Δοκιμή: BMW X5 xDrive45e - The next big thing

Η νέα Plug-in υβριδική X5, μεγάλωσε σε κινητήρα και ηλεκτρική αυτονομία και έπεσε σε κατανάλωση και ρύπους

  • -
  • -
Ισχύς394 PS
Ροπή600 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,6 sec
Μέση κατανάλωση1,7 lt/100km
Εκπομπές CO239 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η BMW έχει επενδύσει πολλά στην ηλεκτροκίνηση, με τις εκδόσεις Plug-in Hybrid να αποτελούν πλέον αιχμή του δόρατος για τη γερμανική εταιρεία. Η εξέλιξη που σημειώνεται τα τελευταία χρόνια είναι ραγδαία, ακολουθώντας ή ακόμα και δείχνοντας το δρόμο στην εποχή που τα ηλεκτρικά φαίνεται να παίρνουν… κεφάλι.

Μέσα από αυτή την τεχνολογική εξέλιξη κερδισμένη αναμφίβολα βγαίνουν, το αγοραστικό κοινό, αλλά και δίχως άλλο τα ίδια τα μοντέλα που έρχονται φορτωμένα με μπόλικη σύγχρονη και αποτελεσματική τεχνολογία. Η νέα X5 δίχως άλλο αποτελεί ένα απτό παράδειγμα.

Πρόκειται για το μεγάλο, -όχι το μεγαλύτερο- SAV (Sports Activity Vehicle) όπως ονομάζει η BMW τα SUV της για να τονίσει τη σπορ υπόσταση των μοντέλων της σε αυτή την κατηγορία. Το μήκος της πλησιάζει τα πέντε μέτρα (4.922 mm), ενώ το πλάτος της ξεπερνάει τα 2 (2.004 mm). Με ύψος 1.745 mm και μεταξόνιο σχεδόν τριών μέτρων (2.975 mm) μικρή σίγουρα δεν τη λες.

Αν τη βάλεις και στην πλάστιγγα, θα δεις ότι ξεπερνάει τους 2,5 τόνους. Τροφαντή, με πιασίματα, αλλά και όμορφες καμπύλες δυναμικές γραμμές και κοφτερές ακμές. Τα μεγάλα νεφρά στη μετόπη, σήμα κατατεθέν των μοντέλων νέας γενιάς της βαυαρικής φίρμας, έρχονται σε αντιδιαστολή με τα λεπτά, κομψά φωτιστικά σώματα. Το αλουμίνιο έχει την τιμητική του, δίνοντας περισσότερη λάμψη, στην έτσι και αλλιώς κομψή Γερμανίδα. Τη συνέχεια και την αρμονία έρχονται να δώσουν τα στοιχεία του πίσω μέρους, που έχουν τοποθετηθεί με παρόμοια λογική με αυτή που συναντάμε εμπρός.

Εκεί όμως που αυτή η μεγάλη BMW κάνει τη διαφορά είναι στην τεχνολογία. Το υβριδικό Plug-in σύστημα αποτελείται τώρα, σε αυτή τη νέα γενιά από έναν 6κύλιδρο κινητήρα βενζίνης με τεχνολογία TwinPower Turbo, που αντικαθιστά το 4κύλινδρο της προηγούμενης γενιάς. Αποδίδει 286 ίππους και 450 Nm ροπής, διαθέσιμα από πολύ χαμηλά, λίγο πάνω από το ρελαντί, στις 1.500 rpm.

Από την άλλη, ο άπλετος χώρος που υπόσχονται οι διαστάσεις της, επέτρεψε στους μηχανικούς να μεγαλώσουν τις μπαταρίες της λιθίου ιόντων 24 kWh που έχουν τοποθετήσει στο πίσω μέρος. Η απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα είναι 113 ίππους και 265 Nm ροπής, τα οποία σε αυτή την περίπτωση αποδίδονται άμεσα στο πάτημα του γκαζιού, από τις μηδέν στροφές. Συνδυαστικά η BMW X5 xDrive45e αποδίδει 394 ίππους και 600 Nm ροπής!

Για τη μετάδοση φροντίζει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων -αναφοράς- Steptronic, που με τις οκτώ του σχέσεις κατανέμει τη δύναμη όμορφα και στους τέσσερις τροχούς. Οι απόλυτες επιδόσεις του… θηρίου είναι εκρηκτικές και μόνο η ανάγνωσή τους σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό. Για τα πρώτα 100 km/h από στάση απαιτούνται 5,6 sec, ενώ η επιτάχυνση συνεχίζει καταιγιστική μέχρι τα 235 km/h της μέγιστης ταχύτητας.

Η BMW X5 πατάει σε αερανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, που την καθιστούν εξαιρετικά άνετη, αλλά και αποτελεσματική στην οδήγηση. Κρύβει τον όγκο της και το βάρος της και συμπεριφέρεται παρόμοια με τις άλλες X5, παρά το βάρος των μπαταριών που κουβαλάει. Είναι εύκολη στην καθημερινότητα και δεν θα προβληματίσει ακόμα και σε αστικό περιβάλλον. Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει όμως είναι η οικονομία που προσφέρει μέσα στην πόλη.

Η επαναφορτιζόμενη BMW έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 67 έως 87 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP ή 86 έως 97 με το NEDC. Στην πράξη και σύμφωνα με τα στοιχεία της δοκιμής μας, πλησιάζει τα 60 χιλιόμετρα, με την μέγιστη ταχύτητα κινούμενος αποκλειστικά ηλεκτρικά να έχει αυξηθεί από τα 120 στα 135 km/h.

H κατανάλωση καυσίμου σε αυτή την περίπτωση να είναι μηδενική. Συνολικά, οι τιμές  κατανάλωσης και εκπομπών CO2 έχουν μειωθεί στο μισό, σε σχέση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς.

γλυκά
  • Ποιότητα
  • Πολυτέλεια
  • Τεχνολογία
  • Επιδόσεις
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Τιμή
  • Βάρος

Πιο συγκεκριμένα η κατανάλωση είναι 1,9 με 1,2 lt/100 km (WLTP) ή 2,0 με 1,7 lt/100 km (NEDC), ενώ οι εκπομπές ανέρχονται στα 44 έως 27 gr/km (WLTP) ή 47 έως 39 gr/km (NEDC). Από τη θεωρητική στην πιο πρακτική κατανάλωση και μέσα στην πόλη, με εμάς πίσω από το τιμόνι της υβριδικής X5, είδαμε με τη δέουσα προσοχή στο δεξί πεντάλ, τιμές κοντά στα 8 με 9 lt/100 km, ενώ αν υποκύψεις στο πειρασμό του αστείρευτου γκαζιού, τότε θα ξεπεράσεις αρκετά τα νούμερα που προαναφέραμε. Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι καθόλου άσχημα για αυτοκίνητο με αυτόν τον όγκο και βάρος. Ενδεικτικά, ακόμα και diesel εκδόσεις αυτής της κατηγορίας θα ζήλευαν αυτά τα νούμερα.

Στο εσωτερικό επικρατεί απόλυτη τάξη, με την ποιότητα να είναι αψεγάδιαστη και την άνεση κορυφαία. Ακόμα και πέντε ενήλικες ταξιδεύουν με όλες τους τις ανέσεις και την τεχνολογία στο φουλ να τους εξυπηρετεί. Οι μεγάλες ψηφιακές οθόνες 12,3 ιντσών στην κονσόλα και τον πίνακα οργάνων κλέβουν την παράσταση Ο όγκος του χώρου αποσκευών έχει χάσει 150 λίτρα σε σχέση με τις… συμβατικές X5, λόγω των μπαταριών. Αλλά και πάλι ανέρχεται στα 500 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή αυτή εκτοξεύεται στα 1.720.

Με ρεζερβουάρ καυσίμου που 69 λίτρα, η BMW X5 xDrive45e υποστηρίζει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του μοντέλου. Γεμάτη αρετές, θελκτικό, με ακαταμάχητο σεξαπίλ αυτή η X5 δεν στέκεται μόνο στην τεχνολογία για να σε κερδίσει. Αρκεί φυσικά να έχεις τα χρήματα.

συμπέρασμα

Η Plug-in Hybrid BMW X5 xDrive45e προσθέτει στην αδιαμφισβήτητη ποιότητα και το κύρος της μάρκας, ένα πλούσιο τεχνολογικό πακέτο, που συνδυάζει μάλιστα με ευκολία στη χρήση. Οι επιδόσεις σε όλους τους τομείς είναι στα θετικά αυτής της X5 και η έκπληξη έρχεται από τον οικονομικό χαρακτήρα που κατάφερε με επιτυχία να της προσθέσει η BMW.

 

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
81
GOCAR Magazine #81

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...