Δοκιμή SEAT Arona 1.0 TGI

Το SEAT Arona με καύσιμο το φυσικό αέριο, μειώνει σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα του ισπανικού crossover, χωρίς παράλληλα να αλλοιώνει τον χρηστικό και εκδρομικό χαρακτήρα του

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,8 sec
Μέση κατανάλωση0,0 lt/100km
Εκπομπές CO20 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η SEAT επενδύει στο φυσικό αέριο δημιουργώντας μάλιστα μια γεμάτη γκάμα. Το Arona της δοκιμής μας είναι το τέταρτο μοντέλο της ισπανικής φίρμας που προσφέρεται με αυτό το καύσιμο, μετά τα Mii, Ibiza και Leon. Μάλιστα, όπως διατείνεται με περηφάνια η SEAT, είναι το πρώτο crossover που χρησιμοποιεί ως καύσιμο το CNG (Compressed Natural Gas).

Στην πράξη, το Seat Arona TGi φοράει τον γνωστό μας 3κύλινδρο 1.000άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης με τις 12 βαλβίδες που αποδίδει στην συγκεκριμένη περίπτωση 90 ίππους που είναι διαθέσιμοι από τις 4.500 έως τις 5.800 rpm, και 160 Nm ροπής, η οποία είναι διαθέσιμη στο σύνολό της από τις 1.900 και σταθερά μέχρι τις 3.500 rpm. Σε σχέση με την αμιγώς βενζινοκίνητη εκδοχή αποδίδει 5 λιγότερους ίππους και 15 λιγότερα Nm ροπής.

Η μετάδοση της κίνησης περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων. Έτσι, το Arona φυσικού αερίου επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 13,2 sec, αναπτύσσοντας μέγιστη ταχύτητα που φτάνει τα 172 km/h.

Οι αλλαγές που έχουν γίνει για να λειτουργεί με φυσικό αέριο είναι αρκετές και αφορούν τόσο τον κινητήρα, με διαφορετικές βαλβίδες και τούρμπο για ενίσχυση της αντοχής, αλλά και μικρότερη αδράνεια, αντίστοιχα, όσο και το αυτοκίνητο για να φιλοξενήσει τις δεξαμενές καυσίμου.

Τρεις στον αριθμό, είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα, η μία στα πόδια των πίσω επιβατών και οι άλλες δύο κάτω από το χώρο αποσκευών. Ο όγκος του έχει περιοριστεί από τα 400 στα 282 λίτρα, ενώ μειωμένη είναι και η χωρητικότητα του δοχείου βενζίνης που έχει περιοριστεί στα, μόλις 9 λίτρα. Το «γέμισμα» του φυσικού αερίου γίνεται από υποδοχή που έχει τοποθετηθεί στην κλασική θέση που βρίσκουμε το στόμιο για την βενζίνη, με τη χωρητικότητα για το νέο καύσιμο να είναι 14,3 κιλά CNG.

Σε θεωρητικό επίπεδο και σύμφωνα με τις τιμές κατανάλωσης που ανακοινώνει η κατασκευάστρια εταιρεία, η αυτονομία του CNG αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα, με τη βενζίνη, η οποία όπως είναι ξεκάθαρο διαδραματίζει επικουρικό ρόλο, να προσθέτει άλλα 160 χιλιόμετρα.

Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται με καύσιμο το φυσικό αέριο και η εναλλαγή σε βενζίνη γίνεται αυτόματα, όταν τελειώσει το πρώτο. Η μοναδική περίπτωση που εκκινεί με βενζίνη, είναι όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από τους 10 βαθμούς κελσίου και γίνεται προκειμένου να ζεσταθούν τα μπεκ του CNG, με την εναλλαγή σε φυσικό αέριο μετά να γίνεται πάλι αυτόματα.

Το σπουδαιότερο όμως είναι τα χαμηλό κόστος συντήρησης που έχει αυτή η έκδοση φυσικού αερίου. Στην πράξη και με την κάνουλα του πρατηρίου στο χέρι τα χαμόγελα δεν κρύβονται, αφού γεμίζει με λιγότερο από 13 ευρώ. Η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε κάτω από τα 5 kg/100 km και κοντά στα 4,5 με ελαφρύ πόδι, που μεταφράζεται σε περισσότερα από 300 χιλιόμετρα πραγματικής αυτονομίας με CNG και όσον αφορά τα χρήματα, 4 περίπου ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Για να έχετε μια πιο σαφή εικόνα της ενεργειακής απόδοσης του φυσικού αερίου, το ένα κιλό του ισοδυναμεί με 1,5 lt βενζίνης και 1,3 lt πετρελαίου, ενώ φτάνει τα 2 σε σχέση με το LPG (υγραέριο).

Πέρα από την οικονομία όμως το CNG είναι και το πλέον «καθαρό» καύσιμο. Πιο συγκεκριμένα εκπέμπει 25% λιγότερα CO2, 35% λιγότερα μικροσωματίδια, περίπου 50% λιγότερα NOx (οξείδια του αζώτου) και καθόλου αρωματικούς υδρογονάνθρακες.

γλυκά
  • Χαμηλό κόστος χρήσης
  • Απόδοση
  • Αισθητική
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Τιμή
ξινά
  • Μικρό δίκτυο ανεφοδιασμού
  • Περιορισμένη αυτονομία

Το δικό μας SEAT Arona TGI εκπέμπει 98 gr/km CO2 σύμφωνα με τον κύκλο NEDC ή 104-115 gr/km (WLTP). Στο δρόμο το SEAT Arona TGi δεν παρουσιάζει διαφορές στον τρόπο κίνησης, από το TSI (βενζίνης) ή το TDI (πετρελαίου). Το 6άρι σφιχτά κλιμακωμένο κιβώτιο ταχυτήτων, αντισταθμίζει το μικρό μειονέκτημα που μαρτυρούν τα νούμερα, σε σχέση με τις παραπάνω εκδόσεις. Από την άλλη, το αυξημένο βάρος (1.308 kg), δεν φαίνεται να επηρεάζει την ευχάριστη οδική συμπεριφορά του Arona. Σε επίπεδο χώρων, πέρα από τις αποσκευές, δεν υπάρχουν αλλαγές, με τους επιβαίνοντες να απολαμβάνουν κορυφαίες για το μέγεθος του αυτοκινήτου ανέσεις και τον οδηγό άψογη θέση και εργονομία.

συμπέρασμα

Το SEAT Arona 1.0 TGI είναι ένα ολοκληρωμένο crossover, το οποίο, με το χαμηλό κόστος συντήρησης, μοιάζει το απόλυτο αντίδοτο της κρίσης. Παράλληλα, όμως διατηρεί τον ευχάριστο χαρακτήρα του στο δρόμο, προσφέρει αξιοσημείωτη ευρυχωρία για το μέγεθός του και στοιχίζει 16.905 ευρώ. Αναμφίβολα μια αξιόλογη πρόταση στα crossover και με διαφορά η πιο οικονομική σε κόστος χρήσης. Το μοναδικό αρνητικό δεν είναι δικό του, αλλά αφορά το μικρό αυτή τη στιγμή δίκτυο ανεφοδιασμού.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

Εκδρομή στην Τοσκάνη με το Seat Arona TGI

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)

GOCAR TV

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)