζα. Αν επισκεφθείς κάποιο σταθμό φόρτισης, θα χρειαστούν μόλις 30 λεπτά για να φτάσει στο 80%, σε ταχυφορτιστή 100 kW. Ο χρόνος φόρτισης σε μονοφασικό και τριφασικό wall box (11 kW) είναι 7,5 και 5 ώρες αντίστοιχα.

Το e-208 μπορεί επίσης να φορτιστεί και από απόσταση μέσω της οθόνης του 3D συστήματος πλοήγησης ή μέσω της εφαρμογής MyPeugeot. Το συγκεκριμένο σύστημα δίνει τη δυνατότητα εκκίνησης ή τερματισμού της φόρτισης, οποιαδήποτε στιγμή, καθώς και τον έλεγχο της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας. Στο MyPeugeot app θα βρεις και το e-coaching, μια υπηρεσία που παρέχει συμβουλές για τη βελτιστοποίηση της οδήγησης και της αυτονομίας του e-208. Όπως όλοι οι κατασκευαστές, τέλος, η Peugeot εγγυάται πως η μπαταρία θα διατηρήσει τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητάς της σε διάστημα 8 ετών (ή 160.000 km).

συμπέρασμα

Το Peugeot e-208 είναι η ιδανική αφορμή για να μπεις στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Με τιμή που ξεκινά από 30.000 € σχεδόν (χωρίς τα κρατικά κίνητρα ή την απόσυρση παλιού αυτοκινήτου), αναμφίβολα δεν απευθύνεται στον καθένα, δεν είναι όμως ούτε απαγορευτικό για κάποιον που σκέφτεται ηλεκτρικά.
Συνδυάζει μάλιστα όλα τα θετικά από τους κόσμους των mainstream προτάσεων της κατηγορίας, όπως κάνει και το Corsa-e, αλλά με τον ξεχωριστό χαρακτήρα κατασκευών όπως το Mini Cooper SE. Κάνει θραύση με το εκπληκτικό του design αλλά κρύβει πολλές ακόμη αρετές σε ποιότητα, απόδοση, ασφάλεια και τεχνολογία. Είναι το ηλεκτρικό που ερωτεύεσαι με την πρώτη μάτια και που στη συνέχεια εκτιμάς για τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα, σε κάθε τομέα.

Peugeot e-208 - Electric life

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
82
GOCAR Magazine #82

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...