Δοκιμή Jeep Renegade 1.3T 180 PS 4x4 AT9: Νέα δυναμική

Με ακόμη πιο ισχυρό βενζινοκινητήρα και το γνωστό «ταλέντο» να φθάνει παντού, το βασικό μοντέλο της Jeep επανατοποθετείται στα B-SUV

  • -
  • -
Ισχύς180 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,5 sec
Μέση κατανάλωση7,0 lt/100km
Εκπομπές CO2160 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η κορυφαία από πλευράς ισχύος έκδοση του Renegade, σε συνδυασμό με τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων, προσθέτει επιδόσεις σε ένα SUV που δεν φοβάται να «σκονιστεί».


Το πέρασμα στην εποχή του WLTP που απαιτεί κινητήρες νέας γενιάς για περιορισμό των ρύπων, οδήγησε σε ανανέωση το Renegade. Το B-SUV της Jeep διατηρεί την πρωτοκαθεδρία όσον αφορά τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, σε μία κατηγορία όπου οι περισσότερες μάρκες λανσάρουν προσθιοκίνητα μοντέλα που διαθέτουν απλά αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

Πέρα από το ελαφρύ σχεδιαστικό φρεσκάρισμα στους προφυλακτήρες, το Renegade δέχτηκε πιο ουσιαστικές αλλαγές στα μηχανικά του μέρη. Οι νέοι βενζινοκινητήρες της οικογένειας FireFly πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6d-TEMP, ενώ παράλληλα εφοδιάζονται με φίλτρο μικροσωματιδίων. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φέρει τον πιο ισχυρό, τον 1.3 Turbo με τους 180 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με σύστημα 4x4 και το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων της ZF. Υπάρχει και έκδοση με 150 ίππους, κίνηση μπροστά και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DDCT. Μάλιστα εντός του 2020 το Renegade θα κυκλοφορήσει και σε υβριδική έκδοση, συνδυάζοντας τον 1.3 turbo με ηλεκτρικό μοτέρ.



Η εμπειρία που βιώνουν οι επιβάτες στο εσωτερικό του Renegade είναι αναβαθμισμένη σε εικόνα και πρακτικότητα. Σε αυτό συμβάλλουν τα ποιοτικότερα υλικά, οι περισσότεροι αποθηκευτικοί χώροι, το σύστημα πολυμέσων Uconnect 4ης γενιάς, με οθόνη αφής 5, 7 ή 8,4 ιντσών και δυνατότητα συνδεσιμότητας μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Ο οδηγός χρειάζεται λίγη ώρα για να βρει την ιδανική θέση πίσω από το τιμόνι και να συνηθίσει ότι κάθεται τόσο μακριά από το παρμπρίζ.

Ο 1.3 Turbo αντικαθιστά τον προηγούμενο 1.4 με τους 170 ίππους, από τον οποίο υπερέχει τόσο σε ισχύ και ροπή (180 PS και 270 Nm) όσο και στο πόσο γρήγορα κινεί το Renegade. Τα 100 km/h έρχονται από στάση σε 8,5 sec, ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά το σκαλοπάτι των 200 km/h. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας ικανοποιεί με τη δύναμη και τη ροπή του, κινώντας πραγματικά σβέλτα το αμάξωμα των 1.430 kg.

Η τοποθέτηση του αυτόματου κιβωτίου με τις 9 σχέσεις έχει ως στόχο να διευκολύνει τον οδηγό στις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης, όμως η υστέρηση στο χρόνο αλλαγής σχέσης εξακολουθεί να εμφανίζεται. Κάποιες φορές κρατά ψηλά τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο θόρυβος και βέβαια η κατανάλωση. Μέσα στην πόλη θα δεις νούμερα κοντά στα 12 lt/100 km, ενώ σε μεικτό κύκλο μπορείς να «πέσεις» σε μονοψήφιο νούμερο, μακριά όμως από την εργοστασιακή τιμή των 7 lt/100 km. Υπάρχει πάντως η δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής σχέσεων μέσω του επιλογέα.


Οδηγικά, η σφιχτή αίσθηση που αφήνει το Renegade δεν θα μπορούσε παρά να είναι «παρούσα» και στην έκδοση των 180 ίππων. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες, τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά για ένα SUV και η πληροφόρηση από το τιμόνι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Με τα ελαστικά της Michelin (215/60R17), το μικρό Jeep ισορροπεί πετυχημένα ανάμεσα στην άνεση και τα κρατήματα. Και βέβαια το Renegade αρχίζει να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του εκεί όπου τελειώνει η άσφαλτος. Η μικρή – για off road μοντέλο – απόσταση από το έδαφος (166 mm) δεν αποτελεί ουσιαστικό πρόβλημα, χάρη στο εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης Selec-Terrain. Απλά επιλέγεις το ιδανικό πρόγραμμα (μέσω του περιστροφικού διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας) ανάλογα με το τερέν: Auto, Snow, Sand, Mud. Επιπλέον υπάρχει και λειτουργία κλειδώματος της τετρακίνησης (4WD Lock), για πέρασμα από πραγματικά δύσκολα σημεία. Πολύ απλά το Renegade θα σου επιτρέψει να φθάσεις και να επιστρέψεις από προορισμούς που άλλοι βλέπουν μόνο σε φωτογραφίες.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Εξοπλισμός
  • Απόδοση κινητήρα
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες
ξινά
  • Αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο
  • Κατανάλωση

Ο συνδυασμός της κορυφαίας από πλευράς κινητήρα (1.3 Turbo 180 PS) και εξοπλισμού (Limited) έκδοσης του Renegade έχει φυσιολογικά αντίκτυπο στην τιμή του μοντέλου: 27.900 ευρώ. Προς υπεράσπισή του όμως, δεν είναι σχήμα λόγου η αναφορά ότι το συγκεκριμένο Renegade «τα έχει όλα». Πλήρη κατάλογο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (αυτόματο φρενάρισμα, ειδοποίηση σε ακούσια αλλαγή λωρίδας, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, Hill Descent Control, ηλεκτρονικό σύστημα προστασίας από ανατροπή, ρυθμιζόμενο cruise control) αλλά και εμφάνισης-άνεσης (ζάντες 17 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών).

Η εμφάνιση του Renegade γίνεται ακόμη πιο ξεχωριστή με το προαιρετικό πακέτο που διαθέτει η ελληνική αντιπροσωπεία. Σε αυτό περιλαμβάνονται γκρι διαχύτης εμπρός (τιμή με ΦΠΑ και τοποθέτηση 405 ευρώ), εσωτερικά μεταλλικά διακοσμητικά μαρσπιέ (214  ευρώ), μαύρο αυτοκόλλητο στο καπό (140 ευρώ) και λογότυπο Jeep Performance Parts (2 τμχ. - 125 ευρώ).

συμπέρασμα

Η αναβάθμιση της γκάμας κινητήρων του Renegade φέρνει κάτω από το καπό του ένα ισχυρό turbo σύνολο, που όμως συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ευκολία μεν στην καθημερινή χρήση, υψηλότερη δε κατανάλωση από το αναμενόμενο. Όσον αφορά πάντως τις δυνατότητες κίνησης επί παντός εδάφους, το μικρό Jeep δεν έχει ανταγωνιστή στην κατηγορία του.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: EYH ΠΕΡΡΑΚΗ

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...