Δοκιμή Kia XCeed 1.4 T-GDi - Εξύψωση

Με βάση το Ceed, η SUV πρόταση της Kia ψηλώνει, αποκτά ακόμα πιο αθλητική σιλουέτα και παντρεύει το δυναμισμό με την περιπέτεια. Το νέο XCeed, απλά ανεβαίνει επίπεδο

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή242 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,4 sec
Μέση κατανάλωση6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2137 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ένα μικρομεσαίο SUV με ξεχωριστή εικόνα και δυναμική προσωπικότητα που θα ζηλέψει κάθε δυτικός ανταγωνιστής του ακόμα και αν ανήκει στην premium γειτονιά.  

Σχεδιάζεται και εξελίσσεται μηχανολογικά στην Φρανκφούρτη της Γερμανίας, κατασκευάζεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο στην Ζίλινα της Σλοβακίας και στοχεύει ξεκάθαρα στην απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά. Σενάριο που θυμίζει Kia Ceed, όμως αφορά το νεότερο τέκνο της Κορεατικής φίρμας, το XCeed που λοξοδρόμησε προς τα δημοφιλή SUV/Crossover για να σταδιοδρομήσει. Και πολύ καλά έκανε! 



Αρμονία και δυναμισμός

Ένα SUV πρεπει να δείχνει την πλευρά της περιπέτειας, να διαθέτει στοιχεία που να σημαδεύει τις προθέσεις για περιήγηση στην εξοχή και γενικότερα την διάθεσή του να εκδράμει εκτός του αστικού ρόλου. Από την άλλη, που το χάνεις που το βρίσκεις, η πόλη είναι το συνηθέστερο στέκι για το αποτύπωμα των τροχών του. Τι αναζητά λοιπόν ο υποψήφιος ιδιοκτήτης; Μα φυσικά τα πάντα και εδώ η Kia ούτε συμβιβάστηκε, ούτε είδε την υπόθεση αμυντικά. SUV με την κλασική ερμηνεία του ρόλου και δυνατότητα τετρακίνησης υπήρχε και υπάρχει στην γκάμα της και αν χρειαζόταν κάτι προχώ και εμπορικά μοντέρνο θα το έβρισκε αντικρίζοντας στα μάτια το μικρομεσαίο Ceed. Τη φευγάτη του έκδοση δηλαδή με την ταμπέλα XCeed.
Το XCeed βέβαια δεν είναι μια εκδοχή του Ceed που κουμπώνει στην κατηγοριοποίηση crossover, αλλά ένα αυθυπόστατο μοντέλο με ξεχωριστή προσωπικότητα από το mainstream μικρομεσαίο της Κορεατικής φίρμας. Αν κάτι βέβαια υπάρχει κοινό είναι το πάτωμα κάτι που μαρτυρά και το ίδιο μεταξόνιο και εδώ η στιβαρή πλατφόρμα K2 δεν υπήρχε λόγος να μην χρησιμοποιηθεί. Αποδεδειγμένα άκαμπτη και με διαστάσεις που χαρίζουν χωροταξικά οφέλη στο XCeed. Οι εμπρός πόρτες είναι το επόμενο κοινό σημείο ανάμεσα στα δυο αδέρφια και εδώ σταματούν οι ομοιότητες. Επανασχεδιασμός και αναλογίες που διαφέρουν, είναι ορατές ακόμα και αν δεν είναι δίπλα δίπλα τα δυο αυτοκίνητα. Το καπό είναι μακρύτερο, η καμπίνα τραβηγμένη προς τα πίσω και η ανασηκωμένη ουρά τονώνει το εκτόπισμα που αναζητά κανείς από ένα SUV. Από την άλλη η κουπέ γραμμή στην οροφή δηλώνει το παρόν και βάζει το λιθαράκι της στο αθλητικό μοτίβο της προσωπικότητας XCeed. Παντρεύει μοναδικά το στιλ των κουπέ με στοιχεία SUV και τα δυναμικά στοιχεία του δυναμισμού δεν προκύπτουν μόνο στο σύνολο αλλά και στις λεπτομέρειες. Μάσκα και προφυλακτήρες με ξεχωριστή ταυτότητα, LED ημέρας σε μοτίβο «ice cube», LED εντυπωσιακά φώτα πίσω και άβαφες επενδύσεις στα μασπιέ και στις αψίδες των τροχών για να δηλώνουν την crossover υπόσταση. Κερασάκι οι ψευδοαπολήξεις τραπεζοειδούς σχήματος που καμουφλάρουν τις εξατμίσεις ανάμεσα στον ψευτοδιαχύτη. Στο πληθωρικό αλλά δυναμικό σε στιλ αμάξωμα προκύπτουν διαστάσεις που εμφανίζονται στα επιπλέον 85 mm μήκους και 26 mm πλάτους σε σχέση με ένα Ceed.



Η σχεδιαστική σύνδεση με το επιβλητικό Stinger είναι υπερ του, ενώ η είσοδος στο εσωτερικό αποκαλύπτει μια προσέγγιση που δεν εστιάζει στον εντυπωσιασμό, αλλά στην ουσία, με βάση την εξέλιξη και τα δεδομένα της εποχής. Μια hi-tech premium αύρα είναι εμφανής, τόσο όσον αφορά την ποιότητα των υλικών όσο τις παροχές, την αισθητική και συναρμολόγηση. Συμβάλει ο ολοκαίνουριος ψηφιακός πίνακας οργάνων που κάνει πρεμιέρα σε ένα Kia και η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος infotainment.
Ο πίνακας Supervision των 12,3’’ αντικαθιστά στις πλουσιότερες εκδόσεις του XCeed τα παραδοσιακά αναλογικά όργανα και στα μοντέλα που εξοπλίζονται με σύστημα Drive Mode Select προσαρμόζει ανάλογα τα γραφικά, τους χρωματισμούς και τις ενδείξεις στο επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Normal ή Sport). Στο κέντρο του ταμπλό με την οδηγοκεντρική σχεδίαση δεσπόζει η οθόνη αφής 10,25’’ του συστήματος infotainment (8’’ στη βασική έκδοση). Έχει υψηλή ανάλυση (1920x720) και προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple CarPlay, έλεγχο με φωνητικές εντολές, κάμερα οπισθοπορείας και υπηρεσίες πλοήγησης TOMTOM (Live Traffic, δελτίο καιρού, κάμερες ταχύτητας κλπ).

Φυσικά, το νέο Kia XCeed εξοπλίζεται με την αφρόκρεμα των συστημάτων υποβοήθησης ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), που κάνουν την οδήγηση πιο άνετη, πιο ξέγνοιαστη και ασφαλή. Ανάμεσά τους τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών (FCA), διατήρησης λωρίδας (LKAS), αυτόματου ρυθμιστή ταχύτητας (SCC) με λειτουργία Stop and Go, ενημέρωσης για κάθετα διερχόμενα οχήματα κατά την όπισθεν (RCCW) και αυτόματου παρκαρίσματος (SPA).

Πιο χαμηλά στην κονσόλα υπάρχει ειδική θέση ασύρματης φόρτισης smartphone, ενώ ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ηχοσύστημα JBL Premium και θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω, τιμόνι και παρμπρίζ. Θέσεις για μικροαντικείμενα έχουν την τιμητική τους, οι επιβάτες ακόμα και αν είναι λεβεντόπαιδα θα βρουν έναν καλό λόγο για την πρακτικότητα και τις ανέσεις της καμπίνας, ενώ για τις κύριες αποσκευές τους υπάρχουν πίσω 426 lt, αποθηκευτικού χώρου.

 


γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κομψό και αθλητικό στιλ
  • Ποιότητα
  • Στιβαρότητα πλαισίου
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Απόδοση - επιδόσεις
  • Φρένα
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
  • Εγγύηση
ξινά
  • Φαρδύ C-Pilar: Ορατότητα

SUV αίσθηση Coupe

Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, που σε νούμερο εκπροσωπείται από 172 mm έως 184 mm (εξαρτάται από τον τροχό που φοράει το XCeed), συμβάλλει στην ψηλότερη θέση οδήγησης, χαρακτηριστικό επιθυμητό στους περισσότερους οδηγούς, καθώς προσφέρει άπλετη ορατότητα. Η τελευταία πλήττεται μόνο από την φαρδιά πίσω κολώνα που κλέβει αρκετά από το οπτικό πεδίο. Με το τιμόνι στα χέρια διαπιστώνεις ότι το ΧCeed έχει μια ιδιαίτερα στενή σχέση με τον δρόμο, από αυτές που απολαμβάνεις όσο περισσότερα χιλιόμετρα διανύεις μαζί του. Το στιβαρό πλαίσιο υποστηρίζεται από νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός – πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) συγκριτικά με το Ceed και εμπρός αμορτισέρ με υδραυλικά bump-stops που προσφέρουν πιο ομαλή και προοδευτική λειτουργία, καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος και πιο άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του τιμονιού. Πρακτικά όλα αυτά τα εισπράττεις και η αίσθηση που σου μεταφέρει είναι αυτή που αναζητάς από ένα καλοστημένο αυτοκίνητο, φτιαγμένο για οδήγηση. Το XCeed δικαιώνει τους μηχανικούς της Kia, στρίβει σαν ένα καλοστημένο hatchback και ισοπεδώνει μεγάλες λακκούβες και ανωμαλίες σαν ένα ψηλό SUV! Προσφέρει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και εμπιστοσύνη στον οδηγό να πιέσει και να επιβραβευτεί με αποτελεσματικότητα, ασφάλεια, αλλά και οδηγική ευχαρίστηση. Την ίδια στιγμή η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία παρά τους τροχούς 18’’ και σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση εξασφαλίζουν ιδιαίτερα ξεκούραστο ταξίδι.
Ο μοντέρνας τεχνολογίας κινητήρας αναλαμβάνει να ζωηρέψει το φλογερό ταμπεραμέντο του και οι 140 ίπποι πορεύονται αγκαζέ με τα 242 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας γεμάτη απόδοση και δυναμικές επιδόσεις. Ο 1.4 T-GDi είναι φυσικά υπερτροφοδοτούμενος και με άμεσο ψεκασμό, συνδυάζεται για την περίσταση με ένα 6άρι σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο ταχυτήτων και επιταχύνει σε 9,4’’ τα πρώτα 100 km/h. Η τελική του ταχύτητα ανακοινώνεται στα 200 km/h και συνολικά το Ceed δείχνει πρόθυμο να επιβεβαιώσει τις τιμές. Σημασία έχει ότι αποδίδει πολιτισμένα σε όλο το εύρος και η πρόθεσή του να αποδώσει δυναμικές επιταχύνσεις και ρεπρίζ διευκολύνει το σπορ ρυθμό. Αν επιθυμείς βέβαια το μέγιστο από πλευράς επιδόσεων τότε θα καβατζάρεις τα διψήφια νούμερα όσον αφορά την κατανάλωση, ενώ με σύνεση και λογική στο βάρος του δεξιού ποδιού, οι συνηθέστερες τιμές θα γυροφέρνουν τα 8 lt/100 km.

Το νέο ΧCeed αποτελεί μια ακόμα αιχμηρή πρόταση της Kia σε μια εμπορική κατηγορία και έρχεται με γεμάτο το καλάθι σε όλους τομείς. Δεν είναι απλά το αυτοκίνητο που σε πείθει με τον υπαρκτό ρεαλισμό των δεδομένων του, αλλά και αυτό που σου δημιουργεί το συναίσθημα να το αναζητήσεις. Είτε απλά το δεις, είτε μάλιστα ακόμα περισσότερο το οδηγήσεις.

συμπέρασμα

Ήρθε για πρωταθλητισμό στη μάχη των SUV-Crossover και γοητεύει την ματιά με τη σχεδίασή του. To νέο XCeed δεν είναι όμως μόνο μόστρα και υποσχέσεις, αλλά ένας ικανός εκπρόσωπος μιας νέας τάξης πραγμάτων. Στρογγυλοκάθεται με αυτοπεποίθηση δίπλα σε κάθε ανταγωνιστή των μικρομεσαίων Crossover ακόμα και ανάμεσα στην κρεμ ντε λα κρεμ των premium εκπροσώπων. Με τη σπορ εσανς της εμφάνισης, την αθλητική του εικόνα και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά κερδίζει τις αρχικές εντυπώσεις, ενώ οι επιδόσεις κουμπώνουν στο συνολικό στήσιμο και εμπνέουν τον απαιτητικό. Ένα ακόμα διαβατήριο προς την επιτυχία για την Kia είναι στρωμένο στο δρόμο του XCeed.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ



GOCAR TEST - Kia XCeed 1.4 T-GDi

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
72
GOCAR Magazine #72

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...