Δοκιμή SEAT Ateca 1.6 TDI DSG - Passe-Partout

Στη σπορ διάσταση του Ateca η SEAT προσθέτει μια ακόμα, που εστιάζει στην οικονομία και στην άνεση

  • -
  • -
Ισχύς115 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2128 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το Ateca έχει δώσει το στίγμα του από την πρώτη στιγμή που πάτησε τους τροχούς του στην άσφαλτο. Αρχικά με την επιθετική αισθητική του, που υποστηρίζεται από τις έντονες ακμές, τα χαρακτηριστικά φώτα και τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στο εμπρός μέρος, αλλά και τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος. Σαφής είναι και ο ασφάλτινος προσανατολισμός του, με την ανάρτηση να είναι σφιχτά ρυθμισμένη, όπως ήδη έχουμε διαπιστώσεις στις δοκιμές των άλλων εκδόσεων του πρώτου SUV της SEAT.

Επί του προκειμένου και όσον αφορά τη συγκεκριμένη έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής, η SEAT φροντίζει να δώσει μια άλλη διάσταση σε αυτό, προτάσσοντας την οικονομία ως προτεραιότητα, αλλά και την άνεση. Οι δυο διαστάσεις αυτές υποστηρίζονται από τον γνωστό diesel 1,6 λίτρων TDI με τους 115 ίππους και τα 250 Nm ροπής και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG με τις επτά σχέσεις. Η δύναμη του 4κύλινδρου 16βάλβιδου πετρελαιοκινητήρα μπορεί να μην εντυπωσιάζει, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 11,5 sec, αλλά από την άλλη σε κερδίζει με την πλούσια ροπή του που είναι διαθέσιμη από χαμηλά.

Αποδίδεται από τις μόλις 1.500 rpm και με ροή, που φροντίζει να δίνει το γρήγορο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Ο απολογισμός είναι θετικός, με το SEAT Ateca 1.6 TDI DSG να δείχνει ότι μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλες τις συνθήκες με χαρακτηριστική ευκολία, ακόμα και όταν το μεγάλο αμάξωμά του είναι φορτωμένο.

Οι αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου γίνονται αστραπιαία, χάρη στον διπλό συμπλέκτη, γεγονός που κάνει την κίνηση παιχνιδάκι και αναβαθμίζει αισθητά την άνεση μέσα στην πόλη και όχι μόνο. Το μοναδικό παράπονο αφορά στις χαμηλές ταχύτητες και λίγο πριν την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, όπου το DSG τις περισσότερες φορές βιάζεται να κατεβάσει πρώτη σχέση, με αποτέλεσμα να προκύπτει ένα μικρό «κλότσημα». Αυτό όμως που εν τέλει κυριαρχεί είναι η ροή που δίνει στην κίνηση, χωρίς κομπιάσματα, αλλά αντίθετα δυνατό τράβηγμα, από τη δεύτερη μέχρι και την έβδομη σχέση, αλλά και την, διόλου ευκαταφρόνητη τελική ταχύτητα των 183 km/h.

Όλα αυτά, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις σε καύσιμο, αφού με ελάχιστη προσοχή μπορείς να κινηθείς πέριξ της εργοστασιακής κατανάλωσης των 5,8 lt/100 km. Στην πράξη και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, κάνοντας πολλά χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες, είδαμε τιμή κάτω από τα 6 lt/km, η οποία κατέβηκε πιο κοντά στο 5 όταν ο δρόμος ήταν ανοιχτός και σκαρφάλωσε πάνω το 6 lt/100 km μέσα στην πόλη. Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά του Ateca, το ισπανικό SUV έχει καταθέσει ήδη τα διαπιστευτήριά του, που του ανοίγουν τον… σπορ δρόμο στην κατηγορία του.

γλυκά
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι
  • Χρηστικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ευχάριστος χαρακτήρας
  • Κατανάλωση
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
ξινά
  • Τιμή
  • Περιορισμένη σχετικά άνεση

Εμπρός γόνατα McPherson και πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι η αρχιτεκτονική της ανάρτησης, με τους Ισπανούς όμως να έχουν κάνει ρυθμίσεις με σφιχτό προσανατολισμό. Έτσι, το Ateca ταξιδεύει με χαρακτηριστική ευθυβολία, αμεσότητα στις αντιδράσεις, προσφέροντας καλό έλεγχο σε όλες σχεδόν τις συνθήκες, με μοναδικό αντίτιμο ένα μικρό μέρος άνεσης. Κάτι που διαπιστώνεις σε δρόμους με συνεχείς κακοτεχνίες, όπου το Ateca δείχνει να μην είναι στο στοιχείο του. Από την άλλη, χάρη στο αυξημένο καθαρό ύψος του που φτάνει τα 188 mm, θα επιτρέψει στον οδηγό του -ως ένα μεγάλο βαθμό και παρά την έλλειψη τετρακίνησης- να εξερευνήσει μέρη απάτητα και χωρίς άσφαλτο. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι είναι ελαφρύ σε αίσθηση και διευκολύνει τους ελιγμούς, χωρίς παράλληλα να κόβει από την πληροφόρηση που αναζητά ο οδηγός.

Στρίβει… ένα κομμάτι, χωρίς έντονες κλίσεις και άλλα λοιπά δράματα. Η υποστροφή είναι φαινόμενο που συναντάς σπάνια και περισσότερο οφείλεται σε λάθος χειρισμό, ενώ σε κάθε περίπτωση ελέγχεται εύκολα και πριν ακόμα προλάβει να επέμβει το ESP. Στα θετικά του Ateca είναι και τα δυνατά φρένα του, με την καλή αίσθηση. Στο εσωτερικό επικρατεί τάξη, με καλή εργονομία και πρακτικότητα στο φουλ. Οι πολλές θήκες θα βολέψουν όλα τα μικροαντικείμενα της καθημερινότητας, ενώ οι χώροι του μήκους 4.363 mm SUV επαρκούν για πέντε ενήλικες και τις αποσκευές τους (510 λίτρα).

συμπέρασμα

Εν κατακλείδι, το SEAT Ateca 1.6 TDI DSG προσφέρει ένα πακέτο ολοκληρωμένο, που δίνει έμφαση στην οικονομία και την άνεση που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, έχοντας ως δεδομένα την ευρυχωρία και την καλή οδική συμπεριφορά. Όλα αυτά με τιμή 27.650 ευρώ, που μπορεί να παρέχει τα πάντα, αλλά δεν την λες και ευκαιρία.


POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
78
GOCAR Magazine #78

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...