Mitsubishi Outlander 2.4

Στην προσωπικότητα Outlander, δεν χωράνε συμβιβασμοί

  • -
  • -
Ισχύς170 PS
Ροπή232 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,6 sec
Μέση κατανάλωση9,4 lt/100km
Εκπομπές CO2225 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Oλοκληρωμένο SUV, με δυνατότητες προσαρμογής ανάλογα με το περιβάλλον που κινείται.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Δυνατότητες on και off road
ξυνά
  • Σφιχτή ανάρτηση
  • Τροχοί και προφίλ(18/55) που περιορίζουν τις off road δυνατότητες
  • Κατανάλωση
  • Υψηλά πάγια
απόψεις

Ολοκληρωμένο SUV με τεράστιους χώρους, επταθέσια εκδοχή και αξιοπρεπή τετρακίνηση που θα σας ξελασπώσει στις περισσότερες περιπτώσεις μειωμένης πρόσφυσης. Δυστυχώς η υψηλή τιμή των καυσίμων θα δυσκολέψουν αυτόν που το χρησιμοποιεί για τις καθημερινές του ανάγκες ή κάνει πολλά αστικά χιλιόμετρα. Η δελεαστική τιμή αγοράς χρυσώνει το χάπι για όσους εκτιμούν τις αρετές και μπορούν να αντέξουν την εβδομαδιαία επίσκεψη στο πρατήριο.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Πλησιάζει σε μια τριετία καριέρας και παραμένει σταθερή αξία στον κόσμο των αναγνωρισμένων SUV. Με το Outlander η Mitsubishi, προσπάθησε να παντρέψει όλα τα προτερήματα των αυτοκινήτων SUV, δίχως να λησμονήσει την ιστορία και την παράδοση χρόνων στις οff road κατασκευές. Μοιραία τα φώτα της δημοσιότητας στην Ελλάδα τραβάει ο μοναδικός βενζινοκινητήρας των 2,4 λίτρων, που με ηλεκτρονικό έλεγχο χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής (MIVEC κατά τη Mitsubishi), αποδίδει 170 ίππους στις 6.000rpm και 231 Nm ροπής στις 4.100rpm.

Και λέμε μοιραία, γιατί σε μια εποχή που το downsizing είναι αναγκαιότητα και μόδα, ο ομολογουμένως σύγχρονος κινητήρας της Mitsubishi βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο. Σε μια συγκυρία οικονομικών μέτρων που στοχοποιεί οτιδήποτε ξεφεύγει από τα δίλιτρα(για να μην πούμε 1.8 λίτρα) το Outlander πέφτει θύμα των καταστάσεων. Κι όμως το τετρακίνητο της Mitsubishi είναι απολαυστικό όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι του.

Θέση βολής

Η εργονομία των διακοπτών και ο ευκολοδήγητος χαρακτήρας του Outlander είναι σύμμαχος στην εύκολη προσαρμογή με το αυτοκίνητο. Παρά τα σχεδόν 1.600 kg ενός αμαξώματος μήκους 4.640 mm και πλάτους 1.800 mm, το σωστά κλιμακωμένο 5άρι κιβώτιο με την καλή αίσθηση και ο γεμάτος από χαμηλά κινητήρας κρύβουν διαστάσεις και βάρος και εμφανίζεται δραστήριο και ευχάριστο όταν πατάς το δεξί πεντάλ.

Η επιτάχυνση έρχεται αμέσως και η γεμάτη απόδοση εξασφαλίζει λειτουργία στη μέγιστη καμπύλη ροπής, και σχετική οικονομία για τα δεδομένα της κατηγορίας. Κατά μέσο όρο και ανάλογα με τον ρυθμό, απεικονίζονται στον υπολογιστή ταξιδίου τιμές από 11 έως 14 lt/100 km, ενώ με χαλαρή διάθεση, ελαφρύ πόδι και εκδρομικές ταχύτητες (120-140 km/h) το Outlander μπορεί να κατέβει λίγο κάτω από τα 10 λίτρα(9,8 lt/100km). Πέρα απ’ το δραστήριο μοτέρ και σαφές κιβώτιο, στο Outlander βρίσκεις κι ένα μεγαλοπρεπές σαλόνι με επαρκείς χώρους για καλοζωισμένους ενήλικους του δυτικού κόσμου. Συνδυάζονται μάλιστα με νοικοκυρεμένη αισθητική, εργονομία και αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους, ενώ στα θετικά συγκαταλέγεται ένας επίπεδος χώρος αποσκευών με έξυπνο διπλό άνοιγμα πόρτας για εύκολη φόρτωση και χωρητικότητα που φτάνει έως τα 1.691 λίτρα με πλήρη αναδίπλωση καθισμάτων.

Το επίπεδο εξοπλισμού χαρακτηρίζεται από πλουραλισμό, που στην έκδοση Instyle δεν έχει να ζηλέψει τίποτα απ’ τις πρωτοκλασάτες εκδόσεις του γερμανόφωνου ανταγωνισμού (σύστημα πλοήγησης, DVD, κάμερα οπισθοπορείας, ηχοσύστημα Rockford Fosgate με subwoofer, φώτα Xenon, δερμάτινα καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 18’’). Τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα (εμπρός πίσω, σε μία διαδρομή 80 mm), ενώ η 3η σειρά καθισμάτων είναι αποθηκευμένη στο πάτωμα του χώρου αποσκευών της κορυφαίας έκδοσης εξοπλισμού.

Ταλέντο σε άσφαλτο και χώμα

Στο δρόμο, αν εξαιρέσουμε τον αυξημένο θόρυβο κύλισης, το Outlander δεν χαλάει χατίρι και η ανεξάρτητη ανάρτηση γύρω γύρω εξασφαλίζει τον ιδανικό συνδυασμό άνεσης και συμπεριφοράς. Η σφιχτή φιλοσοφία της ανάρτησης προσφέρει πολύ καλό έλεγχο και μειωμένες κλίσεις στις στροφές. Το υδραυλικό τιμόνι δίνει την απαραίτητη πληροφόρηση στον οδηγό και το SUV της Mitsubishi είναι πρόθυμο ν’ ακολουθήσει τη διαδρομή και το ρυθμό που του επιβάλλεις, ενώ ο κινητήρας των 2,4 λίτρων με τα 170 PS είναι ζωντανός και αρκετά πρόθυμος από χαμηλά, με τις επιδόσεις να βοηθιούνται απ’ τη σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου.

Στον βατό χωματόδρομο το Outlander είναι σαφές και παιχνιδιάρικο, όμως όσο τα πράγματα δυσκολεύουν και οι φυτεμένες πέτρες κάνουν την εμφάνισή τους, εύκολα μπορούν να ξεκοιλιάσουν τα ασφάλτινα ελαστικά(225/55R18) του Outlander, χωρίς προειδοποίηση. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση AWC (All Wheel Control) ενεργοποιείται από έναν περιστροφικό διακόπτη και από προσθιοκίνητο γίνεται τετρακίνητο σε ποσοστό από 85-15% έως 45-55% (εμπρός πίσω), ενώ όταν οι καταστάσεις το απαιτούν, τα διαφορικά κλειδώνουν στην τελευταία αναλογία (45-55%). Αν και η πίσω ανάρτηση συμπεριφέρεται ξερά στις εγκάρσιες ανωμαλίες, συνολικά ελέγχει σωστά το αμάξωμα και το Outlander αποδεικνύεται γρήγορο, σαφές και δραστήριο στις εντολές που δέχεται. Χάρις τον συνδυασμό πλαισίου, ανάρτησης, τιμονιού είναι επικοινωνιακότατο προς τον οδηγό και έτοιμο για όλα, ενώ η πλήρης εκμετάλλευση των off road δυνατοτήτων προκύπτουν με ένα σετ ελαστικών all terrain που θα στείλει το SUV της Mitsubishi πολύ πιο μακριά...

Το Outlander διατίθεται σε τρεις εκδόσεις (Intense: €29.860, Intense Plus: €33.810, Instyle: €38.890), ενώ η κορυφαία έκδοση κρύβει στο πάτωμα του χώρου αποσκευών την τρίτη σειρά καθισμάτων. Στην Instyle προσφέρεται φυσικά και το 6τάχυτο CVT αυτόματο κιβώτιο που ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του Outlander, αλλά εκτοξεύει την τιμή στα € 40.460. Τουλάχιστον είναι δελεαστικές οι προσφορές της Mitsubishi, που σε συγκεκριμένες εκδόσεις περιορίζουν την αρχική τιμή καταλόγου από € 4.000 έως € 6.200.

συμπέρασμα

Για το Outlander είναι πιο εύκολο να επιβληθεί στην κατηγορία του σε επίπεδο εντυπώσεων, παρά να ελπίζει σε κάτι ανάλογο για το μέγεθος των πωλήσεων. Με λίγα λόγια όσο εύκολα σε πείθει για το εύρος ικανοτήτων και την προσαρμοστικότητα σε άσφαλτο και χώμα, τόσο αποτρεπτικός είναι ο κυβισμός των 2.4 λίτρων, σε εποχές Δ.Ν.Τ, για να σε στείλει στην πλησιέστερη έκθεση για προκαταβολή. Αυτό είναι και το μοναδικό ουσιαστικό μειονέκτημα του προικισμένου Mitsubishi, που εξακολουθεί να εντυπωσιάζει σε δυνατότητες ακόμα και μετά από τρία χρόνια παρουσίας στον κόσμο των SUV.

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)

GOCAR TV

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)