ΔΟΚΙΜΗ: Opel Corsa 1.5D 102 PS - Σύνθημα επιτυχίας

Για την Opel το Corsa αποτελεί διαχρονικό συμβόλαιο επιτυχίας στα supermini. Πόσο μάλιστα στην 6η γενιά που εκπέμπει γοητεία, προσφέρει τεχνολογία και κερδίζει τον οδηγό του.

  • -
  • -
Ισχύς102 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Μέση κατανάλωση5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2120 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Το νεότερο Corsa ήρθε με κυριαρχικές βλέψεις στην κατηγορία του και τα δεδομένα το υποστηρίζουν. Έμπνευση και δυναμισμός, τεχνολογίες και οδηγικό μπρίο τα στοιχεία που το βάζουν στις εκλεκτές προτάσεις των supermini.


Ανέκαθεν ήταν αν όχι η τοπ επιλογή, πάντα μέσα στις υπολογίσιμες για το βάθρο της κατηγορίας. Ακόμα και στην δύση της καριέρας της η απερχόμενη 5η γενιά Corsa καταλαμβάνει την δεύτερη θέση στις πωλήσεις στη χώρα μας. Όσο κι αν βιαστούν κάποιοι να χρεώσουν το αποτέλεσμα στις προσφορές, ενόψει του νέου μοντέλου, δεν παύει να είναι δείγμα της εμπιστοσύνης του αγοραστικού κοινού στον κατασκευαστή και στην αξία Corsa. Στην 37χρονη ιστορία του άλλωστε αποδεικνύει ότι η προτίμηση δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αλλά απασχολεί και την ευρύτερη παγκόσμια αγορά, σύμφωνα με τις 13.600.000 συνολικά μονάδες πωλήσεων. Αποτελεί στυλοβάτη για την Opel στην όλη πορεία της και τώρα που βρίσκεται καβάλα στο άρμα PSA group, το γερμανικό supermini κάνει το βήμα παραπάνω.  

 

Πράξη 6η

Σχεδιαστικά, μιμείται τη φιλοσοφία Astra σε μικρότερη κλίμακα. Τόσο εμπρός όσο και σε προφίλ θυμίζει τον μεγαλύτερο αδερφό σε βαθμό που αν τα παρκάρεις δίπλα δίπλα στιγμιαία τουλάχιστον ένα μπέρδεμα θα το ζήσεις. Για να κερδίσει το δυναμικό bonus στην εμφάνιση έχει τροποποιήσει ελαφρώς τις διαστάσεις του. Μακρύτερο 40 mm, φαρδύτερο 18 mm και χαμηλότερο 48 mm, κερδίζει το αθλητικότερο στιλ που αναζητά ο μοντέρνος αγοραστής της κατηγορίας. Σε συνδυασμό με την διχρωμία της οροφής που είναι μέρος μιας πλούσιας εξατομίκευσης που παρέχει η Opel για το Corsa F (το F δηλώνει την 6η γενιά), οι σπορ γραμμές είναι εμφανείς και το πεντάθυρο μήκους 4.060 mm αμάξωμα, προσομοιώνει κουπέ στοιχεία. Πλέον δείχνει και είναι μυώδες, δυναμικό και ελκυστικό από τη βάση της γκάμας, πόσο μάλιστα οι εκδόσεις GS-Line, όπως αυτή της δοκιμής. Φυσικά το σχεδιαστικό τμήμα της Opel ασχολήθηκε εκτός της εμφάνισης και με την αεροδυναμική συμπεριφορά και το αποτέλεσμα απέδωσε έναν συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,29. Για να το πετύχουν, το κάτω τμήμα του αμαξώματος είναι επίπεδο για βελτίωση της ροής του αέρα, η αεροτομή μειώνει το στροβιλισμό και ωφελεί την ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες, ενώ το ενεργό κλείστρο όταν σφραγίζει βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση.

Η νέα πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) είναι το βασικό στοιχείο στην νεα εποχή Corsa αν ξεπεράσεις την υπόθεση εμφάνιση και εμβαθύνεις. Προκύπτει φυσικά από τα εσώψυχα του ομίλου, βασίζεται στην χρήση κραμάτων υψηλής και υπερυψηλής αντοχής για να εξασφαλίσει την υψηλή ακαμψία και δίνει εξαιρετικά αποτελέσματα στην μείωση του βάρους, που δεν προέκυψε βέβαια μόνο από την πλατφόρμα. Συγκριτικά µε τον προκάτοχό του είναι 108kg ελαφρύτερο και ζυγίζει στην βασική του έκδοση μόλις 980 kg, μια μείωση της τάξεως του 10% περίπου. Βάρος έχει εξοικονομηθεί και από αλλού (κινητήρες, καπό, καθίσματα, κ.ά.), όμως στο πλαίσιο χρεώνεται η βασική δίαιτα.



Στην έμπνευση του εσωτερικού αξίζει να σταθεί κανείς και τώρα το Corsa έχει αποκτήσει την κομψότητα και την αισθητική που αξίζει, με δεδομένη και την εξωτερική του εικόνα. Ο αποκλειστικά ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι διαθέσιμος προαιρετικά, όμως και η κλασική διάταξη με το συνδυασμό αναλογικών οργάνων και ψηφιακής παρουσίας μια χαρά εξυπηρετούν το επίπεδο πληροφόρησης. Το μάτι απολαμβάνει τη θέα του ταμπλό και η οδηγοκεντρική λογική που προκύπτει από την κλίση προς τον οδηγό στο πάνω τμήμα της κονσόλας κρίνεται πετυχημένη. Εκεί φιλοξενείται η έγχρωμη οθόνη αφής 7”, ενώ το κορυφαίο Multimedia Navi Pro με την HD οθόνη 10” θα το συμπεριλάβετε προαιρετικά στον εξοπλισμό. Σε κάθε περίπτωση το infotainment είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ όσα smartphones είναι συμβατά μπορούν να φορτίζονται ασύρματα στην κεντρική κονσόλα.

Στο ρεπερτόριο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού προσφέρονται από την βασική έκδοση η αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης (Forward Collision Alert) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Automatic Emergency Braking) και ανίχνευση πεζού. Στην πλούσια λίστα προαιρετικών τεχνολογιών η Opel εισάγει στη μικρή κατηγορία το σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού IntelliLux LED matrix. Τα οκτώ στοιχεία LED ελέγχονται από τη νέας γενιάς, υψηλής ανάλυσης κάμερα και προσαρμόζουν αυτόματα τη δέσμη στις συνθήκες. Έτσι δεν θα τυφλώσετε ποτέ τα αντίθετα διερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα, ενώ ταυτόχρονα είναι δεδομένη η καλύτερη ορατότητα μέσα στη νύχτα. Με δεδομένο ότι η νεα πλατφόρμα έφερε μια μικρή αύξηση στο μεταξόνιο (2.538 mm από 2.510 mm), το σαλόνι υπόσχεται ευρυχωρία, ενώ καλές είναι και οι θέσεις μικροαντικειμένων για τις ανάγκες της καθημερινότητας. Η χαμηλότερη τοποθέτηση των καθισμάτων δίνει λύση και για τους ψηλότερους που θα πάρουν θέση εμπρός, αλλά με παραχωρήσεις αν επιλέξουν την δεύτερη σειρά καθισμάτων. Πάντως επιβάτες μέχρι και 1,80 m ύψους βρίσκουν επαρκή το χώρο τόσο εμπρός όσο και ακριβώς πίσω τους αν δοκιμάσουν να αλλάξουν ρόλους και η μοναδική ένσταση για τους πίσω είναι τα στενό άνοιγμα στις πόρτες. Αν ξεπεράσεις την είσοδο έξοδο, χωροταξικά το Corsa στρογγυλοκάθεται στον μέσο όρο της κλάση του αντίστοιχες εντυπώσεις να προκύπτουν και για τον χώρο αποσκευών. Ο τελευταίος έχει κερδίσει 25 lt προσφέροντας συνολικά 309 lt.

 


Ευελιξία και επικοινωνία

Με το που κάθεσαι στη θέση του οδηγού διαπιστώνεις ότι η ψηλή τοποθέτηση του προγενέστερου Corsa είναι ευτυχώς παρελθόν. Τα θεωρητικά 28 mm χαμηλότερου καθίσματος σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις, αλλά και τις αντίστοιχες του τιμονιού, δημιουργούν μια εξαιρετική θέση που υποστηρίζει την ταμπέλα οδήγησης. Οι πρώτες εντυπώσεις έχουν τσεκάρει το Corsa ως επικοινωνιακό, φιλικό και με ποιοτική κύλιση.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Εξατομίκευση
  • Διάκοσμος
  • Μοντέρνο εσωτερικό
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογίες
ξινά
  • Στενές πίσω πόρτες
  • Ορατότητα πίσω

O turbodiesel των 1.5 lt με τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας, διατηρεί μικρές απαιτήσεις για καύσιμο ακόμα και όταν οδηγείς σε εξπρές ρυθμό. Τα 5.5 lt/100 km είναι μια συνηθισμένη τιμή που αποτυπώνουν τα όργανα στην καθημερινή αστική χρήση, ενώ όταν βγει από την πόλη η κατανάλωση πέφτει παραπάνω από μισό λίτρο, αν ακολουθείς τα όρια ταχύτητας. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το Corsa ξεπερνάει εύκολα τα 800 km αυτονομίας με το ρεζερβουάρ των 41 lt. Την ευχάριστη συνολικά απόδοση οφείλει και στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που σε κερδίζει σε αίσθηση, αλλά και με την απροβλημάτιστη κλιμάκωση. Άλλωστε οι 102 ίπποι και κυρίως τα 250 Nm ροπή εξασφαλίζουν θετικές επιδόσεις, με την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 188 km/h και την επιτάχυνση έως τα 100 km/h (από στάση) σε 10,2’’.

Η στιβαρότητα του συνόλου ακόμα και όταν αποφασίσεις να κυνηγήσεις τον ρυθμό σου, δίνει στο Γερμανικό supermini προθυμία να ελιχθεί από στροφή σε στροφή και σύνθημα ευελιξίας και αποτελεσματικότητας. Ταξιδεύει με ιδιαίτερη ησυχία, δείγμα ποιοτικής δουλειάς όσον αφορά την κύλιση και τις μονώσεις, παραμένει ευθύβολο σε υψηλές ταχύτητες και φορτώνει την αυτοπεποίθηση του οδηγού ώστε να αφήσει τον αυτοκινητόδρομο με την πρώτη ευκαιρία. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες και δεν επηρεάζουν την ουσία της συμπεριφοράς. Ουδέτερο συνολικά, χωρίς υπερβολές από αντιδράσεις εμπρός ή πίσω, αφήνει στον οδηγό την αίσθηση ότι δεν χρειάζεται να συμβιβάσει τον ρυθμό του, έχοντας συμμάχους μια σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση φρένα που δεν δείχνουν σημάδια αδυναμίας και ένα θετικά σβέλτο τιμόνι. Συνολικά η νεα εποχή Corsa εισβάλει με δυναμισμό σε κάθε τομέα. Έμπνευση, τεχνολογίες και οδηγικό μπρίο τα στοιχεία που το βάζουν στις εκλεκτές προτάσεις των supermini, ενώ για κερασάκι κρατάει την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση η οποία θα κάνει την εμφάνισή της το πρώτο τρίμηνο του 2020.

συμπέρασμα

Κερδισμένο παντού το νεότερο Corsa δείχνει ένας καλός αντίπαλος που θα δυσκολέψει τη ζωή του supermini κόσμου. Η επιτυχία δείχνει προ των πυλών, με όπλα την κεκτημένη ταχύτητα των προκατόχων, αλλά κυρίως τα νεα δεδομένα. Τώρα κάνει check in σε σχεδιαστική έμπνευση, σε δυναμισμό και σε αυτοπεποίθηση που προκύπτει από την ευελιξία και σαφήνεια της συμπεριφοράς του, ενώ παράλληλα έχει κερδίσει τα επίκαιρα στοιχεία που οφείλει να έχει ένα supermini για να θεωρηθεί εκλεκτό. Ο turbodiesel δεν μειώνει το οδηγικό μπρίο και κερνάει με χαμηλή κατανάλωση και γενναία αυτονομία την αποδοτικότητα του. Η 6η γενιά Corsa διαθέτει κάθε σύγχρονη πινελιά που αναζητάς από αυτοκίνητο της δημοφιλέστερης κατηγορίας.  





ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

GOCAR TEST - Opel Corsa 1.5D

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
74
GOCAR Magazine #74

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...