ΔΟΚΙΜΗ MINI Cooper S Countryman. Maxi MINI

MINI στο στυλ και την καρδιά, maxi σε χώρους και δυνατότητες: η σπορ έκδοση του Countryman είναι το μπαλαντέρ στη γκάμα της MINI που καλύπτει πολλές και διαφορετικές ανάγκες κι επιθυμίες

  • -
  • -
Ισχύς192 PS
Ροπή280 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,5 sec
Μέση κατανάλωση5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2130 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το MINI Countryman στη 2η γενιά του είναι μεγαλύτερο, περισσότερο ραφιναρισμένο και διατίθεται σε εκδόσεις βενζίνης, diesel και plug-in hybrid, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και κίνηση στους εμπρός τροχούς ή με τετρακίνηση ALL4.

Το Countryman είναι το MINI που μπορεί να “κουμπώσει” σε πολλές, διαφορετικές ανάγκες κι επιθυμίες, με το ξεχωριστό πάντα στυλ που διακρίνει κάθε MINI εδώ κι 60 χρόνια! Ειδικά στην έκδοση Cooper S, ο περιπετειώδης crossover χαρακτήρας συνοδεύεται από σπορ εσάνς και δυνατότητες που υπόσχονται απόλαυση σε κάθε είδους τερέν, στην πόλη ή στην εξοχή.

Τα διακριτικά ‘S’ και η σπορ περιβολή μαρτυρούν πως κάτω από το καπό βρίσκεται ο τετρακύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας των 2 λίτρων. Στην περίπτωσή μας συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic 7 σχέσεων και υπόσχεται ταχύτατες επιδόσεις. Τις οποίες κάνουν πράξη οι 192 ίπποι και τα 280 Nm ροπής, επιταχύνοντας το Countryman από στάση στα 100 km/h σε 7,5 sec και μέχρι την τελική ταχύτητα των 225 km/h.

 

Η αυτόματη μετάδοση και το βάρος που αγγίζει τον 1,5 τόνο κλέβουν λίγο από τη σπιρτάδα του μοτέρ στις εκκινήσεις, στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις όμως το Cooper S ξεδιπλώνει το σπορ ταπεραμέντο του. Σε αυτό συμβάλλει και το άμεσο στις αλλαγές Steptronic, ειδικά στο sport mode οδήγησης. Επιπλέον, μπορείς να αλλάζεις χειροκίνητα σχέσεις με τη σειριακή λειτουργία του επιλογέα - αλλά όχι και με paddles από το τιμόνι. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε λογικά πλαίσια και δεν ξεπερνά τα 9,0 lt/100 km αν οδηγείς χαλαρά έως σβέλτα (εργοστασιακή τιμή: 5,7 lt/100 km).

Ως γνήσιο MINI, το Cooper S Countryman διεκδικεί τον τίτλο του πιο ‘fun-to-drive’ crossover. Το στιβαρό πλαίσιο και η σφικτή ανάρτηση ακολουθούν την κλασική συνταγή MINI, όπως και το άμεσο και με σωστό βάρος τιμόνι, απαραίτητο συστατικό για την περίφημη αίσθηση καρτ που διακρίνει τα μοντέλα της βρετανικής εταιρείας.

 

Σε δρόμο με συνεχείς στροφές το Countryman ελίσσεται με χάρη και ταχύτητα και σου εμπνέει εμπιστοσύνη κι ευχαρίστηση. Αλλάζει άμεσα κατεύθυνση και πατάει καλά στην άσφαλτο διατηρώντας υψηλή ταχύτητα από στροφή σε στροφή. Αν επιχειρήσεις να διαταράξεις την αρμονία και αλλάξεις στυλ, από την γρήγορη οδήγηση με γραμμές, στην αποσταθεροποίηση της ουράς και τοποθέτηση πριν τη στροφή, το Countryman θα αντιδράσει κυρίως με άνοιγμα της τροχιάς του μπροστινού του. Κάνει ξεκάθαρο πως είναι περισσότερο ‘fun-for-all’ παρά το απόλυτο όπλο για τον μυημένο της σπορ οδήγησης, προσφέροντας απλόχερα σπορ συμπεριφορά αλλά πάντα στο πλαίσιο της ασφάλειας και του εύκολου ελέγχου.

Παράλληλα, η ανάρτηση δεν δυσανασχετεί στις ανωμαλίες παρότι σφικτή, αντίθετα τις στρογγυλεύει αποτελεσματικά. Μακριά από την άσφαλτο, το crossover της MINI θα κινηθεί με άνεση σε χωματόδρομους εκμεταλλευόμενο τα 165 mm από το έδαφος, ενώ για όσους κινούνται συχνά σε διαδρομές με χαμηλή πρόσφυση (χιόνι-πάγο), το Cooper S διατίθεται και σε τετρακίνητη έκδοση ALL4.

 

Στο εσωτερικό του Countryman, βολεύεσαι εύκολα στο τύπου μπάκετ κάθισμα με την άριστη στήριξη και απολαμβάνεις την ξεχωριστή λογική ‘MINI’ η οποία αποτυπώνεται στα στρογγυλά όργανα που ακολουθούν τη ρύθμιση του τιμονιού, στους διακόπτες αεροπορικού τύπου στην κεντρική κονσόλα και στο κυκλικό όργανο στο κέντρο του ταμπλό που φιλοξενεί και την οθόνη του infotainment. To τελευταίο ελέγχεται από χειριστήρια χαμηλά στην κονσόλα και απαιτεί λίγο χρόνο εξοικείωσης. Στα θετικά συγκαταλέγεται η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και η ορατότητα προς τα εμπρός – προς τα πίσω περιορίζεται από τις μεγάλες τρίτες κολόνες.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση κινητήρα
  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Φρένα
  • Χώροι επιβατών & αποσκευών
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Απουσία paddles στο τιμόνι για αλλαγές σχέσεων
  • Κατανάλωση καυσίμου στην πίεση

Το Countryman δεν είναι ευχάριστο μόνο για τον οδηγό, είναι και για την παρέα ή την οικογένεια. Γι’ αυτό φροντίζει η μοντέρνα κι ευρύχωρη καμπίνα. Η δεύτερη γενιά Countryman μεγάλωσε και με μήκος 4,3 m είναι το μεγαλύτερο μοντέλο στη γκάμα αλλά και στην ιστορία της MINI, μακρύτερο ακόμη και από το Clubman! Αυτό φυσικά ωφέλησε τους χώρους στις πίσω θέσεις. Δύο ενήλικες απολαμβάνουν άπλετο αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι τους, ενώ στην ανάγκη θα χωρέσει και τρίτος στη μέση. Το προαιρετικό συρόμενο κάθισμα με πλάτη που ρυθμίζεται σε κλίση δίνει επιπλέον πόντους πρακτικότητας. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών με όγκο 450 λίτρα, ο οποίος διευρύνεται στα 1.309 lt με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες. Σε αυτή την περίπτωση, το δεύτερο δάπεδο φροντίζει για εντελώς επίπεδο πάτωμα φόρτωσης.

 

Είσαι λάτρης του στυλ ΜΙΝΙ, θέλεις επιδόσεις αλλά και την χαρακτηριστική τύπου καρτ οδηγική αίσθηση. Έχεις όμως και ανάγκη από χώρους για την οικογένεια, την παρέα ή τις δραστηριότητές σου. Άσε που σε ελκύει και η ιδέα για κάτι με εκδρομικό χαρακτήρα. Δεν χρειάζεσαι δικαιολογίες για να επιλέξεις Countryman - ούτε συμβιβασμοί. Το μπαλαντέρ στη γκάμα της MINI θα καλύψει τα πάντα. Και, αν καλοβλέπεις Cooper S αλλά διστάζεις να το αποκτήσεις, υπάρχει το Cooper που ειδικά στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Executive προσφέρεται τώρα με €28.178 και προνομιακό επιτόκιο 4,9% με το πρόγραμμα ALL IN MINI.

ΦΩΤΟ: Σπύρος Κανατάς

συμπέρασμα

Με σχεδιαστική ταυτότητα MINI σε συσκευασία crossover, ψηλό ανάστημα για εξορμήσεις στην εξοχή αλλά όχι πολύ ώστε να μην επηρεάζεται η σπορ λογική, δυνατότητα φιλοξενίας πέντε ενηλίκων και τον ανάλογο χώρο για αποσκευές, το Countryman τεκμηριώνει την πιο εύστοχη ονομασία για μοντέλο της κατηγορίας crossover.


GOCAR TEST - Mini Cooper S Countryman

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...