Chevrolet Aveo 1.4 LS Auto - 2010

Δεύτερη νιότη

  • -
  • -
Ισχύς101 PS
Ροπή131 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2152 gr/km
με μια ματιά

Με ιδιαίτερη εμπρός όψη και μια ευρύχωρη καμπίνα επιβατών, η αυτόματη έκδοση του Aveo, με το κιβώτιο 4 σχέσεων, προσπαθεί να πείσει για την πρακτικότητα της καθημερινής οδήγησης.

Τι εστί Multiplex…

Στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του Aveo ανήκει το σύστημα πολυμέσων Multiplex, το οποίο αποτελείται από μια οθόνη αφής LCD 7’’, διαθέτει σχετικά εύχρηστο menu, πολλές δυνατότητες και τηλεχειρισμό. Από πλευράς χαρακτηριστικών αναπαράγει σχεδόν τα πάντα, CD,DVD,MP3,SD card κτλ., διαθέτει πλοηγό με χάρτες για την ελληνική επικράτεια (της iGO),  υποδοχή σύνδεσης i-Pod και Bluetooth για επικοινωνία με κινητό τηλέφωνο. Κερασάκι στην τούρτα είναι η κάμερα οπισθοπορείας, η οποία αναλαμβάνει έντεχνα να σας διευκολύνει στο παρκάρισμα.

γλυκά
  • Σύστημα Multiplex
  • Εσωτερικοί χώροι
  • Άνεση ανάρτησης
ξυνά
  • Κατανάλωση
  • Κλίσεις αμαξώματος
  • Τιμή
απόψεις

Είδος προς εξαφάνιση. Με την επέλαση των ημιαυτόματων κιβωτίων (όπως το Opel Easytronic) και κιβωτίων διπλού συμπλέκτη (βλέπε VW DSG), το Aveo είναι πλέον μια από τις λιγοστές επιλογές με κλασικό αυτόματο κιβώτιο στα σουπερμίνι μέχρι 1.400 κυβικά. Κάτι που όμως έχει αντίκτυπο στο… ταμείο: ακριβότερη τεχνολογία=υψηλότερη τιμή.

Γιάννης Λημναίος

Δύσκολο το παιχνίδι στην κατηγορία των supermini, με τον ανταγωνισμό να είναι πολυπληθής και καλά διαβασμένος. Το Aveo επιστρατεύει το όνομα Chevrolet, προσπαθεί να κερδίσει πόντους από την ελαφρώς ανανεωμένη σχεδίαση του και παρακολουθεί το «ματς» της κατηγορίας, με τις δικές του επιδιώξεις.

 

Aveoσύνη

Με μήκος ελαφρώς κάτω από τα 4 μέτρα (3.920mm) και μεταξόνιο 2.480mm παίζει στο κέντρο της κατηγορίας. Μπορεί να μην είναι ότι πιο ελκυστικό εμφανισιακά, η «φανταχτερή» εμπρός όψη όμως και το σήμα της Chevrolet είναι ικανά να στρέψουν βλέμματα ενδιαφέροντος πάνω του. Περνώντας στο εσωτερικό δύσκολα θα παραπονεθείς για τους διαθέσιμους χώρους, οι οποίοι είναι καλοί για τα μέτρα της κατηγορίας. Την θετική εικόνα χαλάει μόνον ο χώρος αποσκευών ο οποίος προσφέρει μόλις 220 lt (980lt με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων) για τις αποσκευές των επιβατών.

Το ταμπλό μπορεί να μην προκαλεί σχεδιαστικά το θαυμασμό, τα πλαστικά που το απαρτίζουν όμως είναι ικανοποιητικής ποιότητας και συναρμογής. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι οι αφανείς ήρωες της πρακτικότητας του εσωτερικού το οποίο θα βολέψει άριστα στην πεζή καθημερινότητα. Ο «superstar» του εσωτερικού βέβαια δεν είναι άλλος από το σύστημα πολυμέσων Multiplex, το οποίο κοσμεί την κεντρική κονσόλα, τραβάει το ενδιαφέρον οδηγού και επιβατών και αναβαθμίζει σημαντικά την εικόνα εκ των έσω.

 

Γνέφει με άνεση

Βολεύεσαι εύκολα στο κάθισμα, φέρνεις στα μέτρα σου το ως προς το ύψος ρυθμιζόμενο τιμόνι, με τη λεπτή στεφάνη και απολαμβάνεις μια χαλαρή «οικογενειακή» θέση οδήγησης. Το δικό μας Aveo ήταν η αυτόματη έκδοση με τον 16βάλβιδο κινητήρα των 1.4 λίτρων και 101 ίππων. Το αυτόματο κιβώτιο είναι κλασσικής κοπής, με μετατροπέα ροπής και τέσσερις «απλωμένες» σχέσεις, που αναλαμβάνουν να μανατζάρουν τον κινητήρα σε ρυθμό Έλληνα δημοσίου υπαλλήλου (υπάρχουν και εξαιρέσεις).

Οι επιδόσεις είναι το πρώτο θύμα αυτού του παραπάνω συνδυασμού, αφού τα απότομα kick-down θέλουν μια εξοικείωση με το πεντάλ του γκαζιού, για να μην μείνεις εκτεθειμένος την κρίσιμη στιγμή. Σε πιο χαλαρό ρυθμό πάντως και μικραίνοντας την λίστα με τις απαιτήσεις του οδηγού, το αυτόματο Aveo θα εξυπηρετήσει σε κάθε περίπτωση.

Βαρύτερο είναι το τίμημα  στο τομέα της κατανάλωσης, που είναι εκτός εποχής, φτάνοντας εύκολα τα 10+ lt/100km σε πραγματικές συνθήκες αστικής μετακίνησης. Από εκεί και πέρα το βασικό στοιχείο που απολαμβάνεις με το Aveo εν κινήσει είναι η άνεση της ανάρτησης, η οποία απομονώνει αρκετές από τις «αμαρτίες» των ελληνικών δρόμων.

Στην άνεση πάντως είναι εστιασμένη όλη η φιλοσοφία της κατασκευής, αφού επιπλέον «ορέξεις» κόβονται μαχαίρι από το ελλιπούς αίσθησης σύστημα διεύθυνσης και τις σεβαστές κλίσεις της ανάρτησης. Το ESP δεν ανήκει στον βασικό εξοπλισμό καμίας έκδοσης, πράγμα που απαιτεί κάποια επιπλέον προσοχή στην οδήγηση «παρά φύση» της λογικής του Aveo. Τα φρένα λειτουργούν ικανοποιητικά, χωρίς να εντυπωσιάζουν αλλά και να προβληματίζουν στην χρήση.

συμπέρασμα

Στηριζόμενο στην εμφάνιση και τους πλούσιους εσωτερικούς χώρους, το Aveo προσπαθεί να αποσπάσει πωλήσεις από τους καταξιωμένους σφετεριστές της κατηγορίας. Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου της αυτόματης έκδοσης, έχει ψεγάδια, ανεβάζοντας παράλληλα και την τιμή κτήσης, πράγμα που δυσκολεύει τη θέση του στην «αρένα» των πωλήσεων.

VIDEOS

Chevrolet Aveo 5d

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...