Δοκιμή: Opel Astra Sports Tourer 1.4T CVT

Εναλλακτικό των SUV, με πολλούς άσους στο μανίκι του, που δεν αφορούν μόνο το προφανές που είναι οι χώροι

  • -
  • -
Ισχύς145 PS
Ροπή236 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,1 sec
Μέση κατανάλωση5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2115 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το ανανεωμένο Opel Astra Sports Tourer προσφέρει εκτός από τη δεδομένη πρακτικότητα και άνεση, έναν αξιόλογο συνδυασμό κινητήρα κιβωτίου.


Στην ανανεωμένη του εκδοχή το Astra τόσο στην 5θυρη εκδοχή του, όσο και στην Sports Tourer (station wagon) της δοκιμής μας, ήρθε να γεμίσει τα μικρά ομολογουμένως κενά που είχε. Και λέμε μικρά, αφού όπως είναι γνωστό, ανέκαθεν αποτελούσε μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας, κάτι που μαρτυρούν και τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων. Πάνω από 14 εκατομμύρια αυτοκίνητα έχει πουλήσει σε αυτή στην πολυετή του ιστορία που ξεκινά από το 1991.

Οι άνθρωποι της Opel εστίασαν στην ουσία, όπως αυτή αντανακλάται στη νέα τεχνολογία και την αναβάθμιση των μηχανικών μερών. Με νέα πιο αποδοτικά, πιο καθαρά και φιλικά προς το περιβάλλον. Το Astra Sports Tourer 1.4T της δοκιμής μας, εφοδιάζεται με ένα νέο μηχανικό σύνολο, που μπορεί να προέκυψε μετά από τη συνεργασία της Opel με τον Όμιλο PSA, αλλά δεν προέρχεται από αυτήν.

Είναι ένας κινητήρας που σχεδιάζονταν πριν από τη συνεργασία, από τους μηχανικούς της Opel και έτσι αποτελεί καθαρά δικής δημιουργία. Αναλυτικότερα πρόκειται για ένα 3κύλινδρο σύνολο 1.341 cc με 12 βαλβίδες, το οποίο διαθέτει τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων και με τη βοήθεια τούρμπο αποδίδει 145 ίππους στις 6.000 rpm και 236 Nm ροπής, τα οποίο είναι διαθέσιμα στο σύνολό του από τις μόλις 1.500 rpm και αποδίδονται σταθερά μέχρι τις 3.500 rpm.

Η μετάδοση περνάει στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός νέου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων τύπου CVT, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Αυτό διακρίνεται για τη λειτουργία του, η οποία είναι ήσυχη. Αυτό φυσικά προκύπτει και από τη συνεργασία με τον ισχυρό κινητήρα, με την πλούσια ροπή, που κινεί με άνεση το μεγάλο αλλά σχετικά ελαφρύ -τηρουμένων των αναλογιών- αμάξωμα των 1.395 κιλών.

Οι μηχανικοί της Opel έχουν προγραμματίσει επτά εικονικές προεπιλεγμένες σχέσεις στο CVT τους, έτσι ώστε να δίνει την αίσθηση ενός «κλασικού» αυτόματου κιβωτίου με μετατροπέα ροπής. Το έχουν πετύχει αρκετά καλά και μάλιστα, όπως προαναφέραμε, χάρη στην καλή ροπή, δεν παρουσιάζεται φλύαρο. Κρατάει τη σχέση και τις στροφές χαμηλά, επιταχύνοντας θετικά ακόμα και με λίγες rpm.

Γεγονός που συμβάλει τα μέγιστα στην αναβάθμιση της χρηστικότητας του αυτοκινήτου και χαρίζει πόντους στο Astra ST με το CVT στην καθημερινότητά του. Αν το πας ακόμα παραπέρα, και εξετάσεις και τις τυπικές επιδόσεις του, το συγκεκριμένο Astra βγαίνει ακόμα πιο κερδισμένο. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 10,1 sec με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 210 km/h.

Με λίγα λόγια επιταχύνει δυνατά και ταξιδεύει απροβλημάτιστα. Ξεκούραστα θα συμπληρώναμε, αφού ο θόρυβος στην καλά μονωμένη καμπίνα λάμπει δια της απουσίας του, διατηρώντας επιβάτες και οδηγό ξεκούραστους ακόμα και μετά από ένα μακρύ πολύωρο ταξίδι. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία η μέση κατανάλωση είναι 5,1 lt/100 km, με αυτή που είδαμε στην καθημερινότητα και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας σε μικτές συνθήκες να είναι πάνω από τα 7, ενώ θα πρέπει να είσαι… αρκετά άγαρμπος με το δεξί πεντάλ για να ανεβάσεις αυτά τα νούμερα.

Όσον αφορά τη σχεδίαση και τις διαστάσεις το Opel Astra ST έχουν μείνει σχεδόν ίδια. Πιο αναλυτικά, εμπρός συναντάμε πλέον ένα μεγάλο φιλέτο αλουμινίου που εισχωρεί στα φωτιστικά σώματα, ενισχύοντας την αίσθηση του πλάτους. Πίσω από τη μάσκα, βρίσκουμε ενεργά κλαπέτα τα οποία κλείνουν όταν δεν υπάρχει έντονη ανάγκη για ψύξη του κινητήρα και με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση.

Επιπλέον, με τα επίπεδα τμήματα που έχουν τοποθετηθεί κάτω από το πάτωμα, έχει βελτιωθεί ο συντελεστής αεροδυναμικής, πέφτοντας στο Cd  0,255, τιμή εν γένει εντυπωσιακή, που αποτελεί παράλληλα εσωτερικό ρεκόρ για την Opel, αφού είναι καλύτερη ακόμα και του παλαιότερου τοτέμ της μάρκας, του Opel Calibra (Cd 0,26).

Το συνολικό μήκος 4.702 mm και αυτό του μεταξονίου 2.662 mm έχουν μείνει ως είχαν, παρέχοντας εξαιρετικούς χώρους για αποσκευές (540-1.630 lt) και επιβάτες. Οι πίσω έχουν αρκετό αέρα σε πόδια, αλλά και το κεφάλι, παρά την κυρτή οροφή στο πίσω μέρος. Η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει ηλεκτρικά, με ένα διακόπτη από το εσωτερικό ή εξωτερικά, με την κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Άνεση
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα κύλισης
ξινά
  • Θόρυβος κινητήρα υπό πίεση
  • Κατανάλωση υπό πίεση

Εμπρός δεν τίθεται θέμα άνεσης, αφού αυτή είναι περισσότερο από δεδομένη, με τον οδηγό πλέον να έχει στη διάθεσή του ένα νέο πίνακα οργάνων που συνδυάζει αναλογικά και ψηφιακά όργανα, με οθόνη στο κέντρο. Στο κέντρο του ταμπλό με τα ποιοτικά υλικά συναντάμε μια οθόνη αφής με ανανεωμένο σύστημα infotainment, με δυνατότητα σύνδεσης τόσο με Android Auto, όσο και με Apple CarPlay. Αλλαγές υπάρχουν στη βάση της κεντρικής κονσόλας και πιο συγκεκριμένα ανάμεσα στα καθίσματα, εκεί όπου έχει τοποθετηθεί σε κάθετη θέση μια υποδοχή ασύρματης φόρτισης smartphone. Ως έξτρα, υπάρχει και η επιλογή ενός ηχοσυστήματος υψηλής πιστότητας της BOSE.

Πλούσιο είναι και το πακέτο ασφάλειας με συστήματα προειδοποίησης για αποφυγή σύγκρουσης, διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση πεζών αλλά και σημάτων κυκλοφορίας, αλλά και αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση ανάγκης. Το ανανεωμένο Opel Astra ST 1.4T CVT είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, με ευχάριστο χαρακτήρα που δίνει έμφαση στην άνεση, τόσο όσον αφορά τους χώρους, αλλά και τον τρόπο κίνησης.

συμπέρασμα

Το ανανεωμένο Opel Astra είναι αναμφίβολα πολλά περισσότερα από όσα η εμφάνισή του υπόσχεται. Οι αλλαγές στα μηχανικά μέρη το διατηρούν επίκαιρο και μάλιστα το καθιστούν άκρως ανταγωνιστικό, αφού πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων, ενώ είναι και ιδιαίτερα αποδοτικοί. Σε αυτή μάλιστα την έκδοση προσφέρει απλόχερα, χώρους και άνεση, ενώ αξιόλογος (μας άρεσε) είναι και ο συνδυασμός του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο.

 

 

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
79
GOCAR Magazine #79

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...