Δοκιμή: ΚΙΑ Stonic 1.0Τ 100ps - O Βενιαμίν!

Με τον 1.000άρη T-GDI των 100 ίππων, το μικρό SUV της KIA αποτελεί μία ενδιαφέρουσα παραλλαγή στο ίδιο θέμα

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή172 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Μέση κατανάλωση5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2123 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η πιο… «light» εκδοχή του ΚΙΑ Stonic εξακολουθεί να διακρίνεται για τα στοιχεία που  την καθιέρωσαν στην κατηγορία των compact crossover

Η προσφορά είναι… αντίστοιχη της ζήτησης! Και η κατηγορία των μικρών σε μέγεθος crossover είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, με πληθώρα μοντέλων αλλά παράλληλα και με μία αυξανόμενη τάση συνεχούς παρουσίασης νέων προτάσεων. Και σαν να μην αρκεί αυτό, προσφέρονται σε διάφορες εκδόσεις με ξεκάθαρο στόχο να προσελκύσουν μεγαλύτερο μέρος του αγοραστικού κοινού. Σε αυτό το πνεύμα, η KIA διαθέτει το Stonic με το γνωστό 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.000 cc, αλλά για την περίσταση με απόδοση 100 αντί για 120 ίππους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ KIA STONIC ΤΩΝ 120 ΙΠΠΩΝ

Πρόκειται ουσιαστικά για τον αντικαταστάτη του Stonic 1.4. Η ισχύς συγκριτικά με τον 1.000άρη των 120 PS μπορεί να είναι μειωμένη, όπως και το κόστος κτήσης, αλλά ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι η ροπή παραμένει ίδια: 172 Nm. Όμως, πόσο αισθητές είναι οι διαφορές στην πράξη;

Αν μπεις στη διαδικασία να βρεις οπτικές διαφορές ανάμεσα στις δύο εκδόσεις, το πιο πιθανό είναι να σε πιάσει πονοκέφαλος. Το Stonic των 100 ίππων δεν διαφοροποιείται σε κανένα σημείο με την ισχυρότερη εκδοχή, εξακολουθώντας να κερδίζει τις εντυπώσεις με τη σχεδίαση του. Η χαρακτηριστική μάσκα φιλοσοφίας tiger nose της ΚΙΑ το καθιστά άμεσα αναγνωρίσιμο, ενώ οι κόμπακτ διαστάσεις σε συνδυασμό με τους τονισμένους θόλους και τα πλαστικά προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα, ενισχύουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά και το νεανικό του χαρακτήρα.
Αντίστοιχα γνώριμη εικόνα συναντάμε στο εσωτερικό, με την οθόνη αφής τελευταίας γενιάς της ΚΙΑ να δεσπόζει στο κέντρο και την ποιότητα κατασκευής να είναι αυτή που έχουμε συνηθίσει από το κορεάτικο εργοστάσιο. Ευχάριστη πινελιά στην έκδοση Premium που είχαμε στη διάθεση μας, η διχρωμία στο ταμπλό που κάνει το περιβάλλον ευχάριστο, χαρίζοντας παράλληλα έναν αέρα πολυτέλειας.

Η ειδοποιός διαφορά είναι καλά κρυμμένη στην καρδιά του κινητήρα, ο οποίος και μετά από διαφορετική χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής διαχείρισης αποδίδει 20 ίππους λιγότερους. Παρόλα αυτά, η ροπή παραμένει ίδια, αγγίζοντας τα 172 Nm και μάλιστα στο ίδιο ακριβώς διαθέσιμο εύρος, από τις 1.500 έως και τις 4.000 rpm. Παράλληλα, ο 1.000άρης τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού συνδυάζεται αποκλειστικά με το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, και όχι με το αντίστοιχο εξάρι μηχανικό σύνολο που διαθέτει το ισχυρότερο Stonic. Παρόλα αυτά, οι επιδόσεις του δεν υπολείπονται σημαντικά, αφού για τα πρώτα 100 km/h από στάση απαιτούνται 10,9 sec, όταν το 120άρι Stonic χρειάζεται 10,3. Την ίδια ώρα η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 178 χλμ./ώρα, αντί για 185 χλμ. της ισχυρότερης έκδοσης. Τέλος, μικρές είναι θεωρητικά οι διαφορές και στην κατανάλωση με 5,2 lt/100 km για το «μικρό» Stonic και 5,5 για την έκδοση των 120 PS, ενώ η διαφορά στις εκπομπές ρύπων είναι 123 gr/km και 130 gr/km CO2.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πρακτικότητα
  • Ελαστικότητα κινητήρα
ξινά
  • Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης

Παρά τη μειωμένη ισχύ, δύσκολα εντοπίζεις τη διαφορά στο δρόμο. Ειδικά στις χαμηλές στροφές το σύνολο των 100 ίππων αποδεικνύεται αντίστοιχα ελαστικό, παρά το γεγονός ότι οι σχέσεις του κιβωτίου είναι μακρύτερες. Από τις 1.500-1.700 rpm και άνω επιταχύνει ικανοποιητικά, δείχνοντας να μην υστερεί. Η εύρυθμη λειτουργία συνεχίζεται και στις μεσαίες στροφές, χωρίς υστέρηση και με καλή απόκριση στο γκάζι, με το συγκεκριμένο εύρος να είναι και το πλέον ωφέλιμο. Οι 20 λιγότεροι ίπποι είναι ευδιάκριτοι μετά τις 4.000 rpm, οπότε και οι τιμές ισχύος εμφανίζουν πτωτικές τάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι κοντά στις 5.000 rpm περνάς στην επόμενη σχέση, αφού δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος να πιέζεις τον κινητήρα παραπάνω. Ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να ταξιδεύεις με άνεση αγγίζοντας ταχύτητες της τάξεως των 140 χλμ./ώρα, αν και το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά αυξημένο. Φυσικό επακόλουθο της έλλειψης 6ης σχέσης. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι ακόμα και σε συνθήκες πίεσης η κατανάλωση ήταν κάτω από τα 7 lt/100 km, όταν στην έκδοση των 120 ίππων ξεπέρασε τα 7,5 lt.

Στο δρόμο το Stonic εξακολουθεί να διακρίνεται για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης παίζει το ρόλο της, αν και θα πρέπει να γίνουν υποχωρήσεις αναφορικά με τον τομέα της άνεσης. Το Stonic είναι πιο σκληρό σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά χωρίς να κουράζει. Με εξαίρεση τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων η ανάρτηση θα απορροφήσει τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Την ίδια ώρα, όμως, θα αποζημιώσει όσους περισσότερο ανήσυχους, με το πίσω μέρος και τον ημιάκαμπτο άξονα να παίζουν το ρόλο τους, παραμένοντας φιλικό και προβλέψιμο. Βέβαια, αυτό που θα θέλαμε είναι καλύτερη αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι αρκετά ελαφρύ για τα γούστα μας, χωρίς να υπολείπεται σε αμεσότητα.

συμπέρασμα

Το ΚΙΑ Stonic παραμένει ένα μοντέρνο crossover, με ιδιαίτερη σχεδίαση και νεανικό στυλ. H κινητήρια μονάδα των 1.000 cc και απόδοσης 100 ίππων στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, συνδυάζοντας εύρυθμη λειτουργία και χαμηλή κατανάλωση, χωρίς σημαντικές υποχωρήσεις στον τομέα των επιδόσεων. Διατηρώντας στο έπακρο τα στοιχεία που έχουν καθιερώσει το Stonic ως μία ελκυστική πρόταση.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΑΚΗ

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
79
GOCAR Magazine #79

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...