Δοκιμή: Mercedes-Benz GLE 300 D 4MATIC – More of everything

Άνετη, πρακτική, ποιοτική, δυνατή και τεχνολογικά φορτωμένη, αυτή η GLE αλλάζει τον χάρτη στα μεγάλα SUV

  • -
  • -
Ισχύς245 PS
Ροπή500 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,2 sec
Μέση κατανάλωση7,3 lt/100km
Εκπομπές CO2188 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η Mercedes-Benz μετρά πάνω από δύο εκατομμύρια πωλήσεις στην κατηγορία της GLE, από το 1997 που έδωσε για πρώτη φορά το παρών με την M-Class. Από τότε όμως έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι και το μοντέλο έχει αλλάξει αρκετά. Από την προηγούμενη γενιά της μάλιστα, την τρίτη, άλλαξε όνομα και έγινε GLE. Ωστόσο και όσον αφορά στην ουσία, εκείνη ήταν η τελευταία που διατήρησε στοιχεία της παλιάς εποχής, εστιάζοντας κυρίως στα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά και αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τα υπόλοιπα.

Έτσι, στην πράξη, η νέα GLE, τέταρτης γενιάς είναι αυτή που εισάγει το μεγάλο γερμανικό SUV στη νέα εποχή της Mercedes-Benz, η οποία χαρακτηρίζεται από την τεχνολογία και φυσικά την ποιότητα και την πολυτέλεια, χωρίς ωστόσο να αγνοεί τις παραδοσιακές αρετές της μάρκας. Πληθωρική σε όλα, με μήκος 4.924 mm, σχεδόν 5 εκατοστά πιο μακριά από την προκάτοχό της, είναι αναμφίβολα μεγάλη και σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητη, τόσο με τον όγκο της, όσο και με την αισθητική της.

Γυαλιστερή… με «διαμαντάκια» στη μάσκα και το μεγάλο αστέρι να δεσπόζει εκεί εμπρός, αλλά και διάσπαρτο μπόλικο χρώμιο, από αυτό που αρέσει στους πελάτες που βρίσκονται στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού. Βλέπετε η Mercedes-Benz προσβλέπει στην αγορά της Αμερικής, έχοντας μάλιστα υψηλές φιλοδοξίες και φροντίζει να εναρμονίζεται με τα «θέλω» της. Σε κάθε περίπτωση, η νέα GLE μπορεί να μην διεκδικεί το πρώτο βραβείο στα καλλιστεία, αλλά δείχνει καλά φτιαγμένη και δυναμική, με κομψές για τον όγκο της γραμμές. Αυτό δεν ευεργετεί μόνο την αισθητική, αλλά με κάποιες επιπλέον ενέργειες και την αεροδυναμική, η οποία σε αυτή τη γενιά έπεσε στο 0,29 που είναι ρεκόρ για την κατηγορία.

Το μεταξόνιο είναι τώρα κατά 8 εκατοστά μακρύτερο και προσφέρει πλουσιοπάροχες ανέσεις, μέχρι και σε επτά επιβάτες, ως έξτρα, 5θέσια διάταξη στη βασική της έκδοση. Σε αυτή την περίπτωση ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει στα 825 λίτρα, ενώ αν αναδιπλωθούν - ηλεκτρικά παρακαλώ - οι πλάτες των καθισμάτων, η τιμή αυτή εκτοξεύεται στα 2.055 λίτρα. Περισσότερο από ικανοποιητικές είναι η θήκες για τα μικροαντικείμενα της καθημερινότητας. Πέρα όμως από τους μεγάλους διαθέσιμους χώρους τις εντυπώσεις στο εσωτερικό της νέας GLE κλέβει η εικόνα. Η ποιότητα είναι υψηλού επιπέδου και δεν επιδέχεται κριτικής. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί φαίνεται ακόμα και οπτικά ότι είναι ακριβά.

Όπως και στο εξωτερικό τμήμα του αυτοκινήτου, έτσι και εδώ έχουν επιλεγεί αρκετά στοιχεία χρωμίου ως διακοσμητικά, δίνοντας λάμψη στο εσωτερικό. Τη θέση των στρογγυλών αεραγωγών σε σχήμα τουρμπίνας, που συναντάμε στα νέα μοντέλα της Mercedes-Benz, εδώ στην GLE έχουν πάρει οι, λιγότερο ελκυστικοί, τετράγωνοι. Η τεχνολογία είναι κυρίαρχη, όπως αντικατοπτρίζεται στις δυο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών. Αυτές είναι τοποθετημένες στη σειρά, με τη μία να λειτουργεί ως πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων και την άλλη, που βρίσκεται κολλημένη δίπλα της και προς το κέντρο του ταμπλό να εξυπηρετεί το σύστημα πολυμέσων.

Ο χειρισμό γίνεται από ένα pad που βρίσκεται τοποθετημένο ανάμεσα στα καθίσματα ή από ένα… ποντίκι στα αριστερά του τιμονιού. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών, με κάποιους περιορισμούς, αφού είναι στα αγγλικά και φυσικά κατευθείαν από την οθόνη αφής. Για τη δεξιά οθόνη, του πίνακα οργάνων ο χειρισμός γίνεται από το αντίστοιχο… ποντίκι στα δεξιά του τιμονιού. Μπορείς να επιλέξεις τις πληροφορίες που θα προβάλλονται σε αυτήν, από τις βασικές, ταχύμετρο, στροφόμετρο, μέχρι πλοήγηση, ραδιόφωνο και στοιχεία οδήγησης. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τέσσερα διαφορά στιλ απεικόνισης.

Συμπερασματικά, το σύστημα της Mercedes-Benz εντυπωσιάζει, ενώ αποδεικνύεται αποτελεσματικό και σίγουρα από τα καλύτερα της αγοράς. Επιπλέον, το τεχνολογικό πακέτο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, σύστημα πλοήγησης με πραγματική, μέσω κάμερας, απεικόνιση του δρόμου και γραφικά.

Σε επίπεδο βοηθημάτων οδήγησης υπάρχει διαθέσιμο το αυτόματο cruise control, το οποίο διατηρεί σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ενώ παράλληλα κρατάει και το αυτοκίνητο εντός των λωρίδων, επενεργώντας και στο σύστημα διεύθυνσης.

Στις ανέσεις συμπεριλαμβάνεται η κάμερα οπισθοπορείας με σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος κατά την όπισθεν. Ο κλιματισμός είναι διζωνικός στη βασική έκδοση, ενώ στις ανώτερες εκδόσεις γίνεται τεσσάρων ζωνών.

Η νέα GLE δίχως άλλο προσφέρει κύρος και αυτό το εισπράττεις άμεσα όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι της. Κάθεσαι άνετα, με τις πολλαπλές ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού να παρέχουν την ιδανική θέση οδήγησης, ανεξάρτητα από το ύψος του οδηγού.

Στο δρόμο, η GLE 300 d 4MATIC είναι η βασική έκδοση και η μόνη που δεν εφοδιάζεται με την εξελιγμένη αερανάρτηση του συστήματος E Active Body Control. Πατάει σε συμβατικά ελατήρια και αμορτισέρ, τα οποία όμως σε καμία των περιπτώσεων δεν θα πρέπει να σας προβληματίσουν. Ακόμα και με τους έξτρα τεράστιους τροχούς των 20 ιντσών, η GLE 300 d αποδεικνύεται ισοπεδωτική.

Προσφέρει κορυφαία επίπεδα άνεσης, διατηρώντας ησυχία στην πολυτελή καμπίνα των επιβατών. Για τα δεδομένα της κατηγορίας μάλιστα είναι και ιδιαίτερα ευέλικτη, με καλό κύκλο στροφής. Το τιμόνι με την ελαφριά αίσθηση δίνει έμφαση στην άνεση, όντας λιγότερο επικοινωνιακό από του άμεσου -ομοεθνή- ανταγωνισμού.

Ωστόσο, αυτό που εντυπωσιάζει στον τρόπο κίνησης της GLE είναι η εν γένει αίσθηση, που την καθιστά ευκολοδήγητη, ακόμα και σε σβέλτους ρυθμούς. Οι κλίσεις είναι υπαρκτές αλλά δεν επηρεάζουν την καλή οδική συμπεριφορά του… θηρίου, ενώ γίνονται περισσότερο αντιληπτές από εξωτερικούς παρατηρητές και όχι τόσο από τον οδηγό.

Στα θετικά ανήκει και ο νέος diesel κινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται η GLE 300 d είναι 4κύλυνδρος σε σειρά με χωρητικότητα 1950 cc, ο οποίος πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro 6d. Αποδίδει 245 ίππους στις 4.200 rpm, δύναμη αρκετή για το μέγεθος της, εντυπωσιάζοντας όμως ακόμα περισσότερο με τη ροπή που αγγίζει τα 500 Nm!

Η τιμή αυτή είναι διαθέσιμη στο σύνολό της από τις, μόλις, 1.600 rpm και αποδίδεται σταθερά μέχρι τις 2.400 rpm. Η μετάδοση περνάει και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων εννέα σχέσεων. Ικανοποιεί με την ομαλότητα που πραγματοποιεί τις αλλαγές, αλλά ορισμένες φορές, σε πιο σβέλτους ρυθμούς δεν ακολουθεί και παρουσιάζεται… μάλλον ράθυμο.

γλυκά
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογία
  • Χώροι
  • Κινητήρας
  • Σύστημα πολυμέσων
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Κινητήρας
  • Ροπή
ξινά
  • Κατανάλωση
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Τιμή

Υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης των επιμέρους παραμέτρων που αφορούν την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, την απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου, αλλά και τα ηλεκτρονικά, κάτι που βοηθάει στις εκτός δρόμου εξορμήσεις. Αδιαμφισβήτητος είναι ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του μοντέλου, με την άνεση να είναι κυρίαρχη, αλλά και την ταχύτητα να χαρακτηρίζει τη συμπεριφορά του. Οι επιδόσεις, σε συνδυασμό με το μεγάλο βάρος 2.170 κιλά, έχει επιπτώσεις στην κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής και σε μικτές συνθήκες κίνησης, κυμάνθηκε κοντά στα 10 lt/100 km. Ωστόσο, σε ανοιχτό δρόμο, με λίγη προσοχή, αλλά χωρίς να επηρεάζεται η ταχύτητα δραματικά, πέφτει αρκετά, κάτω και από τα 8 lt/100 km.

Ενδεικτικά των δυνατοτήτων της GLE 300 d είναι τα νούμερα επιδόσεων, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 7,2 sec, αλλά την επιτάχυνση να είναι καταιγιστική και πέρα από εκεί, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 225 km/h. Τα φρένα με τη σειρά του είναι δυνατά, αλλά παρουσιάζουν ένα μικρό… κενό στην αρχή και απαιτούν περισσότερη πίεση για να δείξουν την αποτελεσματικότητά τους. Με 180 mm καθαρή απόσταση από το έδαφος η GLE δεν θα διστάσει να πατήσει εκτός ασφάλτου. Η εξελιγμένη τετρακίνηση 4MATIC στέλνει τη ροπή εκεί που χρειάζεται, με το ποσοστό ανάμεσα στους άξονες να διαμορφώνεται ανάλογα με τις συνθήκες από 0 έως 100%.

συμπέρασμα

Η Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC είναι ένα μεγάλο SUV που επιβάλλεται με το παρουσιαστικό της, την ποιότητά της, την τεχνολογία της, αλλά δίχως άλλο και τον τρόπο που κινείται. Ξεχωρίζει και αυτό θα εκτιμηθεί δεόντως από ένα ειδικό κοινό που έχει να εκταμιεύσει τα 93.666 ευρώ που στοιχίζει για να την απολαύσει.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

Νέα Mercedes-Benz GLE

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
79
GOCAR Magazine #79

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...