Δοκιμή Renault Clio 1.5 Blue dCi diesel 115 PS

Πιο άνετο, πιο σέξι και πιο ευφυές, το Clio είναι ολοκαίνουργιο και πολύ καλύτερο - και ας μην του φαίνεται!

  • -
  • -
Ισχύς115 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Μέση κατανάλωση3,6 lt/100km
Εκπομπές CO295 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 5η γενιά του Clio είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά με 5θυρο αμάξωμα, κινητήρες βενζίνης και diesel και σε 5 εκδόσεις εξοπλισμού: Authentic, Expression, Dynamic, R.S. Line που αντικαθιστά την GT-Line και διακρίνεται για την σπορ εμφάνιση, και Initiale Paris με έμφαση στην πολυτέλεια.


Στην ελληνική μυθολογία η Κλειώ ήταν η Μούσα της Ιστορίας. Για τη Renault αντίστοιχα, το Clio έχει γράψει Ιστορία! Από το 1990 που πήρε τη σκυτάλη από το R5 και ύστερα από τέσσερις γενιές, έχει γίνει το πιο επιτυχημένο μοντέλο του Groupe Renault παγκοσμίως, με πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει τα 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα μέχρι σήμερα. Έχει κερδίσει δύο φορές τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς, το 1991 και το 2006, ενώ είναι ευρωπαϊκό best seller στην κατηγορία του για 4 συνεχόμενες χρονιές, από το 2016!

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες επιτυχίας είναι αναμφίβολα η εξωτερική σχεδίαση. Ακόμη και σήμερα, το προηγούμενο Clio δείχνει κομψό και σέξι απέναντι στον νεότερο ανταγωνισμό. Δικαιολογημένα λοιπόν στη Renault αποφάσισαν να φρεσκάρουν απλώς την εμφάνισή του, παρότι το Clio 5ης γενιάς είναι 100% καινούριο!



Βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B που είναι εντελώς νέα και ανοίγει τους ορίζοντες του γαλλικού σουπερμίνι προς την υβριδική τεχνολογία και την αυτόνομη οδήγηση. Εξωτερικά λοιπόν το νέο μοντέλο μοιάζει πολύ στο απερχόμενο, με τις σημαντικότερες αλλαγές να εστιάζονται στη μεγαλύτερη μάσκα, τα αλά Megane φώτα LED εμπρός, τα σχήματος ‘C’ τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα πίσω, το διακοσμητικό χρώμιο και τις σμιλεμένες επιφάνειες του καπό και του προφίλ.

Το εσωτερικό αντίθετα δεν θυμίζει σε τίποτα το προηγούμενο Clio. Το ταμπλό είναι εντελώς ανασχεδιασμένο με οδηγοκεντρική λογική και high tech αύρα. H έκδοση Dynamic που δοκιμάζουμε διαθέτει εξαιρετική ποιότητα κατασκευής με μαλακά υλικά στο ταμπλό και τις πόρτες, την στάνταρ οθόνη TFT 7’’ στο πίνακα οργάνων με τα πολύ ωραία έγχρωμα γραφικά και την προαιρετική οθόνη αφής 9,3’’ για το infotainment, έναντι της στάνταρ 7 ιντσών. Προαιρετικά διατίθεται επίσης ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη TFT 10’’, στοιχείο εξοπλισμού που είναι ακόμη σπάνιο στην κατηγορία. Γενικά έχεις την αίσθηση πως η καμπίνα του νέου Clio είναι αυτοκινήτου ανώτερης κατηγορίας.


Η κάθετα τοποθετημένη οθόνη του infotainment EASY LINK 9,3’’ είναι η μεγαλύτερη που έχει τοποθετηθεί μέχρι σήμερα σε Renault. Έχει εύκολο χειρισμό που θυμίζει τάμπλετ και συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, πλοήγησης και συνδεσιμότητας μέσω Bluetooth, Android Auto και Apple CarPlay. Υποστηρίζει την υπηρεσία αυτόματης κλήσης έκτακτης ανάγκης, ενώ από εκεί ελέγχονται τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και το προαιρετικό σύστημα MULTI-SENSE, το οποίο δίνει τη δυνατότητα εξατομίκευσης της εμπειρίας οδήγησης με τρία διαφορετικά προγράμματα (Eco, Sport & My Sense). Προαιρετικά διατίθενται ακόμη μια βάση ασύρματης φόρτισης smartphone, πακέτα εξατομίκευσης για την εσωτερική διακόσμηση, προηγμένο ηχοσύστημα της BOSE, καθώς και κρυφός φωτισμός σε 8 διαφορετικές αποχρώσεις.

Θετικό είναι το πρόσημο και στους χώρους, κυρίως χάρη στο κορυφαίο πορτμπαγκάζ που στις εκδόσεις diesel (όπως και στο αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε) έχει χωρητικότητα 366 λίτρων, ενώ στις βενζινοκίνητες είναι ακόμη μεγαλύτερο με όγκο 391 λίτρα! Επιπλέον, το δεύτερο δάπεδο συμβάλλει σε ένα σχεδόν επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.069 lt όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος. Αν και ελαφρώς κοντύτερο σε μήκος (4.050 mm) συγκριτικά με το προηγούμενο (4.064 mm), το νέο Clio προσφέρει άνω του μέσου όρου χώρους για τέσσερις ενήλικες στην καμπίνα του. Άξια μνείας είναι και τα νέα, αναπαυτικότερα και με καλή στήριξη καθίσματα, όπως και οι αρκετές θήκες για αντικείμενα.


Από τη γκάμα κινητήρων του νέου Clio, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει ο 1.000άρης TCe βενζίνης των 100 ίππων. Ωστόσο, για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως οι diesel συνεχίζουν να έχουν πλεονέκτημα σε κατανάλωση και τέλη κυκλοφορίας. Και ο αναβαθμισμένος 1.5 Blue dCi που κινεί το “δικό μας” Clio είναι εξαιρετική επιλογή. Διαθέτει καταλυτικό μετατροπέα (SCR) για την κατακράτηση των Οξειδίων του Αζώτου (NOx), συνεργάζεται με ένα καλό σε αίσθηση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και αποδίδει 115 ίππους και 260 Nm ροπής προσφέροντας καλές επιδόσεις και πολιτισμένη λειτουργία. Τα επίσημα νούμερα θέλουν τα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 9,9 sec και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 197 km/h. Στην πράξη, ο πετρελαιοκινητήρας επιταχύνει το Clio με προθυμία από τις χαμηλές στροφές, έχει πλούσια δύναμη στο μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας του και είναι τόσο ήσυχος που θυμίζει βενζινοκινητήρα. Το μεγάλο του ατού ωστόσο είναι η κατανάλωση. Με προσεκτική οδήγηση βλέπεις εύκολα τιμές ακόμη και κάτω από 5 lt/100 km (εργοστασιακή μέση τιμή 3,8 lt/100 km), ενώ ακόμη κι αν τον πιέσεις θα ανεβείς στα 6 - 6,5 το πολύ!


Η ροπή είναι ο πρωταγωνιστής και “δένει” πολύ ωραία με τον εξαιρετικά άνετο οδηγικό χαρακτήρα του νέου Clio. Η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έχει πιο μαλακή ρύθμιση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και απορροφά τις ανωμαλίες πολύ καλύτερα, με τον μαγικό τρόπο που μας έχουν συνηθίσει δεκαετίες τώρα οι Γάλλοι. Νιώθεις ότι το Clio κυλά πάνω σε τέσσερα καλολαδωμένα ρουλεμάν! Η προσεγμένη ηχομόνωση κρατά τους θορύβους έξω από τη καμπίνα και η ποιότητα κύλισης είναι απλά κορυφαία, ενώ την ίδια στιγμή το καλοστημένο πλαίσιο προσφέρει αποτελεσματικό έλεγχο του αμαξώματος αλλά κι ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές, η πρόσφυση εξαιρετική, τα φρένα δυνατά και ανθεκτικά (παρότι πίσω είναι ταμπούρα) και η αμεσότητα του τιμονιού αυτή που αρμόζει σε ένα fun-to-drive σουπερμίνι με γαλλική καταγωγή. Αναμφίβολα η αποτελεσματικότητα και η αίσθηση στην οδήγηση παραμένουν από τα πολύ δυνατά σημεία του Clio.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Ασφάλεια
ξινά
  • Ψηλό κατώφλι πορτμπαγκάζ

Όπως και η ασφάλεια άλλωστε. Το κορυφαίο επίπεδο της οποίας επιβεβαιώνεται από τα 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP, βαθμολογία που οφείλεται και στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που διαθέτει το νέο μοντέλο. Πέρα από τους 6 αερόσακους και το (μη απενεργοποιούμενο) ESC, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι το Hill Start Assist, το αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και δικύκλων (AEB), η κλήση έκτακτης ανάγκης, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA) & προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (LDW) και η αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας (TSR). Προαιρετικά διατίθενται ακόμη η κάμερα 360°, η ειδοποίηση τυφλού σημείου, η υποβοήθηση στάθμευσης, η κάμερα οπισθοπορείας, το προσαρμοζόμενο Cruise control με Stop & Go, αλλά και η υποβοήθηση οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο και σε μποτιλιάρισμα (Highway & Traffic Jam Companion), το οποίο αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την κατεύθυνση της αυτόνομης οδήγησης.

ΔΕΣ ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ RENAULT CLIO

συμπέρασμα

Διατηρεί τα δυνατά σημεία του προκατόχου του στους τομείς της σχεδίασης και της αποτελεσματικότητας στην οδήγηση, αναβαθμίζει σημαντικά την άνεση και την ποιότητα κατασκευής και γαρνίρει με προηγμένη τεχνολογία που συναντάς σε ανώτερες κατηγορίες. Με τον αποδοτικό 1.500άρη diesel συνδυάζει καλές επιδόσεις με εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Το νέο Clio βάζει στόχο το θρόνο της κατηγορίας προτάσσοντας μόνο πλεονεκτήματα και επιχειρήματα.

Renault Clio - 5+1 Σημεία Υπεροχής

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
72
GOCAR Magazine #72

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...