ΔΟΚΙΜΗ: Honda CR-V Hybrid - Ρεύμα

Η Honda διατηρεί τη στενή της σχέση με την τεχνολογία, παράγει ρεύμα και το εκμεταλλεύεται στην υβριδική εκδοχή του CR-V

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Υβριδική τεχνολογία για το πιο προηγμένο CR-V που υπόσχεται απόδοση - επιδόσεις και καταναλώσεις εφάμιλλες με έναν turbodiesel κινητήρα


Από το 1995 που παρουσιάστηκε το πρώτο Honda CR-V, βελτιώνεται και εξελίσσεται συνεχώς. H τελευταία έκδοση του δημοφιλούς compact SUV δημιουργήθηκε με βελτιωμένα χαρακτηριστικά και μία σειρά τεχνολογιών, ενώ η ποιοτική εικόνα ανεβαίνει το σκαλοπάτι της εξέλιξης. Στο πιο προηγμένο μοντέλο στην ιστορία του, σερβίρει με εύστοχο τρόπο την εφαρμογή της υβριδικής τεχνολογίας προς όφελος του χρήστη και την αίσθηση ενός πιο ήσυχου και άνετου CR-V. Το λανσάρισμα της ολοκαίνουριας 5ης γενιάς έχει γίνει με τον 1.500άρη υπερτροφοδοτούμενο VTEC με απόδοση 173 και 193 ίππων, ενώ το κενό των εκδόσεων turbodiesel αναλαμβάνει τώρα να καλύψει η έκδοση Hybrid.

 

Στον πλανήτη Honda

Σχεδιαστικά δεν απουσιάζει ο δυναμισμός με σεμνά φουσκώματα και καμπύλες στο αμάξωμα, ενώ συμβάλλουν και οι τροχοί των 18’’ που αποτελούν βασικό εξοπλισμό. Πρωταγωνιστεί το εντυπωσιακό εμπρός μέρος όπου κυριαρχεί το χρώμιο και τα φώτα LED, ενώ πίσω τα επίσης ιδιαίτερα LED σχήματος L, δίνουν χαρακτήρα. Το υβριδικό του ταλέντο το δηλώνει με διακριτικό τρόπο κάτω από τους εξωτερικούς καθρέπτες και στην πέμπτη πόρτα του χώρου αποσκευών, ενώ για όσους αναρωτιούνται για την μετάδοση της κίνησης υπάρχει εκεί και το διακριτικό AWD που αφορά τις τετρακίνητες εκδόσεις (υπάρχουν και μπροσθιοκίνητες). Φυσικά υβριδικό μοντέλο χωρίς αεροδυναμική φροντίδα δεν υφίσταται και το CR-V είναι από τα πιο προηγμένα στην κατηγορία του, εξελιγμένο με έναν συνδυασμό υπολογιστικής ρευστοδυναμικής. Τίποτα δεν προεξέχει από το πληθωρικό ομολογουμένως αμάξωμα, ενώ σχεδιαστικές λεπτομέρειες εξομαλύνουν τη ροή αέρα πάνω και κάτω από το CR-V, πράγμα που μειώνει την αντίσταση και βελτιώνει τη σταθερότητα. Το σύστημα Active Shutter Grille είναι προγραμματισμένο να κρατά τις γρίλιες των αεραγωγών κλειστές για αυτό το σκοπό, ωστόσο όταν χρειαστεί ανοίγουν ηλεκτρικά όσο είναι απαραίτητο επιτρέποντας την είσοδο της ροής αέρα στο χώρο του κινητήρα.

Πιο εμφανές όμως σημείο για να γίνει αντιληπτή η υβριδική ταυτότητα του αυτοκινήτου, ιδίως αν δεν έχεις προσέξει τα σήματα Hybrid, είναι στο εσωτερικό. Η σχεδίαση διατηρεί τη μοντέρνα προσέγγιση, τα υλικά και η συναρμογή παραμένουν προσεγμένα με ιαπωνική συνέπεια και ποιότητα, ενώ δύσκολα βρίσκεις σημεία που επιδέχονται κριτικής.

Η απουσία επιλογέα από τη συνηθισμένη θέση βγάζει μάτι και είναι το βασικό στοιχείο διαφοροποίησης σε σχέση με τα αδέρφια του. Τρεις διακόπτες για Drive, Park και Neutral και ένας για την όπισθεν, αντικαθιστούν τον κλασικό λεβιέ της αυτόματης μετάδοσης, ενώ στον ίδιο χώρο συναντά κανείς διακόπτες για το χειρόφρενο, τη λειτουργεία Sport, Econ και EV. Στην τελευταία περίπτωση το CR-V κινείται αποκλειστικά με το ηλεκτρικό απόθεμα των μπαταριών για μόλις δυο χιλιόμετρα.

Πίσω από το τιμόνι ο οδηγός απολαμβάνει άνεση και σωστή στήριξη από το αναπαυτικό κάθισμα, ενώ μπροστά του ένας σύγχρονος ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων προσφέρει τη επίκαιρη ενημέρωση σχετικά με το αυτοκίνητο. Μια τοξωτή ψηφιακή μπάρα αναλαμβάνει το ρόλο του «στροφόμετρου» και επι της ουσίας ενημερώνει πόσο ενέργεια καταναλώνει αναλόγως της πίεσης και της διάρκειας που το πόδι παραμένει στο δεξί πεντάλ ή σε τι βαθμό ανακτά ενέργεια στο σήκωμα και στο φρενάρισμα. Παράλληλα απεικονίζονται τα τεκτενόμενα του υβριδικού συστήματος ώστε να υπάρχει πλήρη ενημέρωση, κάτι που δεν σταματά στον πίνακα οργάνων αλλά συνεχίζεται και από την οθόνη αφής 7’’ του infotainment Honda Connect. Το τελευταίο είναι σημαντικά βελτιωμένο σε λειτουργία και συμβάλλει στην πολύ καλή εργονομία, αν και το μενού του συνεχίζει να χρειάζεται εξοικείωση.

Στάνταρ φυσικά είναι και το σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης eCall, ενώ στο πλούσιο ρεπερτόριο του εξοπλισμού περιλαμβάνεται η ομπρέλα Honda Sensing μέρος της οποίας είναι ένα πλήρες μπουκέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Η θέση οδήγησης παραμένει ψηλή και βολική, ο εξοπλισμός πλούσιος και οι χώροι απλά κορυφαίοι. Πέντε ενήλικες νιώθουν άνετα, απολαμβάνουν ευρυχωρία και απαράμιλλη πρακτικότητα, ενώ για τα 64 χαμένα lt από το χώρο αποσκευών ευθύνεται η μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι τοποθετημένη στο πάτωμά του. Ακόμα όμως και με 497 lt ο επίπεδος και εύκολα διαμορφώσιμος χώρος φόρτωσης (με πλάτες που ρυθμίζονται σε κλίση και αναδιπλώνονται με μια κίνηση), δεν αφήνει παράπονα. Το αυτόματα ανοιγόμενο πορτμπαγκάζ, οι πόρτες που ανοίγουν διάπλατα και οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα είναι μέρος της πρακτικότητας του SUV της Honda. Ειδικά κάτω από το εμπρός υποβραχιόνιο μπορείς να χωρέσεις μέχρι και λάπτοπ, αλλά και να διαμορφώσεις τον αποθηκευτικό χώρο όπως σε βολεύει με το ραφάκι που σύρεται και τοποθετείται σε διάφορες θέσεις.

 


Το υβριδικό εργοστάσιο

Κάτω από το καπό συνυπάρχουν και συνεργάζονται τα συστήματα Hybrid Performance και Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD). Τρεις διαφορετικοί κινητήρες, δυο ηλεκτροκινητήρες και ο 2λιτρος i-VTEC, που λειτουργεί με τον κύκλο Atkinson, μια κεντρική μονάδα ελέγχου ισχύος και ένα καινοτόμο κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης. Η απόδοση του βενζινοκινητήρα είναι στους 145 ίππους, ενώ συνδυαστικά με τους ηλεκτροκινητήρες ανεβάζει τη συνολική του απόδοση στους 185 ίππους και την αντίστοιχη τιμή της ροπής στο σύνολο των 315 Nm.

Ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα - βενζινοκινητήρα επιταχύνει το CR-V Hybrid από στάση στα 100 km/h σε 9,2’’ στο μοντέλο AWD (σε 8,8’’  σε FWD εκδοχή), ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 km/h. Σύμφωνα με την Honda οι προδιαγραφές του εξασφαλίζουν χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2 (από 120 έως 126 g/km), ενώ η μέση εργοστασιακή κατανάλωση που ανακοινώνεται είναι στα 5,5 lt/100km για την τετρακίνητη έκδοση (5,3 lt/100km για την FWD). Στην πράξη αν κυνηγάς την επιβεβαίωση των επιδόσεων δεν θα φτάσεις το διψήφιο νούμερο, ενώ σε αστική χρήση που διευκολύνει το υβριδικό σύστημα να βγάλει λαγό από το καπέλο, τα 6,6 lt/100 km είναι εφικτή τιμή. Σε μη αστικό περιβάλλον όπου δικαιολογεί την SUV ταυτότητα και περιλαμβάνει ανοιχτό δρόμο, ποικιλία στροφών σε επαρχιακό δίκτυο και λίγο χωματόδρομο, όπως στη συνολική διαδρομή μας άγγιξε τα 8 lt/100 km. Με μια μέση συνολική στα 7,2 lt/100 km το Honda CR-V Hybrid κινήθηκε πάντα σβέλτα και ουσιαστικά ισοφάρισε καταναλώσεις supermini, κάτι που αποτελεί επιτυχία.

Η τεχνολογία i-MMD της Honda ονομάζεται έτσι, επειδή επιλέγει έξυπνα και αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης με στόχο τη καλύτερη δυνατή απόδοση. Με το EV Drive, η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα, με το Hybrid Drive ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ - γεννήτρια που με τη σειρά του παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης και με το Engine Drive ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος. Το ιδανικό mode οδήγησης επιλέγεται ανάλογα με τις συνθήκες και τις προθέσεις του οδηγού, ενώ τις περισσότερες φορές λειτουργεί ανάμεσα στο Hybrid Drive και EV.

Στη θέση του συμβατικού κιβωτίου, μία μονάδα υποπολλαπλασιασμού δημιουργεί άμεση μετάδοση με σταθερή σχέση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων και ομαλότερη μεταφορά ροπής. Με αυτή τη διάταξη, το σύστημα της Honda εκτός από πιο συμπαγές και αθόρυβο από ένα πλανητικό eCVT προσφέρει γραμμική αίσθηση και απόκριση κατά το πάτημα του γκαζιού, ενώ το Active Sound Control προσφέρει φυσικό ήχο της επιτάχυνσης που είναι ανάλογος των στροφών του κινητήρα.

Η αλλαγή από τη μία πηγή ισχύος στην άλλη είναι σχεδόν ανεπαίσθητη με ομαλή μεταφορά ροπής από τη μετάδοση, ενώ τα paddles πίσω από το τιμόνι ουσιαστικά ελέγχουν το σύστημα Deceleration Paddle Selector και μπορείς να μειώσεις ή να αυξήσεις τον ρυθμό επιβράδυνσης και κατά συνέπεια και φόρτισης των μπαταριών του CR-V όταν αφήνεις το γκάζι. H αναγεννητική πέδηση φυσικά υλοποιείται σε όλο το στάδιο της επιβράδυνσης (είτε με σήκωμα του ποδιού από το πεντάλ της τροφοδοσίας είτε χρησιμοποιώντας το φρένο).

Πρακτικά λοιπόν στο CR-V Hybrid η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση είναι εξαιρετική επιβεβαιώνοντας τον κατασκευαστή που μιλάει για ελαχιστοποίηση της παραγωγής θορύβων. Πέρα από τις προσεγμένες μονώσεις σε καίρια σημεία της δομής του αμαξώματος, το Active Noise Cancellation μειώνει τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων στην καμπίνα. Χρησιμοποιεί δύο μικρόφωνα που παρακολουθούν τέτοιους θορύβους από τον κινητήρα, και στη συνέχεια δημιουργούν συγχρονισμένα ηχητικά σήματα αντίθετης φάσης για την καταστολή τους. Το σύστημα λειτουργεί όσο το όχημα βρίσκεται σε λειτουργία, ανεξάρτητα εάν το ηχοσύστημα είναι ενεργοποιημένο ή όχι.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Οικονομία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Προγράμματα οδήγησης
  • Τετρακίνηση
  • Εξοπλισμός άνεσης - ασφάλειας
  • Έξυπνοι χώροι
ξινά
  • Απουσία εφεδρικού τροχού

Σε επίπεδο συμπεριφοράς διατηρεί την θετική εικόνα που γνωρίσαμε και στο μη υβριδικό μοντέλο. Το πλαίσιο προσφέρει τη στιβαρή του εικόνα, το σύστημα διεύθυνσης ακολουθεί τις προθέσεις του οδηγού και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω ζυγίζει την πληροφόρηση την ασφάλεια και την άνεση, ώστε συνολικά να οδηγείς χωρίς συμβιβασμούς το καθαρότερο και οικονομικότερο CR-V στην γκάμα. Στις στροφές το πάτημα εμπνέει σιγουριά για να μην ελαττώσεις το ρυθμό σου, ενώ είναι θέμα διάθεσης να επιλέξεις το κατάλληλο πρόγραμμα για την οδήγησή σου. Σαφώς στην επιλογή Sport το CR-V Hybrid δεν μετατρέπεται σε Type-R, όμως σερβίρει όλη του την ενέργεια με θετική διάθεση προς το ζητούμενο. 

Με υψηλό επίπεδο αποτελεσματικότητας συμπεριφέρεται σαν ένα σύγχρονο SUV με την ευκολία των αυτοματοποιημένων λειτουργειών του. Τόσο όσον αφορά την υβριδική του ταυτότητα όσο και την εμπλοκή της τετρακίνησης. Ειδικά η τελευταία σε ταχύτητα εμπλοκής αποδεικνύει την αμεσότητά της στα γλιστερά κομμάτια της διαδρομής.

Μπορείς να απολαμβάνεις όλα τα bonus του SUV της Honda, αγκαζέ με επιδόσεις, χαμηλούς ρύπους και αντίστοιχες καταναλώσεις, ενώ ταυτόχρονα να μην περιορίζεις ούτε το τερέν που θα κινηθείς, ούτε το βεληνεκές το εκδρομών σου, ούτε φυσικά τις ανέσεις και την ευρυχωρία. Η 5η γενιά CR-V είναι γεγονός και η υβριδική τεχνολογία το κερασάκι της εξέλιξης.

συμπέρασμα

Και εγένετο το CR-V Hybrid. Ένα SUV που με την υβριδική του τεχνολογία συνδυάζει ηλεκτροκινητήρες και βενζινοκινητήρα, παράγει ρεύμα το αποθηκεύει σε μπαταρίες ιόντων λιθίου και το χρησιμοποιεί με τον βέλτιστο τρόπο για να κινηθεί. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζει τις επιδόσεις του πετυχαίνοντας ταυτόχρονα έναν εξαιρετικό βαθμό απόδοσης και οικονομίας με επιπλέον όφελος για το περιβάλλον τους minimum ρύπους. Κανένας συμβιβασμός στον πλουραλισμό ανέσεων εξοπλισμού και φυσικά χώροι που υπερκαλύπτουν τις ανάγκες. Το CR-V Hybrid βάζει υποψηφιότητα για τον τίτλο του ιδανικού μοναδικού οχήματος για την δραστήρια οικογένεια, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα.






ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TEST DRIVE Honda CR-V Hybrid

Honda CR-V Hybrid TECH

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
86
GOCAR Magazine #86

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...