Δοκιμή: Toyota C-HR 2.0 Hybrid – Η ισχυρή εκδοχή!

Με την ανανεωμένη έκδοση του C-HR η Toyota εφοδίασε το πετυχημένο SUV με ισχυρό δίλιτρο υβριδικό σύνολο προσθέτοντας ακόμα ένα ατού στη φαρέτρα του

  • -
  • -
Ισχύς184 PS
Ροπή190 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,2 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,0 lt/100km
Εκπομπές CO292 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η σύγχρονη και ιδιαίτερη σχεδίαση του C-HR συνδυάζεται πλέον και με το ισχυρό δίλιτρο υβριδικό σύνολο, με απόδοση 184 ίππων που γνωρίσαμε στην Corolla!

Ιδιαίτερες συστάσεις δεν χρειάζονται. Από την πρώτη ημέρα που παρουσιάστηκε στο κοινό, το C-HR ξεχώρισε για τη σχεδιαστική του διαφορετικότητα, η οποία μάλιστα αποκάλυψε τη φιλοσοφία που ακολούθησε στα μοντέλα της η Toyota τα επόμενα χρόνια. Πίσω στο σήμερα, πριν από μερικούς μήνες η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε τη νεότερη και αναβαθμισμένη γενιά του C-HR. Με το αμάξωμα να παραμένει σύγχρονο, οι αλλαγές στο αισθητικό μέρος είναι ανεπαίσθητες. Όμως, η σημαντικότερη διαφοροποίηση εντοπίζεται στην προσθήκη ακόμα ενός κινητήρα στη γκάμα του ιαπωνικού SUV, και φυσικά υβριδικού χαρακτήρα. Ουσιαστικά, πρόκειται για το δίλιτρο σύνολο των 184 ίππων, που νωρίτερα είχε παρουσιαστεί στη νεότερη γενιά της Corolla. Και με δεδομένο ότι το C-HR φημίζεται για τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, η τοποθέτηση του συγκεκριμένου κινητήρα προσδίδει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην ιαπωνική δημιουργία. Στα χαρτιά τουλάχιστον…

 

Trendy as usual

Με το C-HR να παραμένει επίκαιρο, το σχεδιαστικό τμήμα της Toyota είχε εύκολο έργο. Οι παρεμβάσεις περιορίστηκαν στα σημεία, και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που αν δεν έχει διαβάσει το σχετικό δελτίο Τύπου δύσκολα θα τις διαπιστώσεις. Τα εμπρός και πίσω φωτιστικά διατηρούν την ίδια σχεδίαση, αλλά πλέον κάνουν χρήση τεχνολογίας LED. Πιο ευδιάκριτη (τρόπος του λέγειν) είναι η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων πίσω που ενώνονται μεταξύ τους με μία πλαστική γυαλιστερή επιφάνεια. Ο πιο σίγουρος τρόπος να βεβαιωθείς ότι πρόκειται για τη νεότερη γενιά, είναι οι νέοι χρωματισμοί και οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. Όπως στη δική μας περίπτωση, με το σκούρο πορτοκαλί χρώμα και τις μαύρες ζάντες. Αντίστοιχη εικόνα συναντάμε και στο εσωτερικό, με σημαντικότερο νεοτερισμό την οθόνη αφής των οκτώ ιντσών, αλλά και την τελευταία γενιά του συστήματος πολυμέσων που εφοδιάζονται όλα τα σύγχρονα μοντέλα της Toyota. Τα υλικά επένδυσης είναι αναβαθμισμένα, διατηρώντας κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Τέλος, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι στην ιαπωνική εταιρεία δούλεψαν σχολαστικά στην ηχομόνωση της καμπίνας, βελτιώνοντας και ενισχύοντας έντεκα σημεία.

 

Ας περάσουμε στην ουσία…

Η ειδοποιός διαφορά στη δίλιτρη εκδοχή είναι καλά κρυμμένη κάτω από το εμπρός καπό του C-HR. Ουσιαστικά, πρόκειται για το υβριδικό σύνολο που γνωρίσαμε στην Corolla, μόνο που για την περίσταση αποδίδει 184, αντί για 180 ίππους. Ο βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 109 ίππων, ο οποίος φορτίζεται από μία μπαταρία νικελίου μετάλλου υβριδίου 180 κυψελών. Βέβαια, όπως σε κάθε υβριδική κατασκευή της Toyota, τον παραπάνω συνδυασμό αναλαμβάνει να διαχειριστεί ένα κλασσικό CVT. Κατά πολλούς η… «αχίλλειος» πτέρνα του C-HR. Στα χαρτιά, το δίλιτρο C-HR είναι κατά πολύ ταχύτερο από την έκδοση με τον γνωστό 1.800άρη. Παρά τα 100 επιπλέον κιλά, για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση απαιτούνται μόλις 8,2 δλ., όταν με τον κινητήρα των 122 ίππων χρειάζονται 11!

Έχοντας περάσει στο εσωτερικό τα πάντα είναι γνώριμα, αφού πριν από μικρό χρονικό διάστημα είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την αναβαθμισμένη γενιά με τον 1.800άρη κινητήρα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και αναμφίβολα περισσότερο θυμίζει επιβατικό αυτοκίνητο, παρά κάποιο SUV. Από τα πρώτα μέτρα διαπιστώνεις την βελτιωμένη απόκριση στο γκάζι. Προσπαθώντας να είμαστε… ευγενικοί μαζί του, παρατηρούμε ότι δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια να κινηθείς αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα στην πόλη. Μάλιστα, αν συνηθίσει κανείς τη διαδικασία και το πόσο μετρημένος πρέπει να είναι με το γκάζι, μπορεί να κινηθεί χωρίς να τεθεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης με ταχύτητες έως και της τάξεως των 50 km/h. Ιδιαίτερα κατά την κίνηση στην πόλη και κάνοντας χρήση του προγράμματος EV είναι δυνατή η μετακίνηση για αρκετή ώρα χωρίς την κατανάλωση καυσίμου. Στοιχείο που συμβάλλει στον οικονομικό χαρακτήρα του C-HR. Παρά τον αυξημένο κυβισμό, το ιαπωνικό SUV απαιτεί περί τα 6 με 6,5 λίτρα υπό φυσιολογικές συνθήκες. Σε περίπτωση οικονομίας και κάνοντας μεγαλύτερη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, σχετικά εύκολα η συγκεκριμένη μέτρηση θα μπορούσε να πέσει στα πέντε λίτρα...

 

Συνδυασμός που ταιριάζει...

Το εξαιρετικό πλαίσιο του C-HR έχει παραδοσιακά σαν αποτέλεσμα τον ευχάριστο οδηγικά χαρακτήρα του. Πόσω μάλλον στην περίπτωση της δίλιτρης έκδοσης, που πλέον συνδυάζεται με αυξημένη ισχύ. Αναμφίβολα, δεν σου λείπει το γκάζι! Η επιπλέον δύναμη είναι αισθητή και ο κινητήρας επιταχύνει άκρως ικανοποιητικά. Τα 8,2 δευτερόλεπτα που δηλώνει ο κατασκευαστής δεν απέχουν από την πραγματικότητα και αναμφίβολα οι επιδόσεις του ικανοποιούν ακόμα και τους πιο απαιτητικούς. Βέβαια, η λειτουργία του είναι μία άλλη ιστορία, στην οποία μεγάλη… ευθύνη φέρει το cvt κιβώτιο. Όπως έχουμε συνηθίσει το επίπεδο θορύβου αυξάνεται σημαντικά κατά την επιτάχυνση διαταράσσοντας την ηρεμία που γενικά επικρατεί στην καμπίνα των επιβατών. Όπως και στην μικρότερη έκδοση των 1.800 cc, η βελτίωση στην ηχομόνωση είναι σαφής, αλλά και πάλι το κιβώτιο παραμένει η αχίλλειος πτέρνα του C-HR.

γλυκά
  • Σχεδίαση αμαξώματος
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις - κινητήρας
ξινά
  • Λειτουργία κιβωτίου

Και όλα αυτά την ώρα που η ανάρτηση φροντίζει να απορροφά τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παρά τη διαφοροποιημένη ρύθμιση στην δίλιτρη έκδοση, με έμφαση στα σπορτίφ χαρακτηριστικά όντας με την απόσταση από το έδαφος να έχει μειωθεί, εξακολουθεί να προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης. Ο πολιτισμένος χαρακτήρας είναι η μία πλευρά του νομίσματος για το ιαπωνικό C-HR, αφού υπάρχει και η άλλη όψη. Αυτή που το ιαπωνικό SUV αναδεικνύει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Η διάταξη με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τα διπλά ψαλίδια πίσω εξακολουθεί να αποτελεί τη συνταγή της επιτυχίας. Η επιπλέον ισχύ δεν διαταράσσει την ευχάριστη οδική συμπεριφορά του C-HR. Οι κλίσεις του αμαξώματος παραμένουν περιορισμένες, ενώ το πολύ καλό μπροστινό σύστημα και το πλαίσιο γενικότερα, δεν έχουν πρόβλημα να περάσουν τους 184 ίππους στο δρόμο. Η υποστροφή θα εμφανιστεί μόνο σε περίπτωση που υπερβάλλει ο οδηγός, ενώ οι όποιες τάσεις εμφανιστούν είναι εύκολα ελεγχόμενες με το πεντάλ της βενζίνης. Το χαρακτηριστικό ελάφρωμα που θα επέτρεπε την τοποθέτηση στην είσοδο της στροφής φυσικά υφίσταται, αλλά το ESP που δεν απενεργοποιείται πλήρως εξακολουθεί να κόβει τις ορέξεις για παιχνίδι. Στο ύψος των περιστάσεων στέκονται και τα φρένα, ενώ στην περίπτωση του δίλιτρου C-HR διαπιστώνεις ότι θα ήθελες λίγο πιο βαρύ σύστημα διεύθυνσης. Αν και η πληροφόρηση του είναι άκρως ικανοποιητική.

συμπέρασμα

Το C-HR δεν χρειάζεται συστάσεις, αφού παραμένει στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων στα υβριδικά SUV. Η ανανέωση του μπορεί να ακούγεται επιδερμική, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι δεν χρειαζόταν τίποτα περισσότερο παρά βελτιώσεις στα σημεία. Η δίλιτρη εκδοχή έρχεται να προσθέσει το κάτι παραπάνω στη γκάμα του C-HR για όσους θέλουν να συνδυάσουν την υβριδική τεχνολογία και το ξεχωριστό ντιζάιν με πολύ καλές επιδόσεις. Και μάλιστα με δεδομένη την ευχάριστη οδική συμπεριφορά, αλλά και τα υψηλά επίπεδα άνεσης. Η υβριδική τεχνολογία εξελίσσεται και εξακολουθεί να μας εκπλήσσει.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...