Δοκιμή: DS 3 Crossback 130 PS AT8 – Η… σικάτη λύση

Η έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης των 130 ίππων γεφυρώνει ιδανικά τη γκάμα του γαλλικού κόμπακτ premium SUV

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,2 sec
Μέση κατανάλωση4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2113 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Οι 130 ίπποι είναι μία άκρως ικανοποιητική τιμή για ένα αμάξωμα 1.280 κιλών, την ώρα που το DS3 Crossback εξακολουθεί να διακρίνεται για όλα εκείνα τα στοιχεία που το καθιστούν ξεχωριστό και premium.

Η σχεδιαστική φιλοσοφία των μοντέλων της DS έχει κερδίσει τα εύσημα, με τις γαλλικές κατασκευές να ξεχωρίζουν για το στυλ και το ντιζάιν τους, διατηρώντας premium χαρακτήρα. Το μικρότερο μοντέλο της γκάμας, το DS3 Crossback, δεν ξεφεύγει από τον κανόνα της DS, με την αισθητική του σαφώς να το διαφοροποιεί στην κατηγορία του. Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις του γαλλικού SUV είναι συνολικά τρεις. Πρόκειται για διαφορετικές παραλλαγές του υπερτροφοδοτούμενου PureTech των 1.200 cc. Η μεσαία από αυτές, που ουσιαστικά γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στις εκδόσεις των 100 και 155 ίππων, είναι αυτή με την ονομαστική ισχύ των 130 PS. Η οποία και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο της γαλλικής εταιρείας των 8 σχέσεων.

Stylish as always
Το μόνο που δεν μπορείς να καταφέρεις με το DS3 Crossback είναι να περάσεις απαρατήρητος. Δεν είναι μόνο η ελιτίστικη σχεδίαση του αμαξώματος με την επιβλητική μάσκα, τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα και τις έξυπνες λεπτομέρειες στις κολώνες. Οι κόμπακτ διαστάσεις του, όντας αρκετά φαρδύ, συμβάλλουν στο τελικό εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Και όλα αυτά με την απόσταση από το έδαφος να αγγίζει τα 170 mm, ενισχύοντας τον SUV χαρακτήρα του. Η πλούσια έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας, με τις εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου, φυσικά και δεν ξέφευγε από τον κανόνα και την εικόνα που έχουμε δημιουργήσει για το DS3 Crossback.

Το ίδιο βεβαίως ισχύει και για τον εσωτερικό διάκοσμο. Η ξεχωριστή του σχεδίαση το καθιστά διαφορετικό σε σχέση με κάθε άλλο μοντέλο της αγοράς. Η πολυτέλεια συνδυάζεται ιδανικά με την αισθητική καινοτομία, δημιουργώντας ένα περιβάλλουν που παραπέμπει σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Βέβαια, υπάρχουν κάποιες εργονομικές ατέλειες, που όμως απλά απαιτούν συνήθεια. Όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις του DS3, εμφανής είναι η αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής, με χρήση εξαιρετικών υλικών, αλλά και αντίστοιχου επιπέδου συναρμογή.


Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών και η μεγάλο οθόνη αφής το καθιστούν σύμφωνο με τις σύγχρονες προσταγές της εποχής, προσφέροντας φυσικά όλα τα νεότερα συστήματα ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας. Ιδιαίτερα θετικό για το γαλλικό SUV, είναι πως παρά το μέγεθος του δεν υπολείπεται σε χώρους. Τέσσερις ψηλόσωμοι ενήλικες μπορούν να βολευτούν στο εσωτερικό του, ενώ ο αποθηκευτικός χώρος είναι ικανοποιητικός για την κατηγορία, προσφέροντας χωρητικότητα 350 λίτρων. Όσον αφορά το χώρο αποσκευών, αξίζει να σημειώσουμε ότι το ψηλό κατώφλι δυσκολεύει κάπως τη φόρτωση.

Ο κινητήρας με τα… χίλια πρόσωπα
Στην περίπτωση του υπερτροφοδοτούμενου PureTech των 1.200 cc δεν θα είναι υπερβολικό να αναφέρουμε ότι έχει αποδειχθεί σε κίνηση-ματ για το γαλλικό εργοστάσιο. Ενώ, μόνο τυχαίο δεν είναι ότι έχει αποσπάσει μία σειρά από βραβεία το τελευταίο διάστημα. Στη δική μας περίπτωση, το τρικύλινδρο σύνολο αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής, πάντα σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο της DS των οκτώ σχέσεων. Καταρχήν, σε επίπεδο επιδόσεων δεν υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με την ισχυρότερη έκδοση των 155 PS. Συγκεκριμένα, για τα πρώτα 100 km από στάση απαιτούνται μόλις 9,2 sec, έναντι των 8,2 sec που χρειάζεται η κορυφαία εκδοχή του DS3. Αντίστοιχα, μικρές είναι οι διαφορές και στην τελικά ταχύτητα, με 200 km/h, αντί για 208 km/h.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Διάκοσμος καμπίνας
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • Ηχομόνωση
  • Τεχνολογία
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Φρένα
ξινά
  • Ψηλό κατώφλι πορτμπαγκάζ
  • Ορατότητα πίσω & πλάι

Εστιάζοντας την προσοχή μας στον κινητήρα, εξαρχής διαπιστώσαμε την πολιτισμένη λειτουργία του. Παρά τη χρήση τριών κυλίνδρων, δεν μεταφέρει θόρυβο και κραδασμούς στην καμπίνα των επιβατών. Η λειτουργία του είναι εξαιρετικά ομαλή, στοιχείο που συμβάλλει και στο άνετο ταξίδι. Σε αίσθηση, το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η ελαστικότητα. Με 230 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 rpm, το DS3 Crossback έχει πολύ καλή απόκριση στο γκάζι και επιταχύνει με προθυμία από χαμηλά. Οι μεσαίες στροφές, και συγκεκριμένα από τις 2.500 έως και τις 5.000 rpm, είναι το ιδανικό εύρος λειτουργίας του, ενώ από εκείνο το σημείο και έπειτα εμφανίζονται πτωτικές τάσεις της ισχύος. Στην πολιτισμένη λειτουργία συμβάλλει και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, το οποίο μέσα στην πόλη αναδεικνύεται σε άσσο στο μανίκι του DS3. Οι αλλαγές γίνονται ομαλά, χωρίς κομπιάσματα συμβάλλοντας στην αξιοποίηση των αρετών του κινητήρα των 1.200 cc. Βέβαια, σε πιο γρήγορους ρυθμούς δεν διαθέτει την αμεσότητα ενός χειροκίνητου, αλλά σίγουρα δεν απογοητεύει. Όσον αφορά το νευραλγικό τομέα της κατανάλωσης, η έκδοση των 130 ίππων είναι αρκετά πιο οικονομική σε σχέση με αυτή των 155. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά στα 7,2 lt/100 km, όταν η ισχυρότερη έκδοση απαιτούσε 8,3 lt/100 km. Πάντως, με λίγη προσπάθεια εύκολα θα μπορέσει κάποιος να πέσει κάτω από τα 7 lt, την ώρα που η εργοστασιακή τιμή των 4.7 lt/100 km, θα λέγαμε ότι είναι αρκετά αισιόδοξη.

Στο δρόμο, οι διαφορές με την ισχυρότερη έκδοση είναι μικρές. Το εξαιρετικό πλαίσιο, σε συνδυασμό με τη σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης του χαρίζουν σπορτίφ χαρακτηριστικά. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και το DS3 Crossback αποδεικνύεται αποτελεσματικό σε κάθε είδους διαδρομή. Η οδική του συμπεριφορά είναι ουδέτερη, παρά το γεγονός ότι διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα. Το πίσω μέρος δύσκολα θα γλιστρήσει και περισσότερο ο εσωτερικός τροχός θα εμφανίσει την τάση να αποχωριστεί το έδαφος. Αλλά πάντα με προβλέψιμο και φιλικό τρόπο. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι παρά την σφικτή για τα δεδομένα της κατηγορίας ρύθμιση της ανάρτησης, το DS3 Crossback ισορροπεί ιδανικά στη λεπτά γραμμή που χωρίζει άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά, ανταποκρινόμενο πολύ καλά σε κάθε περίσταση. Στο ίδιο πνεύμα ακολουθεί και το σύστημα διεύθυνσης, με το μικρό τιμόνι να αποδεικνύεται γρήγορο και ακριβές, παρά το γεγονός ότι αρχικά αισθάνεσαι πως είναι ελαφρύ.

συμπέρασμα

Αν αναζητάτε κάτι παραπάνω από τους 100 ίππους της βασικής βενζινοκίνητης έκδοσης, ενώ οι 155 της κορυφαίας εκδοχής του 1.200άρη PureTech σας μοιάζει υπερβολικοί, τότε το DS3 Crossback των 130 ίππων είναι η ιδανική λύση. Η λειτουργία του κινητήρα είναι άκρως ικανοποιητική, την ώρα που εξακολουθεί να διατηρεί όλα τα στοιχεία που διακρίνουν το μικρό γαλλικό SUV. Όπως ο premium χαρακτήρας, η ξεχωριστή και θελκτική σχεδίαση, που συνδυάζονται με σύγχρονες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας.


Νέο DS 3 Crossback

DS 3 Crossback: Τεχνολογία ημιαυτόνομης οδήγησης

To DS 3 Crossback στην ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2018

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
82
GOCAR Magazine #82

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...