Δοκιμή: Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi - Γεφυροποιός

Στρογγυλοκάθεται ανάμεσα σε σουπερμίνι και μικρομεσαία για να σερβίρει τη σωστή δόση lifestyle και extreme εμφάνισης που αρμόζει σε ένα σύγχρονο κομπακτ SUV.

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Μέση κατανάλωση4,0 lt/100km
Εκπομπές CO2105 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Γαλλική κομψότητα εικόνας - συμπεριφοράς και ένας ρεαλιστικός τρόπος για να εκπληρώσεις την καθημερινότητα με το εκδρομικό όνειρο.

H Citroen βαδίζει καιρό τώρα σε γνώριμα μονοπάτια παραδοσιακών αξιών που της έδωσαν υπόσταση και διαχρονικό χαρακτήρα. Με τη συμπλήρωση των 100 ετών από την ίδρυση της, το συνώνυμο της άνεσης και ευρηματικότητας γιορτάζει με τις επετειακές εκδόσεις Origins και μια καλή αφορμή να ξαναθυμηθούμε το C3 Aircross, που είναι Origins και μπροστά μας.

 
Φόρος τιμής
Εντάξει, μην περιμένετε εκτεταμένες vintage στιγμές, ούτε αναβίωση του τότε. Μέσα από 6 μοντέλα ( C1, C3, C4Cactus, C-Elysee, Grand C4 Spacetourer) η γαλλική εταιρεία θυμίζει στο κοινό ότι δεν είναι τυχαία, δεν ξεφύτρωσε ξαφνικά και ότι πίσω της υπάρχει μια πλούσια ιστορία. Μια συνοπτική ματιά στο εν λόγω θέμα συναντά κανείς στο citroenorigins.gr, ένα micro site μέσα σε αυτό της εταιρείας, όπου μπορείς να βρεις τις ρίζες κάθε μοντέλου, να ταξιδέψεις στο τότε και στο τώρα, είτε συνδυαστικά είτε αυτόνομα. Με οπτικό υλικό, ενημερωτικά στοιχεία, διαδραστικότητα και νοσταλγική ηχητική υπόκρουση.

Αν ψάχνουμε τώρα τα στοιχεία που κάνουν τις Origins εκδόσεις ξεχωριστές, διαπιστώνουμε ότι η Citroen επέλεξε την διακριτική προσέγγιση και ότι εορταστικές φανφάρες, κάτι που κουμπώνει στην κομψότητα που την χαρακτηρίζει.
Διατίθενται σε τρία αυθεντικά χρώματα όσον αφορά το αμάξωμα (άσπρο, μαύρο, γκρι) και ξεχωρίζουν στο παρατηρητικό μάτι χάρη τις μπρονζέ σχεδιαστικές λεπτομέρειες, τις μαύρες ζάντες ελαφρού κράματος, τη διχρωμία σε καθρέφτες και οροφή, αυτοκόλλητα στις πίσω κολώνες και το επετειακό αυθεντικό λογότυπο που πλαισιώνεται από την επιγραφή Origins κάτω από τους εξωτερικούς καθρέφτες, δηλώνοντας τα εκατό χρόνια της μάρκας, από το 1919 μέχρι σήμερα.
Το κομψό πακέτο περιλαμβάνει γκρίζες υφασμάτινες ταπετσαρίες με χρυσή απόχρωση στις εμφανείς ραφές και διακριτική ετικέτα καθώς και ειδικά προστατευτικά πατάκια στο πάτωμα εμπρός και πίσω.

Το C3 Aircross είναι η απόδειξη πως η Citroen ξέρει να διαβάζει τα σημάδια της αγοράς. Διέβλεψε νωρίς πως η κατηγορία των SUV θα γνωρίσει μεγάλη άνθιση, καταπίνοντας στην κυριολεξία αυτή των πολυμορφικών και κλέβοντας ολοένα και περισσότερους αγοραστές από τα σουπερμίνι και τα μικρομεσαία. Κάπως έτσι, μια και πιάσαμε τα ιστορικά, το MPV C3 Picasso παρέδωσε τη σκυτάλη στην δημοφιλέστερη μόδα των SUV και δη του C3 Aircross

Εμφανισιακά, η νεανικότητα της σχεδίασης δίνει πόντους γοητείας στο ψηλό αμάξωμα. Τα λεπτά φώτα LED, ακροβολισμένα ως συνέχεια της μάσκας που ενσωματώνει το λογότυπο του κατασκευαστή αναδεικνύουν την ξεχωριστή αισθητική του. Λίγο πιο κάτω βρίσκονται τα τετράγωνα φωτιστικά σώματα, ενώ η ποδιά και ο διαχύτης βαμμένοι αμφότεροι σε γκρι ματ απόχρωση, προωθούν τον περιπετειώδη χαρακτήρα. Φυσικά, η γαλλική εταιρεία δεν αφήνει αμέτοχο τον ενδιαφερόμενο της εξατομίκευσης, προσφέροντας του και αυτή τη δυνατότητα.

Το μήκους 4,15 m αμάξωμα με την ψηλή σιλουέτα προϊδεάζει για ένα ευρύχωρο σαλόνι. Όντως, στις πίσω θέσεις βολεύονται ακόμη και τρεις ενήλικες, ενώ η πρακτικότητα θυμίζει πολυμορφικό. Το κάθισμα είναι διαιρούμενο (60:40) και συρόμενο κατά 15 εκατοστά, η κλίση της πλάτης ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις ενώ και η πλάτη του συνοδηγού αναδιπλώνεται προς τα εμπρός επιτρέποντας τη μεταφορά μακριών αντικειμένων, με μήκος έως 2,4 m.



Πρακτικό και το πορτμπαγκάζ με τετραγωνισμένο σχήμα, χαμηλό κατώφλι, διπλό δάπεδο και μεγάλο όγκο 410 έως 520 λίτρων, αναλόγως της θέσης του συρόμενου καθίσματος. Και όταν οι πλάτες του πέσουν, δημιουργείται ένας εντελώς επίπεδος χώρος φόρτωσης 1.289 λίτρων.

Με σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας, η καμπίνα εκπέμπει μια ευχάριστη ποιοτική αύρα, χάρη στην σχεδιαστική της έμπνευση και την καλή συναρμογή των υλικών της. Εργονομικά φάουλ δύσκολα θα βρεις αν εξαιρέσεις τις ρηχές ποτηροθήκες, τουλάχιστον όμως οι πρακτικές θήκες υπάρχουν σχεδόν παντού.
Η 7’’ οθόνη αφής εναρμονίζεται πλήρως με την κεντρική κονσόλα και αναλαμβάνει όλες τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Από εκεί ελέγχεις τα συστήματα κλιματισμού, ήχου, τρισδιάστατης πλοήγησης και φυσικά το κινητό σου τηλέφωνο, το οποίο μάλιστα μπορεί να φορτίζεται και ασύρματα.



Όλα τα smartphones μπορούν να συνδεθούν μέσω Android Auto και Apple Car Play, ενώ το παρών δίνει και η λειτουργία Mirror Link. Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί από τη Citroen και στις τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας με 20 συστήματα υποβοήθησης οδηγού να δηλώνουν δυναμικά την ομπρέλα προστασίας και ενημέρωσης σε πιθανές κακοτοπιές. Ένα μικρό παράδειγμα είναι τα συστήματα που μεταξύ άλλων το φρενάρουν αυτόματα όταν χρειαστεί και το βοηθούν να παρκάρει, να παραμείνει στη λωρίδα του, να αναγνωρίζει τα όρια ταχύτητας ή να ενημερώνει τον οδηγό πως έχει ανάγκη ξεκούρασης.

Φιλότιμος εκδρομέας
Στις εμπρός θέσεις, οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν αναπαυτικά καθίσματα, αμφιθεατρική οπτική και καλή ορατότητα που κάνουν την παραμονή εκεί, αλλά και το ταξίδι ευχάριστο. Αν κάτι θα σε ενοχλήσει είναι η πλευρική στήριξη των καθισμάτων που τονίζουν κυρίως την πολυθρονάτη αίσθηση και εμφανίζουν την αδυναμία όταν φορτώσουν τα πλευρικά g. Από την άλλη βέβαια η επιθετική οδήγηση δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα του C3 Aircross. Η φιλοσοφία του εστιάζεται στη φιλότιμη διάθεση να ανταπεξέλθει σε ρόλους που θα κληθεί να υποστηρίξει



Καθημερινότητα στην πόλη, εκδρομικές βλέψεις του Σαββατοκύριακου και γιατί όχι μια light αναζήτηση σε βατούς χωματόδρομους, έχοντας σύμμαχο και την απόσταση των 178 mm από το έδαφος. Μεγάλο ατού ωστόσο αποτελεί το προαιρετικά διαθέσιμο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Grip Control με τα προγράμματα οδήγησης ανάλογα με τις συνθήκες και το τερέν. Απλά επιλέγεις το mode που ταιριάζει στη στιγμή, ενώ και για  κατάβαση απότομης πλαγιάς ή κατηφόρας, υπάρχει η λύση του Hill Descent.

Πρακτικά ακόμα και αν δεν είσαι fan της κατηγορίας θα βρεις ένα καλό λόγο, ιδίως αν ζήσεις μαζί του. Ταξιδεύει ευχάριστα με τους επιβάτες να απολαμβάνουν στιγμές άνεσης που προκύπτουν από την ησυχία της καμπίνας και τη συμπεριφορά της ανάρτησης. Με λιγότερα από 1.300 κιλά στην πλάτη του, τα 100 άλογα και τα 250 Nm ροπής του 1.5 BlueHDi μπορεί να μην το απογειώνουν σε επιδόσεις, όμως προσφέρει έναν καλό συνδυασμό απόδοσης που οφείλει και στο νέο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων.



γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κομψή αισθητική
  • Φινέτσα
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης-ανάρτησης
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Πλευρική στήριξη καθισμάτων
  • Ρηχές ποτηροθήκες

Η κλιμάκωση μπορεί να είναι αναμενόμενα μακριά, αλλά δεν παρατηρούνται κενά, ενώ σε αίσθηση κερδίζει θετικά σχόλια όταν αποφασίσεις να αναλωθείς σε αλλαγές. Τα 10,8’’ για τα 0-100 km/h και τα 184 km/h τελικής ταχύτητας είναι πολύ καλές τιμές για ένα μικρό SUV. Ειδικά μάλιστα αν προσθέσεις ότι μπορείς να κινείσαι γρήγορα και με την μέση μικτή κατανάλωση κοντά στα 6,0 με 6,5 lt/100 km. Ο turbodiesel τα καταφέρνει καλά, ενώ αν του φερθείς οικονομικά, θα δεις ακόμα και νούμερα λίγο πριν τον αριθμό πέντε.
Παρά το ανάστημα διαθέτει σωστές αποσβέσεις στα αμορτισέρ για ασφάλτινο setup. Το ισορροπημένο στήσιμο της ανάρτηση καταφέρνει να ξεγελάσει το ανάγλυφο και τις ανωμαλίες, χωρίς να διαταράσσει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Οι κλίσεις είναι αισθητές μόνο όταν επιβάλεις σπορ ρυθμό, κάτι για το οποίο δηλώνει ότι δεν απολαμβάνει με ενδείξεις ανοίγματος της τροχιάς μέσα στη στροφή. Το τιμόνι είναι σωστό στην αποστολή του, η στιβαρότητα του πλαισίου παραμένει πειστική, φρένα και ανάρτηση συμβάλουν στην ορχηστρική απόδοση του συνόλου, αλλά δεν επιβάλει το κυνήγι των στροφών όταν ξεπερνά την σβέλτη οδήγηση με ροή.
Τα όρια παραμένουν υψηλά και ευτυχώς υπάρχει ο φύλακας άγγελος ESP που επαναφέρει την τάξη. Κύριο μέλημα είναι η άνεση και η αποτελεσματικότητα, έπεται η αμεσότητα και ο σπορτιφ χαρακτήρας. Ερμηνεύει την καθημερινότητα με ευκολία, δεν έχει ελλείψεις από σύγχρονες ανέσεις και τεχνολογίες φροντίζοντας να σε κερδίσει για το σύνολο του θετικού του χαρακτήρα. Το C3 Aircross ενσωματώνει πολλά σε ένα κομπακτ SUV και δίνει τη λύση του πολυτάλαντου.

συμπέρασμα

Δημιουργικότητα ευρυχωρίας, φινετσάτο ποιοτικό σαλόνι με σχεδιαστική έμπνευση και σύγχρονες τεχνολογίες συνθέτουν έναν εσωτερικό κόσμο με γενναιοδωρία έξυπνων λύσεων. Οι γαλλικοί τρόποι συμπεριφοράς παντρεύουν άνεση, αποτελεσματικότητα και επικοινωνιακό χαρακτήρα, τη στιγμή που ο turbodiesel των 1.5 λίτρων βάζει το θετικό του πρόσημο στην απόδοση και οικονομία. Έρχεται πλούσιο για να εκπληρώσει το εκδρομικό όνειρο και δεν ζητά πλούτη για να το αποκτήσεις.  


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
77
GOCAR Magazine #77

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...