Mitsubishi Colt Ralliart

Μαχητής από κούνια!

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή210 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,4 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2161 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Με το πιο επιθετικό προφίλ στις ρυθμίσεις της ανάρτησης, το δυναμικό παρουσιαστικό και επίκεντρο τον εξαιρετικό κινητήρα 1.5 λίτρων, το Colt Ralliart μάχεται στο δρόμο, έχοντας εξαιρετικές επιδόσεις.

γλυκά
  • Κινητηρας-επιδόσεις
  • Κιβώτιο ταχυτήτων
  • Αίσθηση φρένων
ξυνά
  • Όψη υλικών στο εσωτερικό
  • Σχεδιαστική ηλικία
απόψεις

Δείχνει σα να βγήκε λάθος εποχή, αφού το ενδιαφέρον του νεανικού κοινού έχει στραφεί σε πιο πολιτισμένα και στιλάτα μοντέλα που ανταλλάσουν τα καράτια της οδικής συμπεριφοράς με γυαλιστερές ηλιοροφές και δερμάτινα σαλόνια. Πατάει εξαιρετικά, το ESP σε αφήνει να παίξεις και απευθύνεται στους συνειδητοποιημένους fun των μικρών GTI που θέλουν ουσία κι όχι λούσα.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Το κορυφαίο Colt αποτελεί ένα από τα λίγα ιαπωνικά supermini, που έχουν βουτηχτεί στο «καζάνι» με το μαγικό ζουμό της υπερτροφοδότησης. Μπορεί η πρώτη γενιά να βγήκε ελαφρώς χλιαρή, το τελευταίας σοδειάς με την αγωνιστική στάμπα της Ralliart δείχνει να μην αστειεύεται και τόσο. Η εμφάνιση του δεν σε συνεπαίρνει, φροντίζει πάντως να σου διεγείρει το ενδιαφέρον. Αν τα απλά Colt δείχνουν σαν «στρατιωτάκια» αστικών και όχι μόνον καθηκόντων, το Ralliart μυρίζει μπαρούτι από μακριά. Κάτι η εμπρός μάσκα, κάτι οι ανθρακί ζάντες 16 ιντσών και τα σκούρα πίσω φωτιστικά σώματα, σου δείχνει να καταλάβεις, τους δεσμούς συγγένειας με τα κορυφαία Lancer Evolution.

Στο εσωτερικό τα καθίσματα συγκεντρώνουν τα περισσότερα θετικά σχόλια, η θέση οδήγησης με το ρυθμιζόμενο ως προς το ύψος τιμόνι απέχει από το άριστα, θα βολέψει όμως ιδανικά τους πιο προικισμένους σε ύψος. Η σχεδίαση και τα υλικά, απλώς συμβαδίζουν με την ηλικία του μοντέλου και μάλλον θα ικανοποιήσουν τους πιο ολιγαρκής σε «λούσα», που δεν θα έχουν κάτσει πρωτύτερα στο κάθισμα κάποιου «γερμανοτραφή» ανταγωνιστή. Οι χώροι και η πρακτικότητα πάντως είναι στο σωστό δρόμο, διευκολύνοντας σημαντικά στην καθημερινότητα. Μικροαντικείμενα βρίσκουν άμεσα χώρο αποθήκευσης, η εργονομία δεν προβληματίζει και οι δύο μεγάλες ποτηροθήκες στην βάση της κεντρικής κονσόλας αποτελούν ιδανικό parking για καφέδες, αναψυκτικά κτλ.

Άσπρο πάτο

Η αρχική επικοινωνία με το δεξί πεντάλ και τους τροχούς να κοιτάζουν ευθεία, είναι ιδιαιτέρως θετική. Ο 1.5 λίτρων κινητήρας με τα αρχικά MIVEC και τους 150 ίππους, δείχνει ψυχωμένος μέχρι τα κόκκινα. Έχει κάποια υστέρηση κάτω από τις 3.000rpm, που θα ενοχλήσει κυρίως αυτούς που είναι συνηθισμένοι σε πιο σύγχρονες turbo-εφαρμογές (TSI, Multiair κτλ), κυνηγούς χαμηλών εκπομπών CO2. Το κιβώτιο των 5 σχέσεων έχει σχετικά αραιή κλιμάκωση, η σαφήνεια του και οι κοντές διαδρομές σε εμπνέουν στην ενασχόληση μαζί του. Όσον αφορά τα νούμερα των επιδόσεων, τα 7.4 sec για τα 100km από στάση και η τελική των 210km/h είναι οι τιμές του κατασκευαστή για το Colt Ralliart. Ο λογαριασμός της κατανάλωσης φτάνει τα 6.4 lt σε συνδυασμένο κύκλο, σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή (CO2 161gr/km). Στην πράξη και εντρυφώντας συχνά πυκνά στις δυνατότητες του MIVEC στο όριο περιστροφής του, καταναλώσαμε κάτι λιγότερο από 10lt/100km.

Σκληρό καρύδι

Στο δρόμο το Colt Ralliart παίζει καλύτερα το παιχνίδι της αποτελεσματικότητας παρά αυτό της διασκέδασης. Η ανάρτηση έχει δεχτεί αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν, με σφιχτότερα ελατήρια-αμορτισέρ, πιο σκληρούς ελαστικούς συνδέσμους και πιο παχιές αντιστρεπτικές. Θύμα των ρυθμίσεων αυτών έχει πέσει η άνεση, χωρίς παράλληλα οι κλίσεις του αμαξώματος να έχουν εξαφανιστεί.

Περνώντας το κατώφλι της «πολεμικής» οδήγησης απαιτείται κάποια οικονομία στο γκάζι για να ξεδιπλώσεις ουσιαστικά τις δυνατότητες του εύστοχου συνδυασμού κινητήρα-πλαισίου. Το εμπρός μέρος αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας, αφού «ψιθυρίζει» συνεχώς στο αυτί του οδηγού την λέξη εμπιστοσύνη, ενώ με τη ρυθμισιμότητα του πίσω μέρους δεν ανοίγεις και «σαμπάνιες». Καλό σε πληροφόρηση και γρήγορο είναι το σύστημα διεύθυνσης (ηλεκτρομηχανικής φύσης), το οποίο παρά την τεχνητή αίσθηση, σε φέρνει σε συνεχή επικοινωνία με τα τεκταινόμενα των εμπρός τροχών, αν και το βάρος του σε πιο χαλαρές μετακινήσεις και επιτόπιους ελιγμούς πιθανόν να κουράσει.

Το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας , που συστήνεται εδώ σαν M-ASTC (Mitsubishi Active Stability and Traction Control), έχει περάσει εντατικά μαθήματα μετεκπαίδευσης, επεμβαίνοντας διακριτικά και ουσιαστικά, χωρίς να σου κόβει μονομιάς το χαμόγελο. Διακόπτης πάντως για την μερική ή ολική απενεργοποίηση του δεν υπάρχει, οπότε αποφασίζεις να συμβαδίσεις με τον αλγόριθμο λειτουργίας του και να πορευτείς με αυτό στο δρόμο. Στα θετικά προσθέστε και τη λειτουργία του συστήματος πέδησης, με το προικισμένο σε αίσθηση πεντάλ, την αμεσότητα και την εξαιρετική απόδοση σε κάθε περίπτωση.

συμπέρασμα

Μέσα στο πνεύμα της κατηγορίας, με ανταγωνιστική τιμή, το Colt διαθέτει ποιοτικά χαρακτηριστικά στο δρόμο και επιδόσεις που δεν σε αφήνουν ασυγκίνητο. Η αποτελεσματικότητα είναι δεδομένη, αλλά του λείπει το κομμάτι της οδηγικής ευχαρίστησης, στερώντας του χαρακτήρα στο δρόμο. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης και το «άγρυπνο» σύστημα ευστάθειας επιτρέπουν κάποιες ελαφριές παρασπονδίες. Στηρίζεται στην δύναμη του μοτέρ, κερδίζει τις εντυπώσεις σε τιμόνι και φρένα, αλλά η έλλειψη «φινέτσας» μέσα-έξω το απομακρύνουν από την κορυφή του ανταγωνισμού.

VIDEOS

Mitsubishi Colt Ralliart

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...